بیمه گوشی چه خسارت هایی را پوشش می‌دهد؟

بیمه گوشی چه خسارت هایی را پوشش می‌دهد؟

بیمه گوشی های موبایل یکی از مسائلی است که این روزها صحبت های زیادی در مورد آن می‌شنویم. بیمه موبایل برخلاف گارانتی تقریبا هر مشکلی که برای گوشی به وجود آید را تحت پوشش قرار می‌دهد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد خسارت هایی صحبت کنیم که تحت پوشش بیمه گوشی قرار دارند. با موبایل کمک همراه باشید.

منظور از بیمه موبایل چیست؟

بیمه موبایل قراردادی است که مابین خریدار یک گوشی و شرکت بیمه گذار عقد می‌شود و به موجب آن شرکت بیمه گذار موظف خواهد شد در ازای بروز مشکلات و خرابی های خاصی به کاربر غرامت پرداخت کند. بیمه موبایل برخلاف تصور خیلی از افراد تفاوت های عمده و اساسی با گارانتی دارد و مقوله‌ای کاملا مجزاست. به دلیل اینکه در بیمه موبایل حوادثی متعدد و شایع تری نسبت به گارانتی تحت پوشش قرار می‌گیرند، این مقوله توانسته طی چند وقت اخیر توجه کاربران را به شکل ویژه‌ای جلب کند. برای آشنایی بیشتر با بیمه موبایل و ضوابط آن توصیه می‌کنیم حتما یک مرتبه مقاله بیمه گوشی موبایل چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟را مطالعه کنید. در ادامه این مطلب بیشتر در مورد ماهیت بیمه موبایل و ضوابط آن صحبت خواهیم کرد و همچنین در رابطه با تفاوت های آن نسبت به گارانتی و نحوه استفاده از آن اطلاعات مناسبی را خدمتتان ارائه می‌کنیم.

همانطور که اشاره داشتیم بیمه موبایل در واقع قراردادی است که مابین خریداری گوشی و شرکت بیمه گذار وصف می‌شود. بیمه موبایل اصول و روند عملکرد مشابه با سایر بیمه ها را به همراه دارد. برای مثال همانطور که شما با بیمه اتومبیل خود خسارت های ناشی از تصادفات رانندگی را از شرکت بیمه گذار دریافت می‌کنید، زمانی که گوشی موبایل خود را بیمه کنید هم در قبال خرابی ها و تعمیراتی که باید روی گوشی انجام شود از بیمه گذار غرامت خواهید گرفت. اما بیمه موبایل فقط به تعمیرات موبایل محدود نبوده و سرویس دهی فراتر از آن هم دارد. برای مثال با بیمه موبایل می‌توانید حتی در صورتی که گوشی موبایلتان دزدیده یا گم شود یا در اثر آب خوردگی خراب شود هم از شرکت بیمه گذار غرامت دریافت نمایید. پس زمانی که گوشی خود را بیمه کنید خیالتان از بابت هرگونه خرابی و مشکلی که احتمال دارد در گوشی به وجود آید راحت خواهد بود.

بیمه گوشی چه خسارت هایی را پوشش می‌دهد؟

بیمه گوشی با گارانتی چه تفاوتی دارد؟

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله تفاوت بیمه و گارانتی موبایل در چیست؟ مقایسه گارانتی و بیمه گوشی به طور جامع و کامل در رابطه با تفاوت های بیمه و گارانتی موبایل صحبت کردیم، بنابراین اگر می‌خواهید در این رابطه اطلاعات جزئی و دقیقی داشته باشید، توصیه می‌کنیم مقاله ذکر شده را مطالعه نمایید. اما اگر بخواهیم به طور خلاصه تفاوت اصلی مابین بیمه و گارانتی موبایل را برایتان شرح دهیم باید بگوییم مواردی که در بخش زیر مشخص شده‌اند توسط بیمه موبایل پشتیبانی می‌شوند اما تحت گارانتی نیستند:

  • بیمه موبایل محدود به سال اول خرید گوشی نیست: گارانتی گوشی عموما فقط یک سال اعتبار دارد و از زمان خرید گوشی توسط کاربر آغاز می‌شود، اما گارانتی گوشی اینطور نیست و محدود به سال اول خرید آن نخواهد بود. برای مثال شما می‌توانید آیفون 8 پلاس خود که 2 سال قبل خریداری کرده بودید را هم برای یک سال دیگر بیمه کنید و از مزیت های بیمه موبایل بهره‌مند شوید. برای آشنایی دقیق تر با مزیت های بیمه موبایل حتما مقاله مزیت های بیمه موبایل چیست؟ چرا باید گوشی خود را بیمه کنیم؟ را مطالعه کنید.
  • بیمه گوشی خرابی هایی که کاربر در آن ها نقش داشته را هم تحت پوشش قرار می‌دهد: حتما می‌دانید که گارانتی فقط خرابی هایی را تحت پوشش قرار می‌دهد که کاربر در به وجود آمدن آن ها نقشی نداشته باشد! برای مثال اگر گوشی را امروز با گارانتی خریداری کنید و فردا در اثر تماس با آب یا افتادن از دست شما خراب شود، نمی‌توانید از گارانتی آن برای تعمیر رایگان دستگاه استفاده کنید چون شما باعث خراب شدن گوشی شده‌اید و به نوعی در خراب شدن آن تاثیرگذار بودید! اما زمانی که از بیمه موبایل استفاده کنید اینطور نخواهد بود و تمام خرابی هایی که در گوشی رخ می‌دهند توسط ضوابط بیمه شامل تعمیر رایگان هستند. به عنوان مثال اگر گوشی در اثر سهل انگاری شما از دستتان بیفتد و ال سی دی و تاچ آن بشکند یا گوشی در اثر آب خوردگی دچار مشکل شود، می‌توانید از خدمات بیمه به منظور رفع مشکل گوشی استفاده کنید و هزینه‌ای هم از این بابت پرداخت ننمایید.
  • بیمه موبایل در قبال سرقت هم خسارت پرداخت می‌کند: یکی از جالب ترین ویژگی هایی که بیمه موبایل دارد مربوط به پرداخت خسارت در قبال دزدیده شدن گوشی می‌شود! اگر گوشی شما که بیمه شده توسط سارقین دزدیده شود، می‌توانید با اثبات این مسئله و ارائه مدارک لازم مبلغی معادل کل ارزش گوشی خود را از بیمه گذار دریافت کنید.
  • بیمه موبایل در قبال خرابی ناشی از بلایای طبیعی هم خسارت پرداخت می‌کند: همانطور که قبلا گفتیم وقتی گوشی موبایل خودتان را بیمه کنید خیالتان از همه جهت راحت خواهد بود و مطمئن می‌شوید که بیمه گذار هر خسارتی که برایتان به وجود آید را پرداخت می‌کند. حتی خسارت های ناشی از بلایای طبیعی هم توسط شرکت های بیمه گذار پرداخت می‌شوند. یعنی اگر گوشی شما در اثر وقوع زلزله یا سیل و آتش سوزی و غیره گم شود یا از بین برود، می‌توانید معادل ارزش ریالی آن را به صورت کامل از شرکت بیمه گذار دریافت کنید.

موارد فوق اصلی ترین تفاوت های مابین بیمه گوشی موبایل و گارانتی هستند. کاملا مشخص است که گارانتی موبایل در مقابل بیمه حرفی برای گفتن ندارد و همین موضوع بوده که سبب شده استقبال پرشوری از سرویس های بیمه موبایل به عمل آید. اما به نظر شما بهترین شرکت ارائه دهنده سرویس و خدمات بیمه موبایل کدام است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع حتما مقاله بهترین بیمه موبایل ایران با همکاری سامان حامی و موبایل کمک را مطالعه کنید.

بیمه گوشی چه خسارت هایی را پوشش می‌دهد؟

برای بیمه کردن گوشی باید چقدر هزینه پرداخت شود؟

سوالی که احتمالا در ذهن شما هم ایجاد شده این است که چه مقدار هزینه باید برای بیمه کردن گوشی های موبایل پرداخت شود؟ طبیعتا با توجه به مسائل گسترده‌ای که بیمه موبایل آن ها را تحت پوشش قرار داده، هزینه اولیه‌ای که باید برای انجام آن پرداخت شود هم نسبت به گارانتی بیشتر خواهد بود. مقدار دقیق این هزینه با توجه به معیارهای خاصی اندازه‌گیری و مشخص می‌شوند. برای مثال مدل گوشی تاثیر بسیار مهم و مستقیمی بر روی مقدار هزینه‌ای دارد که باید در ابتدا برای عقد قرارداد بیمه از سوی کاربر پرداخت شود. طبیعی است که هزینه بیمه کردن گوشی مثل آیفون XS Max اپل از هزینه بیمه کردن گوشی همچون آیفون 6 به مراتب بیشتر خواهد بود چون قطعات گوشی آیفون XS Max نسبت به آیفون گران قیمت تر هستند. عوامل دیگری هم در تعیین هزینه‌ای که باید برای بیمه کردن گوشی های موبایل پرداخت شود موثر هستند که جزئیات آن ها را می‌توانید در حین صحبت با کارشناس بیمه گذار جویا شوید. بنابراین عموما هزینه اولیه‌ای که باید برای بیمه گوشی پرداخت شود به مراتب نسبت به هزینه گارانتی بیشتر است.

آیا امکان بیمه کردن لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و غیره هم وجود دارد؟

به دلیل استقبال پرشوری که از بیمه های موبایل به عمل آمده، شرکت های بیمه گذار سرویس های مشابه دیگری همچون بیمه تبلت، بیمه کامپیوتر، بیمه لپ تاپ و غیره را هم ارائه کرده‌اند. بنابراین اگر به دنبال بیمه کردن گجت های الکترونیکی خود هستید، کافیست به یکی از شرکت های بیمه گذار مراجعه کنید و از کارشناسان شرکت در رابطه با ضوابط بیمه گجت مورد نظرتان سوال نمایید. ما پیش از این در مقاله همه چیز در مورد بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی موبایلدر رابطه با ضوابط و جزئیات بیمه کردن کامپیوتر و لپ تاپ و غیره صحبت هایی کرده بودیم که مطالعه آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

بیمه گوشی چه خسارت هایی را پوشش می‌دهد؟

برای بیمه کردن گوشی موبایل خود چه کنیم؟

مرکز موبایل کمک با همکاری سامان حامی یکی از بهترین و با کیفیت ترین سرویس های بیمه گجت های الکترونیکی در ایران را ارائه می‌کنند. بنابراین اگر به فکر بیمه گوشی موبایل خود یا هر یک از گجت های الکترونیکی حائز اهمیتتان هستید، توصیه می‌کنیم از سرویس بیمه شرکت سامان حامی و موبایل کمک استفاده کنید. برخی از اصلی ترین مزیت هایی که این بیمه در مقایسه با بیمه های مشابه دارد مربوط به پاسخگویی سریع به سوالات مشتریان، رسیدگی بی‌وقفه به درخواست های شما، پرداخت بیشترین حق بیمه در مقایسه با شرکت های مشابه، پیگیری سریع درخواست های پرداخت حق بیمه، دریافت کمترین کارمزد و غیره می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از سرویس بیمه‌ای استفاده کنید که خیالتان از بابت کیفیت سرویس دهی آن راحت باشد و بهترین نتیجه ممکن را در شرایط ضروری از آن دریافت کنید، کافیست فرم ثبت نام بیمه سامان حامی و موبایل کمک را پر کرده و درخواست خود را به طور رسمی به ثبت برسانید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت و سایر مراحل کار را برایتان شرح می‌دهند.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments