دوج کوین بهتر است یا ترون؟

دوج کوین بهتر است یا ترون؟

برای سرمایه گذارانی که به دنبال خرید ارز دیجیتال هستند، انتخاب بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری اهمیت بسیار زیادی دارد. اینکه کدام ارز دیجیتال را بخریم و خرید کدام رمز ارز می‌تواند سود بیشتری برای ما به دنبال داشته باشد، اصلی‌ترین و مهم‌ترین چالشی است که پاسخ آن می‌تواند کلید خوشبختی ما باشد. بالا رفتن تنوع رمز ارزها در بازار، در کنار داشتن معایبی مانند بیشتر شدن تعداد پروژه‌های کلاه‌برداری و یا سردرگم شدن افراد برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال، این مزیت بزرگ را نیز به دنبال داشته که امکان انتخاب رمز ارز‌هایی با پتانسیل رشد خیلی بالا برای سرمایه گذاران با سرمایه‌های کم نیز وجود دارد.

پامپ شدن ارز دیجیتالی مانند شیبا اینو در سال ۲۰۲۱ به خوبی پتانسیل بالای بازار ارز دیجیتال را به تمام سرمایه‌گذاران نشان داد و از آن به بعد، اکثر تریدرها درصدد انتخاب رمز ارز‌هایی هستند که چنین شرایطی را برای آن‌ها به وجود آورد. معمولا وقتی قیمت ارز دیجیتال بسیار پایین باشد و در عین حال جذابیت‌های زیادی مانند حجم معاملات بالا، تبلیغات زیاد و یا کاربردهای بسیار ویژه برای آن وجود داشته باشد، پتانسیل تبدیل‌شدن آن به یک شیبا اینو جدید وجود خواهد داشت. اما سوال اینجاست که کدام ارز دیجیتال چنین شرایطی داشته و می‌تواند گزینه بعدی سرمایه‌گذاران باشد؟

در همین راستا در این مقاله سعی داریم تا به بررسی دو ارز دیجیتال معروف و محبوب بازار که ممکن است چنین پتانسیلی داشته باشند، یعنی ارز دیجیتال دوج کوین و ترون بپردازیم. خوشبختانه امکان خرید هر دوی این ارزهای دیجیتال در انواع صرافی آنلاین ایرانی وجود داشته و کاربران و تریدر‌های ایرانی هیچ چالشی برای خرید هیچ‌کدام از این دو رمز ارز ندارند.

 

چرا قیمت دوج کوین و ترون پایین است؟

ارز دیجیتال دوج کوین و ترون باوجوداینکه هر دو در رتبه‌های بالای رنکینگ ارزهای دیجیتال قرار دارند، همچنان قیمت بسیار پایینی داشته و امکان سرمایه گذاری بر روی آن‌ها با سرمایه‌های بسیار کم نیز وجود دارد. شاید این سوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که چرا قیمت ترون و قیمت دوج کوین همچنان پایین است.

پاسخ‌ها و دلایل بسیار زیادی را می‌توان برای پایین بودن قیمت دوج کوین و ترون بررسی کرد؛ اما لازم به توضیح است که پایین بودن قیمت یک رمز ارز به‌هیچ‌وجه به معنی بی‌ارزش بودن آن نیست. این مهم، دقیقا به دلیل عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت ارزهای دیجیتال در بازار است. به‌عنوان مثال یکی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت یک ارز دیجیتال تعداد سکه‌های در گردش برای آن از سوی تیم توسعه‌دهنده است. تعداد سکه‌های در گردش و کل سکه‌های در نظر گرفته شده برای شبکه یک ارز دیجیتال بر اساس نوع کاربرد آن تعیین می‌شود؛ اما وقتی تعداد این سکه‌ها خیلی زیاد باشند عملا قیمت رمز ارز موردنظر خیلی بالا نخواهد بود.

به‌عنوان مثال در حال حاضر ارز دیجیتالی مانند بیت کوین حدود ۱۹ میلیون سکه در گردش در بازار داشته و حداکثر تعداد سکه‌های آن نیز می‌تواند به ۲۱ میلیون واحد برسد. درحالی‌که این مقدار برای دوج کوین و ترون چندین میلیارد واحد است. وجود عوامل این‌چنینی باعث شده تا قیمت یک ارز دیجیتال به‌هیچ‌وجه معیار خوبی برای سنجش ارزش و پتانسیل آن‌ها برای رشد نباشد؛ اما با این حال کاربران کارکشته با دیدن چنین شرایطی به راحتی درک می‌کنند که چرا قیمت ترون و دوج کوین و ارزهای دیجیتال مشابه آن‌ها پایین است.

 

دوج کوین کی پامپ میشود؟

خرید دوج

بسیاری از سرمایه گذارانی که در سال ۲۰۲۱ پامپ شدن شگفت‌انگیز ارز دیجیتال دوج کوین را دیده‌اند، باز هم به دنبال فرصتی هستند تا از پامپ شدن‌های این ارز استفاده کنند. در نظر داشت باشید که پامپ قیمت، با افزایش قیمت متفاوت است. در پامپ، قیمت بر اساس هیجانات به‌طور ناگهانی رشد کرده و با فروکش کردن هیجانات نیز به‌سرعت کاهش پیدا می‌کند. اما افزایش قیمت ارزهای دیجیتال به‌آرامی و به دلیل ویژگی‌های فنی مثبت آن‌ها اتفاق می‌افتد.

بسیاری از تحلیلگران هدف قیمت یک دلاری را برای ارز دیجیتال دوج کوین در نظر می‌گیرند. هدفی که دوج کوین برای رسیدن به آن بایستی حداقل ده برابر افزایش قیمت نسبت به شرایط کنونی داشته باشد. تحلیلگران زیادی چنین شرایطی را برای قیمت ارز دیجیتال دوج کوین در ۲ یا ۳ سال آینده متصور هستند. البته رسیدن دوج کوین به یک دلار با توجه به عرضه بسیار زیاد این ارز بعید به نظر می‌رسد اما اگر حمایت‌های افراد مشهور از این کوین ادامه داشته باشد، می‌توان آینده روشنی برای دوج متصور بود.

 

پیش‌بینی قیمت آینده ارز ترون

قیمت ترون

کاربران زیادی هم هستند که به امید رسیدن به سودهای قابل توجه اقدام به خرید ترون کرده و آن را در کیف پول خود نگهداری می‌کنند. جالب است بدانید که ارز دیجیتال ترون یکی از کاربردی‌ترین شبکه‌ها را در میان انواع پلتفرم‌های تعریف شده در بازار ارز دیجیتال داشته و در حال حاضر نیز استاندارد شبکه ترون یعنی TRC20 تبدیل به یکی از بهترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای انتقال ارز‌های دیجیتال شده است.

کاربرد‌های بسیار متنوع و جذابیت‌های این‌چنینی باعث شده تا ارز دیجیتال ترون تبدیل به یکی از محبوب‌ترین‌های بازار رمز ارزها شده و نگاه‌ها به سمت آن جلب شود؛ اما با توجه به اینکه این رمز ارز به دنبال تبدیل‌شدن به ارز دیجیتالی برای پرداخت‌ها است، نباید انتظار افزایش قیمت خیلی زیاد در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت در آن داشته باشیم؛ با این حال با بزرگ‌تر شدن و گسترده‌تر شدن بازار ارز دیجیتال در یکی دو سال آینده، احتمالا باید ارز دیجیتال ترون را نیز به‌عنوان یک رمز ارز مناسب برای سرمایه گذاری در بازه‌های زمانی طولانی‌مدت بدانیم.

 

دوج کوین بخریم یا ترون؟

اما سوال اینجاست که برای رسیدن به سود‌های قابل توجه دوج کوین بخریم یا ترون؟ پاسخ دادن به این سوال نیاز به بررسی‌های بسیار زیادی دارد. در حال حاضر شبکه ترون تبدیل به یکی از کاربردی‌ترین شبکه‌ها در بازار رمز ارزها شده و همین امر می‌تواند آینده درخشانی برای آن رقم بزند؛ اما در مقابل هر روز شاهد تبلیغات زیاد برای میم کوین دوج هستیم. دوج، عملا کاربرد خاصی در دنیای ارزهای دیجیتال ندارد و صرفا به دلیل تبلیغات و حمایت افرادی همچون ایلان ماسک، رشد پیدا کرده است.

با توجه به جمیع این جوانب، به نظر می‌رسد که خرید دوج کوین و ترون هر یک می‌تواند مزیت‌های خاص خود را برای سرمایه گذاری در این بازار به دنبال داشته باشد. ارز دوج کوین امکان پامپ‌های چند صددرصدی دارد و بیشتر به هیجانات موجود در میان کاربران واکنش نشان می‌دهد. در مقابل، ارز ترون کاربرد و تیم توسعه‌دهنده بسیار معتبرتری نسبت به دوج کوین دارد. این ارز با فراهم نمودن امکاناتی مانند انتقال سریع و ارزان ارزهای دیجیتال، خود را در بازار پررقابت ارزهای دیجیتال تثبیت کرده است. می‌توان گفت خرید ترون نسبت به خرید شت کوینی مانند دوج کوین، سرمایه‌گذاری امن‌تر و کم‌ریسک تری است. اگرچه ممکن است سود کمتری نیز برای شما به همراه داشته باشد.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments