همه چیز در مورد بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی موبایل

همه چیز در مورد بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی موبایل

بیمه کامپیوتر و لپ تاپ یکی دیگر از مقوله‌ هایی محسوب می‌شود که این روز ها مثل بیمه موبایل در بین کاربران سر و صدای زیادی بر پا کرده و مورد استقبال واقع شده است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در رابطه با جزئیات بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی های موبایل صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

بیمه کردن ابزارها و گجت های الکترونیکی در این روزها با توجه به افزایش نرخ دلار و زیاد شدن قیمت این دستگاه ها به امری کاملا جا افتاده و رایج در بین کاربران تبدیل شده است. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله بیمه گوشی موبایل چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟به طور جامع در رابطه با شرایط و ضوابط بیمه کردن گوشی های موبایل صحبت کردیم، اما بیمه کردن گجت های الکترونیکی محدود به موبایل و تبلت نمی‌شود و امکان بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و سایر گجت ها و دستگاه های الکترونیکی این چنینی هم وجود دارد. اما بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و غیره دقیقا چه معنا و مفهومی دارد؟

خوشبختانه مفهوم بیمه کردن به طور کلی یک مفهوم ساده و قابل درک بوده که از دیرباز به مقوله‌ای جا افتاده در بین افراد تبدیل شده است. برای مثال زمانی که شما خودروی خود را بیمه شخص ثالث می‌کنید، هر زمان تصادفی صورت گیرد و مقصر تصادف شما باشید، شرکت بیمه گذارتان خسارت خودروی مقابل را پرداخت می‌کند. حال اگر بیمه بدنه هم داشته باشید، می‌توانید خسارت خودروی خودتان را هم از شرکت بیمه و بیمه گذار دریافت نمایید. دقیقا شرایط مشابه برای بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی های موبایل هم وجود دارد و بحث اصلی ماجرا بر سر پرداخت خسارت است. در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با بیمه کامپیوتر و لپ تاپ صحبت می‌کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

همه چیز در مورد بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی موبایل

بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی چیست؟

برای آشنایی بیشتر با بیمه گوشی موبایل توصیه می‌کنیم حتما یک مرتبه هم که شده مقاله از ۰ تا ۱۰۰ بیمه موبایل و گوشی ؛ بهترین بیمه، آموزش بیمه، هزینه بیمه را مطالعه کنید چون در آن مقاله به طور دقیق در رابطه با جزئیات بیمه موبایل صحبت کرده‌ایم. ماهیت و اصل بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و تبلت و دیگر گجت های الکترونیکی هم به شیوه مشابه است. به عنوان مثال زمانی که شما لپ تاپ خود را بیمه می‌کنید، قراردادی با یک شرکت بیمه گذار عقد خواهید کرد که به موجب آن شرکت بیمه گذار موظف می‌شود در صورت بروز مشکل در عملکرد دستگاه و خراب شدن آن به شما هزینه تعمیر را پرداخت کند. این مسئله ماهیت اصلی بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و تبلت و غیره است. اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که هزینه تعمیر در گارانتی هم توسط شرکت گارانتی کننده پرداخت می‌شود! پس چه تفاوتی مابین گارانتی و بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی و غیره وجود دارد؟ در بخش بعد به این سوال هم پاسخ می‌دهیم.

تفاوت بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و غیره با گارانتی در چیست؟

بیمه و گارانتی لپ تاپ، کامپیوتر و موبایل دو مقوله کاملا متفاوت هستند. پیش از این در مقاله تفاوت بیمه و گارانتی موبایل در چیست؟ مقایسه گارانتی و بیمه گوشی به طور کامل در رابطه با تفاوت مابین بیمه و گارانتی موبایل صحبت کرده بودیم، ماهیت امر در رابطه با تفاوت گارانتی و بیمه کامپیوتر و لپ تاپ هم به شیوه مشابه خواهد بود. گارانتی مربوط به زمانی می‌شود که شما به تازگی یک کامپیوتر، لپ‌تاپ یا موبایل را خریداری می‌کنید. در این شرایط چون دستگاه و قطعات بکار رفته در آن کاملا نو هستند، شرکت گارانتی کننده موظف می‌شود با دریافت هزینه‌ای مشخص یا بدون دریافت هزینه، قطعات دستگاه را در قبال بروز هر مشکلی که کاربر در به وجود آمدن آن دست نداشته باشد بیمه کند.

دقت داشته باشید که گارانتی فقط مربوط به زمانی می‌شود که دستگاه نو باشد و فقط در شرایطی قابل استفاده بوده و مسئولیت تعمیر را بر عهده می‌گیرد که کاربر مستقیما در خرابی به وجود آمده نقش نداشته باشد. برای مثال اگر لپ تاپ شما که یک ماه قبل خریداری شده و تا 1 سال گارانتی دارد در اثر افتادن از دستتان یا ریختن آب بر روی کیبورد بسوزد، نمی‌توانید تحت گارانتی آن را تعمیر کنید چون عملا شما عامل به وجود آمدن خرابی بوده‌اید و در این پروسه نقش مستقیمی داشته‌اید. اما در بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی اینطور نیست و تقریبا هر مشکلی که برای دستگاه به وجود آید تحت ضوابط بیمه و بدون نیاز به پرداخت هزینه از جیب مشتری قابل تعمیر خواهد بود.

همه چیز در مورد بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی موبایل

بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی تقریبا تمام موارد و موضوعاتی که گارانتی از آن ها پشتیبانی نمی‌کند را شامل می‌شود. برای مثال زمانی که لپ تاپ، کامپیوتر، گوشی یا تبلت خود را بیمه کنید، حوادثی همچون افتادن گوشی از دستتان و شکستن ال سی دی، خراب شدن دستگاه در اثر آب خوردگی و غیره همگی تحت ضوابط بیمه قابل تعمیر هستند و شما در قبال این مسائل می‌توانید از شرکت بیمه گذار غرامت دریافت کنید. حتی گم شدن یا به سرقت رفتن لپ تاپ، تبلت و غیره شما هم زمانی که از خدمات بیمه استفاده کنید می‌تواند شامل پرداخت غرامت شود. بنابراین گارانتی و بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی دو مقوله کاملا متفاوت و مجزا هستند. نکته بعدی این است که بیمه برخلاف گارانتی هیچ ارتباطی به نو بودن دستگاه ندارد! یعنی اینطور نیست که فقط بتوانید گوشی یا لپ تاپ نوی خودتان که به تازگی خریداری کرده‌اید را بیمه کنید، بلکه می‌توانید گوشی یا لپ تاپ و تبلتی که 2 سال پیش خریده بودید را هم حالا برای مدت زمان 1 سال دیگر بیمه نمایید.

بهترین بیمه گوشی، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر کدام است؟

اگر به یاد داشته باشید پیش از این  در مقاله بهترین بیمه موبایل ایران با همکاری سامان حامی و موبایل کمک به معرفی بهترین سرویس بیمه گوشی موبایل پرداخته بودیم و نقاط قوت سرویس مورد نظر را برایتان شرح دادیم. شرکت سامان حامی به کسب بیش از 98 درصد رضایت مشتریانش بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین شرکت های بیمه گذار ایران است که خدماتش محدود به گوشی های موبایل نمی‌شوند و شامل حوزه های دیگری همچون بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و غیره هم خواهد بود. بنابراین اگر به دنبال بهترین کیفیت هستید، توصیه می‌کنیم از خدمات بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی شرکت موبایل کمک و سامان حامی استفاده به عمل آورید.

بیمه برای کدام گجت ها مهم و حائز اهمیت تر است؟

مطمئنا بیمه برای آن دسته از گجت هایی مهم و حیاتی تر خواهد بود که بیشترین استفاده را از آن ها به عمل می‌آورید. شاید بیمه کامپیوتر برای اشخاص خیلی واجب نباشد اما برای شرکت هایی که از چندین سیستم کامپیوتری بهره‌مند هستند و سیستم هایشان اطلاعات مهمی را در خود ذخیره می‌کنند، بیمه کامپیوتر می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در سمت مقابل بیمه لپ تاپ برای آن دسته از افرادی مناسب است که کار خود را با لپ تاپ انجام می‌دهند و اگر در عملکرد لپ تاپشان مشکلی به وجود آید، کسب  کارشان با مشکل رو به رو می‌شود. مطمئنا بیمه کردن لپ تاپ برای این دسته از افراد یک اقدام عالی خواهد بود.

همه چیز در مورد بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی موبایل

اما در سمت مقابل بیمه گوشی از نظر ما برای تمام کاربرانی که گوشی های آن ها قیمت بالایی دارد و به نوعی از گوشی های پرچمدار و گران استفاده می‌کنند واجب خواهد بود. متاسفانه آمار نشان می‌دهد که هر روز تعداد زیادی از گوشی های موبایل بنا به سهل انگاری کاربران از دست آن ها به زمین می‌افتد و با مشکلاتی همچون شکستن ال سی دی رو به رو می‌شود. خرابی ناشی از آب خوردگی هم از دیگر مشکلات شایع گوشی های موبایل است. بنابراین اگر گوشی گران قیمتی دارید، توصیه می‌کنیم آن را بیمه کنید. بدین ترتیب دیگر نگران بروز هیچ مشکلی برای گوشی نخواهید بود چون خیالتان از بابت بیمه بودن دستگاه راحت است.

بنابراین مشخص کردن این مسئله که آیا باید از خدمات بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی استفاده کنید یا خیر کاملا بر عهده شماست! مسلما اگر خیلی از کامپیوتر، لپ تاپ یا تبلت خود استفاده نمی‌کنید، لزومی مبنی بر بیمه کردن آن هم نخواهید داشت. همچنین اگر ارزش گوشی شما خیلی بالا نیست و از یک گوشی میان رده یا پایین رده استفاده می‌کنید، لزومی مبنی بر بیمه کردن آن ندارید اما برای گوشی های رده بالا حتما از خدمات بیمه سامان حامی استفاده کنید و اگر کارتان با لپ تاپ و کامپیوتر هست هم توصیه می‌کنیم از بیمه کامپیوتر و لپ تاپ سامان حامی استفاده به عمل آورید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب در رابطه با بیمه کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی صحبت کردیم و تفاوت های مابین بیمه و گارانتی در گجت های نام برده شده را برایتان شرح دادیم. شما عزیزان می‌توانید به منظور بیمه کردن گوشی، کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و غیره خود از خدمات شرکت سامان حامی استفاده به عمل آورید. این شرکت هم اکنون بهترین شرکت ارائه دهنده سرویس بیمه گجت های الکترونیکی در ایران است.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
نیما
نیما
1 سال گذشته

سلام، خسته نباشید.
گفتید بیمه مواردی چون سرقت رو هم تحت پوشش قرار میده. شرکت بیمه از کجا میفهمه شخص دستگاهش رو نفروخته باشه و بیاد طلب خسارت کنه؟