استفاده سرور مجازی به عنوان سرور دوربین‌های امنیتی – دوریس هاست

چکیده : استفاده از سرور مجازی برای دوربین های امنیتی انتخابی خواهد بود.سرور مجازی ایران دوریس هاست بهینه سازی شده برای دوربین های امنیتی

 

درصورتی‌که قصد استفاده از دوربین‌های مداربسته، NVRها یا DVRها را داشته باشید احتمالاً این سوال برای شما ایجاد شود که آیا می‌توان از سرور مجازی ایران به‌جای سرور دوربین‌های مداربسته و امنیتی استفاده کرد؟ یعنی عملیات انتقال و ذخیره داده‌ها، به‌جای حافظه‌های فیزیکی روی VPSها انجام شود؟ در پاسخ به این سوال باید به چند مسئله اشاره کرد. پیش‌ از این هم قبل از ورود NVRها به بازار، این سرورها بودند که نقش انتقال‌دهنده داده‌ها را ایفا می‌کنند.

در حال حاضر هم می‌توان گفت که استفاده از سرور مجازی برای دوربین‌های امنیتی یکی از روش‌های متداول است که در شرکت‌ها، کسب‌وکارها، مراکز اطلاعاتی و… استفاده می‌شود. علاوه‌برآن، سرورهای مجازی به جهت ارتقا سطح دسترسی به داده‌های ذخیره شده توسط دوربین‌های امنیتی گزینه‌ای به‌مراتب بهتر هستند و باعث می‌شوند که اطلاعات به‌صورت دور پا، بدون محدودیت و مشکل یا دسترسی‌های غیرمجاز از بین برود.

استفاده سرور مجازی به عنوان سرور دوربین‌های امنیتی - دوریس هاست

سرور مجازی یکی از انواع مختلف سرور برای دوربین های مدار بسته می‌باشد.

چرا از سرور مجازی برای دوربین‌های امنیتی استفاده کنیم؟

حال با تفهیم این موضوع که می‌توان از سرور مجازی یا VPS برای دوربین‌ها استفاده کرد، سوال دیگری مطرح می‌شود: چه اصراری به انجام این کار وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که:

  1. سرورها کامپیوترهای قدرتمندی برای نگه‌داری داده‌ها هستند که امکان استفاده از بک‌آپ آن‌ها، در صورت ازبین‌رفتن اطلاعات وجود دارد.
  2. می‌توان به‌راحتی نرم‌افزارهای پردازش تصویر، ذخیره‌سازی داده‌ها، VMS و… را روی آن‌ها نصب و راه‌اندازی کرد.
  3. می‌توانید با نرم‌افزارهای تشخیص چهره، تشخیص نفوذ و پلاک به‌صورت مستقیم روی این سرورها کار کنید.
  4. هزینه استفاده از سرور مجازی برای دوربین‌های امنیتی به‌مراتب کم‌تر است و از این نظر یک گزینه اقتصادی محسوب می‌شوند.
  5. امکان پشتیبانی از تعداد بیشتری دوربین به دلیل امکان پردازش تصویر قدرتمندتر بر مبنای شبکه‌های دیتاسنتر بین‌الملل وجود دارد.

مقایسه سرور مجازی و NVR برای دوربین‌های امنیتی

اگرچه نصب و راه‌اندازی NVRها به‌مراتب نسبت به سرورها آسان‌تر است اما شما از تمامی مزیت‌هایی که در بالا اشاره شد، غافل خواهید ماند. دستگاه‌های سرور در نصب دوربین‌های مداربسته تحت شبکه به‌عنوان همان NVRها عمل می‌کنند. در مواقعی که پروژه ایمن‌سازی و کنترل اهمیت زیادی دارد و از نظر هزینه، توجیهی وجود ندارد که از هاردهای فیزیکی استفاده شود، سرورها بهترین و کلیدی‌ترین نقش را ایفا می‌کنند.

NVR به‌طورکلی یک پلتفرم نرم‌افزاری ساده و محدود را در خود جای ‌داده است که قابلیت‌ها و امکانات زیادی ندارد. انعطاف‌پذیری در دستگاه‌های NVR به‌مراتب کم‌تر است اما در سرورهای مجازی شما محدودیت فیزیکی برای اتصال به دوربین‌ها نخواهید داشت. شما می‌توانید از پهنای باند شبکه برای مدیریت آن استفاده کنید.

مقایسه سرور مجازی و NVR برای دوربین‌های امنیتی

دوریس هاست doris.host ارائه دهنده سرور دوربین‌های امنیتی در ایران

ویژگی‌های سرور مجازی خوب برای دوربین‌های امنیتی

ارکان و ویژگی‌های کلیدی زیادی وجود دارد که بر مبنای آن‌ها، می‌توان انتظار داشت که ما با یک انتخاب خوب برای دوربین مداربسته و امنیتی خود، از نظر توان سرور مواجه باشیم.

در درجه اول، انتظار اصلی این است که سرور پایداری مناسبی داشته باشد. آپتایم یا همان دردسترس‌بودن سرور یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در بحث تهیه  و خرید باید به آن دقت کنید.

علاوه‌برآن، سرعت دریافت و ارسال داده‌ها یا همان ترافیک شبکه نیز از جمله کلیدی‌ترین، مهم‌ترین و اصلی‌ترین ارکانی است که می‌تواند مشخص‌کننده واحد کیفی یک سرور مجازی برای دوربین امنیتی یا مداربسته باشد. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ فروشندگان معتبر بروید که دیتاسنتر آن‌ها، از معتبرترین‌ها در دنیاست.

پس از آن، فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند و قدرت پردازش سرور از جمله اصلی‌ترین رکن‌های انتخاب خواهد بود.

به‌عنوان پله آخر می‌توان گفت که پشتیبانی یک مجموعه فروش سرور مجازی برای دوربین مداربسته، مسئله‌ای اساسی است که بخصوص در حین قطعی، مشکلات امنیتی و… بیش از هر زمانی با آن مواجه هستید. در نتیجه در این موارد دقت عمل ویژه‌ای را در انتخاب به کار ببرید. در حال حاضر دوریس ‌هاست یکی از ارائه‌دهندگان باتجربه و معتبر در زمینه تهیه سرور مجازی است.

ویژگی‌های سرور مجازی خوب برای دوربین‌های امنیتی

سرور مجازی ایران دوریس هاست (doris.host/vps-iran) بهینه سازی شده برای دوربین‌های امنیتی

خرید سرور مجازی VPS برای CCTVها

سرور یک کامپیوتر باقدرت پردازش بالا است که در دیتاسنترها نگه‌داری می‌شود، باتوجه‌به پروتکل‌های به کار گرفته در آن، امکان ریکاوری و بازیابی داده‌ها در صورت پاک‌شدن وجود دارد و ویژگی کلیدی سرور این است که به‌صورت پایدار و در 99.99 درصد مواقع در دسترس خواهد بود. دوربین‌های امنیتی نیاز به یک پایگاه ذخیره‌سازی و انتقال داده ایمن و برخط دارند، NVRها اگرچه در برخی موارد گزینه خوبی هستند، اما محدودیت‌های فراوانی دارند.

در این شرایط استفاده از سرور مجازی برای دوربین CCTV و مداربسته و همین‌طور سیستم‌های امنیتی و پروتکل‌های کنترلی بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه است. دوربین‌های مداربسته از طریق کابل‌ها به یک سیستم مرکزی متصل می‌شوند و در نهایت برای پردازش داده آن‌ها می‌توان از سرورها استفاده کرد.

سرورها در هر کجای دنیا، از طریق کامپیوترهای شخصی و دسکتاپ قابل‌کنترل هستند و باتوجه‌به امنیت فوق‌العاده، قیمت مناسب، دیواره آتش قوی و همین‌طور قابلیت ذخیره‌سازی و پردازش در سطح بالا توسط شرکت‌های بزرگ و کوچک که امنیت برای آن‌ها مهم است استفاده می‌شوند. می‌توان از این دستگاه‌ها برای رندرگیری‌های سطح بالا در تصاویر و ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده کرد.

وب هاستینگ دوریس (https://www.doris.host/) با سابقه طولانی در زمینه ارائه سرور دوربین های امنیتی انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود.

 

 

برچسب ها : سرور مجازی,دوربین امنیتی

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments