گوگل ادوردز (Google Adwords) چیست؟

گوگل ادورز

گوگل ادوردز (Google Adwords) سرویس تبلیغاتی گوگل است. گوگل ادوردز به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا به ازای پرداخت هزینه در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر شوند. صاحبان کسب‌و‌کارهای اینترنتی و مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند با استفاده از گوگل ادوردز برای محصولات و خدمات خود بازاریابی کنند و افراد بیشتری را با کسب و کار خود آشنا کنند.

منبع اصلی درآمد شرکت گوگل از طریق تبلیغات تامین می‌شود و تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ دنیا با کمک تبلیغات گوگل به سود هنگفتی رسیده‌اند. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ توصیه می‌کنند که صاحبان کسب و کارهای کوچک در ابتدای راه‌اندازی وب‌سایت خود برای جذب مشتریان از تبلیغات در گوگل استفاده کنند. تبلیغ در ادوردز اگر بدرستی برنامه ریزی و پیاده سازی شود می تواند برای کسب و کارها بسیار سودمند و مفید باشد و بازگشت سرمایه بالا و سریعتری نسبت به سایر روش های تبلیغات اینترنتی داشته باشد.

تبلیغات گوگل ادوردز در کجا نشان داده می‌شود؟

وقتی عبارتی را در گوگل تایپ می‌کنید و دکمه «جستجو» را فشار می‌دهید، همراه با نتایج جستجوی گوگل، در بالا و پایین صفحه نتایج جستجو، تبلیغات متنی نیز نمایش داده می‌شود. اینها همان وب‌سایت‌هایی هستند که در گوگل ادوردز سفارش تبلیغات داده‌اند.  تبلیغات در گوگل ادوردز شامل دو عنوان، توضیحاتی کوتاه و لینک وب‌سایت می‌شود و می‌توان اطلاعات بیشتری مانند ویژگی‌ها، شماره تماس، لینک‌های مهم و … را در قالب افزونه‌های تبلیغ به آن افزود.

تبلیغات گوگل

هزینه تبلیغات ادوردز چقدر است؟

تبلیغات در گوگل ادوردز با روش پرداخت به ازای کلیک ( PPC یا Pay-per-click) است؛ یعنی به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات شما، هزینه باید پرداخت کنید. البته باید گفت این هزینه به میزان رقابت کلمه‌ای که قصد تبلیغ برای آن را دارید نیز بستگی دارد و نرخ تبلیغات کلیکی گوگل برای کلمات مختلف متفاوت است. در صورتی که رقیب زیادی برای شما نباشد، شما با هزینه هر کلیک، یک سنت هم می توانید تبلیغ کنید ولی در صورتی که رقبای شما، قیمت پیشنهادی بالاتری به گوگل داده باشند، شما باید قیمت یالاتری از آنان پیشنهاد دهید.

هزینه تبلیغات ادورز

چرا باید در گوگل تبلیغ کنید؟

بیشتر افراد وقتی دنبال کالا و یا خدماتی می گردند اولین کاری که انجام می دهند در مورد آن محصول و یا خدمت به جستجو در اینترنت می پردازند. در صورتی که سایت شما خدمات مشابهی با عبارت جستجو شده کاربر داشته باشد می توانید در همین هنگام، با نمایش تبلیغ خود، شانس بالایی برای جذب آن مشتری داشته باشید. اگر برای تبلیغ در گوگل، کلمه کلیدی مناسبی انتخاب کرده باشید؛ به جرات می‌توان گفت که این نوع تبلیغ بهترین روش تبلیغ در اینترنت است. با تبلیغات کلیکی در گوگل بیشترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) حاصل می‌شود.

مقایسه تبلیغات در گوگل با دیگر روش‌های تبلیغات در اینترنت

تبلیغ در گوگل ادوردز چندین فایده دارد:

  • اشخاصی که روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، حتما کلمه کلیدی مربوط به کسب‌و‌کار شما را جستجو کرده‌اند. پس احتمال اینکه به مشتری شما تبدیل شوند بیشتر است.
  • معمولا تبلیغات شما توسط افراد تکراری دیده نمی‌شود. هر روز افراد جدیدی تبلیغات شما را مشاهده می‌کنند.
  • می‌توان بازه زمانی نمایش آگهی را مشخص کرد.
  • می‌توانید منطقه جغرافیایی سفارش‌دهندگان و مشتریان را مشخص کنید تا از یک مکان خاص مشتری داشته باشید.
  • می‌توان آمار دقیق بازدید و زبان تبلیغ را مشخص کرد.
  • بهترین روش برای افزایش ترافیک موثر وب‌سایت شما است.

اما در دیگر روش‌های تبلیغاتی این مزایا وجود نخواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید.

تبلیغات ادورز

فرض کنید شما وب‌سایتی در زمینه خدمات طراحی سایت دارید و می‌خواهید برای آن تبلیغ کنید. اگر برای تبلیغ از گوگل ادوردز استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید شخصی که روی تبلیغات شما کلیک می‌کند، کلمه‌ای مرتبط با خدمات طراحی سایت را جستجو کرده است و احتمال اینکه آن فرد را به مشتری خود تبدیل کنید، بسیار زیاد است. هم‌چنین به این موضوع نیز توجه کنید روزانه افراد جدیدی عبارت «خدمات طراحی سایت» را در گوگل جستجو می‌کنند؛ بنابراین هر روز افراد جدیدتری تبلیغ شما را می‌بینند.

در مقابل فرض کنید که شما برای دیده شدن تبلیغ خود، روش تبلیغ بنری در سایت های دیگران را انتخاب می‌کنید. در این حالت اگر سایتی که در آن تبلیغ می‌کنید روزانه 10 هزار بازدید داشته باشد، تقریباً می‌توان گفت اکثر بازدیدهای این سایت افراد تکراری هستند و مخاطبین دائمی آن سایت هستند که هر روز بازدید می‌کنند و افراد جدید کمی تبلیغ شما را می‌بینند. هم‌چنین در این روش نمی‌توانید مطمئن باشید افرادی که روی بنر تبلیغاتی شما کلیک می‌کنند، مخاطب واقعی موضوع سایت شما هستند یا خیر؛ زیرا ممکن است خیلی از افراد از روی کنجکاوی روی تبلیغات شما کلیک کنند و این موضوع نرخ خروج وبسایت شما را بالا می‌برد و اثر منفی روی رتبه وب‌سایت شما دارد.

نتیجه‌گیری:

برای کسانی که برای بهینه‌سازی وب‌سایتشان وقت نمی‌گذارند و یا با اصول سئو آشنایی ندارند، می‌توانند با پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل ، محصول یا خدمات خود را در گوگل تبلیغ کنند .شرکت‌های زیادی در زمینه تبلیغات در گوگل فعالیت می‌کنند. اگر به دنبال پشتیبانی خوب و تاثیرگذاری بالای تبلیغات در گوگل هستید، ما به شما سایت جی ادز را معرفی می‌کنیم. تیم حرفه‌ای جی ادز به شما کمک می‌کنند تا تبلیغات خود را در گوگل شروع کنید و خدمات و محصولات‌تان را به قشر گسترده‌ای از مخاطبان خود معرفی کنید. برای آموزش گوگل ادوردز نیز می‌توانید وبلاگ جی ادز را مطالعه کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
حسین
حسین
6 سال گذشته

بسیار ممنونم برای معرفی خدمات تبلیغ در گوگل