آموزش سرچ یا جستجوی پیام در تلگرام

تفاوت سوپر گروه تلگرام با معمولی

تلگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا عبارات مد نظرشان را در آرشیو گفتگوها جستجو یا اصطلاحا سرچ کنند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه سرچ یا جستجوی پیام در تلگرام بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

مقدمه‌ای در رابطه با سرچ یا جستجوی پیام در تلگرام

یکی دیگر از قابلیت‌های تلگرام مربوط به امکان جستجو یا سرچ عبارات و پیام ها می‌شود. جستجوی پیام می‌تواند در پنجره یک گفتگو یا چت، گروه، کانال و یا کل لیست چت های اکانت تلگرام صورت پذیرد. به عنوان مثال تصور کنید که چند روز پیش پیام مهمی از سوی یکی از مخاطبین در تلگرام دریافت کرده بودید. با استفاده از قابلیت سرچ پیام تلگرام می‌توانید بار دیگر به آن پیام دسترسی پیدا کنید.

در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه سرچ یا جستجوی پیام در تلگرام بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

نحوه سرچ یا جستجوی پیام در تلگرام

سرچ پیام یا عبارات در تلگرام به سادگی صورت می‌پذیرد. اگر قصد دارید که یک پیام را در پنجره گفتگو (چت)، گروه یا کانال خاصی جستجو کنید، باید به شرح زیر عمل نمایید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • وارد پنجره چت، کانال یا گروه مد نظر شوید.
  • آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Search را انتخاب کنید.
  • عبارت یا بخشی از پیام مد نظرتان را تایپ کنید.
  • مشاهده خواهید کرد که لیستی از پیام های حاوی عبارت مد نظرتان نمایان می‌شود. در سمت راست هر یک از آن‌ها تاریخ ارسال یا دریافت پیام ضمیمه شده است.

در شرایطی که شما به منظور جستجوی یک عبارت یا پیام در پنجره چت، کانال یا گروه تلگرام وارد عمل شوید، حتی امکان جستجوی دقیق با توجه به تاریخ های مختلف هم وجود خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش جستجو از مقاله آموزش جستجوی پیام تلگرام با توجه به تاریخ استفاده کنید.

اما علاوه بر روش فوق که برای جستجوی پیام در پنجره چت، گروه یا کانال از آن استفاده می‌شود، روش دیگری هم به منظور سرچ عبارات در تلگرام وجود دارد. در این روش جستجوی عبارت مورد نظر به طور کلی در تمام پنجره های گفتگوی تلگرام شامل چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها انجام خواهد شد. برای استفاده از این روش به شرح زیر عمل کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • آیکون ذره بین را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید.
  • عبارت یا بخشی از پیام مد نظرتان را تایپ کنید.

مشاهده خواهید کرد که لیستی از پیام های حاوی عبارت مد نظرتان نمایش داده می‌شود. در این روش حتی اگر عبارت جستجو شده در نام یکی از مخاطبین یا ربات های تلگرام استفاده شده باشد، لیست آن‌ها هم ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

آموزش سرچ یا جستجوی پیام در تلگرام

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه سرچ یا جستجوی پیام در تلگرام پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی آیفون 6

قیمت گلس iPhone 8 Plus

ال سی دی سامسونگ ام 30

تعمیرات موبایل

منبع telegram

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Asal
Asal
6 سال گذشته

من وقتی درباره یه موضوع مثلن استیکر میگردم و میخوام کانالای مرتبت با این موضوع رو تو قسمت سرچ تلگرام پیدا کنم نهایتن ۳ تا کانال پیدا میکنه نه بیشتر میخوام بدونم چجوری میشه وقتی سرچ میکنم تعداد کانالای بیشتری رو برام پیدا کنه