طراحی سایت بدون کدنویسی با المنتور

امروزه پلاگین المنتور وردپرس، یکی از پرطرفدارترین و معروف‌­ترین افزونه­‌هایی است که در وردپرس وجود دارد و با استفاده از آن می‌­توانید سایت­‌هایی همچون استاتیک و پویا را طراحی کنید و بسازید. این پلاگین از امکانات و مزایای زیادی برخوردار است؛ ولی مشکل آن این است که برای استفاده از امکانات بیشتر، نیاز به نسخه پرمیوم دارید که باید خریداری کنید. در نسخه رایگان این افزونه نیز طراحی­‌ها و افزونه­‌های پیشرفته و بی‌­نظیر وجود دارد که می‌­توانید از آن استفاده کنید. این افزونه با بیشتر قالب­‌های وردپرس سازگاری دارد. در ادامه مقاله آموزش المنتور و آموزش طراحی سایت از طریق این پلاگین را به شما ارائه می‌­دهیم. تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

المنتور چیست؟

اگر تا حد زیادی با وردپرس آشنایی داشته باشید، احتمالاً نام المنتور به گوش شما خورده است. به‌ طور کلی المنتور، فضایی پر از قالب‌­‌ها و صفحات آماده­ سایت­‌ها است که در طراحی و راه‌­اندازی سایت، شما را یک‌ قدم پیش می‌اندازد. این ابزار کار شما را برای طراحی سایت بدون کدنویسی بسیار راحت می‌­کند. زمانی که از المنتور استفاده می‌­کنید، این امکان را به شما می‌­دهد تا بتوانید بخش­‌های مختلف سایت ورد پرس را تغییر دهید، طراحی مخصوص خود را داشته باشید و از هیچ‌گونه کدنویسی استفاده نکنید. با خریدن یک المنتور پرو درواقع یک ویرایشگر حرفه­‌ای و آسان را به خود هدیه داده‌اید. در ادامه نکات تکمیلی در خصوص آموزش المنتور را به شما خواهیم گفت.

آموزش المنتور و نحوه کار با آن

پس‌ از اینکه المنتور پرو را در وردپرس خود نصب‌ کرده‌اید، یک ویرایشگر و ویراستار حرفه‌­ای و قدرتمند جایگزین ویرایشگر وردپرس خواهد شد. این بدین معنا نیست که دیگر شما نمی‌­توانید از ویرایشگر و ویراستار وردپرس استفاده کنید؛ بلکه می‌توانید از هر دو ویراستار به‌ طور هم‌زمان استفاده کنید. با آشنا شدن با آموزش المنتور متوجه می‌شوید که این برنامه الگوهای آماده و ابزارها و المان­‌های ویژه و خاصی را در خود دارد که در ادامه با هر یک از آن‌­ها آشنا می‌­شویم.

ویژگی افزونه المنتور چیست؟

همان‌طور که گفتیم این افزونه ویژگی­‌ها و مزایای بسیار زیادی دارد. از مهم‌­ترین ویژگی آن سرعت‌ بالای آن در برابر افزونه­‌ها و ابزار­‌های دیگر است. از دیگر ویژگی­‌های آن می‌توان به مواردی همچون قابلیت طراحی کردن به‌ صورت زنده، پشتیبانی کردن این افزونه از زبان فارسی، سازگار شدن با افزونه ووکاورس، قابلیت کد‌نویسی درست و استاندارد، داشتن بیش از ۱۰۰ قالب و الگوی آماده و متنوع، داشتن بیش از ۸۰ ویجت، سازگار بودن با هر نوع قالب و افزونه، داشتن بیشتر از ۳۰ آیتم مختلف برای صفحات، طراحی پاپ آپ حرفه‌ای، راهنمای بصری و آسان طراحی سایت بدون کد‌نویسی و…اشاره کرد. این افزونه دارای 2 نسخه رایگان و المنتور پرو می باشد که در وبسایت المنتور سایت میتوانید به صورت کاملاً اورجینال تهیه کنید.

آموزش طراحی سایت با المنتور

همان‌طور که می‌­دانید بیشتر وب­سایت­‌هایی که توسط وردپرس طراحی می‌­شوند، از طریق ویرایشگر المنتور ادیت و اجرا خواهند شد. این افزونه یک ویرایشگر و ویراستار قدرتمند و حرفه‌ای به شمار می‌­رود که در کمترین زمان می‌­توانید سایت موردنظر خود را بدون کد‌نویسی طراحی کنید. در این بخش از مقاله سعی داریم تا شما را با آموزش المنتور و همچنین طراحی سایت بدون کد‌نویسی آشنا کنیم.

مرحله اول: در مرحله اول برای کار کردن و آموزش المنتور باید در صفحه­‌ای که قصد طراحی آن را دارید، بروید و گزینه ویرایش با المنتور یا edit with elementor را کلیک کنید.

مرحله دوم: در این مرحله دو بلوک برای شما نمایان می­‌شود که نشانه­ سفارشی‌سازی است. در سمت چپ صفحه گزینه‌­های global elementor را پیداکرده و در این صورت می‌توانید تنظیمات صفحه اصلی را تغییر دهید و گزینه­‌های موردنظر برای ویرایش یا افزودن را انتخاب کنید.

مرحله سوم: در مرحله آخر شما می­‌‍توانید ب ه‌راحتی و با انتخاب گزینه‌­ها و المان‌­های موردنظر، سایت خود را بدون هیچ‌گونه کد نویسی طراحی و ویرایش کنید.

شما همچنین میتوانید از طریق صفحه آموزش المنتور به صورت تخصصی و رایگان با این صفحه ساز قدرتمند آشنا شوید.

مزیت­‌های آموزش المنتور

یکی از مهم‌­ترین دلایل استفاده از المنتور پرو، سادگی در استفاده از آن است، همچنین دیگر نیازی به مدت‌زمان طولانی برای طراحی یک سایت نخواهید داشت. حتی برنامه‌نویسان حرفه‌­ای و متخصصان این حوزه نیز برای طراحی و ساخت یک وب‌سایت نیاز به مدت‌زمان زیادی دارند. از مزایای استفاده از المنتور می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاملاً رایگان بودن این افزونه
  • پیشرفته و به‌روز بودن آن در طراحی المان
  • به‌روزرسانی مداوم این افزونه
  • سازگار بودن آن با بیشتر افزونه­‌های وردپرس
  • صرفه­‌جویی در زمان و داشتن طراحی­‌ها و قالب­‌های آماده
  • سادگی کار با آن و پیچیده نبودن المنتور

صفحه ساز یا قالب‌ساز بودن المنتور

بر اساس آموزش المنتور، شما می‌­توانید با استفاده از این نسخه صفحات اصلی سایت موردنظر خود را مانند ویژو آل کامپوز توسعه و طراحی کنید. نسخه رایگان این افزونه شامل قالب­‌های پیش‌فرض پیشرفته و زیادی است که قادر است نیاز شما را برطرف کند. علاوه بر قالب­‌ها و صفحات پیش‌فرض، این افزونه به‌ صورت متن‌باز است. متن‌ باز بودن آن به شما این اجازه را می‌­دهد که هر تغییری را روی قالب و افزونه موردنظر پیاده کنید. بنابراین می‌­توانید هرگونه تغییر دلخواه را روی افزونه­‌ها ایجاد کنید و نیاز به هیچ توسعه‌دهنده‌‌ی وب نیست. برای این کار کافی است تا کمی با کد‌های سی اس اس آشنایی پیدا کنید و به‌راحتی با قالب­ موردنظر سایت خود را طراحی کنید.

افزودنی­‌های المنتور چیست؟

در المنتور یکسری افزونه­‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن­‌ها می‌­توانید امکانات بیشتری را به افزونه­‌های وردپرس اضافه کنید و این کار کمک زیادی به شما می‌­کند.
  1. افزودنی پاور پک المنتور: یکی از بهترین افزونه­‌هایی که در المنتور وجود دارد، افزونه پاور پک است که در طراحی سایت بدون کد‌نویسی نیز بسیار کاربرد دارد. این افزونه بیش از ۵۰ عنصر کاربردی و خلاق را به المنتور اضافه کرده و موجب می‌­شود تا یک صفحه کاملاً منحصربه‌فرد و پیشرفته‌­ای را طراحی کنید.
  2. افزونه elementor addon elements: یکی دیگر از افزونه‌­های کاربردی در المنتور پرو، این افزونه است که در مقایسه با افزونه­‌های دیگر امکانات کمتری را ارائه می‌­دهد. برخی از امکاناتی که این افزونه ارائه می­‌دهد شامل موارد زیر می‌شود:
  • پشتیبانی از جداول زمانی موجود
  • داشتن جداکننده متن
  • دارا بودن عنصر نمایش لیست نوشته در برخی طراحی‌ها
  • دارا بودن ابزارک فلیپ باکس
  • دار بودن پنجره­‌های پاپ آپ
  1. افزونه header footer elementor: طبق آموزش المنتور، این افزونه نیز یکی دیگر از پرکاربردترین افزونه­‌های المنتور به شمار می‌­رود که با استفاده از این افزونه می‌­توانید هدر و فوتر‌های زیبا و جذاب طراحی کنید که این عمل موجب جلب‌توجه بیشتر سایت شما خواهد شد. در این افزونه هدر و فوتر‌های آماده و جذابی نیز وجود دارد که می‌­توانید برای سایت فروشگاهی یا هر سایت دیگری از این امکانات استفاده کنید.
  2. افزونه navmenu addon for elementor: یکی دیگر از پرکاربردترین افزونه­‌هایی که در المنتور وجود دارد، این افزونه است. با استفاده از این المنتور می‌توانید منوهای بسیار جذابی برای وب‌سایت خود طراحی کنید. در این افزونه منوهای منحصربه‌فرد و آماده‌­ای وجود دارد که شما می‌‍­توانید به‌ دلخواه هرکدام را انتخاب کنید. این افزونه به‌ طور کاملاً رایگان به افراد ارائه می­‌شود.

استفاده بی‌نهایت از المنتور

صحبت این بخش خطاب با طراحان و سازندگان سایت است. با افزونه المنتور می‌توانید صفحات موردنظر خود را بسازید و ذخیره‌سازی کنید و در دیگر سایت‌های وردپرس به‌ راحتی از آن استفاده کنید. اصلاٌ نیاز به‌ صرف زمان بسیار زیادی برای طراحی سایت و ایجاد صفحات مختلف نخواهید داشت. به کمک این بزار یک‌ بار سایت موردنظر خود را می‌سازید و در سایت‌های مختلف از آن استفاده می‌کنید.

منبع : https://elementor-site.ir

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments