۱۰ روش کم ‌هزینه برای افزایش فروش اینترنتی

۱۰ روش کم ‌هزینه برای افزایش فروش اینترنتی

سال‌ها پیش وقتی اسم خرید آنلاین می‌آمد، بسیاری از افراد آن را نشنیده می‌گرفتند و اصولاً اعتمادی به این شیوه از خرید نداشتند. اما خوشبختانه امروز از آن دوره عبور کردیم و در حال حاضر فروشگاه‌ های اینترنتی به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های خرید برای ما به‌شمار می‌روند.

با زیادتر شدن تعداد فروشگاه‌ های اینترنتی و بازار پرمخاطبی که برایشان وجود دارد، دانستن فوت‌وفن‌های بازاریابی می‌تواند برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی داشته باشد و مثل یک سکوی پرتاب وضعیت فروش‌شان را از این رو به آن رو کند. در ادامه این مطلب قصد داریم از کم‌ هزینه‌ ترین روش‌ های افزایش فروش اینترنتی پرده برداریم.

روش‌های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

همیشه در گوش ما گفته‌اند که اگر می‌خواهید مخاطب جذب کنید باید تبلیغ کنید! بله، پیشنهاد بدی نیست اما همیشه هم جواب نمی‌دهد. گاهی باید با روش‌های به‌نظر ساده‌تر فروش اینترنتی خودمان را افزایش دهیم. چه روش‌هایی؟

  1. باسلیقه باشید!

با طراحی یک وب‎سایت زیبا و کاربرپسند میتوانید برای افزایش فروش اینترنتی فروشگاه خودتان، اولین قدم را بردارید. تنها کافیست چرخی در اینترنت بزنید و با چک کردن سایت‌های رقیب از رنگ‌ها و طرح‌هایی استفاده کنید که باعث جلب‌نظر مشتری به فروشگاه و محصولات شما شود.

  1. با مشتریان صادق باشید

صداقت در همه‌جا حرف اول را می‌زند و در فروش اینترنتی هم اهمیّت فراوانی دارد، چراکه مشتری شما را به‌شکل حضوری نمی‌بیند و تنها شفافیت و صادق بودن شماست که به او احساس امنیت می‌دهد. برای مثال: درباره کیفیت محصول‌تان دروغ نگویید، جزئیات محصول را خیلی دقیق به مشتری نشان دهید و…

  1. مشتری، مشتری می‌آورد

مخاطبین نه‌تنها از محصول خوب استقبال می‌کنند، بلکه درصورت رضایت آن را به دوستان و آشنایان خودشان هم معرفی می‌کنند. پس سعی کنید برای مشتریان خودتان احساس اعتماد ایجاد کنید تا از این طریق فروش اینترنتی خود را افزایش دهید.

  1. فرآیند سفارش و پرداخت را آسان کنید

یکی از معضلات مشتریان فروشگاه‌ های اینترنتی طی کردن فرایند سفارش و پرداخت آن است. گاهی این مراحل آنقدر پیچیده می‌شوند که مخاطب از خرید کردن پشیمان می‌شود! سعی کنید راحت‌ترین راه را برای سفارش محصولات خودتان در نظر بگیرید. مثلاً در بعضی از فروشگاه‌ها در صفحه خرید و ثبت سفارش فرم‌هایی را قرار می‌دهند که هیچ دلیل منطقی برای پرکردن آن‌ وجود ندارد. حواس‌تان باشد که با گذاشتن این فرم‌ها حوصله مشتری را سر نبرید.

  1. روش‌های پرداخت را متنوع کنید

خیلی از مشتری‌ها ترجیح می‌دهند هزینه محصول موردنظر خود را درب منزل پرداخت کنند، اما در سایت بسیاری از فروشگاه‌ها این گزینه برای خرید وجود ندارد. همین موضوع باعث منصرف شدن خیلی از مشتری‌ها از خرید کردن می‌شود. علاوه‌براین سعی کنید تعداد درگاه‌های پرداخت اینترنتی را نیز افزایش دهید.

  1. مشتری را از لحظه‌به‎لحظه سفارش خود مطلع کنید

تجربه ثابت کرده مشتری‌ها معمولاً از زمان ثبت سفارش تا دریافت آن هر روز منتظر رسیدن بسته خودشان هستند. سعی کنید با ارسال پیامک و یا ایمیل مشتری را از وضعیت سفارشش باخبر کنید. با انجام این کار می‌توانید حس اعتماد افراد را نسبت به فروشگاه خود چندین برابر کنید.

  1. محصولات خود را پیش‌فروش کنید

این روش را می‌توان جزو ترفندهای روانشناسی برای افزایش فروش اینترنتی به‌حساب آورد. در این حالت مشتری با نگرانی از اتمام موجودی، خرید خودش را سریع‌تر انجام می‌دهد.

  1. گزینۀ چت آنلاین را فعال کنید

چت آنلاین این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند تا تمام سوالات و ابهامات خود را درباره محصول موردنظرشان از شما بپرسند و سپس با اطمینان کامل خرید خودشان را تکمیل کنند. همین موضوع به‌ظاهر ساده می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد.

  1. محصولات پرفروش را به ‌نمایش بگذارید

این روش هم مانند پیش‌فروش می‌تواند یک ترفند خوب برای افزایش فروش محصولات اینترنتی باشد. شما با انجام این کار مخاطبین را برای خرید ترغیب می‌کنید، بدون اینکه به آن‌ها اصرار کرده باشید.

  1. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام را فراموش نکنید

اگر بگوییم اینستاگرام ویترین فروشگاه اینترنتی و کسب‌وکار شماست، بیهوده نگفتیم. بیشتر مواقع جلب اعتماد و خرید از فروشگاه اینترنتی از اینستاگرام شروع می‌شود. پس فعالیت اصولی و درست در اینستاگرام یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای افزایش فروش اینترنتی است. البته داشتن یک کانال تلگرامی هم برای نمایش محصول و خدمات می‌تواند یک روش بدون هزینه و آنلاین برای ارتباط با مشتری و افزایش فروش اینترنتی باشد.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام را فراموش نکنید

آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام

اگر بتوانید از طریق اینستاگرام به فروش اینترنتی برسید، باید بگوییم که در جاده موفقیت روی سراشیبی افتاده‌اید و پس از آن فقط باید مراقب موانع و رقبا باشید، البته حواس‌تان به مشتری‌هایتان هم باشد!

برای رسیدن به فروش عالی در اینترنت سعی کنید نام و برندی مخاطب‌پسند داشته باشید، علاوه‌بر فعالیت در اینستاگرام و تلگرام در سایر شبکه‌های مجازی مثل لینکدین، توییتر، فیس‌بوک و… هم می‌توانید فعالیت داشته باشید. در ابتدای کار در اینستاگرام لطفاً لایک و فالوئر فیک نخرید، بلکه از امکانات این شبکه اجتماعی مثل تگ‌کردن، هشتگ‌گذاری، استوری و لایو استفاده کنید تا به مرور فالوورهایتان زیاد شود.

نکتۀ آخر درمورد فروش اینترنتی در اینستاگرام؛ تولید محتوای هدفمند برای پست‌ها و استوری‌هاست. حتماً شما هم دیده‌اید که بعضی از پیج‌ها با وجودی که 24ساعته استوری و پست می‌گذارند و مدام در حال تبلیغات هستند، اما آن‌چنان که باید در فروش آنلاین موفق نیستند!

ترفند‌های فروش اینترنتی و راه‌های افزایش فروش آنلاین چیزی است که تمام صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی و ادمین‌های پیج در اینستاگرام به‌ آن نیاز دارند. حالا از کجا و چطور این ترفندها را یاد بگیریم؟

آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام

نوین در دوره اینستاگرام خود صفر تا صد آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام را برای شما توضیح می‌دهد. در دوره صفر تا صد آموزش اینستاگرام نوین اهمیت حضور در فضای مجازی، تولیدمحتوای هدفمند، کپشن‌نویسی، هشتگ‌گذاری اصولی، جذب فالوور واقعی و… را یاد می‌گیرید.

اگر به‌دنبال راهی برای کسب درآمد از اینستاگرام هستید، اگر می‌خواهید ازطریق این فضا فروش اینترنتی خود را افزایش دهید و یا کسب‌وکاری سنتی دارید و می‌خواهید وارد فضای فروش آنلاین شوید، شرکت در دوره اینستاگرام نوین تمام چم‌وخم این کار را به شما یاد می‌دهد. تنها کافیست کمی انگیزه و علاقه داشته باشید تا با شرکت در این دوره در اینستاگرام غوغا به پا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر  و ثبت‌نام در این دوره می‌توانید به سایت نوین به آدرس https://www.novin.com/academy بروید یا با شماره 02163404 داخلی 3 تماس بگیرید.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments