معرفی ۱۰ برنامه تار کردن پس زمینه عکس + لینک دانلود

تار کردن پس زمینه عکس

با پیاده سازی قابلیت پورتریت مد (Portrait Mode) در آیفون های جدید اپل که منجر به تار کردن پس زمینه عکس می‌شود، بسیاری از کاربران علاقمند این افکت جالب و بلوری کردن عکس هایشان شده‌اند. در این مقاله به معرفی 10 بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس ها می‌پردازیم و لینک دانلودشان را ارائه می‌کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با تار کردن پس زمینه عکس ها و افکت Portrait (پورتریت)

تار کردن یا مات کردن پس زمینه عکس ها یکی از افکت هایی بود که مدت هاست در عکسبردای مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما از زمانی که اپل با معرفی آیفون های جدیدش از قابلیت Portrait یا پورتریت رونمایی کرد، توجه بیشتری به این افکت شد . هم اکنون کاربران زیادی به دنبال برنامه هایی هستند که این قابلیت را ارائه و امکان تار کردن پس زمینه عکس ها را فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل در موبایل کمک

بنابراین ما در این مقاله قصد داریم 10 بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس ها را خدمتتان معرفی کنیم. این برنامه ها شما را قادر می‌سازند تا قابلیت یا مد پورتریت (Portrait) آیفون های جدید اپل را شبیه سازی کنید. چنانچه در مورد هر یک از برنامه های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس ها: اپلیکیشن AfterFocus

تار کردن پس زمینه عکس

همانطور که از نام این برنامه مشخص است، کاربران آن قادر خواهند بود تا بعد از عکس گرفتن نسبت به تنظیم مکان فوکوس آن اقدام کنند و این کار با تار یا مات کردن بخش های دیگر عکس انجام می‌شود. برنامه AfterFocus به واقع یکی از بهترین و با کیفیت ترین اپلیکیشن هایی است که می‌توانید از آن برای تار کردن پس زمینه عکس ها استفاده کنید. این برنامه قابلیت تشخیص خودکار مرکزیت عکس و تار کردن سایر قسمت های آن را دارد. البته حالت دستی انجام این کار هم توسط اپلیکیشن AfterFocus پشتیبانی می‌شود. ابزارهای متنوعی در این برنامه ارائه شده‌اند که استفاده درست از آن ها منجر می‌شود تا عکس نهایی که پس زمینه آن را تار کرده‌اید بسیار واقعی و دقیق به نظر برسد. این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده و قابل دانلود است.

دانلود برنامه AfterFocus از گوگل پلی استور

دانلود برنامه AfterFocus از اپ استور

تعمیرات موبایل

بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس ها: اپلیکیشن FabFocus

تار کردن پس زمینه عکس

متاسفانه اپلیکیشن FabFocus فقط دارای یک نسخه سازگار با سیستم عامل iOS است و کاربران دستگاه های اندرویدی قادر به استفاده از این برنامه کاربردی به منظور تار کردن پس زمینه عکس هایشان نخواهند بود. ضمنا اپلیکیشن مذکور به صورت رایگان عرضه نشده و برای دانلود آن می‌بایست مبلغ 2.99 دلار پرداخت شود، اما کیفیت عملکرد آن به قدری خوب است که مطمئن باشید ارزش پرداخت این هزینه را دارد. ابزارهای مختلفی در محیط برنامه ارائه شده‌اند که کاربر با استفاده از آن ها می‌تواند تار یا مات کردن بخش های مختلف تصویر را بنا به سلیقه و نیاز خود انجام دهید و شبیه سازی از حالت عکسبرداری پورتریت (Portrait) داشته باشد.

دانلود برنامه FabFocus از اپ استور

بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس ها: اپلیکیشن Portrait Blur

تار کردن پس زمینه عکس

سومین برنامه ای که در لیست بهترین برنامه های ما به منظور تار کردن پس زمینه عکس ها یا پیاده سازی افکت پورتریت (Portrait) قرار دارد، برنامه Portrait Blur است. خوشبختانه این اپلیکیشن به صورت رایگان منتشر شده اما فقط شامل نسخه سازگار با سیستم عامل iOS می‌شود. برنامه Portrait Blur از قابلیت تشخیص خودکار سوژه عکس و اعمال افکت بر روی پس زمینه آن بهره می‌برد و امکان مشخص کردن دستی سوژه و تار کردن بخش های مورد نظر عکس را هم فراهم آورده است. متاسفانه افکت پورتریتی که توسط اپلیکیشن Portrait Blur بر روی عکس ها اعمال می‌شود در مقایسه با افکتی که توسط دو برنامه قبلی اعمال می‌گردد به مراتب کم دقت تر و فیک تر است. بنابراین برای واقعی به نظر رسیدن افکت باید زمان بیشتری را بر روی ویرایش آن صرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه به مطالعه مقاله “معرفی و دانلود برنامه Blur Image ؛ تار کردن پس زمینه عکس” بپردازید.

دانلود برنامه Portrait Blur از اپ استور

بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس ها: اپلیکیشن Background defocus

تار کردن پس زمینه عکس

این بار نوبت به اپلیکیشنی می‌رسد که فقط برای سیستم عامل اندروید منتشر شده و شامل نسخه سازگار با iOS نمی‌شود. جالب تر از آن اینکه برنامه مذکور به صورت کاملا رایگان عرضه شده است. این برنامه کاربردی Background defocus نام دارد. این برنامه توسط سونی موبایل کامیونیکیشن توسعه داده شده است و به بهترین شکل ممکن امکان اعمال افکت پورتریت یا تار کردن پس زمینه عکس ها را فراهم می‌کند. مکانیزم عملکرد برنامه Background defocus بدین صورت است که در حین عکسبردای دو عکس را با فوکوس های مختلف از منظره یکسان ضبط می‌کند و سپس امکان ترکیب آن ها و دستیابی به یک افکت پورتریت بسیار باکیفیت را فراهم می‌آورد. پس شک نداشته باشید که اپلیکیشن Background defocus هم یکی از بهترین برنامه های موجود به منظور تار کردن پس زمینه عکس ها به شمار می‌رود.

دانلود برنامه Background defocus از گوگل پلی استور

بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس ها: اپلیکیشن Big Lens

تار کردن پس زمینه عکس

اپلیکیشن Big Lens از حالت تشخیص خودکار سوژه عکس و تار کردن خودکار پس زمینه آن بهره‌مند نیست و تمام پروسه اعمال افکت پورتریت (Portrait) از طریق آن باید به صورت دستی انجام شود. اما این مسئله به آن معنا نیست که اپلیکیشن مذکور کیفیت عملکرد خوبی ندارد بلکه برعکس دقت عملکرد این برنامه بسیار بالاست. ابزار تنظیم و انتخاب سوژه اصلی عکس در این برنامه از خالت هوشمند و خودکاری بهره می‌برد که بسیار کاربردی خواهد بود، بنابراین نیاز نیست تا دقیقا تمام گوشه‌ها و اطراف سوژه اصلی عکس را به صورت دستی در آن مشخص کنید. اپلیکیشن Big Lens فقط شامل یک نسخه آی او اسی می‌شود و برای دانلود آن باید هزینه ای برابر با 0.99 دلار پرداخت شود.

دانلود برنامه Big Lens از اپ استور

بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس ها: اپلیکیشن Blur Image Background

تار کردن پس زمینه عکس

اگر به دنبال یک برنامه کم حجم و سریع به منظور شبیه سازی افکت پورتریت و تار کردن پس زمینه عکس هایتان در گوشی های اندرویدی هستید، اپلیکیشن Blur Image Background یکی از بهترین ابزارهای پیش رویتان محسوب می‌شود. با استفاده از این برنامه ساده به سرعت می‌توانید پس زمینه عکس های خود را تار کنید و مطمئن باشید که سرعت بالای عملکرد این برنامه صدمه ای به کیفیت اعمالی آن نمی‌زند. اپلیکیشن مذکور به صورت رایگان برای سیستم عامل اندروید منتشر شده و شامل تبلیغات درون برنامه ای می‌شود.

دانلود برنامه Blur Image Background از گوگل پلی استور

تعمیرات موبایل

بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس ها: اپلیکیشن Portrait: Depth Mode

تار کردن پس زمینه عکس

تنوع برنامه هایی که تار کردن پس زمینه عکس ها را فراهم می‌کنند برای سیستم عامل iOS بیشتر از سیستم عامل اندروید است. اپلیکیشن Portrait: Depth Mode به واقع می‌تواند کاندیدای اصلی انتخاب به عنوان بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس و پیاده سازی افکت پورتریت (Portrait) باشد. علاوه بر کیفیت عملکرد خوبی که این برنامه دارد، رایگان بودن آن هم یکی دیگر از مسائلی است که منجر به افزایش محبوبیت آن شده است. اپلیکیشن Portrait: Depth Mode علاوه بر قابلیت تار کردن پس زمینه عکس ها از امکان اعمال برخی افکت های دیگر بر روی عکس هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

دانلود برنامه Portrait: Depth Mode از اپ استور

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون در موبایل کمک

بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس ها: اپلیکیشن Blur Bokeh Background

 تار کردن پس زمینه عکس

اپلیکیشن Blur Bokeh Background شامل دو نسخه اندرویدی و آی او اسی می‌شود و هر دو نسخه آن به صورت رایگان منتشر شده‌اند. بنابراین بی‌شک این برنامه می‌تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان محسوب شود. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید خیلی سریع افکت پورتریت (Portrait) را به عکس هایتان اعمال کرده و پس زمینه آن ها را تار نمایید. این برنامه گزینه هایی همچون Undo برای لغو آخرین تغییر اعمال شده، Brush برای کشیدن دستی قلمو روی تصویر، Reset برای از بین بردن تمام افکت های اعمالی و غیره بهره می‌برد. پس برنامه Blur Bokeh Background را هم به عنوان یکی از بهترین برنامه های موجود در راستای تار کردن پس زمینه عکس به خاطر بسپارید.

دانلود برنامه Blur Bokeh Background از اپ استور

بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس ها: اپلیکیشن Blur Backgroun

 تار کردن پس زمینه عکس

برنامه Blur Background هم به صورت رایگان برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده اما رابط کاربری این اپلیکیشن در هر یک از سیستم عامل های نام برده شده حالتی کاملا متفاوت را ارائه می‌کند. با استفاده از اپلیکیشن مذکور می‌توانید علاوه بر تار کردن پس زمینه عکس ها یا اعمال افکت پورتریت (Portrait)، می‌توانید افکت ها و ویرایش های دیگری مثل تغییر ابعاد عکس، اضافه کردن اموجی به آن و غیره را هم صورت دهید. به صورت کلی Blur Background یکی از بهترین برنامه های تار کردن پس زمینه عکس محسوب می‌شود.

دانلود برنامه Blur Background از اپ استور

بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس ها: اپلیکیشن Blur Photo Background

تار کردن پس زمینه عکس

اپلیکیشن آخری که به شما معرفی می‌کنیم فقط با سیستم عامل iOS سازگاری دارد و خوشبختانه به صورت رایگان منتشر شده است. با استفاده از این برنامه می‌توانید به صورت دستی و بسیار دقیق بخش هایی از عکس که تمایل دارید تار شوند را مشخص کنید. همچنین امکان اضافه کردن افکت های دیگر به بخش تار شده تصویر هم وجود دارد. برای مثال می‌توانید بعد از تار کردن پس زمینه عکس، آن را کریستالی کنید. به صورت کلی ابزارها و قابلیت هایی که به موجب اپلیکیشن Blur Photo Background در اختیارتان قرار داده می‌شوند بسیار متنوع و کاربردی هستند.

دانلود برنامه Blur Photo Background از اپ استور

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 10 بهترین برنامه تار کردن پس زمینه عکس یا برنامه هایی پرداختیم که افکت پورتریت (Portrait) را شبیه سازی می‌کنند. چنانچه در مورد هر یک از برنامه های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی iPhone 6s

قیمت دوربین جلو iPhone 7 Plus

قیمت ال سی دی iPhone 11

تعمیرات موبایل

منبع Mobilekomak

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments