آموزش ورود به سیف مد (Safe Mode) در دستگاه‌های اندرویدی

آموزش ورود به سیف مد safe mode

دستگاه‌های هوشمند اندرویدی از نظر کیفیت عملکرد محصولات قابل اعتمادی هستند. اگرچه نمی‌توان مدعی شد که تمام دستگاه‌های اندرویدی از نظر عملکرد ثبات و کیفیت بالایی دارند، اما در هر صورت محصولات برتر موجود در این دسته از این نظر فوق‌العاده هستند. با این وجود گاها در عملکرد سیستم عامل اندروید این محصولات مشکلاتی ایجاد می‌شود. این مشکلات می‌توانند بنا به دلایل گوناگونی ایجاد شوند، بنابراین شاید خوب باشد که گاه به گاه دستگاه هوشمند خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم!
یکی از روش‌هایی که به منظور بررسی وضعیت عملکرد دستگاه‌های اندرویدی از آن استفاده می‌شود، ورود به بخش سیف مد است. سیف مد در واقع یک وضعیت اجرایی است که با فعال‌سازی و ورود به آن از اجرای اپلیکیشن‌های غیرضروری نصب شده بر روی دستگاه جلوگیری به عمل می‌آید و سیستم عامل آن به شکل کاملا ناب و خالص اجرا می‌شود. در این شرایط به شکل دقیقی می‌توان عملکرد محصول را با وضعیت اصلی (اجرای تمام اپلیکیشن‌ها) مقایسه کرد. ورود به بخش سیف مد می‌تواند به منظور شناسایی اپلیکیشن‌های مخرب نیز استفاده شود. به عنوان مثال تصور کنید که به تازگی چند اپلیکیشن جدید را بر روی گوشی هوشمندتان نصب کرده‌اید و پس از نصب آن‌ها با مشکلات عملکردی و باگ‌هایی مواجه شده‌اید. حال می‌توانید با ورود به بخش سیف مد این موضوع را بررسی کنید و چنانچه مشاهده کردید که عملکرد دستگاه در وضعیت سیف مد ثبات لازم را به همراه داشت، سریعا نسبت به حذف اپلیکیشن‌های جدید خود وارد عمل شوید. بدین صورت از گسترش مشکلات عملکردی در محصول اندرویدی جلوگیری به عمل می‎آید.
اما چگونه می‌توان در دستگاه‌های هوشمند اندرویدی وارد بخش سیف مد شد؟ ما در این مقاله قصد داریم که دو روش ورود به بخش سیف مد را خدمت شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در طول مراحل شرح داده شده با مشکل یا سوالی مواجه شدید می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ادرس نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در تهران

روش اول: استفاده از دکمه افزایش و کاهش صدا (Volume)

در این روش از دکمه‌ فیزیکی افزایش و کاهش صدا یا اصطلاحا “Volume” دستگاه به منظور ورود به بخش سیف مد استفاده می‌کنیم. بدین منظور مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم که در مرحله اول یک بنچمارک خاص را بر روی دستگاه هوشمندتان نصب و راه‌اندازی کنید. سعی داشته باشید که این اپلیکیشن وضعیت عملکرد نرم افزاری دستگاه را نیز مورد بررسی قرار دهد. بنابراین تست مربوط به بنچمارک مورد نظر را اعمال کرده و نتیجه حاصل را به خاطر بسپارید.

آموزش ورود به سیف مد safe mode

دکمه پاور (Power) دستگاه هوشمند اندرویدی خود را فشرده و نگه دارید تا منوی پاور نمایان شود.

آموزش ورود به سیف مد safe mode

حال گزینه “Power off” را انتخاب کنید و اجازه دهید که دستگاه اندرویدیتان خاموش شود.

آموزش ورود به سیف مد safe mode

پس از خاموش شدن کامل دستگاه کمی منتظر بمانید. سپس مجددا دکمه پاور را فشرده و نگه دارید تا دستگاه شروع به روشن شدن کند.

آموزش ورود به سیف مد safe mode

همچنان دکمه پاور را در حین راه‌اندازی دستگاه نگه دارید و به محض مشاهده لوگوی اندروید (دکمه پاور را رهاکنید) دو دکمه فیزیکی افزایش و کاهش صدا را نیز فشرده و نگه دارید. در این شرایط دستگاه هوشمند اندرویدیتان وارد بخش سیف مد می‌شود. دقت داشته باشید که چنانچه دستگاه هوشمندتان وارد وضعیت سیف مد شود، عبارت “Safe Mode” در بخشی از صفحه نمایش (عموما پایین و سمت چپ) ضمیمه خواهد شد.

آموزش ورود به سیف مد safe mode

حال مجددا بنچمارک مورد نظر را بر روی دستگاه اعمال کنید. دقت داشته باشید که عموما سرعت عملکرد بالای دستگاه در وضعیت سیف مد نسبت به حالت عادی کاملا محسوس خواهد بود. این تغییر سرعت تا حدی طبیعی است و مربوط به اجرای اپلیکیشن‌های متنوع نصب شده بر روی دستگاهتان می‌شود اما چنانچه مقدار آن زیاد باشد باید نسبت به شناسایی اپلیکیشن مخرب موجود وارد عمل شوید. لازم به اشاره است که گاها یک به روز رسانی هم می‌تواند منجر به بروز اختلال در عملکرد دستگاه شود. توصیه می‌کنیم که در شرایطی که باگ‌های موجود دستگاه در وضعیت سیف مد مشاهده نشد، سریعا نسبت به حذف اپلیکیشن‌هایی که به تازگی بر روی دستگاهتان نصب کرده بودید وارد عمل شوید.

بیشتر بخوانید:  تعمیر lcd موبایل

آموزش ورود به سیف مد safe mode

روش دوم: استفاده از منوی پاور (Power)

در این روش از دکمه‌های فیزیکی به منظور ورود به بخش سیف مد استفاده نمی‌شود و از طریق منوی پاور دستگاه وارد این بخش می‌شویم.
روش ورود به وضعیت سیف مد از طریق منوی پاور در دستگاه‌های هوشمند اندرویدی مختلف به شیوه‌های متنوعی نیز ارائه می‌شود. همچنین باید دقت داشت که برخی از محصولات به طور کلی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند و ورود به سیف مد در آن‌ها از طریق منوی پاور امکان‌پذیر نیست. برای درک بهتر شیوه ورود به وضعیت سیف مد دستگاه خود از طریق منوی پاور بهتر است که جستجویی در گوگل داشته باشید. به عنوان مثال در گوشی اکسپریا M سونی با نگه داشتن انگشت خود بر روی گزینه “Power off” موجود در منوی پاور، گزینه مربوط به راه‌اندازی دستگاه در بخش سیف مد نمایان می‌شود. (در گوشی‌های نکسوس و الجی نیز با نگه داشتن گزینه “Power off”، گزینه مربوط به راه‌اندازی دستگاه در بخش سیف مد نمایان می‌شود).

آموزش ورود به سیف مد safe mode

پیش از راه‌اندازی دستگاه در وضعیت سیف مد، مانند حالت قبل عملکرد محصول خود را به شکل دقیقی ارزیابی کنید. بدین منظور بهتر است بنچمارکی را در آن راه‌اندازی نمایید و نتیجه حاصل از آن را به خاطر بسپارید.

آموزش ورود به سیف مد safe mode

دکمه پاور دستگاه اندرویدی خود را فشرده و نگه دارید تا منوی پاور نمایان شود.

بیشتر بخوانید:  گلس ال سی دی گوشی سامسونگ

آموزش ورود به سیف مد safe mode

انگشت خود را بر روی گزینه “Power Off” قرار داده و چند ثانیه نگه دارید. در این شرایط گزینه مربوط به راه‌اندازی دستگاه در وضعیت سیف مد نمایان می‌شود و یا دستگاه به طور اتوماتیک پیغام پاپ‌آپی نمایش داده و از شما سوالی مبتنی بر تمایل به راه‌اندازی محصول در وضعیت سیف مد می‌کند. با موافقت با این امر دستگاه هوشمندتان ریستارت شده و وارد بخش سیف مد می‌شود.

آموزش ورود به سیف مد safe mode

با راه‌اندازی دستگاه وضعیت سیف مد عبارت “Safe Mode” در بخشی از نمایشگر آن قابل رؤیت خواهد بود.

آموزش ورود به سیف مد safe mode

حال وقت آن رسیده که مجددا وضعیت عملکردی دستگاه اندرویدیتان را بررسی کنید و در صورت وجود باگ یا مشکل عملکردی محسوسی در آن نسبت به حذف اپلیکیشن‌های مخرب وارد عمل شوید. دقت داشته باشید که همواره سعی کنید اپلیکیشن‌های غیرضروری موجود در دستگاه هوشمندتان را حذف کنید. با مراجعه به بخش Settings یا تنظیمات و سپس منوی Applications دستگاه اندرویدی خود می‌توانید نسبت به حذف اپلیکیشن‌های مخرب شناسایی شده وارد عمل شوید.

آموزش ورود به سیف مد safe mode

در این مقاله به آموزش ورود به حالت سیف مد (Safe Mode) پرداختیم و شما عزیزان با دو روش برای ورود به حالت سیف مد آشنا شدید. اما برای خروج از حالت سیف مد باید چه مراحلی را طی کرد؟ پیشنهاد می‌کنیم مطلب آموزشی ما در مورد خارج شدن از حالت سیف مد را در مقاله”چگونه از وضعیت Safe Mode (سیف مود) در اندروید خارج شده؟” مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A71

 

تعمیرات موبایل

منبع wikihow

نظرات کاربران (3)

guest
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مسعود نورانی
مسعود نورانی
3 سال گذشته

سلام
من تبلتم سیاه شده و حتی نمی توانم به قسمت گزینه خاموش کردن بروم.
تا میخواهم تبلت رو خاموش کنم صفحه سیاه میشه.

میشه لطفا کمک کنید؟

دیانا نظری
دیانا نظری
3 سال گذشته

سلام واقعا سایت خوبی دارید مطلب خیلی خوبی بود
من یه برنامه رو از منبع غیر ایمن نصب کردم و صفحه گوشیم کلا سیاه شد ولی با سیف مود راحت تونستم درستش کنم دستتون طلا

محمد
محمد
6 سال گذشته

سلام. گوشی من سامسونگ داز ۲ است مراحلی که برای سیف مد فرمودید رفتم و پیدا کردم ولی در قسمت ستینگ و منوی Applications برنامه ای فکر می کنم ویروس است ولی تیک حذف برنامه دوباره و همچنان غیر فعال است.
توضیح: اتفاقاً برنامه ای که فکر می کنم بعنوان ویروس گوشی است ۳۶۰ سکیوریتی است و احتمال قوی همین است زیرا تمامی فایل ها و پوشه هایش را در حافظه حذف کردم ولی برنامه همچنان اجرا می شود و حذف نیز نمی شود.