آشنایی با شرایط اخذ ویزای عمان برای ایرانیان

آشنایی با شرایط اخذ ویزای عمان برای ایرانیان

کشور عمان، یکی از کشورهای ثروتمند در منطقه خلیج ‌فارس است. این کشور به دلیل توسعه پویا و فرصت‌ های شغلی فراوان، جزو کشورهای در حال توسعه به شمار می ‌رود. علاوه بر این، عمان به عنوان یکی از مقصدهای مهم برای مهاجرت کاری ایرانیان، محسوب می ‌شود، زیرا به لحاظ فاصله جغرافیایی نزدیک به ایران و ارزش بالای واحد پولی خود، فرصت‌ های مهاجرتی و کاری را فراهم می ‌کند. این کشور ارتباطات خوبی با ایران دارد. همچنین فرآیند اخذ ویزای آن نیز آسان است. اما نکته مهم در دریافت ویزای عمان برای کار این است که باید پیشنهاد شغلی قطعی از سوی شرکتی فعال در عمان داشته باشید.

آشنایی با شرایط اخذ ویزای عمان برای ایرانیان

شرایط کار در عمان چگونه است؟

با توجه به نرخ بیکاری بسیار پایین در کشور عمان، تقریباً همه افراد می ‌توانند در زمینه ‌های شغلی مختلف در این کشور فعالیت داشته باشند. یکی از اولین نکاتی که باید در مورد شرایط کاری در عمان بدانید، ساعات کاری است. هفته کاری در این کشور معمولاً بین 40 تا 48 ساعت و روزهای کاری از شنبه تا پنج ‌شنبه در نظر گرفته می شود. همان طور که گفتیم، برای دریافت ویزای عمان، نیاز به داشتن یک پیشنهاد شغلی قطعی از سوی یک کارفرما است. این پیشنهاد شغلی می ‌تواند به عنوان اسپانسر شما در فرایند دریافت ویزا عمل کند. بعد از دریافت ویزای کاری، بیشتر کارفرمایان در عمان بیمه درمانی خصوصی، فراهم می ‌کنند، اما این بیمه ‌ها تمام خدمات پزشکی را به ‌طور کامل پوشش نمی ‌دهند. همچنین، تسلط به زبان عربی یا انگلیسی یکی از شرایط اساسی برای یافتن کار در عمان است.

جاب آفر عمان چیست؟

یکی از شرایط اساسی برای دریافت ویزای عمان، داشتن پیشنهاد کاری (Job Offer) است. در این صورت، شما باید با توجه به تخصص یا مدرک خود، از یک کارفرما در عمان پیشنهاد کاری دریافت کنید. برای این منظور، ابتدا باید پیشنهاد کاری خود را به کارفرمایان در عمان ارسال نمایید و یک کارفرما برای استخدام شما تمایل نشان دهد. در صورتی که در دو سال قبل از ارسال تقاضا، در این کشور مشغول به کار بوده‌ اید، باید گواهی ترخیص از سمت کارفرمای قبلی خود را برای کارفرمای جدید ارسال کنید. همچنین، در صورتی که زمان ویزای کار عمان برای شما تمام نشده است، باید گواهی ترخیص از کار را ارائه دهید. برای دریافت پیشنهاد کار در عمان، باید مدارک تحصیلی و رزومه کاری خود را برای کارفرمایان در این کشور ارسال کنید. سپس کارفرمای عمانی این مدارک را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت تایید، از شما می ‌خواهد که در آزمون‌ های مربوطه شرکت کنید.

پس از شرکت در آزمون ‌ها و کسب نمره قبولی، می ‌توانید برای دریافت ویزای عمان جهت کار اقدام نمایید. مجوز استخدام یک فرد خارجی، توسط کارفرمای عمانی از پلیس و اداره کار این کشور دریافت می شود.

حقوق کار در عمان چقدر است؟

جاب آفر عمان چیست؟

بسته به شغلی که در عمان دارید، درآمد ماهیانه ‌تان متغیر است. با این حال، به دلیل ارزش بالای پول در این کشور، درآمد شما میزان قابل‌توجهی دارد. متوسط حقوق در عمان، حدود ۱۷۸۰ ریال عمانی، و حداقل حقوق دریافتی در عمان، ۴۵۰ ریال عمانی و حداکثر حقوق دریافتی ۷۹۰۰ ریال عمانی است. بالاترین حقوق به افراد متخصصی تعلق می ‌گیرد که موفق به دریافت ویزای عمان برای کار شده ‌اند. سابقه کار و تخصص در زمینه مورد نظر نیز بر روی حقوق کاری در عمان تاثیرگذار است.

افرادی که دارای سابقه کاری ۲ تا ۵ ساله در زمینه مرتبط با شغل ‌شان هستند، می ‌توانند درآمدی حدود ۳۲ درصد بیشتر از افراد تازه‌ کار داشته باشند. این افزایش حقوق برای افراد با سابقه کاری بیشتر از ۵ سال نیز حدود ۷۰ درصد بیشتر است. به‌طور کلی، سابقه کار در زمینه مرتبط با شغل در حال انجام در عمان موجب افزایش درآمد می ‌شود.

لیست مشاغل مورد نیاز عمان کدامند؟

لیست مشاغل مورد نیاز عمان، نشان می‌ دهد که تا چه حد شما می ‌توانید جاب آفر از کارفرمایان عمانی دریافت کنید. داشتن مدرک دانشگاهی یا مدرک فنی حرفه‌ای در حوزه کاری مورد نیاز، احتمال دریافت ویزای عمان را برای شما افزایش خواهد داد. طبق آخرین لیست منتشر شده از سوی وزارت کار عمان، مشاغل مورد نیاز عبارتند از:

  • مهندس ارشد تست امنیت اطلاعات
  • پزشک عمومی و متخصص
  • مدیر فروش و توسعه تجارت
  • پرستار
  • مدرسان مهندسی معماری مکانیکی و دریایی
  • مدیر فنی مدرس مهندسی هوانوردی
  • رئیس دپارتمان مطالعات تجاری
  • مدیر پروژه
  • مدیر تجاری
  • دستیار اجرایی
  • متخصص امنیت و IT
  • متخصص تعمیرات صنایع گازی
  • معلمان ابتدایی در رشته های مختلف
  • متخصص صنایع پتروشیمی
  • راننده
  • مکانیک

در عمان، کسب و کارهای مدیریتی در دسته بندی‌ های مختلف معمولاً درآمد بالایی دارند. از جمله حوزه‌ های مدیریتی محبوب می ‌توان به مدیریت فروش و توسعه تجارت و همچنین گرایش‌ های مختلف مدیریت کسب و کار (MBA) اشاره کرد. اگر افراد متخصص و شرایط لازم جهت اخذ ویزای عمان برای کار در این حوزه‌ ها را داشته باشند، می ‌توانند از حقوق و درآمد بالایی بهره‌مند شوند.

روش اعزام نیروی کار به عمان

بعضی از افرادی که به دنبال کار در عمان هستند، به دنبال فرصتی فوری برای استخدام در این کشور می ‌گردند. زیرا معمولاً یافتن کار در عمان از طریق این فرصت‌ های فوری، آسان‌ تر است. به دلیل رشد سریع اقتصادی در عمان، در اغلب موارد، می ‌توانید درخواست کار خود را در شرایط اعزام فوری نیروی کار ارسال کنید. در این حالت، کارفرمایان ممکن است درخواست یا فراخوانی را برای جذب نیروی کار اعلام کنند. بنابراین، موسسات مهاجرتی رزومه‌ افرادی را که به دنبال دریافت ویزای عمان جهت کار هستند، بررسی و در صورت مطابقت با شرایط مورد نیاز، اقدام به ارسال درخواست کار در عمان می کنند.

سطح رفاه و توسعه انسانی در عمان چه وضعیتی دارد؟

شاخص توسعه انسانی در عمان به ‌طور چشمگیری بالاست و این کشور با وجود مساحت و جمعیت کم، در رتبه ۴۷ جهان از لحاظ سطح رفاه و توسعه انسانی قرار دارد. این امر نشان ‌دهنده برنامه ‌های درازمدت و فوق‌العاده ‌ای است که کشور عمان برای ارتقای زیرساخت‌ ها و افزایش سطح رفاه اجتماعی خود در دست دارد. عمان، یک کشور در حال توسعه در منطقه خلیج فارس به حساب می آید که با توجه به منابع غنی نفت و گاز و جمعیت کم، از سطح رفاه بالایی برخوردار است. این کشور به دلیل داشتن شاخص‌ های بسیار مثبتی از جمله رضایت از زندگی، رفاه، آموزش و درمان، به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته منطقه شناخته می ‌شود. از طرفی سیاست ‌های مالیاتی کم و هزینه ‌های زندگی مناسب نیز عمان را به یکی از مقاصد محبوب برای زندگی و کار تبدیل کرده است. بنابراین، بسیاری از افراد تصمیم به درخواست ویزای عمان برای فعالیت در این کشور می ‌گیرند.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments