آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

اگر ادمین کانال یا کانال هایی در تلگرام هستید و مدیریت پست های آن‌ها شما را کلافه کرده است، نگران نباشید! چرا که تولگرام می‌تواند این مشکل را حل کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و آموزش کار با تولگرام بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با تولگرام

مدیریت پست هایی که باید در کانال های تلگرام ارسال شوند، امر چندان ساده‌ای نیست. اگر ادمین یک کانال پر مخاطب تلگرام باشید، بدون تردید این مسئله را درک خواهید کرد و می‌دانید که تدوین ارسال پست در کانال های تلگرام چقدر زمانبر خواهد بود. حال توسط کنید که ابزاری وجود داشته باشد که امکان مدیریت کانال های تلگرام و پست های آن را به شکل ساده‌تری ارائه کند! خوشبختانه این ابزار وجود دارد و نام آن تولگرام است.

در این مقاله قصد داریم که به معرفی تولگرام بپردازیم و نحوه کار با آن را برایتان به صورت مختصر شرح دهیم. با استفاده از تولگرام مدیریت کانال های تلگرام و پست هایش برایتان به سادگی هرچه تمام‌تر می‌شود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

آموزش کار با تولگرام و مدیریت کانال های تلگرام

استفاده از تولگرام بسیار ساده است. پنل آن رابط کاربری جذاب، ساده و در عین حال کاملی را ارائه می‌کند. تولگرام یک پنل کاربری تحت وب را در اختیارتان قرار می‌دهد، بنابراین به منظور کار با این ابزار ابتدا با کلیک بر روی این قسمت به صفحه اصلی آن مراجعه کنید. در قدم دوم باید با کلیک بر روی گزینه عضویت در سایت تولگرام عضو شوید. مشخصات خود از قبیل نام، ایمیل و غیره را وارد و عضویت را تکمیل کنید. بعد از تکمیل مشخصات و ثبت ایمیل، لازم است تا وارد ایمیل خود شوید و با کلیک بر روی لینکی که برایتان ارسال شده است، آن را تایید نمایید.

آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام، حالا می‌توانید از خدمات تولگرام به طور رایگان استفاده کنید. اصلی ترین قابلیت و کاربردی که این ابزار دارد مربوط به ارائه یک بستر عالی و مناسب به منظور مدیریت پست های کانال هایتان در تلگرام می‌شود. شما می‌توانید پست های متنی، تصویری و غیره را از طریق پنل تولگرام به طور آنی در کانال تلگرام خود منتشر کنید یا حتی برای انتشار آن‌ها زمانبندی در نظر گرفته و مشخص کنید که پست مد نظرتان در چه روز و چه ساعتی منتشر گردد.

آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

اما برای انجام این کار لازم است که در قدم نخست، کانال های خود را در تولگرام ثبت کنید. ثبت کانال در تولگرام به سادگی صورت می‌پذیرد. برای انجام این کار زمانی که در پنل خود هستید، بر روی آیکون بعلاوه بالا صفحه و کنار عبارت “برای شروع کار باید یک کانال اضافه کنید” کلیک کنید. به این صورت وارد صفحه اضافه کردن کانال در تولگرام می‌شود. حالا لازم است که ربات واسطی را در کانال خود اضافه کنید. این ربات می‌تواند یک ربات اختصاصی باشد که شما می‌سازید یا می‌تواند ربات اختصاصی خود تولگرام باشد. نحوه اضافه کردن هر یک از دو ربات در خود تولگرام و بالای صفحه اضافه کردن کانال آن شرح داده شده است.

آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

برای مثال تصور کنید که تمایل داریم از ربات خود تولگرام به عنوان واسط استفاده کنیم. برای انجام این کار کافیست که با گوشی به کانال خودتان بروید و وارد بخش Administrators شوید که لیست ادمین های کانال در آن قسمت نمایش داده می‌شود. گزینه Add Administrator را انتخاب و سپس آیکون “ذره‌بین” را برای جستجو لمس کنید. حال عبارت Toolgrambot را در این قسمت تایپ کنید. مشاهده خواهید کرد که ربات تولگرام نمایان می‌شود. آن را لمس کنید تا به عنوان ادمین به کانال شما اضافه شود.

آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

بعد از اینکه ربات تولگرام را به عنوان یک ادمین در کانال خود ثبت کردید، می‌توانید ادامه پروسه اضافه کردن کانال در آن را سپری کنید. بدین منظور در صفحه‌ای که پیش رویتان قرار دارد باید شناسه کانال را وارد کنید. اگر از ربات تولگرام استفاده کردید، باید در بخشی که با عنوان “نحوه ارسال پیام‌ها در کانال شما” ارائه شده است، گزینه دوم یعنی “با استفاده از بات تولگرام (@ToolgramBot)” را انتخاب کنید، اما اگر ربات اختصاصی ساختید لازم است تا گزینه اول را انتخاب و توکن بات را در فیلد نخست وارد نمایید. سایر اطلاعاتی که در این بخش می‌توانید وارد کنید شامل مواردی همچون انتخاب لوگو و امضاء می‌شوند که ضرورتی برای تکمیل کردن آن‌ها وجود ندارد. بعد از اتمام مشخصات این صفحه بر روی گزینه “ثبت کانال” کلیک کنید تا کانال شما در تولگرام ثبت شود.

آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

حالا همه چیز مهیاست که با استفاده از تولگرام اولین پست خود را در کانال ارسال کنید. برای انجام این کار کافیست که از منوی سمت راست تولگرام گزینه “ارسال پست” را انتخاب و سپس بر روی گزینه‌ای کلیک کند که نوع پست مورد نظرتان را مشخص می‌کند. برای مثال تصور کنید قصد داریم یک پست با عکس و توضیحات را در کانال خود منتشر کنیم. پس از منوی سمت راست گزینه “ارسال پست تصویری” را انتخاب می‌کنیم. اگر در بخش “میز کار” خود باشید، از وسط صفحه و با گزینه‌هایی که به همراه آیکون ارائه شده‌اند هم می‌توانید دستور ایجاد پست جدید برای ارسال در کانال را ارائه کنید.

آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

حال نوبت به نگارش پست مد نظرتان می‌رسد. ابتدا از منوی کشویی بالای صفحه کانال مد نظرتان را انتخاب کنید (اگر چند کانال داشته باشید باید در انتخاب کانال از این منوی کشویی دقت کنید). سپس با کلیک بر روی گزینه “انتخاب تصویر” عکس مورد نظرتان را برای پست انتخاب و بارگذاری کنید. در بخش “شرح” هم می‌توانید توضیحات آن را وارد کنید.

آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

اگر تمایل داشته باشید، با کلیک بر روی گزینه “اضافه کردن دکمه شیشه‌ای” می‌توانید دکمه شیشه‌ای را به آن پست اضافه و لینکی را برای آن در نظر بگیرید. در بخش “تاریخ ارسال” هم می‌توانید دو گزینه “همین الان” یا “ارسال در آینده” را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه “همین الان” پست شما سریعا در کانال منتشر خواهد شد و با انتخاب گزینه “ارسال در آینده” می‌توانید زمان و تاریخ دقیق مد نظرتان برای انتشار پست را مشخص کنید. با کلیک بر روی گزینه “ارسال پست تصویری” پستی که ساخته‌اید در کانال ارسال یا زمانبندی ارسال آن اعمال می‌گردد.

آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

به همین سادگی با استفاده از تولگرام قادر خواهید بود که از طریق یک پنل ساده و کارآمد تمام کانال هایتان را مدیریت کنید و برای پست های هر کانال زمانبندی دقیقی داشته باشید. دسترسی به پست های زمانبندی شده با کلیک بر روی گزینه “پست های آینده (در انتظار ارسال)” از منوی سمت راست تولگرام امکانپذیر می‌شود. اما مدیریت کانال های تلگرام تنها قابلیت جالبی نیست که تولگرام در اختیارتان قرار می‌دهد، بلکه تولگرام به درآمدزایی هرچه بیشتر و بهتر شما هم کمک می‌کند.

آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

در تولگرام بستری فراهم شده که هم تبلیغ دهندگان و هم کانال هایی که به دنبال تبلیغ هستند، به شکل بهتری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. دسترسی به این بخش از طریق منوی “تبلیغات در تلگرام” صورت می‌پذیرد. افرادی که علاقمند تبلیغ شدن در کانال های تلگرام باشند، می‌توانند سرویس خود را در تولگرام ثبت کنند و برای هر کلیکی که بر روی لینک تبلیغاتی آن‌ها می‌شود مبلغی را در نظر بگیرند تا پرداخت شود. سپس صاحبان کانال ها می‌توانند لیست این تبلیغ دهندگان را مشاهده و در صورت تمایل هر یک را انتخاب کنند.

به همین سادگی پروسه دادن . گرفتن تبلیغ به پایان می‌رسد و سایر اقدامات از سوی تولگرام انجام خواهد شد. البته برای انجام این کار شما باید حساب بانکی خود را مشخص و درخواست فعالیت ارسال کنید. به طور کلی تولگرام یک ابزار بسیار عالی برای مدیریت کانال های تلگرام و پست های آن‌هاست که دردسرهای مدیریت کانال را کاهش داده و بستری عالی برای جذب تبلیغ را فراهم می‌کند.

آموزش کار با تولگرام ؛ ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی و آموزش کار با تولگرام پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments