فهرست برترین های عینک واقعیت مجازی در ایران

فهرست برترین های عینک واقعیت مجازی در ایران

واقعیت مجازی یکی از مباحث هیجان‌انگیز در زمینه تکنولوژی است که با هدف شبیه‌سازی به محیط واقعی با حداقل تفاوت به وجود آمده است. عینک یا همان هدست‌های واقعیت مجازی، یکی از محصولاتی هستند که می‌توانند عملکرد منحصر به فردی داشته باشند و در این زمینه جلب توجه کنند.

البته علاوه بر این کارایی که دارد، مبحثی جالب برای کاربران فعال صنعت فضانوردی، نظامی، آموزشی و خودروسازی و… است. باید بدانید که کمپانی‌های بزرگ مانند شرکت گوگل، سامسونگ، سونی و حتی فیسبوک در سال‌های اخیر از بزرگ‌ترین سرمایه گذاران این فعال به حساب می‌آیند. جهت اطلاعات بیشتر درباره خرید هدست واقعیت مجازی در ادامه همراه ما باشید.

هدست واقعیت مجازی چیست؟

هدست واقعیت مجازی، برای اغلب کاربران بسیار هیجان‌انگیز و جذاب به نظر می‌آید. به این هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، واقعیت گسترده و یا XR هم گفته می‌شود. این عینک درواقع یک تجربه شبیه‌سازی شده است که افراد با خرید هدست واقعیت مجازی، می‌توانند در دنیایی شبیه به دنیای واقعی بازی کنند. هدست واقعیت مجازی این حس را در کاربران به وجود می‌آورد که در دنیای واقعی زندگی می‌کنند و این برای کاربران سرگرم‌کننده است.

هدست واقعیت مجازی چیست؟

همچنین علاوه بر سرگرمی و بازی افراد قادر هستند که در زمینه‌های آموزشی مانند آموزش‌های پزشکی و… نیز از این هدست‌ها استفاده کنند. بنابراین شما می‌توانید با خرید بهترین هدست واقعیت مجازی، هیجان خود را دو چندان کنید؛ چرا که هنگام قرار گرفتن هدست واقعیت مجازی روی سر، لنز آن به صورت مستقیم در مقابل چشم‌های شما قرار می‌گیرد و شما احساس می‌کنید که از نظر فیزیکی در یک محیط واقعی قرار دارید. در حالی که این فقط توسط محیط فناوری‌های پیشرفته ساخته شده است.

آشنایی با هدست‌های واقعیت مجازی

باید بدانید که هدست‌های واقعیت مجازی درواقع به دو دسته اصلی که شامل هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر صفحه ‌نمایش گوشی و هدست‌های واقعیت مجازی دارای صفحه ‌نمایش، تقسیم می‌شوند.

آشنایی با هدست‌های واقعیت مجازی

افراد قادر هستند با تماشای محتوا توسط لنز از حالت حسگر نگاه و کنترلرهای دستی برای تعامل نمودن با دنیای مجازی استفاده کنند. هر چقدر که این نمایش به تصاویر واقعی نزدیک‌تر باشند، همان قدر هم هدست عملکرد بهتری خواهد داشت. در ادامه این بخش به بررسی هدست‌های واقعیت مجازی فروشگاه اینترنتی اگزو پرداخته‌ایم تا شما به دلخواه خود هدست مدنظر خودتان را برگزینید.

هدست واقعیت مجازی  PlayStation VR2

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن درواقع برای بازی ویدویی خانگی پلی‌استیشن 5 است که با سرگرمی‌های تعاملی سونی توسعه یافته است. نخستین پلی‌استیشن وی‌آر شرکت سونی در سال 2016 عرضه شد. پس از آن نیز در سال 2020 سونی از پلی‌استیشن وی‌آر2 در نمایشگاه بین‌المللی سی‌ئی‌اس رونمایی کرد.

شما می‌توانید با خرید هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2، پا به دنیای شبیه‌سازی شده به دنیای واقعی که پر از هیجان است، بگذارید و از صدای سه‌بعدی این هدست بهره‌مند شوید. این نسل جدید از هدست‌ها، تصویر را با کیفیت خیره‌کننده 4k ارائه می‌کنند و دارای بازی‌های خاصی هستند که در مجموع کیفیت را با استاندارد HDR و فریم ریت 120 ارائه می‌کنند.

باید بدانید که قدرت گرافیکی این هدست واقعیت مجازی، 4 برابر بیشتر از PSVR است و همچنین قابلیت ردیابی چشم هوشمندی که در این هدست به کار رفته است، به بازیکنان این امکان را فراهم می‌کند که آنها با چشمان خود گزینه‌های مختلفی را در بازی‌ و منوها کنترل کنند. علاوه بر این، به هدست این امکان را می‌دهد که حالات چهره افراد را در دنیای مجازی شبیه‌سازی نماید.

لازم به ذکر است که در سربند این هدستPlayStation VR2 ، موتور لرزشی وجود دارد که نحوه کار آن به این صورت است که به شکلی کاملا هوشمندانه، لرزش‌هایی که درون بازی وجود دارند، مانند: شلیک تیر از کمان را به شما منتقل می‌کنند. ولی نیازی نیست که نگران لرزش‌های متعدد این هدست باشید؛ چرا که این لرزش‌ها هیچ آسیبی را به گوش و مغز وارد نمی‌کنند.

شما می‌توانید با کلیک بر روی خرید PS5 VR2 اقدام به خرید این گجت هوشمند کنید.

هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 – Horizon Call of the Mountain Bundle

­هدست واقعیت مجازی جدید سونی که به تازگی وارد بازار شده است، به کاربران این امکان را فراهم می‌کند که بازی‌های ویدیویی را بسیار عمیق‌تر و پرهیجان‌تر تجربه کنید. سونی همانطور که گفته بود، بازی Horizon Call of the Mountain را به صورت خاص برای هدست PS VR2 ساخت تا بازیکنان در دنیای بازی Horizon عمیق‌تر غرق شوند.

این بازی درواقع یک نمایش عالی از قدرت سخت افزاری این هدست است که جلوه‌های بصری جذابی را نیز به بازیکنان ارائه خواهد کرد. شما می‌توانید مناضر باشکوه بازی را در تریلرهای اول آن به خوبی تماشا کنید و لذت ببرید.

این عینک واقعیت مجازی دارای دو صفحه نمایش OLED با رزولوشن 2040*2000 است که باعث می‌شود کاربران بازی‌ها را به صورت 4k HDR تا نرخ فریم 120 بر ثانیه تماشا کنند. همچنین باید بدانید که هدست واقعیت مجازی PS VR2، دارای صدای سه بعدی غرق کننده دارد که منجر به صدای واقعی‌تر، پویا و داینامیک می‌شود.

همچنین علاوه بر موارد ذکر شده، داخل هدست واقعیت مجازی PS VR2، موتوری تعبیه شده است که شما می‌توانید توسط این موتور، لرزش‌هایی را احساس کنید؛ البته این لرزش‌ها به صورت لمسی و داینامیک هستند.

سخن پایانی

در این مطلب از فروشگاه اینترنتی اگزو به راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی پرداختیم تا شما بتوانید با توجه به سلیقه‌ای که دارید، یک هدست منحصر به فردی را تهیه کنید. باید بدانید که هدست خوب محیط خوب و بسیار شبیه به دنیای واقعی را برای شما به نمایش خواهد گذاشت.

هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2

اگر گیمر حرفه‌ای هستید، توصیه ما به شما این است که هدست‌هایVR  رده بالایی را بخرید تا از بازی لذت ببرید. فروشگاه اگزو که فروشگاه اینترنتی معتبری است، در زمینه فروش این محصولات بسیار خوب عمل می‌کند و دارای پشتیبانی عالی است؛ شما می‌توانید در بخش محصولات موردنظر خود، نظرات سایر کاربران را بخوانید و اگر سوالی در این زمینه داشتید نیز در بخش نظرات با ما مطرح کنید تا در اسرع وقت به شما کاربران عزیز جواب بدهیم.

سوالات متداول

هدست واقعیت مجازی چیست؟

با خرید این هدست واقعیت مجازی می‌توانید حس خوب و پر هیجانی را هنگام بازی‌های ویدیویی تجربه کنید. درواقع این هدست یک تجربه شبیه‌سازی شده است که طرفداران زیادی نیز دارد.

چطور باید از هدست واقعیت مجازی استفاده کنیم؟

هدست همان عینک است که شما با زدن آن روی چشم‌های خود را می‌پوشانید و بازی می‌کنید؛ این هدست دارای لرزش‌هایی است که شما آنها را حس خواهید کرد و در این صورت از بازی لذت خواهید برد.

هدست واقعیت مجازی را از کجا بخریم؟

فروشگاه اگزو ارائه کننده انواع هدست‌ها است که شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این فروشگاه از محصولات دلخواه خود را انتخاب کرده و سپس برای سفارش آنها اقدام کنید.

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments