تفاوت بیمه و گارانتی موبایل در چیست؟ مقایسه گارانتی و بیمه گوشی

تفاوت بیمه و گارانتی موبایل در چیست؟ مقایسه گارانتی و بیمه گوشی

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که بیمه گوشی های موبایل با گارانتی آن ها چه تفاوتی دارد؟ چه عواملی سبب شده که بیمه گوشی طی چند وقت اخیر بیشتر از گارانتی مورد توجه کاربران قرار گیرد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به شرح تفاوت بیمه و گارانتی موبایل بپردازیم و مقایسه‌ای مابین این دو مقوله داشته باشیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

این روزها گوشی های موبایل قیمت های بسیار گزافی پیدا کرده‌اند و برای خرید یک گوشی با کارایی متوسط باید چند میلیون تومان هزینه کرد. هزینه تعمیرات موبایل هم با توجه به گران شدن قیمت قطعاتی که در گوشی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار بالاست! بنابراین این مسائل سبب شده که کاربران در حین خرید گوشی با یک معضل بزرگ رو به رو باشند و آن هم مربوط به خرابی احتمالی دستگاه در آینده و به بار آمدن خرجی دوباره برای تعمیر آن می‌شود. در اینجاست که دو مقوله گارانتی و بیمه موبایل روی کار می‌آیند!

خوشبختانه می‌توانید با گارانتی و بیمه کردن گوشی موبایل خود، تضمینی مبنی بر عدم نیاز به پرداخت هزینه دوباره برای تعمیر یا حتی بروز مشکلات مختلفی همچون به سرقت رفتن دستگاه داشته باشید به نوعی خود را در برابر بروز این حوادث بیمه نمایید. اما تفاوت بیمه و گارانتی موبایل دقیقا در چیست؟ آیا بیمه همان گارانتی است؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور دقیق تر در رابطه با تفاوت بیمه و گارانتی موبایل صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

تفاوت بیمه و گارانتی موبایل در چیست؟ مقایسه گارانتی و بیمه گوشی

گارانتی موبایل چیست؟

گارانتی در واقع تعهدی است که شرکتی خاص در مدت زمانی معین برای انجام تعمیرات رایگان روی گوشی مشتری ارائه می‌کند. برای مثال زمانی که شما یک گلکسی اس 8 را با گارانتی 18 ماه از نمایندگی های سامسونگ خریداری کنید، شرکت سامسونگ موظف می‌شود که در دوره 18 ماهه مذکور هرگونه خرابی احتمالی که در گوشی شما رخ دهد و تحت ضوابط گارانتی باشد را به صورت رایگان برایتان تعمیر کند. برای مثال اگر مادربرد گوشی، دوربین آن یا سایر قطعات سخت افزاری داخل دستگاه بدون اینکه شما دخالتی در خرابی آن ها داشته باشید خراب شوند، سامسونگ تحت گارانتی و به طور رایگان گوشی شما را تعمیر می‌کند. اما در این بین شرایط خاصی وجود دارند که تحت گارانتی نیستند! اصلی ترین این موارد به شرح زیر است:

  • خرابی گوشی در اثر آب خوردگی
  • خرابی گوشی در اثر ضربه یا افتادن از دست کاربر
  • خرابی ناشی از بکارگیری لوازم جانبی تایید نشده شرکت
  • خرابی ناشی از نوسانات ولتاژ
  • به سرقت رفتن گوشی
  • خرابی های ناشی از حوادث غیرمترقبه نظیر سیل، آتش سوزی و غیره

بنابراین برای مثال اگر گوشی شما در دوره گارانتی باشد و دزدیده شود، شرکت گارانتی کننده هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه به شما نخواهد داشت یا اگر گوشی در دوره گارانتی از دست شما بیفتد و ال سی دی آم بشکند، باز هم نمی‌توانید با گارانتی و به صورت رایگان دستگاه را تعمیر کنید. برای آشنایی بیشتر با ماهیت گارانتی گوشی های موبایل توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله “گارانتی گوشی موبایل چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟” بپردازید.

بیمه موبایل چیست؟

برای درک بهتر تفاوت بیمه و گارانتی موبایل در این بخش می‌خواهیم در رابطه با ماهیت بیمه موبایل هم صحبت کنیم. بدین صورت دید بهتری نسبت به دو مقوله بیمه و گارانتی گوشی پیدا خواهید کرد و در نتیجه می‌توانید بهتر تفاوت مابین این دو مسئله را هم درک کنید. بیمه موبایل هم تعهدی است که مابین یک شرکت بیمه و شخص وصف می‌شود و دارای مدت زمان محدود و مشخصی خواهد بود. در این حالت شخص در ازای پرداخت هزینه مشخصی گوشی خود را برای کمدت زمانی خاص در برابر بروز حوادثی که تحت گارانتی نیستند بیمه می‌کند! بنابراین گارانتی موبایل با بیمه موبایل کاملا تفاوت دارد. برخی از اصلی ترین مواردی که تحت بیمه گوشی قابل پیگیری و دریافت غرامت هستند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دزدیده شدن گوشی موبایل
  • خرابی های ناشی از آب خوردگی یا نفوذ مایعات به داخل دستگاه
  • خرابی ناشی از نوسانات ولتاژ برق
  • خراب شدن گوشی در اثر بلایای طبیعی همچون زلزله، آتش سوزی و غیره

بنابراین تفاوت بیمه و گارانتی موبایل در همینجا به طور کامل مشخص می‌شود. در بیمه موبایل تمام مواردی که تحت پوشش گارانتی نیستند و از آن ها به عنوان تبصره یاد می‌شد، تحت پوشش قرار داده خواهند شد. برای مثال اگر گوشی خود را بیمه کنید و گوشی به دلیل سهل انگاری شما از دستتان بیفتد و ال سی دی آن بشکند، بیمه هزینه تعویض ال سی دی دستگاه را با دریافت کارمزد مشخصی به شما پرداخت خواهد کرد. به همین صورت اگر گوشی سرقت شود یا حتی در اثر آب خوردگی خراب گردد هم شرکت بیمه هزینه و غرامت آن را پرداخت می‌کند. برای آشنایی دقیق تر با ماهیت بیمه موبایل توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله “بیمه گوشی موبایل چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟” بپردازید.

گارانتی گوشی موبایل چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

تفاوت بیمه و گارانتی موبایل چیست؟

با مقایسه توضیحاتی که در دو بخش قبل ارائه کردیم، به خوبی می‌توان تفاوت بیمه و گارانتی موبایل را درک کرد. گارانتی موبایل تعهدی است که در ازای تعمیر خرابی های خودجوش در گوشی رخ می‌دهد. طبیعی است که برای بهره‌مند شدن از گارانتی نباید کاربر دخالتی در خرابی به وجود آمده در دستگاه داشته باشد یا با سهل انگاری منجر به ایجاد آن خرابی شود. اما بیمه گوشی برعکس گارانتی تمام موارد و مشکلاتی که تحت گارانتی قرار نمی‌گیرند را پوشش می‌دهد. پس گارانتی و بیمه موبایل دو مقوله کاملا متفاوت نسبت یکدیگر هستند.

گارانتی موبایل یا بیمه گوشی؟ کدام بهتر است؟

با توجه به ماهیت بیمه و گارانتی گوشی موبایل به نظر ما با توجه به شرایط فعلی بیمه موبایل سرویس بهتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. البته فراموش نکنید که بیمه گوشی به مراتب هزینه بیشتری در مقایسه با گارانتی آن دارد. زمانی که گوشی را بیمه کنید خیالتان حتی از بابت بروز خرابی هایی نظیر خرابی ناشی از آب خوردگی، افتادن گوشی و شکستن ال سی دی، به سرقت رفتن دستگاه و غیره هم راحت خواهد بود. بنابراین بیمه گوشی می‌تواند نسبت به گارانتی انتخاب بهتری باشد. برای بیمه کردن گوشی موبایل خود هم میتوانید از شرکت های تحت پوشش بیمه و یا سرویس بیمه شرکت موبایل کمک استفاده کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب در رابطه با تفاوت بیمه و گارانتی موبایل صحبت کردیم. به نظر شما گارانتی گوشی موبایل سرویس بهتری خواهد بود یا بیمه کردن آن؟ در بخش نظرات همین مطلب می‌توانید عقیده و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان موبایل کمک اشتراک گذاری کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
فرجی
فرجی
2 سال گذشته

اون سرقتی که توی بیمه لحاظ شده شرایط خاص داره که شما نگفتین، اگه گوشی رو توی خیابون بدزدن شامل بیمه نمیشه