نحوه انتخاب بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ در ایران چگونه است؟

یک مشاور دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا به اهداف بازاریابی‌تان دست یابید و از رقبا پیشی بگیرید. آنها با استفاده از مهارت‌ها، تخصص‌ها و تجربه‌های لازم در این زمینه، یک استراتژی بازاریابی جامع و هدفمند را برای شما ایجاد می‌کنند که کاملا همسو با اهداف تجاری‌تان باشد و در کوتاه ترین زمان درآمد شما را چندین برابر کند. منبع: کار و کسب

آیا اخیرا تصمیم گرفته‌اید برای ایجاد یک تغییر اساسی در کسب و کارتان با یک مشاور دیجیتال مارکتینگ صحبت کنید؟ قبل از هر چیز باید بدانید آنها چه کاری انجام می‌دهند و یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب چه ویژگی‌هایی دارد. در ادامه همچنین به نحوه انتخاب بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ فرد یا سازمانی است که در زمینه تبلیغات آنلاین تخصص کافی داشته و می‌تواند در مورد بازاریابی دیجیتال به مشاغل مشاوره حرفه‌ای ارائه دهد. درواقع هدف اصلی یک مشاور دیجیتال مارکتینگ به حداکثر رساندن سرنخ‌ها و تبدیل‌های کسب و کارها است که در نتیجه رشد و درآمد بیشتری برای آنها فراهم می‌کند.

بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا حضور آنلاین خود را بهبود بخشیده و از طریق استراتژی ‎های مختلفی مانند بهینه سازی موتور جستجو (سئو)، طراحی وب سایت و تبلیغات در رسانه‌ های اجتماعی به مخاطبان هدف‌تان دست یابید. همچنین به شما در رفع چالش‌هایی که در طول اجرای استراتژی های بازاریابی آنلاین ممکن است با آنها مواجه شوید؛ کمک می‌کند.

چرا به یک مشاور برای دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

کسب و کارها امروزه دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند که یکی از مهم‌ترین آنها نیاز ضروری به تبلیغات آنلاین است. دیجیتال مارکتینگ روشی موثر برای تبلیغ آنلاین کسب و کارها است اما زمانی واقعا جواب می‌دهد که یک بینش قوی در پشت آن باشد. از طرفی مدیریت موفق کمپین‌های بازاریابی آنلای به تجربه، دانش و زمان کافی احتیاج دارد و کار هر کسی نیست.

به همین خاطر ما توصیه می‌کنیم برای پیاده سازی قدرتمند استراتژی ‌های دیجیتال مارکتینگ، حتما از خدمات یک مشاور متخصص در این زمینه بهره بگیرید.

·        جلوتر از رقبایتان باشید:

واضح است که تعداد کسب و کارهای آنلاین هر روز بیشتر می‌شود. دیده شدن در میان این جمعیت رو به رشد نه تنها کار ساده ای نیست؛ بلکه حتی چالش برانگیز است. در چنین شرایطی داشتن یک مشاور دیجیتال مارکتینگ با ایجاد یک حضور آنلاین قوی به شما کمک می‌کند تا مزیت رقابتی داشته باشید.

·        در زمان و پولتان صرفه جویی کنید:

مشاوران حرفه ای کمپین های بازاریابی شما را بهینه کرده و هزینه‌های بیهوده را کاهش می‌دهند. آنها همچنین می‌توانند بهترین کانال های بازاریابی دیجیتال را برای دستیابی موثر به مخاطبان هدف شناسایی کنند که منجر به بازگشت زودتر سرمایه شما می‌شود.

وظایف مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

با توجه به محبوبیت روزافزون دیجیتال مارکتینگ در ایران، آژانس‌ های زیادی در حال حاضر خدمات مشاوره و برنامه‌ریزی در این حوزه را به کسب و کارها ارائه می‌دهند. اگر شما هم به دنبال دریافت این خدمات از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ هستید؛ قبل از هر چیز باید از وظایف و کیفیت مشاوره آنها مطمئن گردید.

مشاوران دیجیتال مارکتینگ در هر مرحله از برنامه ریزی، توسعه یا راه اندازی کمپین ‌های بازاریابی دیجیتال شما را راهنمایی می‌کنند. در اینجا چند نمونه از وظایف بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

ü     تحقیق و تحلیل استراتژی‌های رقبا:

این وظیفه شامل بررسی روندهای کنونی بازار، فعالیت‌های رقبا و بازخورد مشتریان است که با هدف بهینه سازی استراتژی‌ها جهت به حداکثر رساندن نتایج عملکرد؛ انجام می‌شود.

ü     شناسایی بازارهای نوظهور و فرصت‌های پیش رو برای شرکت‌ها:

برای این منظور تحقیقات گسترده بازار انجام می‌شود تا درک لازم در مورد روندها و نیازهای مشتری و همینطور توسعه برنامه‌های موثر بازاریابی دیجیتال به دست آید.

ü     توسعه و اجرای کمپین‌های بازاریابی هدفمند:

این وظیفه شامل شناسایی و پیاده سازی ابزارها، رسانه‌ها و پلت‌فرم‌های دیجیتال مارکتینگ با توجه به جمعیت‌شناسی و ترجیحات مشتریان شما است که در نهایت موجب دستیابی به پایگاه مخاطبان گسترده‌تری می‌شود.

ü     تولید سرنخ و ایجاد روابط با مشتریان بالقوه:

ارائه راهکارهایی برای تولید سرنخ و ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه و شرکای احتمالی، به منظور اطمینان از همسویی در دستیابی به اهداف تجاری از مهم‌ترین وظایف بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ است.

ü     تجزیه و تحلیل داده‌ها برای شناسایی روندها در رفتار مشتریان:

برای موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشاوران همواره رفتارهای مصرف کنندگان و فناوری‌های دیجیتال محبوب آنها را ردیابی می‌کنند تا در صورت لزوم استراتژی‌های کنونی را تغییر داده و یا استراتژی های جدیدی را تنظیم نمایند.

ü     تهیه گزارش‌های جامع در مورد نتایج کمپین:

در نهایت مشاوران باید گزارش‌های جامعی را در مورد نتایج کمپین‌های بازاریابی فعلی در اختیار شما قرار دهند و همینطور با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها بهترین روش برای پیشبرد استراتژی‌های جدید را ارائه کنند.

نکات مهم انتخاب بهترین بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ

کسب و کارها معمولا به دلایل مختلفی به راهنمایی‌های یک مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز پیدا می‌کنند. به طور مثال ممکن است استراتژی بازاریابی فعلی آنها کار نکند یا در جذب مشتری با مشکل مواجه شده باشند اما کدام مشاور می‌تواند به آنها کمک کند؟ برای انتخاب بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ، حتما به این نکات توجه کنید:

·        سابقه و تخصص آنها را پیگیری کنید:

هنگام جستجوی بهترین مشاور بازاریابی دیجیتال، در ابتدا باید تخصص و سابقه آنها را ارزیابی کنید. برای درک درست از کیفیت خدمات آنها حتما از نمونه پروژه‌های قبلی مطلع کردید و میزان رضایت مشتریان‌شان را بررسی نمایید.

·        نگاهی به قیمت آنها بیندازید:

ارائه یک قیمت معقول برای خدمات مشاوره، یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمان انتخاب یک مشاور مناسب است. برای اطلاع از هزینه‌ها شاید لازم باشد یک تماس تلفنی با آنها برقرار کنید یا حتی به صورت حضوری با آنها مشورت نمایید.

·        مهارت های ارتباطی آنها را بسنجید:

مشاوران باید بتوانند پیچیدگی‌های کسب و کار شما و بازار مشتریان‌تان را درک کنند؛ نیازها و اهداف‌تان را شناسایی کنند و به وضوح استراتژی‌ها و راه حل‌های خود را برای پیشبرد این اهداف بیان نمایند؛ بنابراین باید بتوانند ارتباط موثری با مشتری خود برقرار کنند.

·        از صراحت و صداقت آنها مطمئن شوید:

یکی از مهم ترین عواملی که برای انتخاب مشاور باید در نظر بگیرید این است که در هنگام برقراری ارتباط با شما چقدر باز، صادق و قابل اعتماد است. یک مشاور خوب راه‌حل‌های کاملا واقع بینانه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و به هیچ عنوان در ارائه نتایج اغراق نمی‌کند.

سخن آخر

نکات مهم انتخاب بهترین بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ

یک مشاور دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا به اهداف بازاریابی‌تان دست یابید و از رقبا پیشی بگیرید. آنها با استفاده از مهارت‌ها، تخصص‌ها و تجربه‌های لازم در این زمینه، یک استراتژی بازاریابی جامع و هدفمند را برای شما ایجاد می‌کنند که کاملا همسو با اهداف تجاری‌تان باشد و در کوتاه ترین زمان درآمد شما را چندین برابر کند.

منبع: کار و کسب

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments