لونا چیست؟ معرفی ۰ تا ۱۰۰ ارز LUNA

لونا چیست؟ معرفی 0 تا 100 ارز LUNA

 

ارز دیجیتال لونا،‌ یکی از توکن‌ها و ارزهای دیجیتال بومی شبکه دو ارزی ترا Terra است. این ارز دیجیتال، در واقع پشتوانه ارزی برای دیگر توکن‌های خانواده ترا محسوب می‌شود. شبکه بلاک چین ترا، با ارائه روش جدیدی در ساخت و عرضه استیبل کوین‌ها، طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و در این راه، ارز دیجیتال لونا نیز به رشد زیادی دست پیدا کرد.

با وجود سقوط ارزش لونا در بازار ارزهای دیجیتال در اردیبهشت 1401، همچنان مدیران این شبکه در تلاش هستند تا با ارائه روش‌های جدید و راه‌حل‌های مختلف، این ارز را نجات داده و مجددا به روند رو به رشد خود برگردانند؛ از همین رو، سرمایه‌گذاری روی چنین ارزی با این قیمت بسیار پایین، برای کسانی که می‌خواهند سرمایه اندکی را وارد بازار کنند بسیار مناسب است. در این راه، صرافی‌ها و کیف پول‌های زیادی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام کنید. در این مطلب، در کنار معرفی ارز دیجیتال لونا و شبکه بلاکچین ترا، یکی از بهترین صرافی‌های داخلی را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی پروژه ترا Terra و ارز دیجیتال لونا

شبکه بلاکچین ترا، یک بستر مناسب برای نرم افزارهای توسعه یافته است که ارز دیجیتال بومی مختص به خود با نام LUNA را دارد. این شبکه بلاکچین، در طی سال‌های اخیر، با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه، یک روش جدید برای ایجاد استیبل کوین‌های غیرمتمرکز ارائه داده است. استیبل کوین‌های ترا، از ارزهای فیات، از نظر زیرساخت و فناوری و همچنین غیرمتمرکز بودن بهتر هستند.

ارز دیجیتال لونا، متعلق به این شبکه است و به عنوان ارز فیات برای استیبل کوین‌های این شبکه عرضه شده است. دارندگان این ارز دیجیتال، با تراکنش‌هایی که در شبکه ترا صورت می‌گیرد، سود می‌کنند و تقریبا به ازای هر تراکنش، 0.5 درصد به کسانی می‌رسد که این ارز دیجیتال را خریداری کرده‌اند. همچنین با توسعه شبکه ترا، مقدار این سود نیز افزایش می‌یابد.

لونا، اصطلاحا ارز دیجیتال بومی و اصلی شبکه بلاکچین ترا به شمار می‌رود. این ارز دیجیتال، به استیبل کوین ترا وابسته است؛ همان طور که استیبل کوین ترا به آن بستگی دارد. کسانی که ارز دیجیتال لونا را در اختیار دارند می‌توانند در نظرسنجی‌های این شبکه شرکت کرده و با توجه به مقدار ارز دیجیتالی که دارند، حق رای نیز خواهند داشت. این امر، این شبکه را یک شبکه غیرمتمرکز می‌کند که با کاربران خود اداره می‌شود.

اهداف ساخت و گسترش شبکه بلاکچین ترا

شبکه بلاکچین ترا، توسط شرکت ترافورم لبز راه‌اندازی شده که زیرمجموعه گروه ترا الاینس است و بیش از 15 شرکت دیگر زیرمجموعه خود دارد.

شبکه ترا، تنها برای صدور استیبل کوین نیست. این شبکه، اکوسیستم جدید غیرمتمرکز Cosmos IBS را میزبانی می‌کند و همچنین از قراردادهای هوشمند در این پلتفرم نیز استفاده می‌کند. این پلتفرم، قصد دارد که بانک‌ها و سیستم‌های پرداختی مانند پی‌پال را از زنجیره اقتصادی حذف کند؛ بنابراین این طور به نظر می‌رسد که شبکه ترا با ساخت استیبل کوین‌های غیرمتمرکز و بر پایه ارز دیجیتال محلی خود یعنی لونا، اقدام به مختل کردن سیستم بانکداری قدیمی کرده و می‌خواهد یک زیرساخت مالی غیرمتمرکز با استیبل کوین ایجاد کند.

این شبکه، برای جذب شرکای بیشتر، کارمزد تراکنش‌های خود را به کمتر از 0.5 درصد رسانده و مدیران ارشد و بنیان‌گذاران آن معتقد هستند که این کار، باعث رشد بیشتر این پروژه می‌شود. همچنین، با رشد و توسعه شبکه، امکان تخفیف بیشتر نیز برای نقل و انتقالات وجود دارد.

شبکه ترا، برای دستیابی به چنین اهدافی، دو ابزار مهم در اختیار دارد. این شبکه، با استفاده از بلاکچین خود که قابلیت تولید استیبل کوین دارد و همچنین ارز دیجیتال لونا که پشتوانه ارزهای دیگر این شبکه است و برای رای‌گیری، استیکینگ و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند این اهداف را دنبال کند.

نحوه عملکرد ارز دیجیتال لونا و بلاکچین ترا

توصیف بلاک چین

شبکه بلاکچین ترا، با استفاده از کیت نرم افزاری Cosmos ساخته و توسعه پیدا کرده است. تراکنش‌های انجام شده در شبکه ترا، بسیار سریع بوده و تکمیل آن‌ها پس از چند ثانیه انجام خواهد شد. در هنگام تعامل با قراردادهای هوشمند، کارمز استفاده از بلاکچین ترا که بیشتر این قراردادها را پوشش می‌دهد، بسیار کمتر از دیگر موارد مانند اتریوم است؛ به همین دلیل برای توسعه دهندگانی که می‌خواهند در حوزه قراردادهای هوشمند بلاکچین خود را توسعه دهند، شبکه ترا لونا یکی از بهترین گزینه‌ها است.

ترا، با ساخت استیبل کوین‌هایی که مبتنی بر ارزهای منطقه‌ای هستند، قصد دارد تا حکمرانی استیبل کوین‌های مبتنی بر فیات را از بین ببرد؛ زیرا استیبل کوینی که بر پایه دلار یا ارز دیگری باشد، ممکن است برای عده‌ای نوسانات زیادی داشته باشد و برای افراد دیگر، محلی امن برای ذخیره دارایی به شمار آید. ترا با ارائه استیبل‌ کوین‌ها برای هر منطقه، توانسته نظر مخاطبان را جلب کند.

دلار ترا یا UST؛ استیبل کوینی بر پایه ارز منطقه‌ای آمریکا

استیبل کوین UST که روی شبکه بلاکچین ترا توسعه پیدا کرده، برخلاف دیگر استیبل کوین‌های مبتنی بر دلار یا یورو، غیرمتمرکز است و برای صدور چنین توکنی، باید توکن‌های لونای خود را بسوزانید. از این نظر، ارز دیجیتال لونا نیز برای صدور چنین توکن‌ها و استیبل کوین‌هایی، بسیار ارزشمند و قیمت آن در بازارهای جهانی رو به رشد شد.

قیمت دلار ترا ثابت نیست و زمانی که قیمت آن به بیش از 1 دلار برسد، می‌توانید با ارز دیجیتال لونای خود، اقدام به خرید آن کنید و زمانی که ارزش آن به زیر یک دلار آمد، با معاوضه آن با لونا، اقدام به سودآوری کنید. زمانی که ارزش لونا زیاد شود، تعداد UST صادر شده هم بیشتر خواهد شد؛ در نتیجه، این دو توکن به یکدیگر وابسته هستند.

پروتکل‌های توسعه یافته روی بلاکچین ترا Terra

شبکه بلاکچین ترا لونا، روی شبکه خود پروتکل‌های مختلفی را توسعه داده که کاربردهای مختلفی دارند. 3 مورد از پروتکل‌های توسعه یافته در سیستم ترا را در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد. این پروتکل‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال و شبکه‌های بلاکچین،‌ جزء بهترین و پرکاربردترین پروتکل‌ها به شمار می‌روند.

یکی از پروتکل‌هایی که توسط ترا توسعه داده شد، پروتکل آینه بود. با این کار، کاربران می‌توانند قیمت لحظه‌ای دارایی‌های واقعی را مشاهده کنند؛ بنابراین سرمایه گذاران، بدون سرمایه‌گذاری، می‌توانستند به صورت آزمایشی اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

پروتکل دیگری که توسط ترا معرفی شد، انکر نام دارد. این پروتکل به کاربرانی که با ارزهای دیجیتال و نحوه کار با آن آشنایی ندارند، کمک می‌کند تا ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کنند. با این پروتکل، می‌توانند اطمینان داشته باشند که سرمایه آن‌ها قابلیت بازگشت خواهد داشت.

سومین پروژه که در شبکه بلاکچین ترا توسعه پیدا کرده، آلیس فایننس نامیده می‌شود. در وب سایتی که مربوط به این پروژه است، معرفی این پروژه را اینگونه انجام داده که یک برنامه موبایل برای پرداخت‌های غیرمتمرکز و آنی محسوب می‌شود. بیشتر از این مورد، اطلاعات زیادی درباره این پروژه در دسترس نیست و باید منتظر اطلاع‌رسانی‌های بیشتر توسط توسعه دهندگان آن در ترا باشیم.

صرافی‌ها و کیف پول‌های مناسب برای ارز دیجیتال LUNA

برای خرید ارز دیجیتال لونا، صرافی‌ها و کیف پول‌های متعددی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای خرید استفاده کنید. برای خرید این ارز دیجیتال، با توجه به سقوطی که در طی روزهای گذشته تجربه کرده، الان بهترین فرصت خواهد بود؛ زیرا با توجه به قیمت بسیار پایین آن که به زیر یک دلار سقوط کرده، با یک سرمایه‌گذاری اندک و کوچک، می‌توانید تعداد ارزهای دیجیتال لونای بسیاری را خریداری کنید و با رشد دوباره و مجدد آن، این ارز را در صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی یا خارجی به فروش برسانید.

برای خرید چنین ارزی، صرافی‌های خارجی زیادی مانند بایننس وجود دارند؛ اما برای این ارز دیجیتال، ترا یک سری کیف پول متناسب با این ارز دیجیتال ارائه کرده است. کیف پول‌های ترا استیشن (Terra station) کیف پول اختصاصی ترا، کیف پول میرور والت (Mirror wallet) یک کیف پول غیرحضانتی، مت‌ والت (Math Wallet) که 70 شبکه بلاکچین را در خود پشتیبانی می‌کند و بسیاری دیگر از کیف پول‌های دیگر، از جمله کیف پول‌های خارجی برای خرید و فروش و ذخیره ارز دیجیتال لونا هستند.

همچنین، برای خرید ارز دیجیتال لونا، صرافی‌های ایرانی مختلفی نیز وجود دارند که می‌توانید با ثبت نام و احراز هویت در آن‌ها، به خرید ارز دیجیتال لونا از این صرافی‌ها اقدام کنید. در میان صرافی‌های ایرانی،‌ صرافی ارز دیجیتال کیف پول من، با ارائه کیف پول اختصاصی و همچنین پشتیبانی از بسیاری از رمزارزهای دیگر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال لونا در ایران است. همچنین به عنوان صرافی بیت کوین نیز صرافی ارز دیجیتال کیف پول من، یک گزینه مناسب شناخته می‌شود.

قیمت ارز دیجیتال لونا و آینده آن

نمودار لونا

ارز دیجیتال لونا به واسطه پشتوانه بودن برای استیبل کوین‌های ترا و همچنین قابلیت‌های زیادی که به دارندگان خود می‌داد، یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای دیجیتالی شناخته می‌شد؛ از این رو، در سال 2021 با رشد قیمتی زیادی نیز مواجه شد و تا 3 برابر رشد داشت. همچنین با توسعه شبکه ترا و استیبل کوین‌های آن، این ارزش رو به روز در حال افزایش بود.

اما به یکباره و در اردیبهشت 1401، به طور ناگهانی و همزمان با افت شدید ارزش همه رمزارزها، ارزش ارز دیجیتال لونا به کمتر از 99 درصد رسید و تقریبا از بین رفت؛ از این رو، کسانی که می‌خواستند برای سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال اقدام کنند، فعلا دست نگه داشته‌اند. همچنین، دیگر ارزهای دیجیتال نیز با افت شدیدی که در بازار تجربه کرده‌اند، بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند؛ از این رو با وجود بی‌ثباتی بازار ارزهای دیجیتال، برای سرمایه‌گذاری در این بازار باید بسیار مطالعه کنید و قیمت‌ها را به صورت لحظه‌ای مرور نمایید.

با توجه به سقوط ارزش لونا، ارز دیجیتال بومی ترا، این شبکه و شرکت نیز دچار بحران شد؛ اما پس از یکی دو روز بی‌خبری و سکوت، مدیران این شبکه برای برگرداندن ارزش ارزهای دیجیتال خود و اعتبار بخشیدن به آن، اقداماتی را مد نظر قرار دادند؛ بنابراین پرپوزال ارائه شده توسط مدیرعامل شرکت ترافورم لبز که بلاکچین ترا را ارائه کرده‌اند، برای بازگرداندن سرمایه کاربران به رای‌گیری گذاشته شد و پس از اعمال یک سری تغییرات، ممکن است که تایید شود. با تایید و اعمال این تغییرات در رویه شبکه بلاکچین ترا، ارز دیجیتال لونا نیز ممکن است به روزهای اوج خودش برگردد.

فعلا و با سقوطی که ارز دیجیتال لونا تجربه کرده، قیمت این ارز که در گذشته بیش از 100 دلار بود، به زیر یک دلار رسیده و فرصت بسیار خوبی است که سرمایه‌گذاران با سرمایه اندک وارد بازار آن بشوند. برای این کار، باید از صرافی‌های معتبر اقدام کنید که امکانات و ویژگی‌های مناسب برای خرید و فروش و ذخیره ارز دیجیتال را داشته باشند. برای این کار، می‌توانید به خرید لونا از کیف پول من اقدام کنید.

صرافی کیف پول من؛ بهترین صرافی ایرانی خرید ارز دیجیتال

ارز دیجیتال لونا که در ماه‌های گذشته روند رو به رشدی داشت و طبق پیش بینی‌های کارشناسان، قرار بود این روند را به صورت چند برابری ادامه دهد، به یک باره و با سقوط همزمان ارزش تمام ارزهای دیجیتال، به زیر 99 درصد سقوط کرد؛ اما با توجه به پروتکل‌ها و شبکه بلاکچین ترا، این ارز دیجیتال ممکن است باز هم به دوران اوج خود برگردد و صرافی‌های ایرانی می‌توانند گزینه بسیار خوبی برای خرید این ارز دیجیتال باشند.

در میان صرافی‌های ایرانی، صرافی کیف پول من، یکی از بهترین صرافی‌ها برای خرید ارز دیجیتال لونا محسوب می‌شود. با صرافی ارز دیجیتال کیف پول من، بسیاری از ارزهای دیجیتال قابل خرید و فروش هستند. از طریق این صرافی می‌توانید به خرید کاردانو، بیت کوین، اتریوم، لونا، شیبا و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال اقدام کرده و از کیف پول اختصاصی که صرافی کیف پول من در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید.

برای خرید لونا و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، می‌توانید از طریق وبسایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال کیف پول من ثبت نام کرده و پس احراز هویت، معاملات خود را آغاز کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments