آموزش پاکسازی فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر

برخی از ویروس‌های کامپیوتری منجر می‌شوند تا فایل آلوده به حالت پنهان یا اصطلاحا Hidden در آید. در این شرایط شما باید نسبت به یافتن آن فایل و از بین بردن آلودگی اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم که نحوه پاکسازی فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر را به شما عزیزان آموزش دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با پاکسازی فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر

ویروس‌های کامپیوتری می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند. در برخی از شرایط ویروس‌ها با آلوده کردن یک فایل منجر به پنهان شدن آن می‌شوند. در این شرایط شما مشاهده خواهید کرد که فایل مد نظر و ویروسی فضای ذخیره‌سازی اطلاعات هارد کامپیوتر را اشغال می‌کند اما به طور عادی و در شرایط نرمال قابل مشاهده نیست. در این شرایط شما باید نسبت به از بین بردن ویروس مورد نظر و بازیابی فایل آلوده شده اقدام کنید، اما این عمل به چه صورت امکانپذیر می‌شود؟

نمایان کردن فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر نیاز به استفاده از برنامه یا نرم افزار جانبی خاصی ندارد. اما به منظور بازیابی و پاکسازی آن فایل استفاده از یک آنتی ویروس قدرتمند می‌تواند بسیار موثر واقع شود و حتی در ابتدای امر از بروز این مشکل جلوگیری کند. در این مقاله قصد داریم که به شرح این موضوع و نحوه پاکسازی فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش پاکسازی فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر

اگر فایل ویروسی در کامپیوتر شما پنهان شده و منجر به آزار شما می‌شود، نگران نباشید. با استفاده از مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم می‌توانید نسبت به پاکسازی فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر خود اقدام کنید.

  • در قدم اول توصیه می‌کنیم که یک آنتی ویروس قدرتمند نظیر ESET، Kaspersky، MacAfee و … را دانلود و در کامپیوتر خود نصب نمایید. سپس آنتی ویروس مد نظر را آپدیت کنید و با استفاده از آن پوشه محلی که فایل پنهان شده و ویروسی شما در آن قرار دارد را اسکن نمایید. این امر سبب می‌شود که ویروس مورد نظر شناسایی و از بین برود. پس از انجام این عمل می‌توانید فایل‌های آلوده شده مورد نظر که هم اکنون پاکسازی شده‌اند را از حالت پنهان خارج کنید.
  • به بخش کنترل پنل یا همان Control Panel کامپیوتر یا لپ تاپ خود مراجعه کنید و سپس گزینه Folder Options را انتخاب نمایید.
  • به تب با عنوان View مراجعه کنید و تیک گزینه Show hidden files & folders را بزنید.
  • حال تیک گزینه Hide protected operating system files (Recommended) بردارید. این موضوع سبب می‌شود که فایل‌های حفاظت شده مرتبط با سیستم عامل کامپیوتر از حالت پنهان خارج شوند. در پنجره پاپ آپی که نمایان شده گزینه Yes را انتخاب کنید.
  • سپس بر روی گزینه Apply کلیک کنید.
  • حال تمام فایل‌های سیستمی که در حالت نرمال پنهان شده بودند برایتان نمایان می‌شود. بنابراین می‌توانید به فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر هم دسترسی پیدا کنید.

فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر

  • حال پوشه‌ای که فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر شما در آن وجود دارد را در محل جدید کپی کنید.
  • بار دیگر مسیر Control Panel و سپس Folder Options مراجعه کنید و از تب View تیک گزینه Restore Defaults را انتخاب نمایید. با انجام این عمل بار دیگر تنظیمات پوشه‌های سیستم عامل به حالت پیش فرض باز گردانده می‌شوند و فایل‌های حفاظت شده مرتبط با سیستم عامل کامپیوتر پنهان خواهند شد.
  • حال از طریق پوشه‌ای که کپی کرده‌اید می‌توانید به فایل‌های مد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه پاکسازی فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: خرید گوشی

تعمیرات موبایل

منبع heypub

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments