فعال سازی وایپ اتوماتیک آیفون پس از چندین رمز عبور اشتباه!

فعال سازی قابلیت وایپ اتوماتیک

آیفون‌ها و آیپدهای اپل این قابلیت را دارند که به طور اتوماتیک به گونه‌ای تنظیم شوند که پس از وارد کردن پیاپی چندین رمز عبور اشتباه، اطلاعات خود را وایپ (Wipe) کنند. این موضوع شبیه به اعمال یک فکتوری ریست (Factory Reset) است. برای فعال سازی قابلیت وایپ اتوماتیک با موبایل کمک همراه باشید.

هم اکنون کاربران آیفون‌ها و آیپدهای اپل می‌توانند برای این دو محصول رمز عبور یا پسورد 6 رقمی تعیین کنند. این رمز عبور در واقع رمزی است که با وارد کردن صحیح آن کاربر می‌تواند از قفل صفحه نمایش یا لاک اسکرین (Lock Screen) دستگاه عبور کند. اگر این رمز عبور برای 5 بار پیاپی اشتباه وارد شود، کاربر مجبور است تا 1 دقیقه صبر کرده و سپس بار دیگر به منظور بازگشایی قفل نمایشگر دستگاه اقدام نماید. این زمان انتظار با وارد کردن اشتباه قفل نمایشگر در دفعات بیشتر افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال اگر برای 6 بار پیاپی رمز عبور آیفون خود را اشتباه وارد کنید باید 5 دقیقه منتظر بمانید، اگر برای 7 بار پیاپی این عمل را انجام دهید باید 15 دقیقه منتظر بمانید و با وارد کردن اشتباه رمز عبور در دفعات بیشتر باید طی هر مرتبه 1 ساعت منتظر بمانید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

اما آیفون‌ها و آیپدهای اپل قابلیتی دارند که در برخی از شرایط ممکن است برای افراد خاصی بسیار کاربردی باشد. به موجب وجود این قابلیت، دستگاه به طور اتوماتیک پس از 10 بار وارد کردن اشتباه رمز عبور به طور اتوماتیک وایپ شده و اطلاعات آن از بین می‌روند. از این قابلیت می‌توان به منظور جلوگیری از به سرقت احتمالی اطلاعات و داده‌های ذخیره شده در آیفون یا آیپدهای اپل استفاده کرد. تصور کنید که اطلاعات ذخیره شده در دستگاهتان فوق‌العاده حیاتی و حائز اهمیت هستند و به نوعی بخشی از زندگی کاری و بیزینس‌های شما به آن بستگی دارد. اگر فرد ناشناسی به این اطلاعات دست پیدا کند به شما ضربه بزرگی وارد می‌شود. در این شرایط استفاده از قابلیت وایپ اتوماتیک اطلاعات آیفون پس از اشتباه وارد کردن پیاپی رمز عبور دستگاه می‌تواند امری کاربری به شمار آید.

فعال سازی قابلیت وایپ اتوماتیک

هنگامی که شخصی آیفون یا آیفون شما را پیدا کند و قصد داشته باشید که قفل صفحه نمایش یا رمز عبور 6 رقمی آن را بدون هیچ اطلاعات اولیه‌ای حذف بزند، شانس وی تقریبا 1 در 1،000،000 خواهد بود. با این وجود شما می‌توانید برای محکم‌کاری قابلیت وایپ اتوماتیک دستگاه پس از اشتباه وارد کردن پیاپی رمز عبور را فعال کرده و اطمینان خاطر خود را افزایش دهید. با فعال کردن این قابلیت، اگر فردی برای 10 بار پیاپی رمز عبور لاک اسکرین دستگاه را اشتباه وارد کند، آیفون یا آیپد به طور اتوماتیک اطلاعات خود را وایپ می‌نماید.

اما چطور می‌توان این قابلیت را در آیفون‌ها و آیپدهای اپل فعال کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم که شیوه فعال سازی این قابلیت یا وایپ اتوماتیک اطلاعات آیفون‌ها پس از اشتباه وارد کردن پیاپی رمز عبور دستگاه را به شما آموزش دهیم. دقت داشته باشید که آن روش در آیپدهای اپل هم قابل استفاده و فعال‌سازی است. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها شرح داده شده سوالی داشتید یا با مشکل خاصی برخورد کردید، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی اپل در تهران

تعمیرات اپل

فعال‌سازی قابلیت وایپ اتوماتیک آیفون پس از وارد کردن پیاپی چندین رمز عبور اشتباه!

قابلیت وایپ اتوماتیک آیفون پس از چندین بار وارد ارائه اشتباه رمز عبور به طور پیش فرض در آیفون‌ها و آیپدهای اپل غیرفعال است. اما فعال کردن این ویژگی به سادگی قابل انجام خواهد بود. به منظور فعال کردن این قابلیت در آیفون یا آیپد خود مراحل زیر را طی کنید:

فعال سازی قابلیت وایپ اتوماتیک

ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه خود شده و به زیرشاخه Touch ID & Passcode مراجعه کنید.

فعال سازی قابلیت وایپ اتوماتیک

حال باید رمز عبور دستگاه را وارد کنید. رمز عبور خود را به طور صحیح و با دقت وارد نمایید تا اجازه دسترسی به تنظیمات بخش امنیتی Touch ID & Passcode دستگاه به شما داده شود.

فعال سازی قابلیت وایپ اتوماتیک

با انجام این عمل به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که مانند تصویر فوق حاوی چند گزینه متنوع است. در بخش انتهایی این گزینه‌ها یک آپشن با عنوان Erase Data وجود دارد. با فعال کردن این گزینه و سبز شدن اسلایدر کوچک موجود در کنار آن قابلیت وایپ اتوماتیک آیفون پس از چندین بار وارد ارائه اشتباه رمز عبور در دستگاهتان فعال می‌شود.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید:  نمایندگی اپل در شهرستان ها

فعال سازی قابلیت وایپ اتوماتیک

توصیه می‌کنیم که همواره توسط iTunes یا سرویس ذخیره‌سازی ابری iCloud از محتوای دستگاهتان فایل بک‌آپ تهیه کنید. این موضوع سبب می‌شود تا در شرایط بحرانی قادر به بازیابی یا ریکاور کردن اطلاعات از دست رفته خود باشید. همچنین توصیه می‌کنیم که به منظور افزایش ضریب امنیت دستگاه، رمز عبور آن را به گونه‌‌ای تعریف کنید که ترکیبی از حروف الفبای انگلیسی و اعداد باشد. اگر با نحوه فعال‌سازی این موضوع آشنایی ندارید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. به طور کلی استفاده از رمز عبور ترکیبی و متشکل از حروف و اعداد به مراتب ضریب امنیت بالاتری نسبت به رمز عبوری دارد که تنها از اعداد خاصی تشکیل شده باشد.

بیشتر بخوانید:

قیمت قاب پشت iPhone X

قیمت تاچ ال سی دی اس 6

قطعات گوشی آیفون ایکس اس مکس

 

تعمیرات موبایل

منبع howtogeek

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments