کاربردهای درایو یاسکاوا در صنایع گوناگون

کاربردهای درایو یاسکاوا در صنایع گوناگون

یاسکاوا یک تولید کننده‌ی مشهور ژاپنی در زمینه‌ی ربات ها، سرو ها، کنترل کننده های حرکتی و درایوهای سرعت متغیر است. محصولات این شرکت در صنایع مختلف به طور گسترده برای کارهایی مانند جوشکاری، رنگ آمیزی، مونتاژ و جابجایی مواد استفاده می‌شود. دقت و قابلیت اطمینان، یاسکاوا را به برندی پرکاربرد در ساده سازی فرآیند های تولید تبدیل کرده است. در صنعت الکترونیک، ربات‌های یاسکاوا و سیستم‌ های کنترل حرکت دقیق در ساخت نیمه ‌رساناها، لوازم الکترونیکی و سایر اجزای الکترونیکی، به کار می‌روند. توانایی آن ها در انجام وظایف ظریف و پیچیده با سرعت و دقت به تولید کنندگان این بخش کمک شایانی کرده است.

حال شرکت ایران یاسکاوا همواره در تلاش برای تامین محصولات اتوماسیون صنعتی یاسکاوا جهت رفع نیاز های اتوماسیون صنعتی کشور می‌باشد.
محصولات یاسکاوا سهم قابل توجهی در صنعت غذا و نوشیدنی نیز دارند. از بسته ‌بندی مواد غذایی و کنترل کیفیت، محصولات یاسکاوا بهره ‌وری را افزایش می‌دهند. در بخش مراقبت‌های بهداشتی، ربات‌های یاسکاوا در تولید تجهیزات پزشکی، تولید داروو اتوماسیون آزمایشگاهی به کار گرفته می‌شوند. این ربات‌ها برای کار در کنار اپراتورهای انسانی طراحی شده‌اند و دقت و انعطاف‌ پذیری را در این  فرآیندها ارائه می‌دهند.
علاوه بر این، تخصص یاسکاوا در صنایعی مانند لجستیک، هوافضا، فلزکاری و بسیاری دیگر گسترش می‌یابد، جایی که راه ‌حل‌های نوآورانه یاسکاوا باعث پیشرفت در کارایی، ایمنی و کیفیت می‌شود.
با تمرکز قوی بر نوآوری مستمر و رضایت مشتری، شرکت ایران یاسکاوا همچنان به دنبال تامین و خدمات پس از فروش برند یاسکاوا درصنایع مختلف است و ابزارهایی را که برای ساده سازی همراه با قابلیت اطمینان در صنایع مورد نیاز است را در اختیار آن ها قرار دهد.

حال در ادامه به کاربرد های درایو های یاسکاوا در صنایع مختلف میپردازیم.

کاربردهای درایو یاسکاوا در صنایع گوناگون

آسانسور

عملکرد سافت استارت و سافت استاپ برای سواری راحت آسانسورهای نصب شده در هر مواردی مانند مانند خانه ها، ساختمان های اداری، ایستگاه ها، فرودگاه ها ضروری است. در این حالت آسانسور می‌تواند به آرامی شروع به حرکت کند تا کاربران سرعت را احساس نکنند و طبق کاربرد، شتاب و سرعت را تنظیم کنند و راحت در طبقات جا به جا شوند.

آسانسور

پله برقی

یکی دیگر از کاربرد های درایو های یاسکاوا در پله برقی ها است. پله برقی ها در مراکز خرید، ایستگاه ها برای دستیابی به سبک زندگی راحت نصب می‌شوند. هنگامی که مردم استفاده ای از پله برقی ندارند، پله برقی ها توسط حسگرهای متوقف می‌شوند تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. حال اگر اگر مسافری سوار می‌شود پله برقی ناگهان شروع به حرکت کند، مسافر تعادلش از بین می رود و ممکن است آسیب ببیند. عملکرد سافت استارت و سافت استاپ مانند یک آسانسور، به افراد اجازه می دهد تا شتاب و کاهش سرعت را تنظیم کنند و به آنها اجازه می‌دهد به آرامی و ایمن از پله برقی استفاده کنند.

 

فن تهویه مطبوع

درایو های یاسکاوا برای کاربرد تهویه مطبوع استفاده می‌شود. در تجهیزات تهویه مطبوع، حجم و جریان هوا توسط فن ها کنترل می‌شود، اما در گذشته، جریان هوا باید با افزایش یا کاهش مقاومت هوا از طریق دریچه ای به نام دمپر تنظیم میشد. اما با این مکانیسم، حتی اگر حجم هوا کاهش یابد، مقدار برق مصرفی کاهش چندانی نخواهد داشت. با درایو یاسکاوا می‌توان مصرف برق موتور را تا حد زیادی کاهش داد زیرا جریان هوا با کنترل دور موتور تنظیم می‌شود.

 

نوار نقاله

در کارخانه های مواد غذایی، کارخانه های آرایشی و بهداشتی و کارخانه هایی که لوازم خانگی تولید می‌کنند، اتوماسیون صنعتی به سرعت در حال پیشرفت است. در سال‌های اخیر، افزایش سریع خرید آنلاین منجر به احداث انبارهای لجستیکی جدید و استفاده از نوار نقاله‌ها نیز شده است و استفاده از درایو یاسکاوا در این زمینه ضرورت پیدا می‌کند. استارت و توقف نرم که با سرعت کم شروع و متوقف می‌شود و تنظیم شتاب/کاهش سرعت در زمان دلخواه، باعث حمل و نقل روان می‌شود و از سقوط بار جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، باعث کاهش جریان راه اندازی می‌شود.

 

پمپ

صنایعی که از مقادیر زیادی آب برای نظافت یا سرمایش استفاده می کنند، مانند کارخانه های فولاد و مواد شیمیایی، درایو های یاسکاوا در این تاسیسات برای دستیابی به صرفه جویی در انرژی با بهینه سازی عملکرد ماشین استفاده می‌شوند. در گذشته برای پمپ ها معمول بود که دبی را با شیر تنظیم کنند، اما موتور با ظرفیت کامل کار می‌کرد و توان اضافی مصرف می‌کرد. بنابراین با استفاده از کنترل سرعت موتور به کمک درایو می توان دبی را تنظیم کرد و توان مصرفی موتور را کاهش داد.

 

دستگاه غذا

درایو های یاسکاوا در کارخانه های مواد غذایی نیز کاربرد دارد.

درایو های یاسکاوا  می‌توانند به سادگی با تغییر یک سیگنال خارجی (فرمان چرخش) جهت چرخش را تغییر دهند. علاوه بر این، می‌توانند به آرامی با جریانی کم، بدون عبور جریان راه‌اندازی بزرگ، فرمان شتاب و سرعت بدهد، بنابراین می‌توان از آن ها برای شروع و توقف مکرر استفاده کرد. این عملکرد را می‌توان برای ماشین های مواد غذایی نیز اعمال کرد.

به عنوان مثال، در دستگاهی که خامه فرم گرفته را درست می‌کند، که برای تهیه کیک ضروری است، حال می‌توان این کار را جوری برنامه ریزی کرد که درایو یاسکاوا جهت، سرعت چرخش و زمان را کنترل کند.

جرثقیل / انبار اتوماتیک

درایو های یاسکاوا  این مزیت را دارد که جهت چرخش را می‌توان به سادگی با تغییر یک سیگنال خارجی توسط فرمان چرخش کنترل کند. جریان راه‌اندازی زیادی لازم ندارد و می‌توان آن را به آرامی با جریان کمی راه‌اندازی کرد، بنابراین می‌توان از آن برای شروع و توقف مکرر استفاده کرد.

با بهره گیری از این ویژگی، درایو یاسکاوا می تواند اشیاء را همان طور که یک اپراتور می‌خواهد در جرثقیل ها و انبارهای خودکار که به سرعت بالا و پایین، چپ و راست و عقب و جلو حرکت کنند، جا به جا کند.

جرثقیل / انبار اتوماتیک

نفت و گاز

در گذشته، فناوری حفاری به خوبی تثبیت نشده بود با این حال، فناوری حفاری در دهه 2000 به کار گرفته شد و تولید نفت و گاز شیل به طور جدی آغاز شد. درایو یاسکاوا نیز نیز در خط  برای حفاری نفت و گاز استفاده می‌شود.

 

جهت کسب اطلاع بیشتر از درایو های یاسکاوا با شماره های شرکت ایران یاسکاوا 88658476(021) و 88526863(021) تماس حاصل فرمایید یا با شماره‌ی 09191486231 در پیامرسان های مختلف ارتباط برقرار کنید و از وبسایت ما به آدرس www.iran-yaskawa.com بازدید نمایید.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments