حمل سریع دریایی بار از تمامی بنادر چین به ایران

حمل سریع دریایی بار از تمامی بنادر چین به ایران

حمل دریایی بار از چین به ایران

دو کشور ایران و چین در زمینه های تجارت همکاری های خوبی دارند و در حال حاضر حجم مبادلات اقتصادی ایران و چین به میلیون ها دلار می رسد. تجار ایرانی بخش عظیمی از نیاز های وارداتی ایران را از کشور چین به عنوان یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان و یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهان با روش های حمل هوایی و حمل دریایی از چین تامین می کند.

در کشور ما واردات از چین در بین تجار و بازرگانان محبوبیت زیادی دارد؛ زیرا تنوع محصولات چینی چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی طیف گسترده ای را در بر می گیرد. همچنین، به دلیل تحریم های تجاری سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه ایران، واردات کالا از چین نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته بسیار آسانتر بوده و هست. در نتیجه، با توجه به تقاضای زیاد برای محصولات مختلف در کشور، بخش زیادی از آنها از چین تامین می شود.

پس از خرید کالا از چین، اولین دغدغه واردکنندگان، حمل کالا از چین به ایران است. با توجه به مسافت بین دو کشور ایران و چین، یافتن راه حل بهینه برای حمل کالا از چین چه از نظر مدت زمان حمل بار و چه از نظر اقتصادی می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند. جالب است بدانید که با وجود روش های مختلف حمل و نقل، حمل دریایی از چین به عنوان بهترین و رایج ترین راه واردات به ایران شناخته می شود. بنابراین، حمل و نقل دریایی از چین به ایران بخش بزرگی از صادرات چین را به خود اختصاص داده است.

قبل از اقدام به حمل و نقل دریایی از چین به ایران، باید با اصول حمل کالا از چین، قوانین و هزینه حمل بار از چین آشنا باشید تا تجارتی موفق داشته باشید. ما در این مطلب به بررسی کامل مزایا و شرایط حاکم بر حمل بار از چین به صورت دریایی خواهیم پرداخت.

حمل دریایی از چین

چرا روش حمل و نقل دریایی از چین پیشنهاد می شود؟

سالانه کالاهایی به ارزش چند میلیون دلار از چین به ایران وارد می شود. در چنین شرایطی باید برای انتقال این حجم زیاد از روش های مختلفی استفاده کرد. با توجه به فاصله زیاد بین ایران و چین، عملاً امکان انتقال بار به روش زمینی وجود ندارد و به هیچ وجه توصیه نمی شود. بنابراین، تنها دو راه دریایی و هوایی برای انتقال بار به ایران وجود خواهد داشت. ایران و چین هر دو به آبهای آزاد دسترسی دارند و در هر دو کشور بنادر زیادی وجود دارد. خوشبختانه با توجه به وجود این بنادر می توان حمل بار از چین به ایران را با بالاترین کیفیت ممکن انجام داد.

در حقیقت، امروزه بیشتر کالاهای خارجی که به دست من و شما می رسد از طریق دریا و کشتی حمل شده و به ایران رسیده است. اگر به آمار نگاه کنیم متوجه می شویم که حمل دریایی از چین یکی از بهترین راه ها برای حمل بار است. سالانه هزاران تن محموله از کشورهای مختلف به ویژه چین وارد بنادر ایران می شود.

حمل و نقل دریایی از چین به ایران دارای ویژگی های مثبتی است که به تجار توصیه می شود. با این روش هزینه های شما بسیار کمتر از روش حمل بار هوایی از چین خواهد بود. اگرچه حمل و نقل هوایی سریعتر است، اما قیمت آن چندین برابر بیشتر از حمل دریایی از چین است. اگر به دنبال راهی مقرون به صرفه و مطمئن برای حمل بار هستید و در عین حال عجله ای برای دریافت کالا ندارید، قطعا حمل دریایی از چین به ایران همان چیزی است که نیاز دارید.

حمل بار با وزن بیش از 500 کیلوگرم برای حمل و نقل هوایی مقرون به صرفه نیست. اما در حمل و نقل دریایی، هر چه بار بیشتر باشد، مقرون به صرفه تر است. علاوه بر این، محدودیت های زیادی برای ارسال کالا از چین به صورت هوایی وجود دارد و امکان ارسال محموله های سنگین (بیش از یک تن) وجود ندارد. اما اکنون کشتی های عظیم و غول پیکری وجود دارند که می توانند تا چند صد تن بار را از چین به ایران منتقل کنند. به همین دلیل توصیه می شود برای واردات حجم بالا از روش حمل دریایی استفاده شود.

از دیگر مزایای حمل دریایی از چین، عدم وجود محدودیت برای کالاهای کلاس پرخطر و منفجره است. کالاهایی که کلاس ریسک بالایی دارند و احتمال انفجار دارند، به هیچ عنوان به صورت هوایی حمل نمی شوند. بنابراین، تنها روش حمل این کالاها نظیر اجناس باتری دار، تنها حمل دریایی است. به همین دلایل، بسیاری از صادرات چین به ایران از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود.

 

نحوه ارسال بار از چین به ایران

قبل از اقدام به حمل و نقل دریایی از چین به ایران، باید بدانیم که کدام بنادر کشور چین و ایران امکان حمل بار دریایی را به ما می دهند؟

مسافت ایران تا چین - حمل دریایی

چین بسیار وسیع است و ارتباط گسترده ای با آب های آزاد دارد. به همین دلیل حمل دریایی از چین به ایران با بالاترین کیفیت ممکن انجام می شود. در این کشور بنادر مهمی وجود دارد که هر کدام به طور جداگانه بار را حمل می کنند. در حال حاضر بزرگترین بندر چین هنگ کنگ است که سالانه میلیون ها تن محموله از این بندر به نقاط مختلف جهان از جمله ایران ارسال می شود. بنادر دیگری مانند شنژن، شانگهای و گوانگژو نیز در حال فعالیت هستند و حجم تجارت در این بنادر بسیار بالا است. سایر بندرهای کشور چین عبارتند از:

  • تیانجین
  • دالیان
  • فوشان
  • فوژو
  • کینگدائو
  • شانتو
  • شیامن
  • زینگانگ
  • ژونگشان
  • نانشا
  • نینگبو
  • هوانگپو
  • یونفو

محصولات ارسالی به ایران معمولاً به بندرعباس تحویل داده می شود. البته از بنادر دیگری مانند بندر چابهار، عسلویه، امام خمینی، خرمشهر، کیش، قشم و بوشهر نیز برای دریافت کالا استفاده می شود، اما بندرعباس از این نظر محبوبیت بیشتری دارد. شرکت بازرگانی مهیر می تواند از تمامی بندرهای چین محموله های شما را به بنادر اصلی ایران ارسال نماید.

بعد از آشنایی با بنادر چین و ایران نوبت به بررسی روش های حمل بار از طریق دریا می باشد. حمل دریایی از چین با کانتینر به سه روش مختلف انجام می شود. انتخاب هر یک از این سه روش با توجه به میزان حجم کالای شما صورت می گیرد و هزینه های متفاوتی دارند.

 

روش  اول: حمل بار دریایی فله‌ای (BULK)

یکی از روش های حمل دریایی از چین به ایران، حمل و نقل فله‌ای است. در این روش کالا بدون بسته بندی و به صورت فله در کشتی بارگیری می شود و در نهایت محموله فله مورد نظر در بنادر ایران متوقف شده و فرآیند تخلیه انجام می شود. این روش بیشتر برای حمل کالاهای از قبیل مواد معدنی و مواد اولیه بین دو کشور ایران و چین استفاده می شود و به روشی رایج و ارزان تبدیل شده است. معمولاً دولت ها و شرکت های بزرگ کالاهای سنگین را از این طریق وارد می کنند.

یکی از مزیت های حمل و نقل بار از چین به ایران به صورت فله‌ای، هزینه پایین آن است. از آنجایی که کالاهای وارداتی بسته بندی نمی شوند، هزینه بسته بندی از قیمت کل حمل و نقل دریایی از چین به ایران کسر می‌شود. علاوه بر این، به دلیل سادگی مراحل انتقال، هزینه آن نسبت به سایر روش های حمل و نقل ارزان تر است. اگر محصول شما امکان ارسال عمده را دارد، بهتر است از این روش استفاده کنید تا از مزایای ویژه آن بهره مند شوید. در حال حاضر تعداد زیادی از کسانی که به واردات محصولات از چین اشتغال دارند از این روش عالی استفاده کرده و از مزیت های ویژه آن استفاده می کنند.

 

روش دوم: حمل بار دریایی فول کانتینر (FCL)

یکی دیگر از روش های حمل دریایی از چین به ایران استفاده از روش فول کانتینری است. گاهی اوقات حجم محموله شما بسیار زیاد است و به یک یا چند کانتینر نیاز است. اگر محموله شما با بسته بندی خاص و حجم زیاد باشد بهترین راه حمل و نقل به روش کانتینر کامل خواهد بود. در این صورت شما یک کانتینر کامل را اجاره می کنید و منحصراً در اختیار شما خواهد بود. به این معنی است که تمام ظرفیت کانتینر برای ارسال محموله به یک نفر استفاده می شود. به همین دلیل، از عبارت full container برای این مورد استفاده می شود. در این نوع روش حمل دریایی از چین باید میزان حجم کالا را بررسی کنید. اگر حجم کالای شما زیاد است و به یک یا چند کانتینر به صورت مستقل لازم دارید، از روش حمل بار دریایی فول کانتینر استفاده کنید.

هزینه حمل بار از چین به صورت فول کانتینر از روش انتقال کالا به صورت فله‌ بیشتر است. اما اگر حمل و نقل دریایی از چین به ایران به این روش انجام شود، مطمئناً محموله به صورت مطمئن و تضمینی به بنادر ایران خواهد رسید. با توجه به شرایط خاص حاکم بر این روش، اکثر واردکنندگان عمده ایرانی از این روش FCL استفاده می کنند و از مزایای فراوان آن بهره مند می شوند.

مدت زمان حمل دریایی از چین به ایران

روش سوم: حمل بار دریایی کانتینر اشتراکی (LCL)

در بسیاری از موارد حجم کالاهای ارسالی به ایران به کانتینر کامل نمی رسد و نیازی به کرایه کامل کانتینر نیست. در واقع، اگر بخواهید یک کانتینر کامل برای محموله های کوچک اجاره کنید، هزینه های شما به طرز چشمگیری افزایش می یابد. در این شرایط بهترین کار ارسال محموله از طریق کانتینر مشترک است. محموله شما در یک کانتینر مشترک همراه با بارهای دیگران قرار می گیرد و به ایران ارسال می شود.

در روش حمل و نقل LCL هزینه حمل دریایی از چین بین اشخاصی که محموله خود را در کانتینر مشترک قرار می دهند تقسیم می شود و فقط هزینه فضایی که بار به خود اختصاص داده است را پرداخت می کنند. این روش حمل و نقل برای محموله های کوچک ارسالی از چین بسیار مقرون به صرفه است.

 

بررسی هزینه های حمل دریایی از چین به ایران

طبیعتاً نمی توان قیمت مشخصی برای هزینه حمل بار از چین تعیین کرد؛ زیرا عوامل زیادی در آن دخیل هستند. اندازه بار، روش ارسال بار، اندازه کانتینر، نوع بار، حجم آن و … بر قیمت حمل و نقل از چین به ایران تأثیر می گذارد. در واقع، برای محاسبه دقیق هزینه ها باید تاثیر عوامل مختلف را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند.

به عنوان مثال، اندازه کانتینر هر چقدر بزرگتر باشد، هزینه‌های شما بر این اساس افزایش می‌یابد. روش حمل و نقل نیز بر قیمت تأثیر می گذارد. هر کدام از روش های فله، FCL و LCL دارای نرخ مشخصی هستند و باید به آنها پرداخت کنید. بنابراین، با توجه به شرایط خود در این زمینه، بهتر است تمام روش ها را بررسی کنید تا گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه پیدا کنید.

احتمالاً در این صورت تصمیم گیری در مورد نحوه حمل بار و برآورد هزینه حمل بار با کشتی از چین به ایران کمی دشوار به نظر می رسد. مشاوره با گروه مجرب بازرگانی مهیر در این زمینه می تواند شما را به کیفیت و رضایتی که به دنبال آن هستید برساند. ما درک می کنیم که شما نگران ایمنی و هزینه های محموله خریداری شده خود هستید. بنابراین، تیم بازرگانی مهیر به شما کمک می کند تا بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت حمل دریایی از چین را همزمان دریافت کنید.

 

برچسب ها : واردات از چین با کشتی,حمل بار از چین,ارسال کالا از چین,حمل دریایی بار از چین

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments