علائم ویروسی شدن تلویزیون سامسونگ و نحوه رفع مشکل

علائم ویروسی شدن تلویزیون سامسونگ و نحوه رفع مشکل

تلویزیون‌ها نیز مانند هر سیستم هوشمند دیگری ویروسی می‌شوند حتی برندهای معتبری مانند سامسونگ. در این مقاله در مورد دلایل ویروسی شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ بیشتر بخوانید.

تلویزیون‌ها نیز ویروس می‌گیرند

تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند مزایا و امکانات زیادی برای کاربرانشان داشته باشند، اما این امکانات، مشکلاتی را نیز به همراه دارد که در نسل قدیم تلویزیون‌ها وجود نداشت. متاسفانه تلویزیون‌های هوشمند مانند هر سیستم هوشمند دیگری – مانند یک کامپیوتر یا تلفن همراه- می‌توانند ویروسی شوند. این موضوع مختص به برند خاصی هم نیست و اگر نگهداری درستی از وسیله‌ی خود انجام ندهید، حتی بهترین برندهای لوازم صوتی تصویری مانند سامسونگ نیز می‌توانند ویروسی شوند. در بین انواع تلویزیون‌های این برند، تلویزیون ال ای دی آن محبوبیت بیشتری دارد از این رو در این مقاله که توسط نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ دیبا پشتیبان تهیه شده است می‌خواهیم در مورد ویروسی شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ، دلایل و روش رفع آن بیشتر توضیح دهیم.

تلویزیون‌ها نیز ویروس می‌گیرند

تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند مزایا و امکانات زیادی برای کاربرانشان داشته باشند، اما این امکانات، مشکلاتی را نیز به همراه دارد که در نسل قدیم تلویزیون‌ها وجود نداشت. متاسفانه تلویزیون‌های هوشمند مانند هر سیستم هوشمند دیگری – مانند یک کامپیوتر یا تلفن همراه- می‌توانند ویروسی شوند. این موضوع مختص به برند خاصی هم نیست و اگر نگهداری درستی از وسیله‌ی خود انجام ندهید، حتی بهترین برندهای لوازم صوتی تصویری مانند سامسونگ نیز می‌توانند ویروسی شوند. در بین انواع تلویزیون‌های این برند، تلویزیون ال ای دی آن محبوبیت بیشتری دارد از این رو در این مقاله می‌خواهیم در مورد ویروسی شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ، دلایل و روش رفع آن بیشتر توضیح دهیم.

در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ قسمتی برای اسکن در نظر گرفته شده است که به راحتی می‌توانید به کمک آن، وجود ویروس را تایید کنید. تنها کافی است مسیر زیر را طی کنید.

  • به بخش تنظیمات بروید.
  • گزینه‌ی General را انتخاب کنید.
  • سپس وارد بخش system manager شوید.
  • حالا وارد گزینه‌ی Smart security شوید.
  • گزینه‌ی scan را در این بخش انتخاب کنید. با این کار فرایند شناسایی ویروس آغاز می‌شود و اگر ویروسی شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ رخ داده باشد، در این بخش به شما نمایش داده می‌شود.

دلایل ویروسی شدن تلویزیون سامسونگ

دلایل ویروسی شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ

اما سوال مهم این است چرا تلویزیون ما ویروس می‌گیرد؟ همانطور که می‌دانید تلویزیون‌های هوشمند به اینترنت متصل می‌شوند. بعضی از سایت‌ها حاوی ویروس هستند و با ورود به آنها، تلویزیون شما دچار ویروس می‌شود. متاسفانه این تلویزیون‌ها ( نسل قدیم) به طور پیش فرض به سیستم آنتی ویروس مجهز نیستند و لذا مقاومتی در برابر این ویروس‌ها ندارند. در نتیجه ممکن است آسیب‌های شدیدی به سیستم آن وارد شود که به قدرت ویروس بستگی دارد.

ورود به سایت‌های مشکوک اگرچه اصلی‌ترین دلیل ویروسی شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ است، اما تنها دلیل آن نیست. دلیل دیگر اتصال فلش‌های ویروسی به تلویزیون است که می‌تواند به همان اندازه برای دستگاه شما خطرناک باشد. در واقع استفاده از فلش‌های ویروسی یکی از رایجترین روش‌های انتقال ویروس بین دستگاه‌های مختلف بوده است. شما می‌توانید به راحتی از این مشکل با یک ویروس‌کشی اولیه از فلش در کامپیوتر جلوگیری کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان‌انگیز یک تلویزیون هوشمند، امکان نصب برنامه‌های مختلف است. این برنامه‌ها نیز می‌توانند حاوی ویروس باشند و به سیستم شما صدمه بزنند. بهتر است تا حد امکان از نصب نرم افزارهای زیاد و مختلف با منبع نامشخص خودداری کنید. اما اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است آن را به صورت مستقیم در تلویزیون دانلود نکنید و ابتدا آنها را در کامپیوتر دانلود کرده و پس از ویروس‌کشی در تلویزیون خود نصب کنید.

نحوه‌ی ویروس‌کشی تلویزیون

حالا که تلویزیون ما دچار ویروس شده است، چطور می‌توان از شرش خلاص شد؟ به طور کلی از دو روش می‌توان برای رفع مشکل ویروسی شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ استفاده کرد. یکی اینکه می‌توانید تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید (Reset to factory). این کار شاید ویروس‌ها را از بین ببرد (البته در بیشتر موارد هم موفق است) اما همه‌ی تنظیماتتان را به حالت پیش فرض برمی‌گرداند که مطمئناً شما چنین چیزی را نمی‌خواهید.

بعضی موارد این شانس وجود دارد که بدون ریست کردن دستگاه، ویروس را از بین ببرید. اما برای این کار به یک تکنسین حرفه‌ای نیاز دارید. بهترین کار این است به خود نمایندگی‌های مجاز شرکت سامسونگ مراجعه کنید. زیرا آنها بهتر از هر شخص دیگری با سیستم دستگاه شما آشنا هستند و می‌توانند در سریعترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنند.

چطور از ویروسی شدن تلویزیون خود جلوگیری کنیم؟

چطور از ویروسی شدن تلویزیون خود جلوگیری کنیم؟

همیشه بهترین کار پیشگیری است. بهتر است به جای آن که درگیر روش‌های حل مشکل شوید از همان ابتدا با مراقبت بهتر از دستگاه خود مانع از ویروسی شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ شوید. بعضی از راحتترین روش‌های جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون به شرح زیراند:

  • از ورود به سایت‌های نامطمئن خودداری کنید.
  • از اتصال فلش مموری‌های ویروسی یا مشکوک به دستگاه‌تان خودداری کنید.
  • زمان‌هایی که نیاز ندارید، اتصال اینترنت تلویزیون خود را قطع کنید.
  • سخت‌افزار، برنامه‌ها و دستگاه‌های متصل به تلویزیون خود را به‌روزرسانی کنید. هکرها و نویسندگان بدافزار، از نر‌م‌افزارها و برنامه‌های قدیمی‌ برای ورود به سیستم استفاده می‌کنند، اما به‌روزرسانی‌ها، سدهای امنیتی برای دستگاهتان ایجاد می‌کند که می‌تواند به میزان زیادی از ورود آنها جلوگیری کند.
  • شبکه‌ی خانگی خود را ایمن نگه دارید، زیرا تلویزیون‌های هوشمند به اینترنت متصل می‌شوند. یک آنتی ویروس و فایروال، راه خوبی برای جلوگیری از آسیب به تلویزیون هوشمند شما در برابر تلاش‌های هکرها یا آلودگی به بدافزار است.
  • از رمز عبورهای پیچیده‌تری استفاده کنید، سیستم عامل روتر را به روز نگه داشته و مدیریتِ از راه دور دستگاه خود را خاموش کنید.
  • یک آنتی ویروس قدرتمند نصب کنید.

خوشبختانه آنتی ویروس‌های قدرتمندی برای جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ وجود دارد که در ادامه بعضی از بهترین آنها را معرفی می‌کنیم.

آنتی ویروس‌های تلویزیون‌های هوشمند

بیشتر تلویزیون‌هایی هوشمندی که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند به صورت پیش فرض به آنتی ویروس مجهز هستند. برای جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ، این شرکت با مجموعه‌ی McAfee قرارداد بسته است که کارشان تولید آنتی ویروس‌های قدرتمند است. با وجود آنکه تلویزیون‌های جدید به صورت پیش فرض این آنتی ویروس را دارند، اما اگر دستگاه شما قدیمی است به احتمال زیاد فاقد آن هستید. اما به دو روش کلی می‌توانید این نرم افزارها را نصب کنید:

  1. یا می‌توانید آپدیت‌های جدید شرکت سامسونگ را نصب کنید.
  2. یا می‌توانید خودتان این آنتی ویروس را روی تلویزیونتان نصب کنید.

با نصب این آنتی ویروس، به میزان زیادی از ورود ویروس‌ها به تلویزیون خودداری می‌کنید و در زمانی که فلش‌های مشکوک به دستگاه خود وصل کنید یا وارد سایت‌های ویروسی شوید، این نرم افزار به شما هشدار می‌دهد.

از تلویزیون هوشمند خود نگهداری کنید

اگرچه احتمال ویروسی شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ همانند بسیاری از دیگر از تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد، اما همانطور که در این مقاله خواندید، می‌توانید به راحتی و با رعایت چند نکته‌ی ساده از بروز این مشکل جلوگیری کنید. در صورتی که دستگاهتان به ویروس آلوده شد می‌توانید با کمک گزینه‌یReset to factory، بسیاری از ویروس‌ها را از بین برده و دوباره تنظیمات خود را انجام دهید. اما اگر بعد از این کار مشکل ویروس دستگاهتان برطرف نشد، باید از یک تعمیرگاه یا نمایندگی مجاز سامسونگ مانند نمایندگی تعمیرات سامسونگ دیبا پشتیبان کمک بخواهید تا تلویزیونتان را مورد بررسی‌های بیشتر قرار دهد. در این راستا از مراجعه به تعمیرکاران غیرمجاز خودداری کنید زیرا ممکن آسیب‌های بیشتری به دستگاهتان وارد شود.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments