شناسایی مشخصات اپل واچ از طریق شماره مدل (Model Number)

شناسایی مشخصات اپل واچ

بسیاری از افراد در شناسایی مشخصات اپل واچ (Apple Watch) خود با مشکل مواجه هستند و بدین منظور از موبایل کمک راهنمایی خواسته‌اند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه شناسایی مشخصات اپل واچ (Apple Watch) از طریق شماره مدل (Model Number) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با شناسایی مشخصات اپل واچ (Apple Watch)

ساعت هوشمند اپل یا همان اپل واچ (Apple Watch) شامل نسخه‌های مختلفی می‌شود که هر یک مشخصات نسبتا متفاوتی دارند. شما می‌توانید با بررسی شماره مدل یا همان Model Number اپل واچ خود به لیست مشخصات آن دست پیدا کنید. البته این امر ممکن است تا حدی گیج کننده باشد چرا که شما می‌بایست نوع اپل واچ خود را بدانید. به عنوان مثال باید بدانید که اپل واچ شما آلومینیومی یا استیلی یا سایر نسخه‌های اپل واچ محسوب می‌شود. شناسایی جنس و نسخه اپل واچ چندان پیچیده نیست. اگر به باکس یا جعبه اپل واچ خود نگاه کنید، بدون تردید مشخصات آن را مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اما ممکن است بنا به هر دلیل شما به باکس یا جعبه اپل واچ خود دسترسی نداشته باشید. در این شرایط مجبور هستید تا با استفاده از روش خاص دیگری نسبت به شناسایی مشخصات اپل واچ (Apple Watch) خود اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه شناسایی مشخصات اپل واچ (Apple Watch) از طریق شماره مدل (Model Number) بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

شناسایی مشخصات اپل واچ

شناسایی مشخصات اپل واچ (Apple Watch) از طریق شماره مدل (Model Number)

به منظور شناسایی مشخصات اپل واچ (Apple Watch) خود از طریق شماره مدل (Model Number) باید اپلیکیشن اختصاصی اپل واچ در آیفون یا آیپدتان نصب شده باشد و از طریق این اپلیکیشن نسبت به بررسی شماره مدل ساعت هوشمند خود وارد عمل شوید. به منظور شناسایی مشخصات اپل واچ (Apple Watch) از طریق شماره مدل (Model Number) مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا اپلیکیشن اختصاصی اپل واچ (Apple Watch app) را در آیفون یا آیپدتان اجرا کنید.
  • به بخش با عنوان My Watch مراجعه کنید و گزینه General را لمس نمایید.
  • گزینه About را لمس کنید.

شناسایی مشخصات اپل واچ

  • در لیست ارائه شده یک گزینه با عنوان Model موجود است. این گزینه را لمس کنید. با انجام این عمل شماره مدل (Model Number) اپل واچ شما نمایش داده می‌شود. در نظر داشته باشید که شماره مدل اپل واچ با حرف A شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی iPhone با گارانتی اصلی

حال که به شماره مدل (Model Number) اپل واچ خود دسترسی یافته‌ای باید این شماره مدل را در گوشه‌ای یادداشت کنید. در ادامه انواع مدل‌های اپل واچ را معرفی می‌کنیم و شماره مدل مربوط به هر یک از آن‌ها را خدمتتان عنوان خواهیم کرد. به بیان دیگر در ادامه مقاله مشخصات هر شماره مدل (Model Number) از اپل واچ را شرح می‌دهیم. بدین صورت می‌توانید نسبت به شناسایی مشخصات اپل واچ (Apple Watch) خود اقدام کنید. با موبایل کمک همراه باشید.

شماره مدل A1802

شماره مدل A1802 مربوط به سری اول اپل واچ (Apple Watch Series 1) می‌شود. این مدل از اپل واچ دارای کیس یا بدنه اصلی 38 میلیمتری است. جنس آن آلومینیومی بوده و شامل رنگ‌های نقره‌ای، رزگلد، طلایی و خاکستری تیره می‌شود. صفحه نمایش آن از نوع رتینا (Retina) بوده و شیشه محافظ نمایشگر آن از نوع یون ایکس (Ion-X Glass) است. پنل پشتی بدنه این ساعت از کامپوزیت تشکیل می‌شود. بنابراین برای شناسایی مشخصات اپل واچ (Apple Watch) با شماره مدل A1802 مشکلی پیش رویتان قرار ندارد.

شماره مدل A1803

شماره مدل A1803 هم مربوط به سری اول اپل واچ (Apple Watch Series 1) می‌شود. این مدل از اپل واچ دارای بدنه‌ای آلومینیومی بوده و شامل رنگ‌های نقره‌ای، رزگلد، طلایی و خاکستری تیره می‌شود. پنل پشتی بدنه این ساعت از کامپوزیت تشکیل شده و صفحه نمایش آن از نوع رتینا (Retina) بوده و توسط شیشه یون ایکس (Ion-X Glass) پوشانده شده است. تفاوت این مدل از اپل واچ نسبت به مدل A1802 مربوط به ابعاد کیس یا بدنه اصلی دستگاه می‌شود. اپل واچ با شماره مدل A1803 از بدنه 42 میلیمتری بهره می‌برد.

شماره مدل A1775

اگر شماره مدل یا همان Model Number اپل واچ شما A1775 بود، اپل واچ مد نظر سری دوم اپل واچ‌های اپل (Apple Watch Series 2) محسوب می‌شود. در این بین ممکن است اپل واچی که دارید از نظر سبک طراحی و جنس بنده شامل یکی از چهار نسخه استیلی (Stainless Steel)، آلومینیومی (Aluminum)، اپل واچ هرمس (Apple Watch Hermes) یا اپل واچ نایک پلاس (Apple Watch Nike+) باشد، بنابراین باید در شناسایی مشخصات اپل واچ (Apple Watch) با شماره مدل A1775 دقت لازم را به خرج دهید. مشخصات هر یک از نسخه‌های نامبرده شده به شرح زیر هستند:

  • اپل واچ استیل (Stainless Steel): شامل کیس یا بدنه اصلی 38 میلیمتری ضد زنگ می‌شود. از نظر رنگ در دو نسخه خاکستری تیره و نقره‌ای تیره موجود است و صفحه نمایش آن رتینا است. به منظور محافظت از صفحه نمایش این نوع اپل واچ از کریستال سافایر (Sapphire) استفاده می‌شود. جنس پنل پشتی بدنه این نسخه از اپل واچ هم سرامیکی است.
  • اپل واچ آلومینیومی (Aluminum): اپل واچ آلومینیومی با شماره مدل A1775 هم از کیس یا بدنه 38 میلیمتری بهره می‌برد. این مدل از اپل واچ (Apple Watch) شامل چهار رنگ نقره‌ای، رزگلد، طلایی و خاکستری تیره می‌شود. صفحه نمایش آن از نوع رتینا (Retina) بوده و توسط شیشه یون ایکس (Ion-X Glass) پوشانده شده است. جنس پنل پشتی بدنه این نسخه از اپل واچ هم سرامیکی است.
  • اپل واچ هرمس (Apple Watch Hermes): اپل واچ هرمس با شماره مدل A1775 هم از کیس یا بدنه اصلی 38 میلیمتری بهره می‌برد. جنس بدنه آن از استیل ضد زنگ است. صفحه نمایش رتینا و محافظت شده توسط کریستال سافایر و پنل پشتی سرامیکی هم از دیگر مشخصات این اپل واچ محسوب می‌شود. این سبک از اپل واچ دارای تصاویر پس زمینه منحصر به فردی بوده و در پنل پشتی بدنه آن حکاکی‌های خاصی صورت گرفته است.
  • اپل واچ نایک پلاس (Apple Watch Nike+): اپل واچ نایک پلاس با شماره مدل A1775 در دو رنگ خاکستری تیره و نقره‌ای موجود است. این نسخه از اپل واچ هم به کیس یا بدنه اصلی 38 میلیمتری مجهز است. صفحه نمایش آن از نوع رتینا (Retina) بوده و توسط شیشه یون ایکس (Ion-X Glass) پوشانده شده است. جنس پنل پشتی بدنه این نسخه از اپل واچ هم سرامیکی است.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی اپل واچ

شماره مدل A1758

اگر شماره مدل اپل واچ شما A1775 باشد، اپل واچ مد نظر از سری دوم اپل واچ‌های اپل (Apple Watch Series 2) خواهد بود. در این شرایط هم ممکن است اپل واچ شما یکی از چهار مدل استیل (Stainless Steel)، آلومینیومی (Aluminum)، اپل واچ هرمس (Apple Watch Hermes) یا اپل واچ نایک پلاس (Apple Watch Nike+) باشد. مشخصات هر یک از نسخه‌های نامبرده شده به شرح زیر هستند:

  • اپل واچ استیل (Stainless Steel): شامل کیس یا بدنه اصلی 42 میلیمتری ضد زنگ می‌شود. از نظر رنگ در دو نسخه خاکستری تیره و نقره‌ای تیره موجود است و صفحه نمایش آن رتینا است. به منظور محافظت از صفحه نمایش این نوع اپل واچ از کریستال سافایر (Sapphire) استفاده می‌شود. جنس پنل پشتی بدنه این نسخه از اپل واچ هم سرامیکی است.
  • اپل واچ آلومینیومی (Aluminum): اپل واچ آلومینیومی با شماره مدل A1758 هم از کیس یا بدنه 42 میلیمتری بهره می‌برد. این مدل از اپل واچ (Apple Watch) شامل چهار رنگ نقره‌ای، رزگلد، طلایی و خاکستری تیره می‌شود. صفحه نمایش آن از نوع رتینا (Retina) بوده و توسط شیشه یون ایکس (Ion-X Glass) پوشانده شده است. جنس پنل پشتی بدنه این نسخه از اپل واچ هم سرامیکی است.
  • اپل واچ هرمس (Apple Watch Hermes): اپل واچ هرمس با شماره مدل A1758 هم از کیس یا بدنه اصلی 42 میلیمتری بهره می‌برد. جنس بدنه آن از استیل ضد زنگ است. صفحه نمایش رتینا و محافظت شده توسط کریستال سافایر و پنل پشتی سرامیکی هم از دیگر مشخصات این اپل واچ محسوب می‌شود. این سبک از اپل واچ دارای تصاویر پس زمینه منحصر به فردی بوده و در پنل پشتی بدنه آن حکاکی‌های خاصی صورت گرفته است.
  • اپل واچ نایک پلاس (Apple Watch Nike+): اپل واچ نایک پلاس با شماره مدل A1758 در دو رنگ خاکستری تیره و نقره‌ای موجود است. این نسخه از اپل واچ هم به کیس یا بدنه اصلی 42 میلیمتری مجهز است. صفحه نمایش آن از نوع رتینا (Retina) بوده و توسط شیشه یون ایکس (Ion-X Glass) پوشانده شده است. جنس پنل پشتی بدنه این نسخه از اپل واچ هم سرامیکی است.

شماره مدل A1816

اگر شماره مدل اپل واچ (Apple Watch) شما A1816 باشد، اپل واچ مورد نظر نسخه اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) و از سری دوم اپل واچ‌های اپل (Apple Watch Series 2) است. این اپل واچ از کیس یا بدنه اصلی 38 میلیمتری بهره می‌برد. جنس بدنه آن سرامیکی و رنگ آن سفید است. صفحه نمایش رتینای این اپل واچ توسط کریستال سافایر (Sapphire) پوشانده شده و جنس پنل پشتی بدنه آن هم سرامیکی خواهد بود.

شماره مدل A1817

اگر شماره مدل اپل واچ (Apple Watch) شما A1817 باشد، مانند حالت قبل اپل واچ مد نظر نسخه اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) و از سری دوم اپل واچ‌های اپل (Apple Watch Series 2) محسوب می‌شود. البته با این تفاوت که بدنه یا کیس اصلی آن 42 میلیمتری است. جنس بدنه این اپل واچ سرامیکی و رنگ آن سفید است. صفحه نمایش رتینای این اپل واچ توسط کریستال سافایر (Sapphire) محافظت شده و جنس پنل پشتی بدنه آن هم سرامیکی خواهد بود.

شماره مدل A1553

اگر شماره مدل اپل واچ شما A1553 باشد، اپل واچ مد نظر از سری اول اپل واچ‌های اپل (Apple Watch 1st Generation) خواهد بود. ممکن است اپل واچ دارای این شماره مدل یکی از چهار نسخه متفاوت اپل واچ با نام‌های اپل واچ اورجینال (Apple Watch)، اپل واچ اسپرت (Apple Watch Sport)، اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) یا اپل واچ هرمس (Apple Watch Hermes) باشد. مشخصات هر یک از نسخه‌های نامبرده شده به شرح زیر هستند:

  • اپل واچ اورجینال (Apple Watch): اپل واچ اورجینال (Apple Watch) با شماره مدل A1553 از بدنه یا کیس اصلی 38 میلیمتری بهره‌مند است. این محصول از نظر تنوع رنگی شامل دو رنگ خاکستری تیره و نقره‌ای تیره می‌شود. صفحه نمایش آن از نوع رتینا است که به کریستال سافاری مجهز می‌باشد. پنل پشتی این اپل واچ هم سرامیکی است.
  • اپل واچ اسپرت (Apple Watch Sport): اپل واچ اسپرت (Apple Watch Sport) با شماره مدل A1553 هم از بدنه یا کیس 38 میلیمتری بهره‌مند است. این محصول از نظر تنوع رنگی شامل چهار رنگ مختلف می‌شود که نقره‌ای، رزگلد، طلایی و خاکستری تیره هستند. صفحه نمایش آن از نوع رتینا (Retina) بوده و شیشه محافظ نمایشگر آن از نوع یون ایکس (Ion-X Glass) است. پنل پشتی بدنه این ساعت از کامپوزیت تشکیل می‌شود.
  • اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition): در ساخت اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) با کد A1553 از طلای 18 عیار استفاده شده و دستگاه شامل دو رنگ طلایی و رزگلد می‌شود. بدنه یا کیس این ساعت هوشمند 38 میلیمتری است. صفحه نمایش آن از نوع رتینا بوده و با کریستال سافایر از آن محافظت به عمل می‌آید. پنل پشتی بدنه این ساعت از سرامیک تشکیل می‌شود.
  • اپل واچ هرمس (Apple Watch Hermes): اپل واچ هرمس (Apple Watch Hermes) با شماره مدل A1553 هم از یک کیس یا بنده 38 میلیمتری بهره می‌برد. صفحه نمایش رتینا و محافظت شده توسط کریستال سافایر و پنل پشتی سرامیکی هم از دیگر مشخصات این اپل واچ محسوب می‌شود. این سبک از اپل واچ دارای تصاویر پس زمینه منحصر به فردی بوده و در پنل پشتی بدنه آن حکاکی‌های خاصی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی اپل در ایران

شماره مدل A1554

اپل واچ‌های با شماره مدل A1554 هم از سری اول اپل واچ‌های اپل یا همان (Apple Watch 1st Generation) هستند. مانند حالت قبل، اپل واچ‌های با شماره مدل A1554 هم می‌توانند شامل چهار نسخه مختلف اپل واچ اورجینال (Apple Watch)، اپل واچ اسپرت (Apple Watch Sport)، اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) یا اپل واچ هرمس (Apple Watch Hermes) باشد. مشخصات هر یک از نسخه‌های نامبرده شده به شرح زیر هستند:

  • اپل واچ اورجینال (Apple Watch): اپل واچ اورجینال (Apple Watch) با شماره مدل A1554 از بدنه یا کیس اصلی 42 میلیمتری بهره‌مند است. این محصول از نظر تنوع رنگی شامل دو رنگ خاکستری تیره و نقره‌ای تیره می‌شود. صفحه نمایش آن از نوع رتینا است که به کریستال سافاری مجهز می‌باشد. پنل پشتی این اپل واچ هم سرامیکی است.
  • اپل واچ اسپرت (Apple Watch Sport): اپل واچ اسپرت (Apple Watch Sport) با شماره مدل A1554 هم از بدنه یا کیس 42 میلیمتری بهره‌مند است. این محصول از نظر تنوع رنگی شامل چهار رنگ مختلف می‌شود که نقره‌ای، رزگلد، طلایی و خاکستری تیره هستند. صفحه نمایش آن از نوع رتینا (Retina) بوده و شیشه محافظ نمایشگر آن از نوع یون ایکس (Ion-X Glass) است. پنل پشتی بدنه این ساعت از کامپوزیت تشکیل می‌شود.
  • اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition): در ساخت اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) با کد A1554 از طلای 18 عیار استفاده شده و دستگاه شامل دو رنگ طلایی و رزگلد می‌شود. بدنه یا کیس این ساعت هوشمند 42 میلیمتری است. صفحه نمایش آن از نوع رتینا بوده و با کریستال سافایر از آن محافظت به عمل می‌آید. پنل پشتی بدنه این ساعت از سرامیک تشکیل می‌شود.
  • اپل واچ هرمس (Apple Watch Hermes): اپل واچ هرمس (Apple Watch Hermes) با شماره مدل A1554 هم از یک کیس یا بنده 42 میلیمتری بهره می‌برد. صفحه نمایش رتینا و محافظت شده توسط کریستال سافایر و پنل پشتی سرامیکی هم از دیگر مشخصات این اپل واچ محسوب می‌شود. این سبک از اپل واچ دارای تصاویر پس زمینه منحصر به فردی بوده و در پنل پشتی بدنه آن حکاکی‌های خاصی صورت گرفته است.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه شناسایی مشخصات اپل واچ (Apple Watch) با توجه به شماره مدل (Model Number) این محصولات پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قطعات اپل واچ

تاچ ال سی دی اپل واچ

گلس اپل واچ

تعمیرات موبایل

منبع apple

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments