جلوگیری از آلوده شدن به بدافزار از طریق پوکمون گو

چگونه از آلوده شدن به بدافزار از طریق بازی پوکمون گو جلوگیری کنیم؟

بازی پوکمون گو (Pokemon Go) که سبکی جدیدی از بازی‌های موبایلی را رونمایی کرده به شدت توجه افراد را به سمت و سوی خود جلب کرده است.میزان استقبال کاربران از بازی پوکمون گو به قدری زیاد بود که این بازی توانست رکورد دانلود از گوگل پلی استور (Google Play Store) با بشکند و به رقیبی جدی برای بازی پرطرفداری کلش آو کلنز (Clash of Clans) تبدیل شود.

کمپانی نینتندو (Nintendo) مدعی شده که بازی پوکمون گو به زودی برای تمام کشورهای دنیا به طور اختصاصی عرضه می‌شود. هم اکنون این بازی در کشورها و مناطق متعددی نظیر ایالات متحده، نیوزلند، استرالیا، ژاپن، ایتالیا، بریتانیا، جمهوری چک و … عرضه شده و روز به روز در حال افزایش کشورهای تحت پوشش است. بازی پوکمون گو یک بازی آنلاین و به سبک نقش آفرینی محسوب می‌شود که با موقعیت مکانی فرد در ارتباط مستقیم بوده و از تکنولوژی واقعیت افزوده یا همان (Augmented Reality) هم بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

اما محبوبیت بیش از اندازه این بازی منجر شده که افراد سودجو و هکرها به منظور آلوده کردن آن خود را آماده کنند. با اینکه مدت زمان کوتاهی از عرضه بازی پوکمون گو می‌گذرد، گزارش‌های متعددی مبنی بر آلوده بودن این بازی به بدافزارها و ویروس‌ها به دست آمده و این موضوع فوق‌العاده نگران کننده است. از سوی دیگر بازی پوکمون گو به طور پیش فرض به منظور استفاده با حساب کاربری گوگل فرد در ارتباط بوده و مستلزم اجازه دسترسی کامل به جزئیات و اطلاعات این حساب کاربری است. این امر می‌تواند بسیار نگران کننده باشد. تصور کنید که یک فرد سودجو بدافزار یا ویروسی ساده طراحی کرده و ایمیل‌های دریافتی‌ حساب گوگل‌تان را برای خود فوروارد (Forward) کند. در این شرایط اگر ایمیل‌های کاری، تجاری و مرتبط با مسائل مالی دریافت کنید، بدون تردید از هویت شما سوء استفاده می‌شود. بنابراین باید به این موضوع توجه داشت و از آلوده شدن دستگاه به بدافزار از طریق بازی پوکمون گو جلوگیری به عمل آورد.

 

چگونه از آلوده شدن به بدافزار از طریق بازی پوکمون گو جلوگیری کنیم؟

ما در این مقاله قصد داریم که روش‌هایی را خدمتتان معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از آلوده شدن دستگاهتان به بدافزار از طریق بازی پوکمون گو جلوگیری به عمل آورید. چنانچه در رابطه با موارد و مراحل شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات موبایل

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

بازی پوکمون گو را فقط از گوگل پلی استور یا اپ استور دانلود کنید

آلوده شدن به بدافزار از طریق نصب اپلیکیشن یا یک بازی انجام می‌شود. تا زمانی که بازی یا اپلیکیشن آلوده را بر روی دستگاه خود نصب نکنید و به آن اجازه دسترسی به اطلاعات دستگاه خود را ندهید، بدافزار یا ویروس موجود در آن قادر به فعالیت نخواهد بود. بنابراین منبعی که شما از آن به منظور دانلود بازی پوکمون گو استفاده می‌کنید به مراتب حائز اهمیت است. افراد سودجویی که نسخه‌های آلوده بازی پوکمون گو را در اختیار کاربران قرار می‌دهند از سایت‌ها یا منابع نامعتبر به منظور انتشار آن استفاده می‌کنند. بنابراین شما به راحتی با استفاده از منابع معتبر برای دانلود بازی پوکمون گو می‌توانید از آلوده شدن دستگاه خود به بدافزار و ویروس جلوگیری کنید.

چگونه از آلوده شدن به بدافزار از طریق بازی پوکمون گو جلوگیری کنیم؟

اگر دستگاه هوشمندتان یک محصول اندرویدی است، توصیه می‌کنیم که فقط و فقط از گوگل پلی استور (Google Play Store) به منظور دانلود بازی پوکمون گو استفاده کنید. سعی کنید که به هیچ وجه بازی پوکمون گو را از طریق بلوتوث یا اپلیکیشن‌هایی نظیر زاپیا (Zapya) از دوستانتان دریافت نکنید. در سیستم عامل اندروید با غیرفعال کردن قابلیتی به نام “Unknown Sources” می‌توان اجازه نصب هر اپلیکیشن یا بازی که از منبعی ناشناس دریافت شده باشد را غیرفعال کرد. بدین منظور وارد بخش تنظیمات یا “Settings” دستگاه اندرویدی خود شده و گزینه “Security” را انتخاب کنید. حال تیک گزینه “Unkown Sources” را بزنید تا این قابلیت فعال شده و از نصب اپلیکیشن‌های دریافتی از منابع ناشناس در دستگاهتان ممانعت به عمل آورد.

البته ما نسخه‌ای از بازی پوکمون گو که در بازار موجود است را هم مورد آزمایش قرار دادیم و دریافتیم که این نسخه از بازی مورد نظر هم مشکل امنیتی ندارد. از آنجایی که سرورهای گوگل پلی استور عموما در اتصال به IPهای ما دچار مشکل هستند، اغلب کاربران از منبع بازار به منظور دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مورد نظرشان استفاده می‌کنند. این موضوع سبب شد که ما بازی پوکمون گو موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهید و نهایتا دریابیم که نسخه فعلی این بازی از نظر امنیتی مشکلی ندارد. بنابراین شما می‌توانید از طریق بازار بازی پوکمون گو را دانلود و بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید. دقت داشته باشید که به منظور نصب بازی یا اپلیکیشن‌های دانلود شده از بازار باید قابلیت “Unknown Sources” دستگاه اندرویدیتان غیرفعال باشد، در غیر این صورت دستگاه اجازه نصب بازی مورد نظر را نمی‌دهد چرا که منبع بازار برای گوگل و سیستم عامل اندروید منبع معتبر و شناخته شده‌ای نیست.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون X اپل

چگونه از آلوده شدن به بدافزار از طریق بازی پوکمون گو جلوگیری کنیم؟

اما اگر از سری محصولات آی او اسی کمپانی اپل استفاده می‌کنید هم باید روش مشابهی را در نظر داشته باشید. همواره سعی کنید که از اپ استور (App Store) دستگاه به منظور دانلود اپلیکیشن و بازی‌ها استفاده کنید. این موضوع سبب می‌شود که دستگاه آی او اسی شما به بدافزار یا ویروسی مبتلا نشود. بنابراین اگر قصد دارید که بازی پوکمون گو را در دستگاه آی او اسی خود نصب کنید، حتما آن را از طریق اپ استور دستگاه دانلود نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A10

چطور از آلوده بودن بازی پوکمون گو نصب شده بر روی دستگاه خود مطلع شویم؟

روش کاملا دقیقی به منظور مطلع شدن از آلوده بودن بازی پوکمون گو نصب شده بر روی دستگاهتان وجود ندارد، اما عموما با نگاهی هوشیارانه به دسترسی‌های این بازی می‌توانید از مخرب بودن آن مطلع شوید. بنابراین وارد صفحه‌ای شوید که در دستگاه شما دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نصب شده را نمایش می‌دهد. در لیست موجود بازی پوکمون گو را انتخاب کنید و در لیست دسترسی‌های این بازی به دنبال موارد مشکوکی همچون ضبط صدا (Audio Record)، اصلاح مخاطبین (Modify Contacts)، اجرای اتوماتیک در حین راه‌اندازی دستگاه (Run at Startup) و سایر موارد این چنینی باشید.
اگر بازی پوکمون گو که هم اکنون در دستگاه خود نصب کرده‌اید از منبع ناشناسی دریافت شده و به موارد مشکوکی همچون موضوعات شرح داده شده در بخش زیر دسترسی دارد، سریعا آن را از دستگاه خود حذف نمایید. با حذف اپلیکیشن یا بازی آلوده، ویروس یا بدافزار موجود در آن هم حذف می‌شود. چنانچه طی انجام هر یک از مراحل و موارد شرح داده شده دچار مشکل شدید و یا سوالی در ذهنتان ایجاد شد، می‌توانید از طریق شماره‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین پشت آیفون 11

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ A40

قطعات گوشی A50

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments