مقایسه تلویزیون های Xvision و TCL | کدام برای خرید بهتر است؟

ایکس ویژن

خرید تلویزیون مقوله ای بسیار دشوار به حساب می آید که برای انجام اینکار می بایست فاکتور های مختلفی را در کنار هم قرار داد و در نهایت به یک نتیجه برای اقدام به خرید رسید. اولین فاکتور در هنگام خرید تلویزیون بودجه است و افراد با توجه به بودجه خود به سراغ خرید تلویزیون می روند. با توجه به بالا بودن قیمت تلویزیون بسیاری از برندهای خارجی، تمایل به خرید تلویزیون های ایرانی بسیار افزایش یافته است. در ادامه توجه شما را به مقایسه تلویزیون های دو برند تلویزیون  Xvision  و تی سی ال جلب می نمائیم.

 

ایکس ویژن:

ایکس ویژن به واسطه برخورداری از خدمات پس از فروش مادیران، همواره چند گام جلوتر از سایر برندهای تولید تلویزیون و لوازم خانگی در ایران بوده است. این شرکت با بهرهگیری از فناوری های نو در ساخت تلویزیون های هوشمند تلاش کرده تلویزیون های با حداکثر کیفیت و قیمت مقرون به صرفه را روانه بازار کند که اتفاقاً تا حد زیادی در هدف گذاری خود موفق بوده است چرا که بر طبق گزارش سایت دی جی کالا در سال 98، XVISION توانست رتبه نخست فروش تلویزیون را در نیمه سال 98 در این سایت پرطرفدار به دست بیاورد که خود گواهی بر محبوبیت تلویزیون های ایکس ویژن نسبت به سایر رقبا است.

بیشتر مدل های تلویزیون ایکس ویژن از پنل هایی تشکیل شده اند که قطعات آن دارای بخش های لایت برد و تیکان هستند، این پنل ها مشابه قطعاتی هستند که شرکت های داخلی تولید می کنند و با این وجود کیفیت ساخت قابل قبولی دارند.

تی سی ال:

یک شرکت الکترونیکی چند ملیتی چینی است و به لطف حضور در بازار های جهانی رتبه خوبی میان پرفروشترین ها به خود اختصاص داده است، به طوری که در سال 2019 دومین برند پرفروش تلویزیون در بازار جهانی نام گرفت.

 

طراحی ظاهری و نکات مثبت در قابلیت ها:

ایکس ویژن:

طراحی و پرستیژ تلویزیون های xvision اگرچه در حد سامسونگ و ال جی و سونی نیست اما توانسته رضایت بسیاری از کاربران ایرانی را جلب کند.

به عنوان امکاناتی که این تلویزیون را از سایر رقبا مجزا کند می توان از پنل LED با کیفیت  A+، زاویه دید بسیار وسیع 178 درجه افقی و عمودی، روشنایی و وضوح بسیار بالا در تصویر، مجهز به ماشین زمان (Time Shift) و برخورداری از پردازشگر چند هسته ای نام برد.

سیستم هوشمند آن ها نسبت به سری های پایین تی سی ال عملکرد به مراتب بهتری دارد و برخلاف رقیب خود دارای برنامه های کاربردی پیش فرضی مانند فیلیمو و آب و هوا و … است.

تی سی ال:

طراحی این تلویزیون اگرچه فاصله زیادی با برندهای معتبر جهانی دارد اما راضی کننده به نظر می رسد ولی زاویه دید چندان خوبی در تماشای تصاویر در این تلویزیون گزارش نشده است.

در محیط های کم نور و تاریک به سبب سطح کنتراست خوبی که دارد تصویر واضح و شفافی دارد . سری های هوشمند پایین (یعنی 3 تا 5) از سیستم عامل اندروید بهره می برند و همانطور که گفته شد عملکرد خوبی نداشته و سرعت و کارایی پایینی دارند و هیچ خبری از آپدیت نخواهد بود.

در سری های جدید تلویزیون های تی سی ال از سیستم عامل هوشمند اندروید استفاده شده که قادر به رقابت با بهترین تلویزیون های هوشمند در بازار هستند.

ایکس ویژن

نقاط ضعف و مشکلات رایج از دید خریداران:

در این قسمت سعی شده تا مشکلات و خرابی های رایجی را که خریداران این دو برند با آن ها رو به رو شده اند، برای تصمیم گیری راحت تر به شما معرفی شود. البته مشکلات ذکر شده صرفاً مربوط به این دو برند نبوده و حتی تلویزیون های سونی، سامسونگ و ال جی نیز بعضا با همین مشکلات دست به گریبان هستند و مشکلاتی را برای خریداران ایجاد کرده اند و در مجموع در خرید وسایل برقی، گریزی از خرابی و نقص در برخی بخش ها نیست.

 

ایکس ویژن:

پیدا شدن نوار صورتی بالای تصویر که با تعویض لامپ برطرف می شود، ایجاد لکه های رنگی در تصویر تلویزیون که بیشتر در سایز های بالا مثل 50 و 60 اینچ دیده می شود و قطعی تصویر هنگامی که صدا وجود دارد که در سایز 40 اینچ بیشتر دیده می شود.

 

تی سی ال:

قطع شدن صدا و نداشتن تصویر که مربوط به مین برد یا بلک لایت می باشد.

کم نوری و محوی تصویر صفحه نمایش

دیر روشن شدن یا روشن نشدن تلویزیون که مربوط به پاور می باشد، پخش شدن رنگ ها و اضافه شدن خطوط افقی و عمودی اضافه در تصویر و قطع و وصل شدن تصویر در صورت روشن بودن طولانی مدت تلویزیون.

 

 

جمع بندی کلی:

در نهایت باید گفت که در مقایسه تلویزیون های ایکس ویژن و تی سی ال، باید دقت داشت که با توجه به قیمت خرید، هر دو برند امکانات و کیفیت قابل قبولی ارائه می دهند ولی در مجموع با توجه به انتخاب عموم کاربران، به نظر می رسد تلویزیون های xvision با طراحی زیباتر و رابط کاربری و کیفیت تصویر بهتری که نسبت به TCL دارند، گزینه بهتری برای خرید به حساب می آیند.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
سعید اسماعیلی نژاد
سعید اسماعیلی نژاد
1 سال گذشته

واقعا خرید ایکسویژن پول دورریختنه یدونه خریدم خراب بود بعداز هشت ماه تونستم ثابت کنم تعمیر کردن نشد بعد بایکی دیگه عوض کردن دومی انقدر تصویر خراب بی کیفیت بود التماس کردم همون اولی برگردونن قبول نکردن واقعا ارزش خرید نداره

بهرام
بهرام
1 سال گذشته

سلام
با سپاس از مطلبی که نوشتید
همونی بود که دنبالش بودم.
اگه مطالبتون تاریخ داشته باشن بهتره چون مطلبی مانند این ممکنه با گذشت زمان مطابق با وضع روز نباشه و یا حتی وضع موجود، برعکس این مطلب بشه.