آموزش تمیز کردن یا ضدعفونی نمودن گوشی موبایل

ضدعفونی کردن گوشی

با شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورها و همه گیر شدن این بیماری در بین تمامی انسان ها و توصیه های مکرری که از سوی وزارت بهداشت بابت رعایت کردن بهداشت فردی به ما داده می شود این فرصت را داریم که با راه و روش تمیز و ضدعفونی کردن گوشی های خود بیشتر آشنا شویم.

بهترین راه درمانی که در حال حاضر برای ویروس کرونا وجود دارد و استفاده از آن برای همه ممکن است پیشگیری از مبتلا شدن به این ویروس با استفاده از شستن مرتب دست ها و ضدعفونی کردن وسایل شخصی خود از قبیل موبایل، لپ تاپ و… می باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

قبل از تمیز کردن گوشی باید چه اقدامی انجام دهیم؟

از آنجایی که اکثر گوشی ها به صورت کامل ضد آب نیستند قبل از تمیز کردن گوشی در برابر ویروس و آلودگی، باید یکسری نکات را رعایت نمود. بدین منظور که شما در ابتدا باید با یک برس یا فرچه نرم یا هر وسیله دیگری که به گوشی آسیب نمی رساند موبایلتون را گرد گیری کنید و همچنین برای قسمت های حساس گوشی مثل اسپیکر و پورت گوشی از یک وسیله نسبتاً تیز مانند سوزن استفاده کنید، فقط حواستان باشد که هنگام گردگیری کردن USB گوشی یا اسپیکر آن یا بخش های دیگر آسیب نبینند و فشار زیادی به گوشی وارد نشود. همچنین می توانید از مقاله “اگر ال سی دی گوشی شکست چکار کنیم؟” در مورد ال سی دی گوشی اطلاعات لازم را کسب کنید. بعد از گردگیری کردن گوشی، محلول یا اسپری ضدعفونی را روی دستمال تمیز و مخصوص خود گوشی بزنید و به آرامی شروع به تمیز و ضدعفونی کردن گوشی کنید.

ضدعفونی کردن گوشی

بیشتر بخوانید: روش های تعمیر مشکل کار نکردن اسپیکر آیفون | گارانتی اپل

چگونه موبایل خود را تمیز کنیم؟

راحت ترین کاری که برای تمیز و ضدعفونی کردن گوشی و لپ تاپ و … میتوانیم انجام دهیم این است که از داروخانه یک اسپری ضدعفونی کننده بگیریم و با یک پد یا برس نرم شروع به تمیز کردن LCD گوشی، اسپیکر و دیگر قسمت های گوشی کنیم. اما اگر برای شما امکان تهیه کردن اسپری از طریق داروخانه ها وجود نداشته باشد میتونید با استفاده از مواد ضدعفونی کننده و شوینده هایی که در بازار موجود است، یک محلول پاک کننده درست کنید. برای مثال، شما می توانید با الکل و آب یک اسپری برای تمیز کردن موبایل خود تهیه نمایید.

تمیز کردن گوشی در خانه

به علت پرکاربرد بودن استفاده از گوشی ها و استفاده مداوم از آن ها لازم دونستیم شما را با روش های تمیز کردن گوشی در خانه آشنا کنیم:

استفاده از میکروفیبر یا پارچه نرم

شما در این روش باید گوشه ای از پارچه میکروفیبر را با محلول الکلی یا هر ضدعفونی کننده دیگری که در اختیار دارید خیس کنید و شروع به ضدعفونی کردن گوشی و از بین بردن ویروس و میکروب های آن کنید، سپس با قسمت دیگری از پارچه که خشک است رطوبت به وجود آمده در اثر ضدعفونی کردن گوشی را از بین ببرید.

استفاده از پدهای الکلی

ضدعفونی کردن گوشی با استفاده از پد های الکلی که در بیمارستان ها و داروخانه وجود دارد هم امکان پذیر است اما اگر امکان رفتن به داروخانه برای شما وجود نداشته باشد شما می توانید با الکلی کردن یک دستمال کاغذی ضخیم به جای پد الکلی برای تمیز کردن گوشی استفاده کنید.

استفاده کردن از آب مقطر و سرکه

آخرین روشی که شما برای تمیز کردن گوشی از ویروس و سایر میکروب ها می توانید استفاده کنید ترکیب آب مقطر و سرکه است. در این روش باز هم با خیس کردن گوشه ای از دستمال میکروفیبر مرطوب شده شروع به تمیز کردن گوشی خود نمایید.

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه ال سی دی Note 10 سامسونگ

تعمیرات گوشی موبایل در موبایل کمک

شرکت موبایل کمک برای حفظ سلامتی مشتری های خود و مقابله با ویروس کرونا گوشی هایی که برای تعمیرات سخت افزاری به شرکت آورده می شود را با اسپری های ضدعفونی کننده مخصوص توسط کارشناسان میکروب کشی می کند و بعد از انجام تعمیرات لازم، گوشی تعمیر شده را نیز قبل از ارسال به مشتری مجددا ضدعفونی کرده و  برای مشتری ارسال مینماید.

شما برای فرستادن گوشی های خود به این مرکز می توانید از پیک رایگان موبایل کمک استفاده نمایید یا از طریق مراجعه حضوری به نشانی تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، طبقه اول، واحد 2 اقدام نمایید، یا با ثبت سفارش آنلاین در وب سایت موبایل کمک مشکل گوشی خود را ثبت نمایید تا کارشناسان شرکت در اولین فرصت با شما تماس حاصل نمایند. شماره تماس مرکز جهت هماهنگی های لازم در ساعات اداری 02175147 میباشد.

بیشتر بخوانید:

قیمت گلس آیفون 8 پلاس

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ A10 ای

قطعات گوشی A10s

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments