اهمیت کاتالوگ در بازاریابی و فروش

اهمیت کاتالوگ در بازاریابی و فروش

چکیده : کاتالوگ دفترچه های راهنما و ارائه اطلاعات به مخاطبان کسب و کارها هستند. کاتالوگ ها با اهداف مختلفی طراحی و تولید می شوند. استودیو مانی ارائه کننده خدمات حرفه ای طراحی کاتالوگ الکترونیکی و چاپی در تهران است.

 

کاتالوگ چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

کاتالوگ دفترچه های راهنما و ارائه اطلاعات به مخاطبان کسب و کارها هستند. کاتالوگ ها با اهداف مختلفی طراحی و تولید می شوند. بعضی کاتالوگ ها برای معرفی شرکت ها و خدماتشان تولید می شوند و بعضی برای معرفی و بازاریابی محصولات ارائه می شوند. در واقع هدف تولید کاتالوگ محصولات، ایجاد رابطه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان می باشد. طراحی و چاپ کاتالوگ می تواند در انتخاب کالای مورد نظر توسط مصرف کنندگان تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین بهتر است که کاتالوگ ها به بهترین شکل طراحی و ارائه شوند تا در انتخاب مشتریان تاثیرات مثبت بگذارند. کاتالوگ ها یک راهنمای کامل برای محصولات و خدمات هستند که با استفاده از آن می توان تمامی گزینه ها را به شکل سازماندهی خاصی به مشتری ارائه داد. امروزه که تبلیغات الکترونیکی بسیار گسترده شده، همه کسب و کار ها می توانند از کاتالوگ الکترونیکی هم در بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنند.

طراحی کاتالوگ

ویژگی های کاتالوگ های حرفه ای

در برخی موارد بهتر است که تمامی گزینه ها برای مشتری پیش روی او باشد تا راحت تر تصمیم بگیرد. کاتالوگ های حرفه ای با استفاده از عکسهای با کیفیت و جذاب و همچنین متون توضیحات دقیق برای مخاطب تهیه می شوند . کسب و کارها برای تولید کاتالوگ خود، بهتر است طراحی و چاپ با کیفیت را در اولویت قرار داده تا بیشترین تاثیر را از بازاریابی توسط کاتالوگ داشته باشند . از ویژگی های بخصوص کاتالوگ حرفه ای می توان به معرفی جامع محصولات و خدمات در جهت بازدید بهتر و بیشتر و همچنین راهنمای مشتریان برای تصمیم گیری صحیح در خرید و رفع نیاز ها اشاره کرد. پیشنهاد ما به شما برای طراحی و چاپ کاتالوگ خود استودیو مانی است.

 

اهمیت کاتالوگ در معرفی محصولات و بازاریابی

معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات توسط کاتالوگ بسیار دقیقتر و موثرتر خواهد بود. اطلاعاتی که در بروشور ها ارائه می شود به دلیل خلاصه بودن حاوی مطالب جامعی برای مخاطب نیست. اما کاتالوگ اطلاعاتی را شامل می شود که این اطلاعات با جزئیات بسیار بیشتری هستند و ویژگیها و مزایای محصولات را به خوبی و کامل معرفی می کنند. این دفترچه به گونه ای راهنمای استفاده از محصولات و یا کالا نامه محسوب می شود. اطلاعات کتابچه کاتالوگ، شامل فهرست، کالا و محصولات تولید شده توسط شرکت و کارخانه می باشد. این دفترچه ها می توانند به معرفی مشاغل و فعالیت های موسسه های اجتماعی و فرهنگی نیز بپردازند.

طراحی کاتالوگ

کاتالوگ محصولات محتوایی مانند؛ نام کالا، نوع بسته بندی کالا، مدل، عکس، مشخصات فنی و توضیحات مختصر و ضروری را در خود دارند تا خریدار در تصمیم گیری بهتر عمل کند. کاربرد کاتالوگ در آسان سازی خرید خریداران است و در واقع به مخاطب کمک می کند با اعتماد بیشتری اقدام به خرید کند. افراد با بهره از آن ،اجناس مورد نیاز خود را طبق لیست کاتالوگ از فروشگاه تهیه می کنند و یا می توانند اطلاعات جامعی از یک کسب و کار یا شرکت دریافت کنند. در واقع مصرف کنندگان همواره نیازمند محصولات و خدمات هستند که برای رفع این نیاز ها به دنبال تولید کنندگان می باشند. کاتالوگ ها می توانند راهنمایی باشند تا خریداران را در خرید کالای مورد نظر راهنمایی کنند.

 

کاتالوگ ها شامل چه محتوا هایی هستند؟

فروشندگان با کمک کاتالوگ ها می توانند به بازاریابی و فروش محصول خود کمک کنند. گویا بودن این مطالب و اطلاعات در  تصمیم گیری راحت تر به خریداران تاثیر گذار است. اولین و برجسته ترین استراتژی های تبلیغات در واقع کاتالوگ ها هستند که به معرفی برند شرکت و کارخانه می پردازند و در جذب مشتریان بیشتر بسیار موثر هستند. به عبارت دیگر کاتالوگ، نماینده شرکت و محصولات شماست که هدف آن معرفی محصولات و خدمات شما می باشد. شما با طراحی و چاپ کاتالوگ، اطلاعات محصول خود را در غالب یک دفترچه گردآوری می کنید و به خریدار معرفی می کنید. کاتالوگ در واقع اولین تبلیغات شما است که اطلاعات محصولات شما را تبادل می کند.

طراحی کاتالوگ استودیو مانی

انواع کاتالوگ به لحاظ نوع کاربرد: چاپی و الکترونیکی

کاتالوگ های امروزه به طور کلی به دو شکل چاپی و الکترونیکی آماده و ارائه می شوند. این کاتالوگ ها با اهداف یکسان تهیه شده اما هرکدام کاربری خود را دارند. کاتالوگ الکترونیکی و یا آنلاین برای کسب و کار ها کاربرد های بازاریابی مهمی دارد. کاتالوگ های دیجیتال قابلیت نمایش در تلفن همراه، تبلت، لب تاپ و کامپیوتر را دارد. از ویژگی های مهم آن این است که  هر زمان و در هر مکان قابل دسترس افرادی است که نیازمند خدمات و محصولات هستند. چند نمونه از مزایای کاتالوگ الکترونیکی به این صورت است؛ برای تولید کاتالوگ الکترونیکی دیگر نیازی به چاپ کاغذ ندارید. به عبارت دیگر تنها به طراحی و انتشار از طریق صفحات اجتماعی نیاز دارید. علاوه بر آن الکترونیکی بودن آن سرعت طراحی و تولید را افزایش می دهد.

 

چاپی نبودن کاتالوگ مزیت کاهش هزینه از طریق حذف مرحله چاپ را خواهد داشت. با استفاده از کاتالوگ الکترونیک دیگر نیازی به پرداخت هزینه کاغذ و چاپ ندارید. علاوه بر آن این روش می تواند سازگار با حفظ محیط زیست باشد.

طراحی کاتالوگ استودیو مانی

کاتالوگ چاپی

از ویژگی های کاتالوگ چاپی می توان به مواردی اشاره کرد. آن ها قابل لمس می باشند و حواس دیداری و بویایی درگیر آن می شود. این نوع کاتالوگها حامل اطلاعات برند ها، محصولات و خدمات شرکت های هستند. در هنگام طراحی کاتالوگ چاپی نکاتی را بایستی در نظر بگیرید که این نکات می تواند در خروجی محصول کاتالوگ بسیار موثر باشد. هزینه طراحی کاتالوگ چاپی گران است و شرکت ها برای تولید آن بایستی هزینه بالاتری را متقبل شوند. اگر اطلاعات درون آن قدیمی شده باشد و طبق نظر تولیدکننده نباشد باید مجدد طراحی و چاپ شوند

 

ویژگی کاتالوگ الکترونیکی

کاتالوگ الکترونیکی قابلیت ارسال سریع به مخاطبان به شکل انبوه را دارد. حجم کاتالوگ شما چندان اهمیت ندارد، کافیست اطلاعات کاملی ارائه داده 0باشید و خیلی سریع در اختیار مخاطب قرار دهید. افراد و خریداران نیز می توانند در هر مکان و با هر ابزاری به راحتی توسط کاتالوگ الکترونیکی نیاز خود را برطرف کنند. استودیو مانی به عنوان مجری حرفه ای خدمات طراحی کاتالوگ، ارائه دهنده بهترین طراحی از کاتالوگ می باشد. برای بررسی نمونه کاتالوگ های این مجموعه می توانید https://studiomani.ir به آدرس مراجعه نمایید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments