پذیرش ۸ رشته پرطرفدار با سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۲

پذیرش 8 رشته پرطرفدار با سوابق تحصیلی در سال 1402

شرایط پذیرش رشته‌های بدون کنکور در سال 1402 اعلام شد. آن دسته از داوطلبانی که مایل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه‌های شهریه‌پردازی چون دانشگاه آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و علمی کاربردی هستند، می‌توانند درخواست خود را هنگام ثبت‌نام برای پذیرش در هریک از این رشته‌ها ارائه دهند. در سال‌های اخیر برخی از رشته‌های پرطرفدار کنکور سراسری، بدون آزمون براساس معدل و سوابق تحصیلی، دانشجو می‌پذیرند و علاقه‌مندان در هریک از گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، علوم انسانی، زبان و هنر می‌توانند در این رشته‌های پرمتقاضی ادامه تحصیل دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی و شرایط 8 رشته پرطرفدار با سوابق تحصیلی در سال 1402 اشاره کنیم.

پذیرش 8 رشته پرطرفدار با سوابق تحصیلی در سال 1402

نحوه پذیرش در رشته‌های بدون کنکور 1402

 

داوطلبان برای اسم‌نویسی در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری و دیگر مؤسسات آموزش عالی کشور در سال 1402 باید منتظر اعلامیه‌های سازمان سنجش باشند. معمولاً روند ثبت‌نام در ورودی نیمسال اول (مهرماه) و نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه) دانشگاه‌های سراسری یکسان می‌باشد و در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور به شرایط ثبت‌نام و انتخاب رشته اشاره شده است. دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون در زمان مقرر از طریق سایت sanjesh.or قابل دریافت می‌باشد.

براساس رویه هر سال ثبت‌نام در رشته‌ها بدون کنکور مقاطع کاردانی و کارشناسی مهر و بهمن به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد و داوطلبان باید در زمان مقرر مدارک خود در در سامانه سنجش بارگذاری نمایند.

فرایند ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور 1402 به این صورت است که داوطلبان باید ابتدا به سایت سنجش وارد شوند و پس از دانلود و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، قسمت‌های مختلف آن را از جمله لیست رشته محل‌های ارائه شده را مطالعه و بررسی نمایند.

پس از پیدا کردن کد رشته‌های مورد علاقه خود می‌توانند به سامانه ثبت‌نام وارد شده و با پرداخت هزینه ثبت‌نام و خرید کارت اعتباری اسم‌نویسی صرفاً براساس سوبق تحصیلی، مدارک خودرا بارگذاری نمایند.

پس از بارگذاری مدارک نیز می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را با درج حداکثر 100 کد رشته محل تکمیل کنند. اما اطلاع از رشته‌های پرطرفدار که براساس معدل و سوابق تحصیلی ارائه می‌شوند و بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله بازار کار و آینده شغلی بهتر ترجیح می‌دهند در آنها ادامه تحصیل دهند، بسیار اهمیت دارد، چراکه با اطلاع از پذیرش بدون کنکور این رشته‌ها، می‌توانید شانس خود را جهت ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود محک بزنید. به دلیل دسترسی آسان به این رشته‌ها، در ادامه به 8 رشته پرطرفدار براساس سوابق تحصیلی در سال 1402 اشاره خواهیم کرد.

نحوه پذیرش در رشته‌های بدون کنکور 1402

آشنایی با 8 رشته پرطرفدار با سوابق تحصیلی در سال 1402

 

همانطور که اشاره شد داوطلبان هریک از گروه‌های ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر می‌توانند برای مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کرده و تقاضای خود را جهت اخذ پذیرش ثبت کنند.

لیست رشته ‌های بدون کنکور معمولاً در دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی ارائه می‌شود. اما در میان این رشته‌ها، غالباً رشته‌هایی وجود دارد که در میان داوطلبان بیشترین متقاضی را داشته و پرطرفدارتر هستند. این رشته‌ها از این جهت مورد استقبال و توجه قرار می‌گیرند چون آینده شغلی و بازار کار بهتری نسبت به سایر رشته‌ها دارند. بنابراین قبل از شروع فرایند انتخاب رشته خود حتماً به لیست رشته‌های پرمتقاضی و محبوب دسترسی داشته باشید و در جریان کامل آنها قرار بگیرید. 8 رشته پرطرفدار براساس سوابق تحصیلی 1402 در پنج گروه آزمایشی که می‌توانید برای آنها درخواست دهید، به شرح زیر می‌باشند.

رشته‌های پرطرفدار گروه ریاضی براساس سوابق تحصیلی

 

آن دسته از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های بدون آزمون را دارند بهتر است در دو رشته زیر تحصیل کنند.

  • مهندسی کامپیوتر

 

قطعاً رشته مهندسی کامپیوتر از رشته‌های پرمتقاضی است که بسیاری از داوطلبان گروه ریاضی مایل به اخذ پذیرش از آن هستند. همانطور که می دانید در کشور ما افرادی که از رشته مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیلان می‌شوند، می‌توانند سریع به بازار کار جذب شده و درآمد خوبی را داشته باشند. در حال حاضر درآمد ماهیانه مهندسان کامپیوتر بالای 15 میلیون در ماه است.

  • مهندسی عمران

 

یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار گروه ریاضی، مهندسی عمران است. از آنجاکه تعداد زیادی از داوطلبان مایل به تحصیل در این رشته تحصیلی هستند، اما ظرفیت پذیرش با کنکور این رشته پاسخگوی میزان داوطلبان نیست، برخی از واحدهای دانشگاهی دولتی، آزاد، پیام نور و … در این رشته به صورت بدون کنکور پذیرش داشته و علاقه‌مندان می‌توانند با بررسی دانشگاه‌های دارای ظرفیت برای نام‌نویسی خود اقدام کنند.

 

رشته‌های پرطرفدار گروه تجربی براساس سوابق تحصیلی

 

انتخاب رشته براساس معدل برای داوطلبان گروه تجربی همیشه چالش‌برانگیز بوده است، چراکه رشته‌های بسیار متنوعی در این گروه ارائه می‌شود. اما پرطرفدارین این رشته‌ها شامل موارد زیر هستند:

 

 

  • مهندسی پزشکی

 

در سال‌های اخیر رشته مهندسی پزشکی در میان داوطلبان گروه تجربی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این رشته در واقع  ترکیبی از علم پزشکی و علم مهندسی است و در فهرست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد، سراسری، غیر انتفاعی و پیام نور جای دارد. داوطلبان رشته مهندسی پزشکی می‌توانند تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل دهند.

 

  • علوم آزمایشگاهی

 

داوطلبانی که مایل به اخذ رتبه مناسب جهت تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی به عنوان یکی از رشته‌های پرمتقاضی گروه تجربی نشده‌اند، می‌توانند براساس معدل و سوابق تحصیلی شانس خود را برای اخذ پذیر در دوره‌های بدون آزمون محک بزنند. رشته علوم آزمایشگاهی در مقطع کاردانی دارای 72 واحد و در دوره کارشناسی پیوسته شامل 130 واحد می‌باشد و داوطلبان با در نظر گرفتن توانایی‌های خود در فعالیت‌های عملی در محیط آزمایشگاه، دست به انتخاب این رشته بزنند.

 

رشته‌های پرمتقاضی گروه انسانی براساس سوابق تحصیلی

 

متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون زیرگروه انسانی نیز گزینه‌های متعددی را پیش رو دارند. اما بیشترین تقاضا برای رشته‌های زیر می‌باشد:

  • حقوق

قطعاً اگر بخواهیم به یکی از رشته‌های پرطرفدار گروه انسانی اشاره کنیم، رشته حقوق است. هرساله تعداد زیادی از داوطلبان از طریق آزمون سراسری، جذب این رشته می‌شوند. اما آن دسته از افرادی که نتوانسته‌اند رتبه لازم قبولی در این رشته‌ها کسب کنند، می‌توانند شانس خود را در دوره‌های بدون کنکور امتحان کنند.

 

 

  • حسابداری

رشته حسابداری که به عنوان میان رشته به آن توجه می‌شود، بیشترین متقاضی را در گروه آزمایشی انسانی را به خود اختصاص داده است. یکی از دلایل پرطرفدار بودن این رشته بازار کار عالی آن می‌باشد. فارغ‌التحصیلانان رشته حسابداری قطعاً بعد از فارغ‌التحصیلانی مشکل کار پیدا کردن نخواند داشت، چراکه در حال حاضر هر شرکت یا موسسه‌ای به وجود یک حسابدار نیاز دارد و فارغ‌التحصیلان این رشته در اولویت جذب بازار کار قرار دارند.

آشنایی با 8 رشته پرطرفدار با سوابق تحصیلی در سال 1402

رشته‌های پرمتقاضی گروه هنر براساس سوابق تحصیلی

 

داوطلبان گروه هنر، فرصت تحصیل در رشته‌های ارائه شده در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه سراسری و دیگر مؤسسات آموزش عالی را دارند. دو رشته زیر را می‌توان به عنوان پرطرفدارترین رشته برای تحصیل در گروه هنر بشمار آورد.

  • گرافیک

در سال‌های اخیر با افزایش روند دیجیتالی شدن مشاغل بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات، بیش از هر زمان به گرافیست‌های ماهر دانش آموخته رشته هنر نیاز دارند. به همین دلیل رشته گرافیک را می‌توان در صدر رشته‌های گروه آزمایشی هنر قرار دارد. شما با ادامه تحصیل در این رشته دانشگاهی می‌توانید درآمد سالانه چشمگیری را نسبت به دیگر گرایش‌های این گروه داشته باشید.

  • عکاسی

رشته عکاسی از دیگر رشته‌های محبوب گروه هنر است. برای ادامه تحصیل در رشته عکاسی صرف داشتن یک دوربین عکاسی و دانش کار با دوربین کافی نیست، بلک شما باید دید هنری وسیعی داشته باشید تا بتوانید هنگام فارغ‌التحصیلانی در مشاغل مختلف فعالیت کرده و درآمد مناسبی کسب کنید. علاقه مندان به تحصیل در این رشته می‌توانند با اطلاع از دانشگاه‌هایی که این رشته را در دوره‌های بدون آزمون ارائه می‌کنند، برای ورودی مهر و بهمن تقاضا دهند.

رشته‌های پرطرفدار گروه زبان براساس سوابق تحصیلی

 

همه ما می دانیم که گروه زبان داوطلبان خاصی دارد که مایلند در گرایش‌های مختلف این زیرگروه تحصیل کنند. در حال حاضر پذیرش در رشته‌ها و گرایش‌های مترجمی زبان و آموزش زبان انگلیسی در این گروه آزمایشی بسیار تقاضا داشته و جزو رشته‌های پرطرفدار دانشگاه‌های سراسری محسوب می‌شوند. داوطلبان می‌توانند برای هریک از رشته‌های مذکور در هر زیرگروه درخواست خود را از طریق تکمیل نمودن فرم ثبت‌نام و بررسی دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ارائه کنند.

چنانچه شما عزیزان داوطلب در ارتباط با پذیرش 8 رشته پرطرفدار براساس سوابق تحصیلی سؤال و ابهامی دارید، کافی است با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا در سریعترین زمان پاسخگوی پرسش‌های شما باشند.

سؤالات متداول

 

  • 8 رشته پرطرفدار براساس سوابق تحصیلی کدامند؟

در این مقاله 8 رشته پرطرفدار براساس سوابق تحصیلی را معرفی کردیم.

  • نحوه پذیرش 8 رشته پرطرفدار براساس سوابق تحصیلی چگونه است؟

با مراجعه به متن می‌توانید با نحوه پذیرش 8 رشته پرطرفدار براساس سوابق تحصیلی آشنا شوید.

  • اهمیت اطلاع از رشته‌های پرطرفدار براساس سوابق تحصیلی چیست؟

با اطلاع از لیست این رشته‌ها شما می‌توانید انتخاب رشته دقیق‌تری براساس ملاک‌های مختلف از جمله بازار کار این رشته‌ها داشته باشید.

خلاصه مطالب

در حال حاضر رشته‌های مختلف دانشگاه سراسری به صورت بدون آزمون ارائه می‌شوند و داوطلبان می‌توانند با اطلاع از لیست این رشته‌ها، برای اسم‌نویسی خود اقدام نمایند. در میان رشته‌های ارائه شده، گزینه‌هایی وجود دارد که از محبوبیت بیشتری در بین متقاضیان برخوردارند و با اطلاع از این رشته‌ها، داوطلبان این امکان را دارند که انتخاب رشته مناسب‌تری براساس معیارهای مهمی چون بازار کار و آینده شغلی آنها داشته باشند.

از آنجا که دسترسی به فهرست این رشته‌ها اهمیت زیادی دارد، در این مقاله به معرفی و نحوه پذیرش 8 رشته پرطرفدار براساس سوابق تحصیلی و معدل در سال 1402 پرداختیم. چنانچه شما داوطلبان گرامی در خصوص شرایط پذیرش در رشته‌های مذکور نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان آکادمی ایران تحصیلی با داشتن سالها سابقه در امر مشاوره تحصیلی ارتباط برقرار کنید تا شما متقاضیان عزیز را یاری نمایند.

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments