آموزش ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video)

ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video)

توییتر هم از ارسال ویدیو زنده یا اصطلاحا لایو ویدیو (Live Video) پشتیبانی می‌کند. اما چگونه می‌توانیم در توییتر یک لایو ویدیو ارسال کنیم؟ در این مقاله قصد داریم نحوه ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video) را به شما عزیزان آموزش و نکاتی در مورد آن را ارائه کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video)

توییتر یا همان Twitter هم یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین شبکه‌های اجتماعی موجود است که مدت‌هاست کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. توییتر هم اکنون از قابلیت پخش ویدیو زنده یا همان لایو ویدیو پشتیبانی می‌کند و کاربران آن می‌توانند از این ویژگی جالب لذت ببرند. اما چگونه می‌توانیم نسبت به ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video) اقدام کنیم؟ چگونه یک ویدیو زنده در حال پخش را در توییتر بیابیم؟ آیا امکان ذخیره ویدیوی زنده پس از ارسال آن وجود دارد؟ آیا کاربران توییتر قادر به ثبت کامنت در لایو ویدیوها هستند؟

سوالات فوق تنها بخش کوچکی از سوالاتی هستند که در این مقاله قصد داریم به آن‌ها پاسخ دهیم. اگر در رابطه با نحوه ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video) و هر موضوع مرتبط با این قابلیت سوالی در ذهنتان ایجاد شده، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video) پرداخته و پرسش و پاسخ‌هایی را در این رابطه مطرح کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

[C][/c]

آموزش ارسال ویدیو زنده در توییتر

به منظور ایجاد یک لایو ویدیو در نسخه اندرویدی برنامه توییتر کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه توییتر را اجرا کنید.
  • آیکون Compose که در عکس زیر نشان داده شده را لمس کنید.

ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video)

  • آیکون ارسال لایو ویدیو که در عکس زیر نمایش داده شده را لمس کنید.

ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video)

به همین سادگی در نسخه اندرویدی اپلیکیشن توییتر قادر به ایجاد یک ویدیو زنده خواهید بود. اما در نسخه آی او اسی توییتر چگونه می‌توانیم این عمل را انجام دهیم؟ بدین منظور در نسخه آی او اسی توییتر مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه توییتر را اجرا کنید.
  • آیکون Compose که در عکس زیر نشان داده شده را لمس کنید.

ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video)

  • آیکون ارسال لایو ویدیو که در عکس زیر نمایش داده شده را لمس کنید.

ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video)

بنابراین برای شروع و ارسال یک ویدیوی زنده در نسخه آی او اسی برنامه توییتر هم باید مراحل مشابه با نسخه اندرویدی آن طی شود.

 

چگونه ارسال یک ویدیو زنده در توییتر را متوقف کنیم؟

هنگامی که با طی کردن مراحلی که در بخش پیش شرح دادیم در توییتر یک ویدیوی زنده ایجاد می‌کنید، با کشیدن انگشت خود به سمت پایین و لمس گزینه End Video قادر به متوقف کردن آن خواهید بود.

چگونه یک ویدیو زنده توییتر را بیابیم؟

دسترسی به ویدیوهای لایو در توییتر از طریق جدول زمانبندی صفحه اصلی (Home Timeline)، بخش اعلان‌ها (Notifications)، جستجو (Search) و علایق (Trends) امکانپذیر خواهد بود. هر کاربر توییتر می‌توانید ویدیوهای زنده هر کاربر دیگری را در این شبکه اجتماعی مشاهده کند. بنابراین تماشای لایو ویدیو در توییتر برای تمام کاربران آن امکانپذیر است.

هنگامی که یک ویدیوی زنده در توییتر ارسال می‌کنیم، این ویدیو به کجا می‌رود؟

ویدیوهای زنده‌ای که در توییتر ارسال می‌شوند دقیقا روندی را طی می‌کنند که برای توییت‌ها طی می‌شود. این موضوع به آن معناست که قابلیت جستجوی آن‌ها از طریق اپلیکیشن توییتر یا وبسایت توییتر ارائه می‌شود، پس سایر کاربران قادر به جستجو و دستیابی به لایو ویدیوی شما خواهند بود. کاربران همچنین می‌توانند ویدیوهای زنده توییتر را در وبسایت‌های دیگر “جاسازی” (Embedded) کنند. لایو ویدیوهای توییتر از طریق پریسکوپ (Periscope) هم قابل جستجو و مشاهده خواهند بود. همچنین اگر شما برای ویدیوی زنده خود در توییتر موقعیت مکانی تعیین کنید، دسترسی به آن ویدیو از طریق “نقشه پریسکوپ” (Global Map on Periscope) هم امکانپذیر می‌شود. لازم به اشاره است که به منظور ارسال ویدیو زنده در توییتر از پریسکوپ کمک گرفته می‌شود.

آیا می‌توان از اکانت توییتر برای ورود به پریسکوپ استفاده کرد؟

شما با استفاده از همان اکانت توییتر می‌توانید در پریسکوپ هم لاگین (Log in) شوید و از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنید. بنابراین پاسخ سوال مطرح شده مثبت است. اپلیکیشن پریسکوپ را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید. سپس با استفاده از اکانت توییتر در آن ساین این (Sign in) شوید و از قابلیت‌های بهره ببرید.

آیا امکان ذخیره کردن ویدیوی زنده در توییتر وجود دارد؟

بله! توییتر این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران پس از اتمام لایو ویدیوهای خود نسبت به ذخیره سازی آن‌ها در بخش Camera Roll اقدام کنند. بدین منظور کافیست که پس از اتمام ویدیوی زنده خود، گزینه Save to Camera Roll را لمس کنید تا آن ویدیو در دستگاهتان ذخیره شود. حتی در شرایط خاص این امکان وجود دارد که شما آن لایو ویدیوی ذخیره شده را بار دیگر آپلود و در اکانت توییتر خود ارسال کنید. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش اینستاگرام هم این قابلیت را به لایو ویدیو خود اضافه کرده بود که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن از مقاله “قابلیت ذخیره ویدیو زنده اینستاگرام (Live Video) فراهم شد” استفاده کنید.

آیا این امکان وجود دارد در ازای آغاز ویدیوی زنده از سوی دوستانمان نوتیفیکیشن دریافت کنیم؟

یله، شما می‌توانید تنظیمات اعلان یا نوتیفیکیشن اکانت توییتر خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که به محض شروع یک ویدیو زنده از سوی اکانت‌های مد نظرتان برایتان نوتیفیکیشن یا اعلان ارسال شود.

آیا می‌توانیم در یک ویدیو زنده توییتر کامنت ثبت کنیم؟

لایو ویدیو یا همان ویدیوی زنده در توییتر این امکان را فراهم می‌کند تا بازدیدکنندگان بتوانند برای آن ویدیو قلب یا حتی کامنت ارسال کنند. فرد ارسال کننده ویدیو زنده حتی با لمس آیکون پروفایل افرادی که کامنت ثبت می‌کنند، قادر به مشاهده پروفایل آن‌ها خواهد بود. وی همچنین به این صورت می‌تواند فرد خاصی را بلاک یا برای کامنت او پاسخ (Reply) ثبت کند. دقت داشته باشید که اگر یک اکانت را در توییتر بلاک کنید، آن اکانت در پریسکوپ هم بلاک می‌شود.

آیا می‌توانیم فرد خاصی را از تماشای ویدیوی زنده خود و ثبت کامنت در آن محروم کنیم؟

بله شما با بلاک کردن هر یک از کاربران توییتر وی را از تماشای لایو ویدیو و ثبت کامنت بر روی آن محروم خواهید کرد. بنابراین افرادی که توسط شما بلاک شده باشند، نمی‌توانند به ویدیوی زنده ارسالی از سویتان دسترسی یابند. اما چگونه می‌توانیم در حین ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video)، فرد خاصی را بلاک کنیم؟ برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • با لمس کامنت او وارد پروفایل وی شوید.
  • آیکون چرخ دنده را انتخاب کنید.
  • گزینه Block User را لمس نمایید.

به همین سادگی کاربر مورد نظر بلاک می‌شود و دیگر قادر به مشاهده لایو ویدیو شما و ثبت کامنت ناشایست بر روی آن نخواهد بود. بار دیگر اشاره می‌کنیم که این امر سبب می‌شود که آن کاربر در پریسکوپ هم از سوی اکانت شما بلاک شده محسوب شود. علاوه بر این موضوع شما حتی می‌توانید کامنت‌های توهین آمیز را در توییتر گزارش (Report) کنید. بدین منظور کافیست که پس از انتخاب کامنت توهین آمیز دریافت شده، گزینه Report Comment را لمس نمایید. با انتخاب این گزینه، علاوه بر ریپورت فرد مد نظر، شما دیگر کامنت‌هایش را مشاهده نخواهید کرد. البته این روش منجر به بلاک شدن آن کاربر نمی‌شود.

آیا می‌توانیم یک لایو ویدیوی توییتر را از طریق پریسکوپ مشاهده کنیم؟

بله! شما می‌توانید در صورت تمایل لایو ویدیوهای توییتر را از طریق پریسکوپ مشاهده کنید. برای انجام این عمل در نسخه اندرویدی توییتر باید به شرح زیر عمل کنید:

  • در صفحه ویدیو زنده مد نظر انگشت خود را به سمت بالا بکشید.
  • گزینه Open in Periscope را از منو انتخاب کنید.

اما در نسخه آی او اسی برنامه توییتر باید به شرح زیر عمل نمایید:

  • در صفحه ویدیو زنده مد نظر انگشت خود را به سمت راست بکشید.
  • گزینه Open in Periscope را انتخاب نمایید.

به همین سادگی می‌توانید ویدیو زنده توییتر را در پریسکوپ اجرا و مشاهده کنید.

آیا حذف ویدیو زنده در توییتر (Live Video) امکانپذیر است؟

بله در توییتر شما می‌توانید هر یک از پست‌های ویدیویی پیشین خود که تمایل دارید را حذف کنید. دقت داشته باشید که حذف یک توییت حاوی لایو ویدیو منجر به حذف آن ویدیو از پریسکوپ هم می‌شود اما در سمت مقابل حذف لایو ویدیو در پریسکوپ منجر به حذف آن از اکانت توییتر شما نخواهد شد.

آیا امکان غیر فعال کردن قابلیت ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video) وجود دارد؟

بله شما می‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات اپلیکیشن توییتر، قابلیت ارسال ویدیو زنده را غیر فعال کنید. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

  • به منوی Settings مراجعه کنید.
  • گزینه Privacy and Safety را انتخاب کنید.
  • گزینه Connect to Periscope را غیر فعال کنید.

با طی کردن مراحل فوق، قابلیت ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video) هم غیر فعال می‌شود. دقت داشته باشید که با غیر فعال کردن این قابلیت، علاوه بر اینکه خودتان قادر به ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video) نخواهید بود، از تماشا، ثبت کامنت و قلب در ویدیوهای زنده سایر کاربران هم محروم می‌شوید. با این حال ویدیوهای زنده‌ پیشین شما همچنان به عنوان توییت یا پست ارسالی در اکانت توییترتان باقی می‌مانند.

آیا می‌توانیم با وجود “حفاظت از توییت‌ها” (Protected Tweets) نسبت به ارسال لایو ویدیو در توییتر اقدام کنیم؟

خیر شما نمی‌توانید در صورت اعمال تنظیم حفاظت از توییت‌ها (Protected Tweets) نسبت به ارسال ویدیو زنده در توییتر وارد عمل شوید. البته امکان دانلود پریسکوپ و ساخت یک خط پخش ویدیو لایو خصوصی در آن وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع می‌توانید تماسی با کارشناسان موبایل کمک برقرار کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

آیا سایر کاربران قادر به ثبت کامنت در لایو ویدیوهای ما خواهند بود؟

بله هنگامی که شما یک ویدیوی زنده را در توییتر ارسال می‌کنید، سایر کاربرانی که آن را مشاهده می‌کنند قادر به ثبت کامنت هم خواهند بود. این کامنت‌ها می‌توانند به طور مستقیم از طریق توییتر یا پریسکوپ به ثبت برسند.

چگونه می‌توانیم به ویدیوهای زنده بیشتری دسترسی پیدا کنیم؟

برای دستیابی به لایو ویدیوهای بیشتر می‌توانید اپلیکیشن پریسکوپ را دانلود کنید و به ویدیوهای زنده کاربران در سراسر دنیا دسترسی پیدا نمایید.

ارسال چه نوع ویدیوهایی به صورت لایو در توییتر مجاز است؟

توییتر در رابطه با این موضوع اشاره دارد که تمام ویدیوهایی که به صورت لایو یا زنده در آن پخش می‌شوند باید مطابق با قوانین خاصی باشند. ارسال ویدیوهایی که به هر طریق مقاصد غیرقانونی را در پی داشته باشند از طریق لایو ویدیو توییتر مجاز نیست. ضمنا کاربران توییتر موظف هستند که در قبال ارسال ویدیو زنده از قوانین محلی کشورها و مناطق مختلف دنیا پیروی کنند. ارسال ویدیوهای مبتذل، خشونت‌آمیز و حتی استفاده از آن‌ها بر روی عکس پروفایل کاربران توییتر غیرقانونی محسوب می‌شود.

منظور از ویدیوی Live 360 توییتر چیست؟

هنگامی که یک ویدیو را با مارک Live 360 مشاهده کردید، بدانید که شما در آن ویدیو می‌توانید با تغییر مکان گوشی و این طرف و آن طرف کشیدن آن موقعیت و زاویه تماشای ویدیو را تغییر دهید. ویدیوهای لایو 360 توسط توییتر و پریسکوپ پشتیبانی می‌شوند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ارسال ویدیو زنده در توییتر (Live Video) پرداختیم  پرسش و پاسخ‌هایی را در مورد این قابلیت ارائه کردیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

 

بیشتر بخوانید: خرید موبایل

تعمیرات موبایل

منبع twitter

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments