آموزش حذف برنامه‌های پیش فرض در آی او اس ۱۰

آموزش حذف برنامه‌های پیش فرض در آی او اس 10

آموزش حذف برنامه‌های پیشاپل در سیستم عامل آی او اس 10 این قابلیت را فراهم آورده تا کاربر بتواند اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های پیش فرض نصب شده در دستگاه خود را حذف کند. هم اکنون تقریبا تمام این برنامه‌ها قابل حذف هستند. در این مقاله قصد داریم نحوه حذف برنامه‌های پیش فرض در آی او اس 10 را به شما عزیزان آموزش دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

حذف برنامه‌های پیش فرض یا اصطلاحا استاک (Stock) در سیستم عامل آی او اس از جمله قابلیت‌هایی بود که بسیاری از کاربران تمایل داشتند که اپل آن را ارائه کند. سرانجام اپل در آی او اس 10 این قابلیت را ارائه کرد و هم اکنون کاربران آیفون‌ها و آیپدهایی که دستگاه آن‌ها به سیستم عامل آی او اس 10 مجهز است می‌توانند با راحتی نسبت به حذف برنامه‌های پیش فرض دستگاه وارد عمل شوند.

در آی او اس 10 تقریبا تمام برنامه‌های پیش فرض نصب شده در دستگاه قابل حذف هستند. تنها برنامه‌هایی نظیر اپلیکیشن دوربین (Camera)، تنظیمات (Settings)، مرورگر سافاری (Safari)، فایند آیفون (Find iPhone)، والیت (Wallet) ، اپ استور (App Store)، ساعت (Clock)، پیامک‌ها (Messages)، لیست تماس‌ها (Phone) و اپلیکیشن سلامت (Health) دستگاه قابل حذف نیستند. با این حال بسیاری از این اپلیکیشن‌ها را می‌توان از طریق تنظیمات بخش Restrictions آیفون غیر فعال کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اما حال که قابلیت حذف برنامه‌های پیش فرض در سیستم عامل آی او اس 10 اپل ارائه شده، چگونه می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟ ما در این مقاله قصد داریم که این امر و روش حذف برنامه‌های پیش فرض در آیفون یا آیپدهای مجهز به آی او اس 10 را به شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

آموزش حذف برنامه‌های پیش فرض در آی او اس 10

حذف برنامه‌های پیش فرض در آی او اس 10 به سادگی انجام شده و طبق روال پیشین صورت می‌پذیرد. بدین منظور کافیست که وارد منوی اپلیکیشن‌ها یا منوی برنامه‌های آیفون خود شده و انگشت خود را بر روی آیکون برنامه‌ای که قصد حذف آن را دارید قرار داده و کمی نگه دارید. پس از چند لحظه مشاهده خواهید کرد که آیکون برنامه‌ها حالت شناور گرفته و یک آیکون ضربدر در گوشه سمت راست آیکون انتخابی شما نمایان می‌شود. دقت کنید که تمام آیکون‌هایی که علامت ضربدر در گوشی سمت راست آن‌ها نمایان شده قابل حذف هستند.

آموزش حذف برنامه‌های پیش فرض در آی او اس 10

به منظور حذف برنامه‌های پیش فرض مورد نظر کافیست که آیکون ضربدر موجود را لمس کنید. سپس باید در پنجره پاپ‌آپی که نمایان می‌شود گزینه Remove را به جهت تایید این اقدام انتخاب نمایید. در تعداد حذف اپلیکیشن‌های پیش فرض هیچ محدودیتی وجود ندارد، بنابراین شما می‌توانید تمام حذف برنامه‌های پیش فرض ناکارآمد را از دستگاه خود حذف نمایید. در نهایت کافیست که چینش آیکون‌ها در منوی اپلیکیشن‌های دستگاهتان را مرتب کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی iPhone با گارانتی اصلی

چگونه برنامه پیش فرض حذف شده را بار دیگر نصب کنیم؟

حال تصور کنید که پس از حذف یک برنامه‌های پیش فرض در آیفون خود متوجه شدید که به آن نیاز دارید. در این شرایط چگونه می‌توان برنامه پیش فرض مورد نظر و حذف شده را بار دیگر در دستگاه نصب کرد؟ انجام این عمل هم در آی او اس 10 به سادگی امکانپذیر است. برای انجام این کار وارد اپ استور آیفون یا آیپد خود شده و نام برنامه مد نظرتان را جستجو کنید. پس از یافتن برنامه مورد نظر کافیست که آیکون ابر مانند نمایش داده شده در تصویر زیر را لمس نمایید تا اپلیکیشن مد نظر دانلود شود.

آموزش حذف برنامه‌های پیش فرض در آی او اس 10

بیشتر بخوانید:  تعویض گلس موبایل آیفون

به طور کلی ارائه امکان حذف برنامه‌های پیش فرض در آی او اس 10 از جمله اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌ها آن به شمار می‌رود. چنانچه در مورد هر یک از موارد و مراحل شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت گلس iPhone 8 Plus

قیمت تاچ ال سی دی A30 اس

قطعات گوشی آیفون SE

تعمیرات موبایل

منبع ios.wonderhowto

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments