آیا نرم افزار CRM در موبایل کارایی دارد؟

آیا نرم افزار CRM در موبایل کارایی دارد؟

سی آر ام سنا یکی از پیشگامان توسعه کسب و کار ها و مدیریت هوشمند استارتاپ های ایران می باشد و در این مقاله با سنا همراه باشید تا ببینیم آیا واقعا استفاده از این سیستم ها روی موبایل می تواند کارایی که روی کامپیوتر ها دارند را داشته باشد یا خیر.

قاعده و قانون 8 ساعت کار حضوری که معمولا از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است این روز ها بیش از هر زمان دیگری درحال منسوخ شدن و از بین رفتن است.

دلیلش هم این است که استارت آپ ها و کسب و کار های دنیای مدرن کمتر خود را گرفتار کار و حضور فیزیکی در دفاتر کاری بزرگ می کنند، و از طرف دیگر به خوبی با استفاده از قابلیت هایی مثل دفاتر کار مجازی و همچنین پلتفرم هایی که به ما امکان دورکاری می دهند به خوبی عجین شده اند و همین مسئله باعث می شود که بتوان ساعات کاری را آنطور که می خواهیم تغییر دهیم.

شاید این حجم از تغییر و خلاقیت در روند کار استارتاپ ها نشانگر افزایش استفاده از موبایل سی آر ام ها باشد، یا شاید هم وجود این نرم افزار های مدیریتی روی تلفن همراه باعث شده تا کسب و کار ها بتوانند میزان عملکرد خود را با در اختیار داشتن اطلاعات و دیتا های واقعی از مشتریان و قابلیت های بی نظیر دیگر این اپلیکیشن های ساده توانسته اند رشد خود را تضمین کنند.

قطعا موافقید که تلفن های هوشمند توانسته اند زندگی ما را در زمینه های مختلف چندین درجه آسان تر و هوشمند تر کنند. زمانی هیچکس فکرش را هم نمی کرد که این تلفن ها آنقدر نیاز های روزانه ما را برطرف کنند که در نهایت خودشان به یک نیاز روزمره تبدیل شوند.

اما تکنولوژی متوقف شدنی نیست، و حال به سراغ کسب و کار ها آمده تا به روش های مختلف دستی به سر و روی شرکت ها و کسب و کار ها بکشد، آن هم با استفاده از ابزاری به اسم نرم افزار CRM موبایل.

آیا نرم افزار CRM در موبایل کارایی دارد؟

رشد شگفت انگیز استفاده از موبایل

تلفن های هوشمند دیگر سن و سال نمی شناسند. از کودکان 5 ساله گرفته تا افرادی که دیگر پا به سن گذاشته اند و در دهه هفتم، هشتم زندگی خود هستند امروزه جزء کاربران تلفن های هوشمند به شمار می روند.

جالب است بدانید در سال 2009، از بین کل ترافیک اینترنت سر تا سر دنیا تنها 1 درصد متعلق به موبایل ها و تلفن ها بود. در آن زمان اکثر افراد معتقد بودند استفاده از تلفن های هوشمند یا تبلت برای کسب و کار ها یک هزینه اضافه ست و ضرورتی در استفاده از آنها نیست.

خب البته نمی توانیم ایرادی هم از این طرز تفکر بگیریم، چرا که اسمارت فون ها در خیلی از نقاط دنیا اصلا مطرح نبود.

اما امروزه قطعا شرایط متفاوت است. طبق آمار هایی که در سال 2021 توسط وب سایت Statista منتشر شده است، 55 درصد ترافیک همه وب سایت ها به موبایل ها می رسد!

خیلی از ما ساعت ها از روز را صرف کار هایی مثل چک کردن ایمیل ها، شبکه های مجازی، خرید، مطالعه یا مشاهده ویدیو های مختلف در اینستاگرام یا یوتیوب صرف می کنیم و عادت کرده ایم که در هر زمان و هر جایی که باشیم به اطلاعات مختلف دسترسی پیدا کنیم، به شکلی که حجم استفاده شده توسط هر ایرانی در ماه حدودا 5 تا 8 گیگابایت در ماه می باشد.

وقتی به این فکر کنیم که نصف بیش تر کاربران ما از طریق اسمارت فون ها با ما در ارتباط هستند، واضح است که داشتن یک استراتژی مناسب برای کاربران موبایل چقدر حائز اهمیت است.

به همین دلیل است که اکثر شرکت های بزرگ و شناخته شده نرم افزار فروش و CRM فعالیت های خود روی دنیای موبایل ها را به شدت افزایش داده اند تا پرسنل شما بتوانند به راحت ترین شکل کار های خود را پیش ببرند.

موبایل ها و مدیریت کسب و کار

درسته که هنوز کسب و کار های کمی در ایران هستند که از نرم افزار سی آر ام روی تلفن های هوشمند خود استفاده کنند، و دلیلش هم این است که آنها نمی دانند مدیریت کردن یک کسب و کار چطور از طریق یک گوشی موبایل عملی می شود.

با این حال مطمئن باشید که موج عظیمی از کسب و کار هایی که به سی آر ام موبایل روی میاورند در راه است؛ دقیقا همانطور که کاربران اینترنت موبایل از کاربران اینترنت کامپیوتر جلو زده اند.

مزایای بسیار ارزشمندی که قرار است این روند و تغییر گرایش را ایجاد کنند را می توانید در ادامه مطالعه کنید:

دسترسی بی حد و مرز به اطلاعات

مشخص است که بزرگترین مزیتی که استفاده از سی آر ام موبایل (Mobile CRM) دارد این است که برای دسترسی به اطلاعات و دیتا های مختلف نیازی به روشن کردن سیستم ها نیست.

سی آر ام موبایل به شما این امکان را می دهد تا خیلی راحت به موارد زیر دسترسی داشته باشید:

  • تشخیص مشتریان جدید و ثبت آنها
  • اطلاعات کامل مشتریان،
  • قیف فروش،
  • داشبورد مدیریت و ثبت تسک ها یا وظایف،
  • ثبت تیکت،
  • ثبت یادآوری یا Reminder ها
  • ثبت و مدیریت تمامی یادداشت ها،
  • دریافت و مدیریت پیام های واتس اپ و اینستاگرام

و بسیاری از قابلیت های مفید یک نرم افزار فروش و مدیریت کسب و کار که جهت اطلاعات بیش تر می توانید به کانال آپارات CRMSANA مراجعه کنید.

رسیدگی سریعتر و بهتر به مشتریان

در هر زمینه ای که مشغول کسب درآمد باشید می دانید که تجربه ی مشتری، یعنی آن حسی که مشتری حین و بعد از اینکه از شما خرید کرد دارد یکی از مهم ترین نیاز های فروش بیش تر و مکرر می باشد.

به زبان ساده اگر مشتری از اینکه از شما خرید کرده یا از سرویس های شما استفاده می کند احساس رضایت کافی نداشته باشد، تقریبا غیر ممکن است که دوباره به سراغ شما بیاید (مگر اینکه شما تنها فروشنده یک محصول یا سرویس خاص باشید).

نسخه موبایل سی آر ام و نرم افزار باشگاه مشتریان Sana امکان را به وجود آورده تا پرسنل بخش هایی که بیش ترین ارتباط را با مشتریان دارند، مثل بخش پشتیبانی یا فروش بتوانند طوری مشکلات و نیاز های مشتریان را برطرف کنند که کمترین زمان از مشتری گرفته شود.

mobile software CRM

اینکه بتوانیم در لحظه به اطلاعات و دیتای واقعی دسترسی داشته باشیم، تیم ما را قادر می سازد تا از لاک خود بیرون بیایند و از این دیتا برای ایجاد رابطه ی بهتر و موثر تر با مشتریان دست به نقد و مشتریان بالقوه استفاده کنند.

زمانی که مشتری متوجه شود شما شناخت کافی از او دارید، برای مثال نام او را می دانید، (با استفاده از گزارشات خرید مشتری) علایق و اولویت های او را می شناسید و پیشنهاد هایی به او می دهید که برایش جذاب است، قطعا میل بیش تری به خرید از شما دارد، تا خرید کردن از رقبای شما!

مدیریت تسک ها و وظایف

نرم افزار CRM توانست با ایجاد قابلیت محول کردن وظایف یا تسک های مختلف به کاربران آن هم تنها با چند کلیک ساده، کمک بزرگی به مدیران شرکت ها و بخصوص دپارتمان های مختلف کند.

دیگر نیازی به استفاده از کاغذ ها نبود، تسک ها فراموش نمیشدند و مدیران می توانستند در داشبورد خود روند تکمیل پروژه ها را مشاهده کنند.

حال این قابلیت ها به داشبورد موبایل سی آر ام ها منتقل شده تا دیگر حتی نیازی به وارد شدن به داشبورد خود نداشته باشیم.

کاری که سی آر ام موبایل انجام می دهد، در داشبورد شما این امکان را می دهد که:

  1. تسک های جدید برای پرسنل تعریف کنید،
  2. زمان شروع و پایان یا دِد لاین مشخص نمایید،
  3. هرگونه فایلی که مورد نیاز است را ضمیمه و قابل دانلود کنید،
  4. برای هر کار اولویت تعیین کنید،
  5. در آخر تمامی این اطلاعات را در نرم افزار سی آر ام خود گزارش گیری کنید.

بهبود ارتباط بین پرسنل

CRM یک پلتفرم همه کاره برای مدیریت کسب و کار شماست، و اولین وظیفه ای که یک سیستم مدیریتی دارد راحت تر کردن ارتباطات درون سازمانی بین پرسنل آن کسب و کار می باشد.

نسخه ی موبایل این نرم افزار ها نیز با همین هدف طراحی می شوند و به شما کمک می کنند تا ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی خود را بهبود ببخشید. تمام اعضای تیم شما می توانند بصورت به فایل های مهم، اسناد و مدارک و ابزار های مورد نیاز دسترسی داشته و آنها را با همدیگر به اشتراک بگذارند.

این ویژگی به خوبی با استفاده از ماژول تیکت های نرم افزار CRM سنا چه در نسخه موبایل و چه در نسخه ویندوز به بهترین شکل انجام می شود. کاربران شما می توانند به همدیگر و به مشتریان تیکت بزنند، تیکت های خود را سرچ یا جست و جو کنند و آنها را مرتب سازی کنند.

سی آر ام موبایل شما باید حتما این ویژگی ها را داشته باشد

قابلیت مدیریت مشتریان، تسک ها و یادآوری ها

یادتان باشد، درسته که سی آر ام شما حالا روی صفحه ی کوچک تری است، اما این دلیل نمی شود که نتواند کار های بزرگی بکند.

سی آر ام های موبایل یا جیبی باید حتما ویژگی هایی مثل در نمایش اطلاعات مشتریان و ثبت آنها را در اختیار شما قرار دهد، تمامی تسک های مهم را در خود جای بدهد و زمان انجام آن را به شما یادآوری کند، و همچنین به شما این امکان را بدهد تا کارهای مهم خود را در قالب یک reminder یا یادآوری در سیستم موبایلی خود ثبت کند.

راحتی در کار

یک اپلیکیشن تنها زمانی ارزش دارد که کاربران آن بتوانند به خوبی با آن کار کنند و بعد از یک یا دو روز استفاده از آن بتوانند به راحتی تمامی کار های مورد نظر خود را انجام دهند.

توجه داشته باشید که این کارمندان و پرسنل شما هستند که قرار است از این نرم افزار استفاده کنند، بنابراین نظر آنها درباره استفاده از سیستم بسیار مهم خواهد بود.

ارتباط با دیگر پلتفرم های ارتباطی شما

CRM موبایل شما باید بتواند به راحتی با دیگر پلتفرم هایی که از طریق آنها با مشتریان ارتباط دارید هماهنگ شود.

به عنوان مثال اگر شما از تلفن خود برای تماس با مشتریان استفاده می کنید، نرم افزار شما باید اطلاعات این تماس را در خود ثبت کند. در نرم افزار CRM موبایل سنا شما می توانید به محض تماس یک مشتری جدید او را شناسایی کرده و بلافاصله او را به مشتریان خود اضافه کنید.

در کنار این موارد سنا به شما این امکان را می دهد که پیام های واتس اپ و اینستاگرام خود را آرشیو کنید.

زمانی که مشتریان به واتس اپ شما پیام می دهند یا در دایرکت از شما سوالی می پرسند، سنا بصورت خودکار آنها را ذخیره کرده و به شما نشان می دهد.

امنیت از همه چیز مهم تر است

سی آر ام موبایل

هرچقدر هم که سی آر ام موبایل یا سایر سیستم ها مثل نرم افزار فروش یا باشگاه مشتریانتان امکانات جذاب و کار راه اندازی داشته باشد، اگر نتواند امنیت اطلاعات و دیتایی که در آن وارد کرده اید را تضمین کند به هیچ عنوان کافی نخواهد بود.

می دانیم احتمال اینکه گوشی های خود را از دست بدهیم خیلی بیش تر از این است که کامپیوتر خود را گم کنیم یا آن را از ما بدزدند.

CRM ها حاوی اطلاعات بسیار با ارزشی هستند که آسیب یا گم شدن آنها نه تنها می تواند باعث نابودی یک کسب و کار شود، بلکه در بسیاری از کشور ها از دست دادن این اطلاعات باعث مجرم شناخته شدن آن کسب و کار خواهد شد.

زمانی که قصد خرید سیستم های مدیریتی به هر شکلی را دارید حتما درباره نحوه تامین امنیت دیتای خود از شرکت ارائه دهنده سوال کنید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیش تر در خصوص نرم افزار CRM، نرم افزار فروش و نرم افزار باشگاه مشتریان سنا می توانید همین حالا از طریق وب سایت سنا با مشاوران و متخصصان ما در ارتباط بوده، یا با پر کردن فرم قرار گرفته در سایت گوش به زنگ تماس سنا باشید.

https://crmsana.com/

در آخر از همه ی شما عزیزان بابت مطالعه ی این مقاله متشکریم و امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments