آموزش تنظیم شدت نور فلش دوربین و استفاده از آن به عنوان چراغ قوه

تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون

شما می‌توانید از چراغ فلش آیفون خود به عنوان چراغ قوه استفاده کنید. اپل در سیستم عامل آی او اس 10 (iOS 10) حتی امکان تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون را هم فراهم کرده است. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون و استفاده از آن به عنوان چراغ قوه بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون و استفاده از آن به عنوان چراغ قوه

آیفون‌های اپل از چراغ فلش LED اختصاصی بهره می‌برند. شما در شرایط مورد نیاز می‌توانید با روشن کردن این چراغ از آن به عنوان یک منبع نوری یا اصطلاحا چراغ قوه استفاده کنید. اپل حتی در سیستم عامل آی او اس 10 این امکان را فراهم کرده که کاربر بنا به سلیقه و نیاز خود به تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون بپردازد. بنابراین شما می‌توانید بنا به نیاز خود شدت نور فلش آیفون‌های مجهز به سیستم عامل آی او اس 10 را زیاد و کم نمایید. پس چراغ فلش LED آیفون تنها برای عکسبرداری بهتر در محیط‌های کم نور کارایی ندارد و می‌تواند نقش چراغ قوه را هم ایفاء کند. اما چگونه می‌توانیم نسبت به تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون و استفاده از آن به عنوان چراغ قوه اقدام کنیم؟ آیا برای انجام این کار نیاز به نصب اپلیکیشن جانبی و خاصی وجود دارد؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون

برای استفاده از چراغ فلش دوربین آیفون به عنوان چراغ قوه نیازی به نصب هیچ اپلیکیشن جانبی نخواهید داشت و سیستم عامل آی او اس 10 به طور پیش فرض این امکان را فراهم می‌کند تا چراغ فلش آیفون خود را به چراغ قوه تبدیل کنید. همچنین برای تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون هم نیازی به استفاده از برنامه خاص دیگری نخواهید داشت، اما آیفون شما باید از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) پشتیبانی نماید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون و استفاده از آن به عنوان چراغ قوه بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل واچ اپل  

تعمیرات اپل

چگونه از چراغ فلش آیفون به عنوان چراغ قوه استفاده کنیم؟

برای استفاده از چراغ فلش دوربین آیفون به عنوان چراغ قوه کافیست که به بخش کنترل سنتر (Control Center) آیفون مجهز به سیستم عامل آی او اس 10 مراجعه کنید. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون

  • ابتدا انگشت خود را بر روی بخش زیرین صفحه نمایش آیفون قرار دهید و آن را به سمت بالا بکشید.
  • با نمایان شدن کنترل سنتر، یک آیکون شبیه به چراغ قوه را مشاهده خواهید کرد. این آیکون را لمس کنید تا قابلیت چراغ قوه آیفون فعال شود.

با انجام مراحل فوق، چراغ فلش LED آیفون شما روشن می‌شود و می‌توان از آن به عنوان یک چراغ قوه استفاده کرد. تصور کنید که در جاده‌ای تاریک، اتومبیلتان دچار نقص فنی شده و نور کافی برای بررسی وضعیت آن ندارید. با انجام مراحل فوق می‌توانید از چراغ فلش آیفون خود به عنوان منبع نوری یا چراغ قوه استفاده کنید.

آموزش تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون

همانگونه که اشاره داشتیم، در سیستم عامل آی او اس 10 این امکان فراهم شده که کاربر بنا به سلیقه و نیاز خود نسبت به تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون وارد عمل شود. این موضوع در برخی از شرایط می‌تواند بسیار کاربردی باشد. به عنوان مثال تصور کنید که باتری آیفون شما شارژ زیادی ندارد و نیاز به استفاده از چراغ فلش دستگاه به عنوان چراغ قوه دارید. در این شرایط می‌توانید شدت نور چراغ فلش دستگاه را کاهش دهید و به این صورت در مصرف انرژی باتری صرفه‌جویی کنید. اما چگونه می‌توان شدت نور فلش دوربین آیفون را تنظیم کرد؟ در نظر داشته باشید که برای انجام این کار باید آیفون شما حداقل به سیستم عامل آی او اس 10 مجهز باشد و از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) پشتیبانی کند. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید:  بهترین گارانتی رسمی تعمیرات آیفون

  • ابتدا انگشت خود را بر روی بخش زیرین صفحه نمایش آیفون قرار دهید و آن را به سمت بالا بکشید.
  • با نمایان شدن کنترل سنتر، یک آیکون شبیه به چراغ قوه را مشاهده خواهید کرد. انگشت خود را به آرامی بر روی این آیکون قرار دهید و کمی نگه دارید تا از قابلیت لمس سه بعدی استفاده شود. در این شرایط گزینه‌هایی شبیه به عکس فوق نمایان می‌شوند.
  • با انتخاب گزینه Bright Light شدت نور چراغ فلش آیفون شما افزایش پیدا می‌کند. گزینه Medium Light شدت نور متوسط را ارائه خواهد کرد و با انتخاب گزینه Low Light شدت نور چراغ فلش آیفون کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین با طی کردن مراحل فوق به راحتی قادر به تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون خواهید بود. حال اگر آن را روشن کنید و از چراغ فلش دستگاه به عنوان چراغ قوه استفاده کنید، متوجه می‌شوید که شدت نور آن تغییر پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XS

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه تنظیم شدت نور فلش دوربین آیفون و استفاده از آن به عنوان چراغ قوه پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات گوشی

دوربین سلفی آیفون 7 پلاس

تاچ ال سی دی سامسونگ A6 2018

تعمیرات موبایل

منبع osxdaily

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments