چگونه از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی جلوگیری کنیم؟

یکی از مسائل آزار دهنده‌ای که کاربران دستگاه‌های اندرویدی به وفور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مسئله پر شدن حافظه داخلی است. ما در این مقاله قصد داریم که روش‌هایی را به منظور جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی گوشی و تبلت‌های اندرویدی به شما عزیزان معرفی کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی از نظر ظرفیت حافظه داخلی محدودیت دارند. به عنوان مثال ممکن است گوشی اندرویدی شما از حافظه داخلی 16 گیگابایتی بهره‌مند باشد. در این شرایط فضای 16 گیگابایتی حافظه دستگاه به کلی در اختیار شما قرار داده نمی‌شود و بخشی از آن توسط فایل‌های سیستم و سیستم عامل اندروید اشغال می‌شود. در نهایتا شاید فضایی در حدود 12 گیگابایتی از 16 گیگابایت یاد شده در اختیارتان قرار بگیرد. خوشبختانه در این میان برخی از دستگاه‌های اندرویدی از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) به عنوان یک حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند که این امر به مراتب خوشایند است، اما با این وجود در برخی از شرایط مشاهده شده که این موضوع هم نمی‌تواند منجر به جلوگیری از بروز کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات در دستگاه شود.

بنابراین مسئله پر شدن حافظه داخلی دستگاه‌های اندرویدی یکی از مسائل حائز اهمیتی است که این روزها کاربران متعددی با آن مواجه هستند. اگر دستگاه اندرویدی شما از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نکند، پر شدن حافظه داخلی دستگاه به شدت آزاردهنده خواهد بود. اما خوشبختانه در این بین روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود جلوگیری به عمل آورید. ما در این مقاله قصد داریم که چند نمونه از موثرترین این روش‌ها و ترفندها را به شما عزیزان معرفی کنیم. چنانچه در مورد هر یک از روش‌ها و ترفندهای یاد شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شرکت تعمیرات موبایل

بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را حذف کنید

یکی از موثرترین روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود جلوگیری کنید مربوط به حذف برنامه‌ها و بازی‌های سنگین و پر حجم نصب شده در دستگاه است. اگرچه می‌توانید با حذف حافظه کش و دیتا اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نصب شده در دستگاه هم تا حد ناچیزی فضایی ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاهتان را افزایش دهید، اما انجام این عمل به واقع آزاردهنده است. به همین دلیل توصیه ما این است که برای جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود نسبت به حذف برنامه‌ها و بازی‌های سنگین آن اقدام کنید.

پر شدن حافظه داخلی

برخی از بازی‌های اندرویدی می‌توانند حجمی در حدود 2 گیگابایتی و حتی بیشتر از آن را داشته باشد و بدین صورت عاملی اصلی در رابطه با معضل پر شدن حافظه داخلی دستگاه به شمار آیند. به منظور بررسی میزان حجمی که هر برنامه یا بازی از حافظه داخلی دستگاه اندرویدیتان اشغال می‌کند وارد بخش تنظیمات یا همان Settings شده و سپس گزینه Storage را انتخاب کنید. نهایتا با انتخاب گزینه Apps یا Applications به لیست اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نصب شده در دستگاهتان راه پیدا خواهید کرد و بدین صورت می‌توانید میزان حجم اشغالی هر یک از آن‌ها را مشاهده کنید.

عکس‌ها و ویدئوهای خود را در حافظه داخلی دستگاه ذخیره نکنید

با توجه به اینکه کیفیت عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند به شدت افزایش یافته، کاملا طبیعی است که عکس‌ها ویدئوهای ضبط شده شما از این طریق هم حجم بالایی داشته باشند. بنابراین ذخیره این فایل‌ها در حافظه داخلی دستگاه اندرویدی منجر به پر شدن حافظه داخلی می‌شود. به منظور جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌کنیم که همواره عکس‌ها و ویدئوهایی ذخیره شده در حافظه داخلی دستگاهتان را به حافظه کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود منتقل کنید. شما همچنین می‌توانید از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری یا اپلیکیشن‌های سرویس دهنده مرتبط هم استفاده کرده و فایل‌های تصویری خود را در اکانت ابری خود آپلود کنید. سرویس Flickr یکی از ابزارهایی است که در این راستا کاربر فوق‌العاده‌ای داشته و فضای ذخیره‌سازی رایگان 1 ترابایت را برای عکس‌هایتان ارائه می‌کند.

پر شدن حافظه داخلی

شما همچنین قادر به استفاده از اپلیکیشن و سرویس Google Photo دستگاه اندرویدی خود هم هستید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌های با رزولوشن نهایی 16 مگاپیکسلی و ویدئوهای با وضوح نهایی فول اچ دی را به طور ابری آپلود کرده و به صورت خودکار پس از آپلود از حافظه داخلی دستگاه حذف نمایید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این بخش از دستگاه اندرویدی خود و نحوه استفاده از آن می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

از فلش‌های مجهز به پورت میکرو USB استفاده کنید

این روش به واقع کاربردی است و هم کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. به منظور استفاده از این روش باید گوشی یا تبلت اندرویدی شما از قابلیت OTG پشتیبانی کند. خوشبختانه اغلب گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی کنونی موجود از این قابلیت پشتیبانی به عمل می‌آورند. در این بخش تنها کافیست که شما یک فلش مموری اختصاصی را خریداری کنید که دارای پورت اتصال میکرو USB باشد. شما می‌توانید از این فلش مموری به عنوان حافظه خارجی یا به نوعی هارد اکسترنال دستگاه اندرویدیتان استفاده کنید.

پر شدن حافظه داخلی

هر زمان که تمایل داشتید، فلش مموری مورد نظر را به دستگاه اندرویدیتان متصل نموده و از حافظه آن استفاده کنید. فایل‌هایی نظیر ویدئوها، عکس‌ها و موزیک‌های خود را در این فلش مموری ذخیره کنید و از این طریق به تماشای آن‌ها بپردازید. استفاده از این نوع فلش مموری‌های مجهز به پورت میکرو USB می‌توانند به شدت در جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی شما موثر واقع شوند.

بیشتر بخوانید: نمایندگی سامسونگ تعمیرات موبایل

به جای ذخیره ویدئو از پخش آن استفاده کنید!

روش آخری که با استفاده از آن می‌توانید از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود جلوگیری به عمل آورد مربوط به پخش ویدئو به جای ذخیره آن در حافظه دستگاه است. اما منظورمان از این موضوع چیست؟ تصور کنید که قصد دارید موزیک ویدئویی را تماشا کنید. در این شرایط با استفاده از دستگاه اندرویدی خود، موزیک ویدئوی مورد نظر را دانلود نکنید بلکه تنها به مشاهده آن از طریق یوتیوب یا سایر شبکه‌های این چنینی بپردازید. این موضوع سبب می‌شود تا با مشکل پر شدن حافظه داخلی دستگاه مواجه نشوید.

با وجود اینکه استفاده از این روش به منظور جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی دستگاه‌های اندرویدی به شدت موثر است، محدودیت‌ها و نقاط ضعف خود را به همراه دارد. یکی از اصلی‌ترین این محدودیت‌ها مربوط به سرعت اینترنت پایین و اتمام سریع حجم بسته‌های اینترنتی می‌شود. اگر از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنید و از نظر حجم بسته اینترنتی دچار محدودیت نیستید، توصیه می‌کنیم که به منظور جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود به جای ذخیره ویدئو از پخش آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ال سی دی سامسونگ

جمع‌بندی

به طور کلی روش‌ها و ترفندهای متعددی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از پر شدن حافظه داخلی گوشی یا تبلت اندرویدی خود جلوگیری کنید، اما ما در این مقاله قصد داشتیم که تنها چند نمونه از موثرترین و بهترین روش‌های موجود در این راستا را به شما معرفی کنیم. چنانچه در مورد هر یک از موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات موبایل

گلس آیفون 11 پرو مکس

تاچ ال سی دی اس 20 اولترا

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
ترنم نجارزاده
ترنم نجارزاده
4 سال گذشته

سلام من روی گوشیم چیز خاصی ندارم فقط یدونه واتساپه ولی هی میزنه حافظه پر است و نمی‌ذاره برنامه ی مورد نظر را نصب کنم ولی وقتی میرم تو حافظه میزنه هنوز ۱۴ خالیه