طراحی سایت و سئو چیست؟ توضیح همه چیز به زبان ساده

طراحی سایت و سئو چیست؟ توضیح همه چیز به زبان ساده

برای پیدا کردن محتوایی در مورد موضوعی خاص از کلمات کلیدی استفاده می کنیم؛ بر این اساس برخی از سایت ها در نتایج اول گوگل دیده می شوند و بعضی از آن ها در صفحات بعدی قرار می گیرند. همچنین ممکن است سایت هایی باشند که در کلمه کلیدی مدنظر ما هیچ رتبه بندی نداشته باشد. گوگل این دسته بندی سایت ها را طبق اصولی انجام می دهد؛ بنابراین مدیران سایت برای اینکه بتوانند سایت خود را در صدر نتایج موتورهای جستجو ببینند باید طراحی سایت و سئو آن را جدی بگیرند. سفارش طراحی و سئو سایت به شرکت طراحی سایت یکی از مطمئن ترین و بی دردسرترین روش ها برای راه اندازی سایت کسب و کارهای مختلف است. این شرکت ها با داشتن تیم های متخصص در زمینه های گوناگون مثل تولید محتوا، طراحی و سئو می توانند سایت را از هر لحاظ به بهترین شکل آماده و راه اندازی کنند. در این مقاله به زبان ساده به توضیح مراحل و مبانی طراحی سایت و سئوی آن می پردازیم.

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

سئو فرایند بهینه سازی وب سایت برای دریافت رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ می باشد. انجام بهینه سازی سایت (seo) می تواند رتبه سایت شما را در لیست های ارگانیک که به عنوان بخش بدون دستمزد موتورهای جستجو نیز شناخته می شود، ارتقا دهد.

اهمیت بررسی اصول سئو در طراحی سایت چیست؟

بعد از طراحی سایت و گذشت مدت زمانی ممکن است متوجه شویم که سایت ما حتی در صفحات آخر پیشنهادی موتورهای جستجو نیز وجود ندارد. عدم رعایت اصول سئو در زمان طراحی سایت و اطلاع نداشتن از نحوه استفاده صحیح از امکانات سئو برای طراحی سایت دو دلیل مهم برای این است که سایت در صفحات پیشنهادی گوگل ندیده نمی شود. وقتی سایت به درستی سئو نشود بسیاری از کاربران از وجود سایت بی اطلاع خواهند بود و ترافیک خوبی وارد سایت نمی شود. طراحی سایت و سئو به طور هم زمان می تواند موجب شود سایت در دسته بندی های گوگل در کلمه کلیدی خاصی قرار گرفته و با سرچ آن کلمه توسط کاربران سایت برای کاربران نمایش داده شود. در این میان تولید محتوا در بحث سئوی سایت جایگاه ویژه ای دارد؛ زیرا محتوای سایت در هر فرمتی باشد باید برای کلمه کلیدی خاصی سئو گردد تا با جستجوی آن کلیدواژه سایت در نتایج جستجو بالا بیاید و به کاربران مختلف معرفی شود.

آنچه در طراحی سایت و سئو باید انجام شود

آنچه در طراحی سایت و سئو باید انجام شود

در فرآیند طراحی سایت و سئو باید چند فاکتور مهم و اصلی را فراهم کرد تا راه اندازی سایت به صورت صحیح انجام شود.

  1. دامنه ها  (Domains)

در انتخاب دامنه باید اطمینان حاصل کرد که دامنه سایت مربوط به کسب و کار مدنظر شما است. همچنین باید زیر دامنه ها و تمام تغییرات به طور صحیح به سایت اصلی هدایت شوند. نکته دیگر در مورد انتخاب نام دامنه این است که برخی عقیده دارند که قرار دادن کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار می تواند روی سئو سایت تاثیر گذار باشد؛ ولی باید توجه داشت که این کار تنها برای مشاغل محلی کمی مفید خواهد بود و کمک زیادی به سئوی سایت کسب و کارهای بزرگ نخواهد کرد. البته به خاطر داشته باشد این موارد در زمانی که شما خدمات طراحی سایت وردپرس خود را به شرکتی داده اید باید حتما چک و بررسی شود و پیشنهاد میدهیم حتما با یک متخصص سئو مشورت نمایید.

  1. هاستینگ  (Hosting)

انتخاب شرکت هاستینگ که بتواند خدمات با کیفیتی را ارائه دهد نیز موضوع مهمی در بحث طراحی سایت و سئو است. سرعت سایت از عوامل مهم تاثیر گذار روی سئو سایت هست؛ همچنین یکی از فاکتورهای مهم در سرعت سایت نوع هاست انتخابی برای میزبانی سایت می باشد. چنانچه در هنگام طراحی سایت این موارد نادیده گرفته شود می تواند تاثیر منفی روی سئو سایت داشته باشد. خزنده های گوگل باید روزانه میلیاردها صفحه سایت را مورد بررسی قرار دهند و برای این کار آن ها باید برای بالا آمدن سایت منتظر بمانند. اگر سایت و صفحات آن با سرعت پایین برای این خزنده ها باز شود این خزنده منتظر نمی مانند و سایت را خزش نمی کنند در این صورت سایت در دسته بندی های گوگل قرار نخواهد گرفت.

  1. ناوبری سایت  (Navigation) در طراحی سایت و سئو

برای اینکه کاربر درسایت به طور صحیح هدایت شود باید در هنگام طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل به ناوبری سایت دقت شود. برای ایجاد تگ های عنوان بهترین روش به شرح زیر است.

  • قرار دادن کلمات کلیدی در ابتدای تگ
  • تنظیم طولتگ عنوان در حدود 50 تا 60 کاراکتر
  • استفاده از عبارات و کلمات کلیدی به روش طبیعی
  • به کاربردن جدا کننده ها برای جداسازی دسته، برند و سایر عناصر
  • تمرکز روی کلیک و کاربر نهایی که وارد سایت می شود
  • داشتن یک رویکرد ثابت در تمام صفحات سایت
  1. تگ یا برچسب های توضیحات متا  (Meta description tags)

نوشتن توضیحات متا تاثیر مستقیمی بر سئو و رتبه بندی سایت در نتایج گوگل ندارد؛ ولی نباید فراموش کرد که توضیحات متا به عنوان یک محتوای تبلیغاتی برای صفحه مدنظر در مجموعه ای از نتایج موتورهای جستجو است. هر چه این توضیحات حرفه ای تر و جذاب تر نوشته شود می تواند میزان کلیک کاربران روی لینک سایت را افزایش دهد که منجر به ورود ترافیک و دیده شدن سایت توسط کاربران بیشتری می شود.

ویژگی های توضیحات متا موثر در سئو سایت

  • توضیحات متا باید بتواند محتوای صفحه را به درستی توصیف کند
  • در این توضیح برای بهبود نرخ کلیک بایستی صفحه را تبلیغ کرد
  • در نظر گرفتن کاربر برای اینکه چرا باید روی لینک این صفحه کلیک کند
  • قرار دادن کلمات کلیدی به صورت طبیعی و مرتبط با موضوع سایت و صفحه
  1. تگ های عنوان بندی ها (Heading tags)

موضوع دیگری که در طراحی سایت باید مدنظر قرار داد و روی سئو و رتبه بندی سایت تاثیر دارد، تگ های عنوان بندی است. این برچسب ها کمک زیادی به ساختار صفحات می کنند و در یک نوشته سلسله مراتب را به صورت H1 ، H2 ، H3 و … نشان می دهند. همسویی بین ساختار سایت، بهینه سازی مواردی مثل عنوان صفحه، توضیحات متا و محتوا باعث می شود همه عناصر سایت در یک ردیف قرار داده شوند و برای کاربر منطقی تر باشند؛ همچنین این کار در دسته بندی سایت توسط خزنده های گوگل تاثیر زیادی دارد. در طراحی سایت باید برچسب های سر صفحه با سلسله مراتب بصری هماهنگ شوند؛ به طوری که بزرگترین عنصر متن در یک صفحه باید با تگ عنوان  <h1> نشان داده شود.

جمع بندی

در بحث طراحی سایت و سئو مهم ترین هدف رساندن سایت به صفحه اول موتورهای جستجو است؛ برای این کار نیاز به رعایت اصول و قواعدی خواهد بود که ما در این مقاله به آن ها اشاره کردیم. برای اینکه بتوانید سایتی قوی و مناسب کسب و کار خود داشته باشید سپردن ساخت سایت به شرکت طراحی سایت بهترین روش می باشد.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments