آپدیت تلگرام ۴.۳ منتشر شد؛ استیکر های برگزیده و اعلان ریپلای

آپدیت تلگرام 4.3

تلگرام ساعاتی پیش جدیدترین آپدیت مسنجر محبوب خود را منتشر کرد. به موجب این آپدیت قابلیت هایی مثل ایجاد لیست استیکر های برگزیده (Favorite Stickers) و نمایش اعلان برای ریپلای و منشن و برخی ویژگی های دیگر به تلگرام اضافه شده است. در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد آپدیت تلگرام 4.3 و قابلیت های جدید آن صحبت کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

نمایش اعلان برای منشن و ریپلای در آپدیت تلگرام 4.3

زمانی که تلگرام در سال 2015 تلگرام برای اولین بار قابلیت ریپلای (Reply) یا پاسخ دادن مستقیم به پیام ها را ارائه کرده بود، ماکسیم ظرفیت گروه های تلگرام 200 نفر محسوب می‌شد. یعنی هر گروه نهایتا می‌توانست 200 عضو یا ممبر داشته باشد. اما هم اکنون این ظرفیت 50 برابر شده و تلگرام امکان عضویت 10،000 ممبر در هر گروه تلگرام را می‌دهد. این افزایش اعضای گروه ممکن است در برخی شرایط منجر شود که اعضای گروه برخی از ریپلای ها و منشن هایی که به آن ها مربوط به می‌شود را از دست دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت ریپلای تلگرام از مقاله “آموزش ریپلای پیام در تلگرام (Reply Message)” استفاده کنید.

آپدیت تلگرام 4.3

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل آنلاین

خوشبختانه آپدیت تلگرام 4.3 این مشکل را برطرف می‌کند. بدین سبب از این پس اگر در یک گروه پیام شما توسط کاربر دیگری ریپلای شود یا کاربری شما را منشن کند، در لیست چت های اکانت خود و کادر گروه مورد نظر علاوه بر دیدن عدد نمایش دهنده تعداد پیام های خوانده نشده گروه، یک نماد “@” را هم مشاهده خواهید کرد. این نماد نشان می‌دهد که یکی از کاربران آن گروه پیام شما را ریپلای کرده یا شما را منشن کرده است. برای راحت تر شدن دسترسی به این پیام ها (منشن یا ریپلای) هم تلگرام یک آیکون اختصاصی با نماد “@” را ارائه می‌کند. با لمس این آیکون در پنجره گفتگوی گروه مورد نظر سریعا به پیام هایی هدایت خواهید شد که در آن ها مورد ریپلای یا منشن واقع شده‌اید. پس نمایش اعلان برای منشن و ریپلای پیام ها یکی از جالب ترین قابلیت های جدیدی است که در آپدیت تلگرام 4.3 ارائه شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

لیست استیکر های برگزیده در آپدیت تلگرام 4.3

هر روز استیکر های جدیدی برای تلگرام ساخته می‌شود و تنوع آن ها بسیار زیاد شده است. بنابراین طبیعی است که هر یک از کاربران تلگرام مجموعه های عظیمی از استیکر های مختلف را به همراه داشته و گاها از آن ها استفاده کنند. مشکلی که در این میان به وجود می‌آمد مربوط به عدم توانایی کاربر در ایجاد لیستی از استیکر های محبوب یا برگزیده می‌شد. یعنی شما نمی‌توانستید تا پیش از این استیکر های محبوب خود را از پکیج های مختلف در یک لیست ایجاد کنید و در بهترین حالت می‌توانستید از بخش “استیکرهای اخیر” به آن دسته استیکر هایی دسترسی یابید که بیشترین استفاده را زا آن ها داشته‌اید.

آپدیت تلگرام 4.3

اما آپدیت تلگرام 4.3 این مشکل را هم برطرف کرده است. در آپدیت تلگرام 4.3 امکان ایجاد لیست استیکر های برگزیده فراهم آمده است. بدین سبب تمام کاربرانی که در اکانت تلگرام خود بیش از 5 پکیج استیکر نصب شده داشته باشند، قابلیت ایجاد لیست استیکر های برگزیده یا محبوب را هم خواهند داشت. برای اضافه کردن هر استیکر به لیست استیکر های برگزیده کافیست که آن را لمس و آیکون “ستاره” را لمس کنید. بدین صورت آن استیکر در لیست استیکر های برگزیده شما قرار داده می‌شود. بنابراین بدین صورت شما می‌توانید پکیج اختصاصی از استیکر های محبوب خود را در تلگرام بسازید و از آن ها استفاده کنید.

انتخاب استیکر مخصوص برای گروه در آپدیت تلگرام 4.3

یکی دیگر از ویژگی های جدید و جالبی که به آپدیت تلگرام 4.3 اضافه شده است مربوط به امکان انتخاب استیکر های مخصوص برای گروه های با بیش از 100 عضو می‌شود! بدین سبب ادمین گروه می‌تواند یک پکیج استیکر را به عنوان پکیج استیکر اختصاصی و رسمی آن گروه انتخاب کند. در این شرایط تمام اعضای آن گروه بدون نیاز به اضافه کردن آن پکیج استیکر به لیست استیکر های خود می‌توانند در آن گروه از استیکر های مورد نظر استفاده کنند.

آپدیت تلگرام 4.3

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر آیفون

طراحی جدید بخش دعوت از دوستان برای عضویت در تلگرام

بخش دعوت از دوستان یا Invite Friends هم در آپدیت تلگرام 4.3 به کل طراحی متفاوتی را ارائه می‌کند. در تلگرام 4.3 زمانی که به این بخش مراجعه کنید، مثل قبل لیستی از مخاطبینی را خواهید دید که هنوز شماره آن ها در تلگرام فعال نشده است، اما این بار این لیست با توجه به یک معیار جالب چینش می‌شود! در این لیست مخاطبینی که بیشتری مخاطب عضو شده در تلگرام را داشته باشند در بخش بالای لیست قرار خواهند گرفت. برای مثال اگر دوست شما در تلگرام عضو نباشد، اما 500 نفر از مخاطبین او در تلگرام عضویت داشته باشند، نام او با توجه به این عدد در لیست بخش Invite Friends قرار داده می‌شود.

آپدیت تلگرام 4.3

قابلیت های دیگر آپدیت تلگرام 4.3

علاوه بر موارد فوق، ویژگی های جدید دیگری هم به واسطه آپدیت تلگرام 4.3 ارائه شده است که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

  • پشتیبانی از ویدیو های سرویس Twitch توسط مدیاپلیر درون برنامه ای تلگرام و امکان پخش تصویر در تصویر این ویدیو در حین چت با دوستان
  • اضافه شدن نماد نشان دهنده قدرت و کیفیت سیگنال (آنتن دهی) در حین استفاده از تماس های صوتی تلگرام
  • امکان ویرایش عکس های کپی شده در کلیپ بورد پس از پیست کردن و قبل از ارسال در نسخه iOS تلگرام 4.3
  • امکان انتخاب چند مخاطب مختلف به صورت همزمان برای فوروارد کردن یک پیام در نسخه اندرویدی تلگرام 4.3
  • امکان دسترسی به مکان و موقعیت دقیق عکس های اشتراک گذاری شده چت ها از طریق بخش Shared Media در نسخه اندرویدی تلگرام 4.3
  • سریع تر شدن همگام سازی پیام ها و اعلان آن ها در نسخه اندرویدی تلگرام 4.3

بیشتر بخوانید:  تعویض گلس گوشی بدون نیاز به تعویض تاچ ال سی دی

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی قابلیت های جدیدی پرداختیم که به واسطه آپدیت تلگرام 4.3 ارائه شده‌اند. با کلیک بر روی آیکون های ضمیمه شده در انتهای این مقاله می‌توانید نسبت به دانلود نسخه جدید تلگرام اقدام کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از موارد نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات آیفون 11

iPhone 6 Plus گلس

iPhone 6s Plus گلس

تعمیرات موبایل

Telegram | تلگرام
نام Telegram | تلگرام
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Telegram Messenger LLP
منبع telegram
برچسب‌ها: تلگرام

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments