میکروکنترلر AVR | ریزکنترلگری با معماری مدرن و کارایی بی‌نظیر + معرفی بهترین مرجع خرید

میکروکنترلر AVR | ریزکنترلگری با معماری مدرن و کارایی بی‌نظیر + معرفی بهترین مرجع خرید

میکروکنترلر AVR؛ یک کامپیوتر کوچک اما قدرتمند

اجرای خودکار فرامین در دستگاه‌های الکترونیکی به برنامه‌نویسی و اجرای برنامه نیاز دارد. استفاده از کامپیوترها در دستگاه‌های الکترونیکی به علت هزینه بالا و محدودیت در ابعاد ممکن نیست. به همین خاطر برای اجرای برنامه‌ها در دستگاه‌های الکترونیکی کوچک‌تر و ساده‌تر، از میکروکنترلر استفاده می‌شود. این قطعات در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که یکی از پرفروش‌ترین آن‌ها میکروکنترلر AVR است. این نوع ریزکنترلگرها با پردازنده‌های مبتنی بر معماری AVR تولید می‌شوند. کمپانی ATMEL در اصل اولین تولیدکننده این نوع ریزکنترلگرها بود و در حال حاضر امتیاز این معماری را به شرکت‌های دیگر نیز می‌فروشد. در این مطلب با میکروکنترلر AVR، برترین ویژگی‌ها و شرکت‌های تولیدکننده آن آشنا می‌شویم.

میکروکنترلر AVR؛ یک کامپیوتر کوچک اما قدرتمند

برترین ویژگی‌های میکروکنترلر AVR چیست؟

برای اولین‌ بار در سال 1997 بود که اولین میکروکنترلر AVR بازار معرفی شد. از سال 1997 تا به امروز، میکروکنترلرهای مبتنی بر avr توانسته‌اند یکی از رقیب‌های اصلی محصولاتی مانند میکروکنترلرهای مبتنی بر ARM باشند. هرچند که در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به محصولات مبتنی بر آرم برتری دارند. از جمله ویژگی‌های برتر میکروکنترلر AVR می‌توان به پردازشگرهایی با کارایی بالا، حافظه خودبرنامه‌ریز و هماهنگی با انواع سیستم‌ها اشاره کرد. ویژگی‌هایی که به مرور زمان، ریزکنترلگرهای AVR را به محصولاتی پرفروش تبدیل کردند. در ادامه با این ویژگی‌ها آشنا می‌شویم.

پردازشگرهایی با بیشترین کارایی

تفاوتی ندارد که از میکروکنترلر ATMEGA استفاده می‌کنید یا ریزکنترلگر کمپانی‌هایی مانند ATMEL و میکروچیپ را خریداری کرده‌اید. در تمام این محصولات از هسته پردازنده مرکزی مبتنی بر معماری avr استفاده شده است. این معماری به پردازشگر اجازه می‌دهد تا داده‌ها را با سرعت بسیار بالایی پردازش کند. بسته به نوع پردازنده مورد استفاده در ریزکنترلگر، شما می‌توانید داده‌ها را در بسته‌های 8، 16 و 32 بیتی پردازش کنید. قدرت پردازشی بالای میکروکنترلرهای AVR این امکان را به شما می‌دهد که انواع برنامه‌ها و کامپایلرها را بدون وقفه اجرا کنید.

دارای حافظه ROM

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های میکروکنترلر AVR، برخورداری از حافظه ROM یا حافظه قابل برنامه‌ریزی فقط خواندنی است. این حافظه در صورت قطع جریان برق نیز محتوای خود را از دست نمی‌دهد و به همین خاطر یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه‌های الکترونیکی به‌شمار می‌آیند. بسته به مدل میکروکنترلر AVR مورد نظر شما، حافظه ROM آن می‌تواند متغیر باشد.

هماهنگی با انواع سیستم‌ها

از آن‌جایی که از میکروکنترلرها در انواع دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود، این قطعات باید با انواع سیستم‌ها هماهنگی داشته باشند. برای مثال میکروکنترلر AVR با انواع پورت‌های ورودی و خروجی و روش‌های متنوع نصب مانند سطح نصبی عرضه می‌شود. همچنین شما می‌توانید انواع کامپایلرها و برنامه‌ها را روی این نوع ریزکنترلگرها به‌آسانی اجرا کنید. پس اگر به دنبال خرید یک میکروکنترلر هماهنگ با انواع سیستم‌ها هستید، خرید میکروکنترلر AVR را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برترین ویژگی‌های میکروکنترلر AVR چیست؟

قابلیت به‌روزرسانی فوق‌العاده

شرکت‌های تولیدکننده میکروکنترلر AVR، برای رفع ایرادات، باگ‌ها و مشکلات امنیتی، به‌روزرسانی‌های زیادی را منتشر می‌کنند. بیشتر میکروکنترلرهای AVR بازار، قابلیت به‌روزرسانی فوق‌العاده‌ای دارند و تا سال‌ها می‌توانند به‌روزرسانی شوند. این ویژگی برای دستگاه‌های الکترونیکی که عمر زیادی دارند و باید در صنایع حساس استفاده شوند، اهمیت بسیار زیادی دارد. البته برای دریافت به‌روزرسانی‌های مداوم، شما باید میکروکنترلر AVR مورد نظرتان را از یک مرجع معتبر خریداری کنید که اجناس اورجینال را می‌فروشد.

کدام برندها میکروکنترلر avr تولید می‌کنند؟

همان‌طور که اشاره شد، اولین تولیدکننده میکروکنترلرهای AVR در جهان، کمپانی Atmel بود و به مرور زمان، کمپانی‌های دیگری مانند چاینا مارکت (China Market) و میکروچیپ نیز وارد بازار تولید این نوع ریزکنترلگرها شدند. البته باید اشاره کرد که در حال حاضر، کمپانی میکروچیپ بزرگ‌ترین تولیدکننده این نوع میکروکنترلرها به‌شمار می‌آید. در ادامه با سه کمپانی برتر تولیدکننده میکروکنترلر AVR آشنا می‌شویم.

کمپانی Atmel

شرکت Atmel یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده میکروکنترلر در بازار است. همچنین این کمپانی اولین تولیدکننده میکروکنترلرهای AVR نیز به‌شمار می‌آید. البته باید گفت که در سال 2016، این شرکت توسط برند میکروچیپ خریداری شد و دیگر به‌صورت مستقل محصولی را به بازار عرضه نمی‌کند. اگر به دنبال خرید یک میکروکنترلر AVR حرفه‌ای هستید، محصولات کمپانی Atmel هنوز هم جزو بهترین‌های بازار به‌شمار می‌آیند و به‌خوبی می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند. همچنین ریزکنترلگرهای avr این برند هماهنگی بسیار خوبی با انواع کامپایلرها و برنامه‌ها دارند.

کدام برندها میکروکنترلر avr تولید می‌کنند؟

کمپانی میکروچیپ (Microchip)

برند میکروچیپ را می‌توان یکی از مشهورترین و معتبرترین برندهای آمریکایی بازار در زمینه تولید میکروکنترلرها دانست. برای مثال میکروکنترلر PIC یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار است که توسط این کمپانی آمریکایی تولید می‌شود. اگر به دنبال خرید یک میکروکنترلر AVR کارآمد و حرفه‌ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم خرید محصولات این کمپانی را در اولویت خود قرار دهید. هرچند که ریزکنترلگرهای کمپانی‌های دیگر نیز کیفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند به‌خوبی پاسخگوی نیازهای شما باشند.

نکات مهم در هنگام خرید میکروکنترلر AVR

توجه به برخی نکات در هنگام خرید میکروکنترلر AVR به شما کمک می‌کند تا ریزکنترلگرهایی با توان بالا و قیمت مناسب خریداری کنید. اولین و مهم‌ترین نکته، مشخص کردن انتظاراتتان از یک میکروکنترلر AVR است. چرا که این محصولات با طیف وسیعی از مشخصات فنی تولید می‌شوند و شما باید محصولی مطابق با خواسته‌های فنی خود خریداری کنید. یکی دیگر از نکات مهم، خرید میکروکنترلر برندهای معتبر است. طی سال‌های اخیر برندهای نامعتبر زیادی وارد بازار تولید میکروکنترلر AVR شده‌اند که محصولات آن‌ها کیفیت مناسبی ندارند و نمی‌توانند کارایی خوبی ارائه دهند.

نکات مهم در هنگام خرید میکروکنترلر AVR

برای خرید میکروکنترلر AVR، بای بست در کنار شماست

شما برای خرید میکروکنترلر AVR گزینه‌های بسیار متنوعی پیش روی خود دارید. برای مثال می‌توانید از بین محصولات کمپانی‌های مختلف، انتخاب کنید و یا به طیف وسیعی از مشخصات فنی دسترسی دارید. با این حال، خرید میکروکنترلر AVR از یک فروشگاه معتبر اهمیت زیادی دارد. فروشگاهی که این نوع ریزکنترلگرها را با تضمین اصالت کالا بفروشد. مجموعه بای بست یکی از باسابقه‌ترین واردکنندگان قطعات الکترونیکی در ایران است که شما می‌توانید انواع مدل‌های میکروکنترلر AVR را از این فروشگاه خریداری کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید و انواع میکروکنترلرهای AVR را به بهترین قیمت ممکن سفارش دهید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments