بررسی انواع مختلف باتری لپ تاپ و راه های افزایش طول عمر آن

بررسی انواع مختلف باتری لپ تاپ و راه های افزایش طول عمر آن

امروزه لپ تاپ ها جز وسایل ضروری در محل کار، دانشگاه ها و منازل هستند. از آنجایی که این وسیله قابلیت حمل و نقل دارد و به عنوان جایگزینی مهم برای کامپیوترهای رومیزی و یا PC شده است، از باتری جهت تغذیه منبع انرژی استفاده می کند. باتری لپ تاپ وسیله اصلی و حیاتی در لپ تاپ می باشد و به همین دلیل سازندگان برندهای لپ تاپ در جهان همچون ایسوس، اچ پی، دل و … به ساخت این قطعه توجه زیادی دارند.

بررسی انواع مختلف باتری لپ تاپ و راه های افزایش طول عمر آن

شرکت ساختار دیجیتال از شرکت های مطرح ارائه دهنده انواع برندهای برتر لپ تاپ و قطعات جانبی آن مانند باتری می باشد. این مجموعه توانسته است با بهره مندی از کارشناسان قوی و خبره که بر اساس آخرین دانش روز عمل می کنند، شما را در خرید بهترین و منحصر بفردترین باتری لپ تاپ اچ پی، ایسوس و … راهنمایی کند. همچنین از دیگر خدمات ارزنده این شرکت، فروش آنلاین لپ تاپ و قطعات آن علاوه بر عرضه حضوری با بهترین قیمت روز بازار می باشد.

باتری لپ تاپ چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی علمی از باتری لپ تاپ داشته باشیم، می توانیم به این صورت بیان کنیم که قطعه ای شیمیایی است که با استفاده از سلول های برقی یا گالوانیکی، انرژی شیمیایی را به الکتریکی تبدیل می کند. سلول ها مهم ترین بخش سازنده باتری می باشند که از دو الکترود آند و کاتد تشکیل شده اند و کار ذخیره سازی انرژی را برعهده دارند. قطعه مهم دیگر در باتری، برد است که وظیفه آن برقراری ارتباط با مادربورد لپ تاپ می باشد.

از آنجایی که در باتری ها تغییرات و فرایند شیمیایی انجام می شود و این فرایند مرتبا موقع شارژ و دشارژ باتری و در چرخه های متعدد، صورت می گیرد، بنابراین این قطعه نسبت به دیگر قطعات لپ تاپ زودتر خراب می شود و عمر مشخصی دارد.

انواع مختلف باتری لپ تاپ

انواع مختلف باتری لپ تاپ

در طول روند ساخت باتری لپ تاپ از ابتدا تا کنون، این قطعه بر اساس مواد به کار رفته در ساخت آن، به انواع زیر تقسیم بندی می گردد:

  • باتری نیکل کادمیوم: این باتری سری اول باتری ها می باشد که بیشتر در نوت بوک ها مورد استفاده قرار می گرفت. این باتری ها به دلیل سمی بودن کادمیوم، از رده خارج شده اند.
  • باتری نیکل متال هیدرید: این نوع باتری، نسل بعدی باتری کادمیوم است و در ساخت آن از مواد پرخطر زیادی استفاده نشده است.
  • باتری لیتیوم پلیمری: این باتری ایمن، سبک و کوچک است و در بسیاری از لپ تاپ ها استفاده شده است. یکی از مزایای این باتری این است که با کابل USB شارژ می شود و بدین ترتیب طول عمر باتری کاهش پیدا نمی کند.
  • باتری لیتیوم یون: این نوع باتری، جدیدترین نسل باتری لپ تاپ می باشد که در ساخت آن از مواد کاملا بی خطر استفاده شده است.

چگونه طول عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم؟

بهتر است بدانید که حتی بهترین باتری های لپ تاپ موجود در بازار مانند باتری لپ تاپ ایسوس و باتری لپ تاپ دل دارای طول عمر مشخصی هستند و بعد از مدتی کارایی صددرصد خود را به دلایل مختلفی همچون شارژ و دشارژهای متعدد و یا روش های نگهداری نادرست، از دست می دهند. خبر خوب اینکه ما در اینجا می خواهیم به شما راهکارهایی را نشان دهیم که با رعایت آنها می توانید طول عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش دهید و بدین صورت از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

  • لپ تاپ را خنک نگه دارید. قطعات مورد استفاده در لپ تاپ تولید گرما و انرژی می کنند، بنابراین استفاده از پایه های خنک کننده موجب افزایش طول عمر باتری می شود.
  • هنگام کار کردن با لپ تاپ، برنامه های اضافی را ببندید. همچنین برنامه های سنگین را هرزگاهی متوقف سازید.
  • اگر دستگاه اضافی به لپ تاپ وصل می کنید، آن را خارج سازید. به طور مثال اتصال موبایل به لپ تاپ جهت شارژ موجب کم شدن طول عمر باتری می شود.
  • از آداپتورهای متناسب برای لپ تاپ خود استفاده کنید و همچنین شارژر لپ تاپ خود را برای مدت طولانی در پریز برق رها نسازید.
  • لپ تاپ و یا باتری های اکسترنال را در جای گرم و مرطوب قرار ندهید. بهترین محل برای نگهداری آنها مکان های خشک و خنک می باشد. همچنین از قرار دادن باتری و لپ تاپ درکنار اجسام فلزی خودداری کنید.
  • هر چند ماه یک بار باتری لپ تاپ را کالیبره کنید. کالیبره کردن موجب می گردد که شما از میزان شارژ باقی مانده لپ تاچ اطلاع دقیق داشته باشید.

لازم به ذکر است که هنگامی که شما مشاهده کردید که باتری لپ تاپ خراب شده است، به فکر خرید سریع آن باشید. از علائمی که نشان می دهد باتری لپ تاپ خراب شده است می توان به تخلیه سریع، شارژ نشدن باتری و همچنین ورم کردن آن اشاره نمود. استفاده از باتری معیوب و خراب موجب می گردد که دیگر قطعات لپ تاپ شما آسیب جدی ببینند و بدین صورت متحمل ضررهای بیشتری شوید.

اگر با وجود تمام مراقبت ها، باز هم باتری لپ تاپ شما خراب شد و برای پیدا کردن و خرید یک باتری اصل نگران هستید، ما یک پیشنهاد عالی برای شما داریم؛ برای خرید باتری لپ تاپ اصل از صفحه محصولات انواع باتری لپ تاپ اورجینال و اصل دیدن کنید. ما هر آنچه که شما نیاز دارید را فراهم کرده ایم. اگر کالای مورد نظر خود را پیدا نکردید، حتما با ما تماس گرفته یا از طریق واتساپ پیام بگذارید. امیدواریم که خاطره خوبی از یک خرید موفق برای شما به ارمغان آوریم. ما به پاس خرید شما علاوه بر قیمت مناسب و گارانتی، ارسال رایگان را برای باتری های خود فعال کرده ایم.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments