مزیت های بیمه موبایل چیست؟ چرا باید گوشی خود را بیمه کنیم؟

مزیت های بیمه موبایل چیست؟ چرا باید گوشی خود را بیمه کنیم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است در رابطه با بیمه گوشی موبایل در ذهن شما هم ایجاد شده باشد این است که بیمه کردن گوشی چه مزیت هایی دارد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم در رابطه با مزیت های بیمه موبایل صحبت کنیم و بگوییم چرا بیمه کردن گوشی می‌تواند امری ضروری باشد. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

بیمه گوشی موبایل یکی از اقداماتی است که این روز ها از سوی کاربران گوشی مورد توجه قرار گرفته است. برای آشنایی بهتر با بیمه موبایل توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله “بیمه گوشی موبایل چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟” بپردازید. اگر این سوال در ذهنتان ایجاد شده که تفاوت بیمه با گارانتی موبایل چیست، توصیه می‌کنیم اطلاعات لازم را از مقاله “تفاوت بیمه و گارانتی موبایل در چیست؟ مقایسه گارانتی و بیمه گوشی” دریافت کنید. اما با وجود تمام این تفاسیر باز هم برخی افراد برای بیمه کردن گوشی های خود مردد هستند.

این سوال در ذهن خیلی از کاربران ایجاد شده که اصلا بیمه کردن موبایل چه مزیت هایی دارد؟ ما در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم در رابطه با مزیت های بیمه موبایل صحبت کنیم و بگوییم که اصلا چرا باید گوشی خود را بیمه کنید و چه ضرورتی برای انجام این کار وجود دارد. چنانچه در رابطه با بیمه موبایل سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیر و تعویض رایگان تمام قطعات گوشی

زمانی که شما گوشی موبایل خودتان را بیمه می‌کنید تمام قطعات آن تحت بیمه قرار می‌گیرند و در صورتی که دچار مشکل شوند به طور رایگان تعویض خواهند شد. شاید تصور کنید که گارانتی هم سرویسی مشابه را ارائه می‌کند، اما در عمل اینطور نیست و برای گارانتی گوشی های موبایل تبصره های زیادی وجود دارد. برای مثال در خیلی از موارد بروز مشکل برای ال سی دی یا باتری گوشی های موبایل جزو گارانتی محسوب نخواهد شد و شرکت گارانتی کننده با تبصره های خاصی از زیر بار غرامت دهی به کاربر در حالت های این چنینی در می‌رود. اما در بیمه موبایل اینطور نیست و تمام قطعات گوشی چه مصرفی و چه سایر قطعات تحت گارانتی هستند و اگر بنا به هر دلیل دچار مشکل شوند، به صورت رایگان تعویض یا تعمیر خواهند شد. بنابراین این مسئله می‌تواند یکی از اصلی ترین مزیت های بیمه موبایل باشد.

مزیت های بیمه موبایل چیست؟ چرا باید گوشی خود را بیمه کنیم؟

امکان تمدید

یکی دیگر از مزیت های بیمه موبایل مربوط به قابلیت تمدید آن می‌شود. برخلاف گارانتی که فقط برای مدت زمان خاصی بعد از خرید گوشی اعتبار دارد و بعد از آن باطل می‌شود، بیمه موبایل قابل تمدید خواهد بود. برای مثال زمانی که شما یک گوشی جدید می‌خرید، دستگاه 1 سال گارانتی دارد و بعد از این مدت زمان به طور مستقیم از سوی شرکت سازنده تحت گارانتی قرار نمی‌گیرد، چرا که یک سال از عمر گوشی گذشته و مسلما احتمال خراب شدن قطعات آن بیشتر از یک سال قبل خواهد بود. اما بیمه موبایل ب شما این امکان را می‌دهد که هر سال گوشی خود را بیمه کنید و این سرویس هیچ ارتباطی به عمر کوشی شما ندارد. بنابراین یکی دیگر از مزیت های بیمه موبایل مربوط به امکان تمدید بدون دغدغه و دردسر آن می‌شود.

رسیدگی سریع به درخواست مشتری

اگر گوشی شما در حین گارانتی دچار مشکل شده باشد و برای استفاده از گارانتی آن اقدام کرده باشید، بدون تردید با دردسرهایی که در این حالت پیش رویتان قرار می‌گیرند آشنا خواهید بود. متاسفانه استفاده از خدمات گارانتی موبایل دردسرهای بسیار زیادی دارد و در خیلی از موارد اصلا به درخواست های مشتری توجه نمی‌شود یا مدت زمانی طولانی برای رسیدگی به درخواست وی صرف می‌گردد و نتیجه نهایی هم رضایت بخش نیست. اما در مورد بیمه موبایل اینطور نیست. شرکت های خوب و  قابل اعتماد ارائه دهنده خدمات بیمه موبایل در کوتاه ترین زمان ممکن به درخواست های مشتریان عزیز رسیدگی می‌کنند و تمام درخواست های ارائه شده با دقت توسط کارشناسان بیمه مرور و تحت بررسی قار می‌گیرند تا خدای نکرده حق کاربری ضایع نشود. این مسئله می‌تواند یکی دیگر از مزیت های بیمه موبایل باشد.

پرداخت غرامت در قبال سرقت گوشی

امکان پرداخت غرامت در برابر به سرقت رفتن گوشی موبایل یکی دیگر از مزیت های بیمه موبایل است. این سرویس به هیچ عنوان توسط گارانتی یا دیگر سرویس ها پشتیبانی نمی‌شود. یعنی اگر گوشی شما بنا به هر دلیل در دوره گارانتی به سرقت برود، هیچ هزینه ای از جانب شرکت گارانتی کننده به شما پرداخت نخواهد شد، اما زمانی که گوشی خود را بیمه می‌کنید همه چیز تغییر پیدا خواهد کرد. با بیمه کردن موبایل خود حتی اگر دستگاه دزدیده شود هم می‌توانید تا 90 درصد از قیمت کل گوشی را از بیمه گذار دریافت کنید. بدون تردید این مسئله و سرویس می‌تواند یکی دیگر از مزیت های بیمه موبایل باشد. بنابراین با بیمه کردن گوشی خود دیگر خیالتان از بابت به سرقت رفتن گوشی هم راحت خواهد بود.

مزیت های بیمه موبایل چیست؟ چرا باید گوشی خود را بیمه کنیم؟

تحت پوشش قرار دادن انواع خرابی ها

زمانی که گوشی موبایل خود را بیمه می‌کنید، دستگاه در برابر تمام خرابی های ممکن بیمه می‌شود. این مسئله به هیچ عنوان در گارانتی موبایل قابل استفاده نیست. برای مثال تصور کنید زمانی که در حال استفاده از گوشی هستید، دستگاه از دستتان به زمین می‌افتد و تاچ و ال سی دی آن می‌شکنند. در این حالت به دلیل اینکه شکستگی یا بهتر بگوییم خرابی مورد نظر به واسطه سهل انگاری کاربر  به وجود آمده، گارانتی موبایل آن را تحت پوشش قرار نمی‌دهد، اما بیمه موبایل به طور کامل هزینه تعویض و تعمیر تاچ ال سی دی را در این حالت پرداخت می‌کند. موضوع فقط به شکستن ال سی دی محدود نمی‌شود و حتی خرابی هایی که ناشی از بکارگیری لوازم جانبی غیر استاندارد، نوسانات برق و غیره در گوشی به وجود آیند هم تحت پشتیبانی بیمه موبایل قرار می‌گیرند.

پرداخت غرامت در برابر بلایای طبیعی

یکی دیگر از ویژگی های جالبی که بیمه موبایل دارد مربوط به پرداخت غرامت در برابر خرابی یا مفقود شدن گوشی بعد از بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره می‌شود. این موضوع بدان معناست که اگر هر یک از بلاهای طبیعی منجر به بروز مشکل در عملکرد گوشی شما شوند یا منجر به گم شدن آن گردند، شرکت بیمه گذار غرامتی تقریبا معادل با ارزش خود گوشی را به مشتری پرداخت می‌کند. این مسئله یا سرویس یکی دیگر از سرویس هایی است که تحت ضوابط گارانتی موبایل قرار ندارد و مختص بیمه گوشی موبایل خواهد بود.

تحت پوشش قرار دادن خرابی ناشی از آب خوردگی

خیلی از خرابی هایی که در گوشی های موبایل رخ می‌دهد ناشی از آب خوردگی و نفوذ آب به داخل گوشی است. آب رسانای الکترونیکی است و اگر با قطعات و مدارهای الکترونیکی گوشی برخورد داشته باشد، منجر به بروز اختلال در عملکرد آن ها می‌شود. متاسفانه خرابی های ناشی از آب خوردگی به هیچ عنوان تحت گارانتی موبایل قرار نمی‌گیرند اما بیمه موبایل مشکلات این چنینی را تحت پوشش قرار داده است. یعنی اگر گوشی موبایل خودتان را بیمه کنید و گوشی در اثر سهل انگاری شما به داخل استخر بیفتد و به همین دلیل خراب شود، شرکت بیمه گذار در قابل این مسئله به شما غرامت می‌پردازد. بنابراین این موضوع هم یکی دیگر از مزیت های بیمه موبایل خواهد بود. جالب است بدانید که چیزی در حدود 40 الی 50 درصد از خرابی هایی که در گوشی های موبایل به وجود می‌آید ناشی از آب خوردگی است. در نظر داشته باشید که همیشه غوطه‌ور شدن گوشی در آب منجر به خرابی آن نمی‌شود و در خیلی موارد نفوذ ذرات کوچکی از آب به داخل گوشی منجر به بروز این مسئله می‌شوند.

مزیت های بیمه موبایل چیست؟ چرا باید گوشی خود را بیمه کنیم؟

پس گارانتی موبایل به چه دردی می‌خورد؟

مواردی که در بخش فوق به آن ها اشاره کردیم اصلی ترین مزیت های بیمه موبایل بودند. با توجه به این موارد کاملا مشخص است که با بیمه کردن موبایل خیالتان از بابت همه چیز و هر اتفاقی که ممکن است برای گوشی بیفتد راحت خواهد بود چون شرکت بیمه گذار تقریبا دستگاه را در برابر هر نوع خرابی و اتفاقی که رخ دهد بیمه می‌کند. حالا شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که با وجود مزیت های بیمه موبایل، خدمات گارانتی به چه درد می‌خورد؟ این سوال با توجه به مزیت های بیمه موبایل نسبت به گارانتی یک سوال کاملا معقولانه است.

پیش از اینکه در رابطه با فواید گارانتی موبایل هم صحبت کوتاهی داشته باشید، توصیه می‌کنیم ابتدا مقاله “گارانتی گوشی موبایل چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟” را مطالعه کنید تا با گارانتی موبایل بیشتر و بهتر آشنا شوید. بدین صورت خودتان شخصا می‌توانید مقایسه کاملی مابین گارانتی و بیمه موبایل داشته باشید. اما گارانتی موبایل به چه دردی می‌خورد و اصلی ترین مزیت آن در مقایسه با گارانتی چیست؟ اصلی ترین و احتمالا تنها مزیتی که گارانتی موبایل در مقایسه با بیمه موبایل دارد مربوط به هزینه‌ای می‌شود که باید در قبال آن پرداخت شود. هزینه گارانتی موبایل به مراتب کمتر از هزینه بیمه آن است.

به عنوان مثال اگر شما هم اکنون یک آیفون XS خریداری کنید، ممکن است هزینه گارانتی آن حدود 300 هزار تومان باشد. یعنی اگر گوشی مذکور را با یک سال گارانتی بخرید 300 هزار تومان هزینه بیشتر (نسبت به قیمت اصلی و اولیه دستگاه) باید پرداخت شود. اما اگر بخواهید همین گوشی را بیمه کنید باید هزینه‌ای میلیونی برای بیمه آن پرداخت نمایید. بنابراین به طور کلی هزینه بیمه کردن موبایل نسبت به هزینه گارانتی بیشتر است و این مسئله اصلی ترین موضوعی است که همچنان کاربران را به گارانتی موبایل علاقمند می‌کند.

مزیت های بیمه موبایل چیست؟ چرا باید گوشی خود را بیمه کنیم؟

بیمه کردن گوشی موبایل در چه شرایطی ارزشمند است؟

با توجه به مزیت های بیمه موبایل که پیش از این در رابطه با آن ها صحبت کردیم، مشخص است که استفاده از این سرویس می‌تواند در برخی شرایط شما را از مخمصه نجات دهد. برای مثال تصور کنید آیفون XS شما که قیمتی در حدود 20 میلیون تومان دارد گم شده یا به سرقت برود! در این شرایط اگر گوشی بیمه نباشد 20 میلیون تومان پول شما از دست رفته، اما اگر دستگاه را بیمه کرده باشید، حداقل می‌توانید 80 الی 90 درصد از ارزش اصلی دستگاه را تحت ضوابط شرکت بیمه گذار دریافت کنید. بنابراین بیمه کردن موبایل به طور کلی اقدام خوبی است، اما به نظر ما بیمه موبایل برای همه کاربران الزامی نیست!

به نظر ما بهتر است افرادی به دنبال بیمه موبایل باشند که گوشی های گران قیمتی دارند و اتفاق افتادن هرگونه مشکل برای گوشی آن ها بتواند منجر به ایجاد خرج و ضرر میلیونی شود. برای مثال اگر آیفون X، آیفون XS، آیفون XS Max، گلکسی S9 پلاس و سایر گوشی های پرچمدار فعلی بازار را دارید، شک نکنید که بیمه کردن آن ها ضروری است و اگر این کار را نکنید، ممکن است بعد از یک اتفاق ساده به شدت پشیمان شوید. بنابراین بیمه موبایل بیشتر برای آن دسته افراد و کاربرانی مناسب است که از گوشی های گران قیمت استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب در رابطه با مزیت های بیمه موبایل و ضرورت استفاده از این سرویس صحبت کردیم. چنانچه در رابطه با بیمه موبایل سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید و یا با مراجعه به صفحه خدمات بیمه موبایل کمک ،برای بیمه گوشی موبایل خود را اقدام کنید.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (3)

guest
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
محمدرضا
محمدرضا
1 سال گذشته

درود وقت بخیر
در خصوص با سرقت موبایل در شرایط خاصی قابل جبران هست هزینه و بیمه سامان که من ازشون اطلاع گرفتم اینه که قاپ زنی گوشی در کوچه و خیابان قابل پوشش بیمه نیست و هیچ هزینه ای در برابر این اتفاق قابل پرداخت نیست
اما سرقت گوشی در منزل که سارق پا به خونه بزاره و …. قابل تاییده

حامد
حامد
3 سال گذشته

جالبه حداقل نصف این تعهد هایی که میگین تو سایت هیچکدوم از شرکت هایی که بیمه موبایل انجام میدن، مثل سامان و پارسیان و معلم، نیست. یبار تماس بگیرین باهاشون بپرسین ال سی دی اگه شکست چقدر میدن هزینه شو. الان خیلی بخوان بدن ۶۵ درصد. اونم بدتر از گارانتی باید پیرت در بیاد تا ثابت کنی. شما نوشتید تمام پول ال سی دی رو میدن!!! اصلا هم تو کار تعویض نیستن و حتی الامکان تعمیر میکنن. هیچ تعدی هم برای زمان تحویل گوشی ندارن. انقدر گوشی و نگه میدارن تا قطعه پیدا کنن برای تعمیرش.
در کل من موافق بیمه هستم اما متاسفانه شرایطشون به شدت نامفهوم و گنگ هست و بدتر از گارانتی جوری نوشتن که هرجور خواستن تفسیرش کنن.
مثلا شما نوشتی گوشی دزدیده بشه تا یه درصدی رو میدن ولی ننوشتی منظور اونها از دزدی اینه که یکی به زور بیاد تو خونه و حتما هم سر راه در رو بشکنه و آثارش بمونه. خب چند درصد پیش میاد دزدی موبایل اینجوری باشه!!؟ اکثرا تو خیابون میدزدن. میدونم اگه این شرط و نذارن حتما سواستفاده میشه، ولی خب اصلا مجبور نیستن بگن سرقت و بیمه میکنیم.
به نظرم هیچ تعهدی ندن و فقط تعهد شکستن ال سی دی رو کامل و بدون دردسر انجام بدن خیلی خوبه.

سروشا
سروشا
2 سال گذشته
پاسخ به  حامد

سلام وقت شما بخیر جناب حامد،اولا متشکرم بابت از اطلاعات جامعی که در اختیار ما گذاشتین ، دوما میتونم بپرسم شما این اطلاعات از کجا دارین؟ طی تجاربی که از خرید بیمه گوشی کسب کردین میفرمایین یا از اطرافیان شنیدین؟یعنی شخصا تجربه ی خرید و دریافت خدمات بیمه های مذکور داشتین، یا اطرافیان که سابقه داشتن، در خصوص خدمات شون پرس جو کردین؟ برای مثال همین موردی که در خصوص سرقت گوشی فرمودین شخصا باهاش مواجه شدین؟