هزینه تعمیر موبایل و تبلت چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه تعمیر موبایل و تبلت چگونه محاسبه می‌شود؟

تعمیرات موبایل

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که هزینه تعمیر موبایل و تبلت دقیقا به چه صورت محاسبه می‌شود و اصلا چه عواملی بر روی تعیین هزینه تعمیر این گجت ها موثر هستند؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور دقیق تر در مورد نحوه محاسبه هزینه تعمیر موبایل و تبلت صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

اگر گوشی شما بنا به هر دلیل خراب شود و به چند تعمیرکار مختلف مراجعه کنید، احتمالا متوجه خواهید شد که هر تعمیرکار هزینه متفاوتی را برای تعمیر دستگاه پیشنهاد می‌دهد! اما اگر قرار است یک تعمیر مشخص و یکسان روی گوشی صورت پذیرد، چطور هزینه پیشنهادی یک تعمیرکار با هزینه‌ای که تعمیرکار دیگر برای انجام همان تعمیر روی گوشی پیشنهاد می‌دهد متفاوت خواهد بود؟ اصلا هزینه تعمیر موبایل و تبلت چگونه محاسبه می‌شود؟ برای روشن تر شدن این موضوع ما تصمیم گرفتیم این مقاله اختصاصی را تدوین کنیم!

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ

در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به طور دقیق در رابطه با نحوه محاسبه هزینه تعمیر موبایل و تبلت و عواملی که روی تعیین هزینه تعمیرات گوشی تاثیرگذار هستند صحبت کنیم. بدین صورت شما می‌توانید به طور دقیق و آگاهانه تر برای انجام تعمیرات گوشی وارد عمل شوید و کمترین هزینه ممکن را برای تعمیر گوشی خود صرف نمایید. چنانچه در رابطه با هزینه تعمیر گوشی خودتان نیاز به راهنمایی دقیق تر داشتید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل نمایید و از آن ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

هزینه تعمیر موبایل و تبلت

عوامل موثر در تعیین هزینه تعمیر موبایل و تبلت

عوامل مختلفی می‌توانند روی تعیین هزینه تعمیر موبایل و تبلت تاثیرگذار باشند. برخی از اصلی ترین این موارد را در بخش زیر برایتان عنوان می‌کنیم:

  • برند گوشی: برند گوشی یعنی شرکتی که آن را ساخته یکی از اصلی ترین عواملی است که روی هزینه تعمیر موبایل تاثیر می‌گذارد. عموما هزینه تعمیر گوشی های دو برند اپل و سامسونگ نسبت به سایر برندها بیشتر خواهد بود چرا که این دو برند از قطعات با کیفیت تری در گوشی های خود استفاده می‌کنند و طبیعی است که خرید جایگزین برای این قطعات هم هزینه بیشتری را به همراه داشته باشد. ضمنا نرخ ارز هم بر روی قیمت خرید قطعات گوشی های موبایل تاثیرگذار است. ارزش واحد پولی که شرکت سازنده گوشی در کشورش از آن استفاده می‌کند هم می‌تواند بر روی تعیین هزینه تعمیر موبایل و تبلت تاثیرگذار باشد. برای مثال چون واحد پول کشور چین از آمریکا کم ارزش‌تر است، قطعاتی که یک برند چینی تولید کنند از قطعات اورجینال تولید شده توسط یک برند آمریکایی مثل اپل به مراتب ارزان تر خواهد بود. بنابراین برند گوشی تاثیر مستقیمی بر روی تعیین هزینه تعمیرات موبایل و تبلت دارد.
  • مدل گوشی: یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین هزینه تعمیر موبایل و تبلت مدل گوشی است. هرچقدر مدل گوشی شما جدیدتر باشد، هزینه تامین قطعات آن و تعمیر دستگاه هم بیشتر می‌شود. دلیل این امر با دو مسئله ارتباط دارد! اول اینکه خود شرکت سازنده، قطعات گوشی های جدید که از تکنولوژی های جدیدتر هم بهره می‌برند را با قیمتی بیشتری عرضه خواهد کرد. دوم اینکه تعمیر گوشی های جدیدتر برای تعمیرکار ریسک بالاتری را به همراه دارد و وی باید دانش لازم برای انجم تعمیر مورد نظر را داشته باشد. این مسئله سبب می‌شود تا اجرت تعمیر گوشی جدیدتر از گوشی قدیمی تر بیشتر باشد. بنابراین مدل گوشی یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه تعمیرات موبایل است.
  • نوع خرابی: تصور کنید سوکت شارژ یک گوشی شل شده باشد و اما در سمت مقابل یک گوشی دیگر به دلیل غوطه‌ور شدن در آب دچار مشکل شود! به نظر شما تعمیر کدامیک از این دو گوشی سخت تر خواهد بود؟ مطمئنا تعمیر گوشی که در اثر آب خوردگی دچار مشکل شده دشوارتر است. بنابراین نوع خرابی که در گوشی رخ می‌دهد تاثیر مستقیمی بر روی هزینه تعمیر خواهد داشت و هرچه خرابی به وجود آمده عمیق تر باشد، هزینه تعمیر هم بیشتر می‌شود. فراموش نکنید که همیشه خرابی هایی مثل شکستن ال سی دی (تعویض LCD)، از کار افتادن مادربرد (تعویض برد) و خرابی ناشی از آب خوردگی هزینه های نسبتا بالاتری برای تعمیر خواهند داشت.
  • میزان آسیب وارد شده به گوشی: شدت آسیبی که به گوشی وارد می‌شود هم بر روی هزینه تعمیر آن تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال تصور کنید گوشی شما از دستتان افتاده و روی صفحه نمایش آن شکستگی ایجاد شود. در این حالت ممکن است شکستگی به وجود آمده فقط روی گلس ال سی دی دستگاه ایجاد شده باشد و به تاچ و LCD آن آسیبی وارد نشود. در این شرایط مطمئنا هزینه تعمیر گوشی کمتر از شرایطی خواهد بود که ضربه وارد شده باعث شکستن و از کار افتادن کامل تاچ و ال سی دی گردد. پس شدت آسیبی که به گوشی وارد شده هم بر روی قیمت و هزینه تعمیر آن تاثیرگذار خواهد بود.
  • کیفیت قطعه تعویضی: نوع و کیفیت قطعه تعویضی که در گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد هم مستقیما بر روی هزینه تعمیر موبایل تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال اگر ال سی دی موبایل شما شکسته باشد و بخواهید یک ال سی دی کاملا اورجینال و اصل را روی گوشی نصب کنید، هزینه تعمیر بیشتر از شرایطی خواهد بود که بخواهید یک ال سی دی روکاری را در دستگاه نصب نمایید. بنابراین کیفیت و نوع قطعه‌ای که قرار است در گوشی شما تعویض شود هم بر روی هزینه نهایی تعمیرات تاثیرگذار خواهد بود.
  • میزان سختی تعمیر: هرچقدر تعمیری که قرار است روی گوشی انجام شود سخت تر و پیچیده‌تر باشد، اجرت دریافتی آن هم بیشتر می‌شود. بنابراین میزان سختی تعمیر هم به طور مستقیم بر روی هزینه تعمیر موبایل و تبلت تاثیر می‌گذارد.

موارد فوق اصلی ترین مواردی هستند که بر روی تعیین هزینه تعمیرات موبایل و تبلت تاثبرگذار خواهند بود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات اپل

هزینه تعمیر موبایل و تبلت چگونه محاسبه می‌شود؟

تعمیرات اپل

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

چگونه هزینه تعمیر موبایل و تبلت خود را به حداقل برسانیم؟

برای اینکه بتوانید با حداقل هزینه ممکن تعمیرات موبایل خود را انجام دهید، توصیه می‌کنیم تعمیر گوشی را به مرجعی واگذار کنید که در این زمینه تخصص داشته و مستقیما تامین کننده قطعات اورجینال گوشی باشد. موبایل کمک به عنوان اولین شرکت ارائه دهنده سرویس تعمیرات موبایل با امکان ثبت سفارش آنلاین در داخل کشور یکی از بهترین مراجعی است که به شما قول می‌دهد تعمیر موبایلتان را با کمترین هزینه ممکن و بهترین کیفیت امکانپذیر سازد. به منظور ثبت سفارش تعمیر باتری آیفون 6 پلاس اپل در موبایل کمک کافیست با شماره‌ی 75147-021 تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک درخواست خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانید. نمایندگی های موبایل کمک در سراسر کشور (تهران و شهرستان ها) آماده خدمات رسانی به شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعه موبایل

قطعات سامسونگ S9 Plus

قطعات iPhone XR

 

 

برچسب‌ها: repair_article

نظرات کاربران (5)

guest
5 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
حسین تقی پور
حسین تقی پور
3 سال گذشته

اینو یادم رفت تبلتم Smart مدل GSM TAB – SG 702 هستش

حسین تقی پور
حسین تقی پور
3 سال گذشته

با سلام و عرض ادب و احترام، بنده به گمانم یک سال پیش بود که تو تبلتم آب رفت از اون موقع تا الان هرگاه روشنش می کنم روشن می شه صفحه نمایشش مثل روز اول تصویر رو به وضوح و تمیز نشون میده مدت زمانی که دستم بود تاچش لحظاتی کار می کنه و بعد از اون از کار می افته واسه تعمیر پیش فردی بردم ولی کاری کرد که تاچش اصلاً به لمس کردنش واکنش نشون نمیده فکر می کنید مشکل کجاست و چقدر هزینه داره؟

علی احمدی
علی احمدی
3 سال گذشته
پاسخ به  حسین تقی پور

برای مشاوره در این مورد می تونید با شماره تلفن ۰۲۱۷۵۱۴۷ تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما به صورت رایگان به شما مشاوره خواهند داد

حسین تقی پور
حسین تقی پور
3 سال گذشته
پاسخ به  علی احمدی

سلام، سپاسگزارم از راهنماییتون اما من مشکل شنوایی دارم، راه دیگری برایم میسر هست؟

سعید نوری
سعید نوری
3 سال گذشته
پاسخ به  حسین تقی پور

عذر خواهی میکنم بابت طولانی شدن زمان پاسخ گوشی لطفا به پیج موبایل کمک که در زیر این متن آدرشو میزارم وارد بشید و تو قسمت دایرکت مشکلتون رو مطرح کنید ممنون از شما کاربر گرامی
https://www.instagram.com/mobilekomak/