‌چرا به رفسنجان سفر کنیم؟

برای تماشای باغ های سرسبز پسته و بازدید از بزرگترین معدن مس، باید راهی رفسنجان شوید. رفسنجان یکی از شهرهای مهم استان کرمان به حساب می‌آید که تا تهران حدود 870کیلومتر فاصله دارد. این شهر به سبب معادن و پتانسیل بالای اقتصادی، از اهمیت ویژه ای برخودار است. علاوه بر این، تاریخ و قدمت شهر رفسنجان موجب شده تا جاهای دیدنی و اماکن تاریخی در رفسنجان کم نباشند. از این رو گردشگران برای آشنایی با فرهنگ و مردمان محلی و آب و هوایی تازه کردن، به رفسنجان سفر می‌کنند. برای اقامت در رفسنجان، هتل های رفسنجان با امکانات و خدمات رفاهی کامل، در اختیارتان هستند تا سفر خوب و خوشی را تجربه کنید.

با رفسنجان بیشتر آشنا شوید

رفسنجان یکی از شهرهای تاریخی و بازرگانی جنوب شرق ایران به حساب می‌آید که از شرق با کرمان و از غرب با شهربابک همسایه است. این شهر حدود 162 هزار نفر جمعیت دارد که مردمان آن به زبان فارسی رفسنجانی صحبت می‌کنند. نام قدیمی این شهر به سبب کانی های مس، رفسنگان به معنی معدن مس نام داشته که در طول زمان به رفسنجان تغییر پیدا کرده است. خانه حاج علی آقا که بزرگترین خانه خشتی جهان محسوب می‌شود در این شهر قرار دارد. در ادامه شما را بیشتر باجاهای دیدنی رفسنجان آشنا می‌کنیم.

آب و هوای رفسنجان و بهترین زمان سفر به آن

رفسنجان حدود 1500 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد که آب و هوای آن به سبب موقعیت جغرافیایی، نیمه بیابانی است. تابستان های رفسنجان گرم و زمستان های آن سرد و خنک خواهد بود. این شهر در بهار  تابستان در معرض بادهای مونسون قرار می‌گیرد که موجب پدید آمدن بارش های خوبی در این شهر می‌شود. اوایل بهار و پاییز که هوا معتدل و خنک‌تر است را می‌توان بهترین زمان سفر به رفسنجان معرفی کرد

چگونه به رفسنجان سفر کنیم؟

برای سفر به رفسنجان از تهران، حدود 870 کیلومتر راه خواهید داشت که برای پیمودن این مسافت حدود 10 ساعت راه باید بپیمایید. برای رفتن به رفسنجان، هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی می‌توانید اقدام کنید. سفر با خودروی شخصی به رفسنجان از مسیر قم، اصفهان، یزد می‌گذرد و قطارهای رفسنجان هم که به سمت بندرعباس حرکت می‌کنند، در این شهر توقف خواهند داشت. اگر همراه خود کودک یا فرد میانسالی دارید، ما به شما راه های زمینی را پیشنهاد نمی‌کنیم، زیرا علاوه بر زمان بر بودن، خسته کننده و طولانی نیز خواهد بود. اما خوشبختانه رفسنجان فرودگاه دارد و شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما رفسنجان با قیمتی مناسب در فلای تودی، این مدت زمان را به یک ساعت و نیم کاهش دهید و مدت زمان بیشتری را به جای بودن در راه، در رفسنجان باشید.

آب و هوای رفسنجان و بهترین زمان سفر به آن

در رفسنجان کجا اقامت داشته باشیم؟

مردم مهماندوست رفسنجان برای فراهم کردن اوقاتی خوش برای مهمانانشان، اقامتگاه های خوب و با امکانات رفاهی مناسبی را تدارک دیده اند‌ که مسافران می‌توانند با توجه با بودجه و سلیقه خودشان رزرو کنند. از بهترین هتل های رفسنجان برای اقامت می‌توانید یکی از هتل های جهانگردی، الماس رفسنجان و هیلان را انتخاب کنید. این هتل ها قیمت خیلی بالایی ندارند. برای رزرو هتل موردنظرتان همراه با تخفیفات ویژه، سری به سایت فلای تودی بزنید.

بهترین جاهای دیدنی رفسنجان کدامند؟

رفسنجان از شهرهای تاریخی ایران به حساب می‌آید که جاهای دیدنی کم ندارد. برای شروع می‌توانید از خانه تاریخی حاج آقا علی شروع کنید، این بنا بزرگترین خانه خشتی در دنیا محسوب می‌شود. از دیگر جاذبه های گردشگری رفسنجان که حتما باید از آنها بازدید کنید شامل کاروانسرای کبوترخان، کاروانسرای قطب آباد، بادگیر معین، حصار قدیم رفسنجان، موزه رفسنجان و موزه مردم شناسی می‌شود. غار میرزا، معبد آناهیتا یا همان قلعه دزدان، درخت کهن پسته و یخدان عباس از دیگر جاذبه های رفسنجان به شمار می‌روند که اندکی از مرکز شهر رفسنجان فاصله دارند.

سوغات رفسنجان

رفسنجان نیز مانند سایر شهرهای ایران، خوراکی و سوغات خاص خودش را دارد که می‌توانید به یادگار آنها را تهیه و همراه به بیاورید. پسته مهم ترین سوغات رفسنجان به شمار می‌رود که می‌توانید آن را در طعم ها و نوع های مختلف از بازار رفسنجان خریداری کنید. دیگر سوغات رفسنجان نیز شامل قاووت، کره پسته، حلوای پسته، کماج سهن و کلمپه می‌شود. مس رفسنجان و کاشی و سرامیک از دیگر صنایع این شهر هستند که شهرت جهانی دارند.

رزرو هتل های رفسنجان با مناسب ترین قیمت در فلای تودی

اگر برای تعطیلات نوروز به دنبال مقصدی جدید و کشف نشده می‌گردید، رفسنجان می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای سفر باشد. این شهر هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده و با قدم زدن در خیابان ها و کوچه پس کوچه های آن می‌توانید به زمان های قدیم سفر کنید. برای اقامت در رفسنجان هم نگران نباشید فلای تودی بهترین هتل های رفسنجان را با ارزانترین نرخ در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای رزرو هتل در رفسنجان کافی است، وارد سایت فلای تودی شوید، در بخش هتل های داخلی، شهر مقصد (رفسنجان) را انتخاب کنید، تاریخ ورود و خروج، تعداد نفرات و اتاق هایی که نیاز دارید را وارد کنید تا با کلیک بر روی گزینه جستجو، هتل های مختلف به شما نمایش داده شود. با کلیک روی گزینه رزرو هتل وارد صفحه درج اطلاعات و پرداخت می‌شوید که پس از نهایی کردن خرید واچر هتل از طریق پیامک یا ایمیل برایتان ارسال خواهد شد.

 

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments