تماس از شماره ۷۷۷۸۸۸۹۹۹ و انفجار گوشی، حقیقت چیست؟

شماره 777888999

این روزها یک خبر عجیب در فضای مجازی به همراه ویدئوهایی منتشر شده که حاکی از یک رویداد ترسناک هستند! بنا به ادعای برخی افراد اگر تماسی از سوی شماره 777888999 دریافت کنید و به آن پاسخ دهید یا شخصا از گوشی خود با این شماره تماس بگیرید، گوشی منفجر می‌شود! اما آیا این ادعا صحبت دارد؟ با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با شماره 777888999 و انفجار گوشی

اگرچه فضای مجازی بستر مناسبی را برای اطلاع رسانی سریع و رد و بدل خبرهای روز دنیا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کرده، اما متاسفانه همیشه افرادی هستند که قصد دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند! از اینرو همیشه نمی‌توان به خبرها و اطلاعاتی که در فضای مجازی و پیام رسان هایی مانند تلگرام رد و بدل می‌شود اعتماد کرد! چرا که برخی از آن ها غیرواقعی و دروغین بوده و با اهداف شخصی ایجاد می‌شوند!

یکی از این دسته خبرها که به تازگی سر و صدای زیادی به پا کرده در مورد برقراری تماس با یک شماره خاص و انفجار گوشی در دست کاربر است! بنا به ادعای برخی افراد اگر کاربران تماسی از سوی یک شماره خاص دریافت کرده و به آن پاسخ دهند یا خودشان تماسی با آن شماره برقرار سازند، گوشی در دست آن ها منفجر می‌شود! در خیلی از خبرها هم این شماره 777888999 عنوان شده است!

اما آیا این موضوع صحت دارد؟ مطمئن باشید که اینطور نیست و فقط با یک شایعه رو به رو هستید. حتی ویدئوهایی که در مورد این مسئله منتشر می‌شوند هم غیر واقعی هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد شماره 777888999 و شایعه انفجار گوشی در دست کاربران صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات موبایل

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی

آیا امکان انفجار گوشی با برقراری تماس وجود دارد؟

به هیچ وجه این امکان (حداقل تا به امروز) فراهم نشده که فردی بتواند با برقراری یک تماس تلفنی دستور انفجاری گوشی مقصد را صادر کند یا شماره گیری که شماره تماس مثل 777888999 منجر به انفجار دستگاه شود. نه تنها همچین تکنولوژی مخربی هنوز ابداع نشده، بلکه قول می‌دهیم در آینده نزدیک هم همچین اتفاقی رخ ندهد. پس امکان انفجار گوشی با شماره گیری شماره 777888999 یا حتی پاسخ دادن به تماسی که از سوی این شماره دریافت کردید، وجود ندارد و این خبر شایعه‌ای بیش نیست.

آیا ممکن نیست شماره 777888999 ویروسی باشد؟ یا گوشی را هک کند؟

خیلی از کاربران به راحتی قانع نمی‌شوند و دلایل عجیبی را به موضوع متصل می‌کنند. برای مثال شنیده می‌شود که برخی افراد می‌گویند شماره 777888999 ویروسی است و منجر به انتقال یک ویروسی به گوشی می‌شود و سپس آن ویروسی باتری گوشی را منفجر می‌کند! باور کنید که همچین چیزی اصلا امکانپذیر نیست و اگر آن را برای فردی متخصص تعریف کنید، به شما می‌خندد.

در مورد هک کردن گوشی ها مدعی نیستیم که انجام این کار امکانپذیر نیست! اما به جرئت می‌گوییم که هک کردن گوشی هم با برقراری یک تماس به هیچ عنوان امکانپذیر نیست. بنابراین هک کردن گوشی کاربر در اثر پاسخگویی به شماره 777888999 و در نهایت انفجار دستگاه هم امکان وقوع ندارد. حال که می‌دانیم داستان شماره 777888999 و انفجار گوشی فقط یک شایعه است، این سوال در ذهنمان ایجاد می‌شود که چرا همچین خبرهایی در فضای مجازی منتشر می‌گردند؟!

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ

تعمیرات اپل

دلیل انتشار شایعات این چنینی چیست؟

اما چرا منابع زیادی به گسترش شایعاتی مثل شماره 777888999 و انفجار گوشی می‌پردازند؟ موضوع فقط در یک چیز خلاصه می‌شود و آن هم افزایش جایگاه منبع منتشر کننده خبر در فضای مجازی است! برای مثال وقتی یک خبر این چنینی در کانال تلگرامی منتشر شود، سریعا مردم به آن توجه کرده و آن را برای دیگران ارسال می‌کنند. این دست به دست چرخیدن سبب می‌شود تا محبوبیت کانالی که خبر را منتشر کرده افزایش یافته و ممبرهای جدیدی دریافت کند.

حتی سایت هایی هم که به گسترش خبرهای این چنینی کمک می‌کنند، هدفی مخرب دارند. این سایت ها هم فقط به فکر سود و منفعت خود هستند و به واقعیت قضیه و اینکه ممکن است  گسترش اطلاعات این چنینی منجر به رعب و وحشت مردم شوند اهمیتی نمی‌دهد. بنابراین در یک جمله باید گفت که دلیل انتشار خبرهای این چنینی فقط افزایش جایگاه و رتبه منبع منتشر کننده خبر در فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با شایعه‌ای صحبت کردیم که در مورد شماره 777888999 انفجار گوشی منتشر شده و به تازگی توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های  شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت گلس آیفون 6 اس پلاس

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ ام 30

قطعات گوشی M40

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (4)

guest
4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
محمدحسن
محمدحسن
5 سال گذشته

ترو خدا نگین که باور کردین با یک تماس ساده گوشیتون منفجر میشه !!!

Tyna m
Tyna m
5 سال گذشته

سلام دوست من تو بردار من و نویسنده پشتتیم

امیر
امیر
6 سال گذشته

سلام همین شماره روگوشی ماتماس گرفته یعنی جواب بدیم ونوشته افغانستان یعنی انفجاری درکارنیست میترسم جواب بدم

یونس
یونس
2 سال گذشته
پاسخ به  امیر

طالبان بودن😂😂😂😂