افزایش سرعت تلگرام و حل مشکل دانلود نشدن تصاویر و فیلم (پاک کردن حافظه پنهان Cache)

افزایش سرعت تلگرام

یکی از مشکلات عدیده کاربران پیام رسان تلگرام، کند بودن سرعت، دانلود نشدن عکس یا تصاویر و فیلم و همچنین ارسال کند فایل روی این شبکه می‌باشد. این بخشی از عمده مشکلات کاربرانی است که مشکلات پیش‌ آمده را با مرکز موبایل کمک در میان گذاشته‌‌اند. با موبایل کمک همراه باشید تا با بررسی این مشکل شایع در تلگرام، راه کارهای افزایش سرعت تلگرام و حل مشکل دانلود نشدن تصاویر و فیلم را توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

پاک کردن حافظه پنهان

یکی از علت‌های کند شدن سرعت تلگرام، حافظه پنهان یا همان Cache Data می‌باشد. ابتدا در مورد حافظه پنهان (Cache)، برای درک بهتر این اصطلاح توضیحی مختصر می‌دهیم.
حافظه پنهان (Cache)، بخشی از حافظه سریع که چند دستور بعدی را که باید توسط پردازنده پردازش شوند را به صورت موقت درخود جای می‌دهد تا رایانه یا گوشی بتواند به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشد.
در واقع حافظه پنهان (Cache) حافظه‌ای سریع، درون پردازنده مرکزی است که جهت صرفه جویی در زمان مراجعه به حافظه اصلی به کار می‌رود و برای اجرای سریع برنامه‌ها استفاده می‌شود.
اما این حافظه بعد از گذشت زمان و اشغال کردن فضای حافظه داخلی گوشی، باعث کند شدن سرعت برنامه و از همه مهم‌تر گوشی می‌شود. در گوشی‌های اندروید که خیلی راحت می‌توان حافظه پنهان (Cache) تمامی برنامه‌ها را حذف کرد و دوباره جون دوباره‌ای به دستگاه اندرویدی و نرم افزار مورد نظر داد. گاهی اوقات حجم حافظه پنهان (Cache) به چند گیگ هم می‌رسد.

به طور کلی برای پاک کردن حافظه پنهان (Cache) در گوشی های اندروید، می‌توانید به Setting/Storage and USB رفته و بعد از محاسبه محتویات داخلی گوشی، بروی Cache Data کلیک کرده تا حافظه پنهان (Cache) تمام برنامه‌های گوشی، یک جا پاک و حذف شود.

و اما برسیم به موضوع اصلی این مقاله آموزشی یعنی

افزایش سرعت تلگرام و حل مشکل دانلود نشدن تصاویر و فیلم

تلگرام در آپدیت اخیر خود، قابلیت پاک کردن حافظه پنهان (Cache) را به صورت اختصاصی در برنامه خود گنجاند که این امر خیلی کاربردی و مفید می‌باشد. مخصوصاً برای کاربران دیوایس های اپل. این مسئله برای کاربران اپلی بسیار مهم و حایز اهمیت است زیرا در دیوایس های اپل، بطور کلی گزینه ای برای پاک کردن حافظه پنهان (Cache) وجود ندارد و باید بصورت دستی برنامه مورد نظرشان را حذف و مجددا نصب نمایند تا بتوانند از شر این حافظه پنهان (Cache)، خلاص شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه اپل

پاک کردن حافظه پنهان (Cache) در گوشی‌های اندروید:

وارد تنظیمات تلگرام شده و گزینه Cache Setting را انتخاب کرده و سپس Clear Cache را لمس نمایید. در صفحه ای که پیش روی شماست، فایل های کش به تفکیک جدا شده است که شما می‌توانید در صورت نیاز هر کدام که دوست دارید انتخاب کنید. ولی پیشنهاد می‌شود که تیک همه گزینه‌ها را بزنید تا کامل تمام حافظه پنهان (Cache) تلگرام حذف شود. حال بر روی CLEAR CACHE کلیک نمایید.

افزایش سرعت تلگرام

افزایش سرعت تلگرام

البته در گوشی‌های اندروید می‌توانید این کار را دستی نیز انجام دهید. شما می‌توانید به وسیله مدیریت فایل گوشی اندرویدی خود، به مسیر android/data رفته و فایل Cache را از داخل پوشه org.telegram.messenger پاک کنید.

 بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ تهران  

افزایش سرعت تلگرام

پاک کردن حافظه پنهان (Cache) در دیوایس‌های اپل:

بر روی Setting کلیک کرده و سپس Chat Setting را بزنید. گزینه Cache Setting را لمس کنید. حال بر روی Clear Cache کلیک کرده و باز هم می‌توانید نوع فایل‌های حذفی را انتخاب کنید و سپس بر روی Clear کلیک نمایید. خاطر نشان می‌کنم که در دیوایس‌های اپل امکان پاک کردن حافظه پنهان (Cache) در چت‌های یک نفره نیز امکان پذیر است. اما این قابلیت در گوشی‌های اندروید فعلا برای گروه‌ها و کانال‌های تگلرام امکان پذیر است و کابران اندرویدی می‌توانند با نگه داشتن انگشت خود بر روی نام گروه یا کانال، بر روی گزینه Delete from cache کلیک کرده تا حافظه پنهان (Cache) مربوط به گروه یا کانال خاص پاک شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی

افزایش سرعت تلگرام

افزایش سرعت تلگرام

افزایش سرعت تلگرام

کاربران عزیز موبایل کمک جدا از بحث راه حل فنی پاک کردن حافظه پنهان (Cache)، این موضوع را خاطر نشان می‌کنم که مشکل کندی سرعت تلگرام نیز به محدود شدن IP‌های ایرانی هم مربوط می‌شود!

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت تاچ ال سی دی آیفون 7

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ ام 10 اس

قطعات سامسونگ ام 30 اس

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (4)

guest
4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی
مهدی
2 سال گذشته

سلام بعضی از استیکرهای انیمیشنی تلگرام توی گوشی من کند اجرا میشن و سرعت پایینی دارن دلیلش چیه گوشیم a50گلکسی

علی کریمی
علی کریمی
2 سال گذشته

سلام
ببخشید با اینترنت رایتل اقدام به دانلود فایل از تلگرام میکنم سرعت دانلود از تلگرامش ۲۰۰kbps هست، بقیه اپراتور ها خوب بودن، این مشکل رو چجوری حل کنم، گوشیم ۴G با حافظه کافی هست

ساینا
ساینا
3 سال گذشته

ببخشید یه سوال اگه این حافظه ی پنهان رو حذف کنم برنامه ها و اطلاعات شخصی گوشیم پاک نمیشن؟

ali asghar rezazadeh
ali asghar rezazadeh
2 سال گذشته
پاسخ به  ساینا

نه فقط اطلاعات کپی شده در گوشی پاک میشن