کریپتو به جای پول نقد، راهکاری امن و نوین در گردشگری

کریپتو به جای پول نقد، راهکاری امن و نوین در گردشگری

بیایید در مورد مسافرت با ارز دیجیتال صحبت کنیم! کریپتو ممکن است هنوز به طور انبوه مورد استفاده قرار نگرفته باشد، اما اگر می‌خواهید آن را خرج کنید هنوز گزینه‌های زیادی دارید و تعطیلات تابستانی بهترین موقعیت برای این کار است.

رمزارز و زندگی واقعی ممکن است گاهی اوقات کمی جدا از هم به نظر برسند. ما هنوز در مرحله پذیرش انبوه قرار نگرفته‌ایم، این امر به ای معنی است که خرج کردن کریپتو به روشی که با پول واقعی انجام می‌دهیم دشوار است. خیلی ساده، همه فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های خدماتی زیرساخت پذیرش پرداخت‌های ارز دیجیتال را ندارند.

اما با وجود این، ممکن است تعجب کنید که بدانید هنوز چند گزینه برای خرج کردن کوین ها و توکن‌های خود دارید.

در این مقاله، مکان‌های مختلفی را به شما نشان می‌دهیم که می‌توانید از ارز دیجیتال خود برای سفر استفاده کنید. همچنین به چند مزیت استفاده از کریپتو به‌جای فیات برای تأمین هزینه مسافرت خود اشاره می‌کنیم.

مسافرت با ارز دیجیتال

کریپتو یک ارز جهانی است، بنابراین کاربرد آن در هنگام سفر مورد توجه قرار میگیرد. تنها چیزی که نیاز دارید کمی اطلاعات درباره راه های استفاده از آن است، از این رو، به بررسی نحوه استفاده از ارز دیجیتال در مسافرت میپردازیم.

  1. رزرو هتل و بلیط هواپیما

پلتفرم مسافرتی مبتنی بر بلاک چین Travala یکی از شرکت‌های پیشرو است که بیش از 50 ارز دیجیتال پیشرو را از مشتریان خود برای رزرو پرواز و هتل می‌پذیرد. این پلتفرم در حال حاضر بیش از 2,200,000 ملک را در سراسر جهان ارائه می دهد، بنابراین احتمالاً برای پیدا کردن مکانی که دوست دارید مشکلی نخواهید داشت.

Travala همچنین به مشتریان بازده بهتری ارائه می‌کند و پاداش‌هایی را در قالب توکن بومی خود AVA ارائه می‌کند – بنابراین نه تنها می‌توانید ملزومات سفر خود را در آنجا رزرو کنید، بلکه می‌توانید با استفاده از ارز دیجیتال خود معامله عادلانه‌تری دریافت کنید.

Travala تنها شرکتی نیست که داراندگان کریپتو می توانند از آن استفاده کنند: امارات همچنین اعلام کرده است که ممکن است در آینده نزدیک بیت کوین را به عنوان یک ابزار پرداخت بپذیرد و راه را برای سایر اپراتورهای بزرگ هموار کند.

سایر مزایای خرید با ارز دیجیتال

یک خرید بزرگ با ارز دیجیتال، فقط یک اتفاق تازه نیست، بلکه مزیت عملی نیز دارد. برای درک بهتر این موضوع، بررسی کنید که معمولاً وقتی یک خرید بزرگ روی کارت خود انجام می دهید چه اتفاقی می افتد.

شما هتل خود و بلیط هواپیما را انتخاب کرده اید اما هزینه های آنها زیاد است و با وجود محدودیت‌های مخارج بانکی برای خرج کردن پول خود، باید به دنبال تأییدیه خاصی باشید. برای حل این موضوع و افزایش سقف هزینه های خود باید حضوری یا با تماس تلفنی به رفع این مشکل بپردازید. به عبارت دیگر،باید همیشه احتمال مشکلات بانکی در دوران سفر را در نظر بگیرید.

اما با کریپتو خرید ساده است زیرا شما بانک خودتان هستید. هیچ محدودیت هزینه یا فرآیند خاصی وجود ندارد. شما قوانین نحوه خرج کردن پول خود را تعیین می کنید. بنابراین، علاوه بر پاداش‌، استفاده از رمزارز می‌تواند فرآیند خرید ساده‌تر و کم استرس‌تری را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید » با الفبای کریپتو و بازارهای ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید

  2. هماهنگی و استفاده از بیمه مسافرتی

اکنون هتل و بلیط های خود را رزرو کرده اید. اما بیمه چطور؟

خرید بیمه و سپس ثبت درخواست در صورت بروز حادثه، هم زمان بر و هم خسته کننده است. با این حال، فناوری بلاک چین پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای ساده‌سازی فرآیند آن دارد.

Etherisc، پروتکل بیمه مبتنی بر بلاک چین، یک برنامه بیمه جدید راه اندازی کرده است که نه تنها امکان پرداخت با ارز دیجیتال را برای شما فراهم میکند، بلکه برخی شرایط خاص را به صورت خودکار روی بلاک چین اجرا می کند. به عنوان مثال، اگر پرواز شما تأخیر داشته باشد یا لغو شود و شامل خسارت بیمه باشد، تغییر در برنامه سفر شما به طور خودکار در بلاک چین ثبت می شود.

این اپلیکیشن که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، به گونه ای طراحی شده است که راه کارآمدتر و مقرون به صرفه تری را برای بیمه در برابر اختلالات سفر ارائه دهد.

شما می توانید به راحتی برای یک بیمه نامه به صورت آنلاین ثبت نام کنید و از ارز دیجیتال خود برای پرداخت استفاده کنید، سپس در صورت بروز مشکل از مزایای پوشش بیمه ای که به صورت خودکار اجرا می شود، لذت ببرید.

  3. یافتن فروشندگان محلی ارز دیجیتال

اکنون فرض کنید که به مقصد خود رسیده اید و قصد دارید محیط اطراف را بررسی کنید، خرید کنید یا یک غذای خوب بخورید. پذیرش پرداخت‌ هزینه با ارز دیجیتال برای کسب‌وکارها، به‌ویژه در شهرهای بزرگ و مقاصد تعطیلات محبوب، رایج‌تر شده است اما در واقع یافتن مکان‌های محلی که می‌توانید رمزارز خود را در آن خرج کنید (مخصوصاً زمانی که منطقه را نمی‌شناسید) بسیار مشکل است و احتمالا مکان های محدودی وجود داشته باشد.

خوشبختانه، ابزاری وجود دارد که فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، وسایل نقلیه، فروشگاه ها و سایر مکانهایی که ارز دیجیتال را برای پرداخت هزینه ها میپذیرند را به شما نمایش میدهد. Coinmap یک ابزار جستجوی آنلاین است که به شما امکان می دهد با یافتن مکان هایی که ارز دیجیتال را میپذیرند، به طور مؤثر سفر خود را برنامه ریزی کنید. و اگر موفق آمیز نبود، می‌توانید از آن برای پیدا کردن دستگاه خودپرداز بیت‌کوین محلی یا یک صرافی ارز دیجیتال محلی و تبدیل رمزارز خود به پول نقد نیز استفاده کنید.

ممکن است که در همه جا کارساز نباشد و محدودیت هایی وجود داشته باشد، اما مسلما داشتن نقشه‌ای از مکان های دوستدار ارز دیجیتال سفر شما را آسان‌تر می‌کند.

  4. پرداخت با کارت نقدی ارز دیجیتال

و در نهایت، اگر اطراف خود را جست و جو کرده اید و هنوز نتوانستید مکانی را پیدا کنید که در ازای بیت کوین به شما پیتزا بدهد، اصلا نگران نباشید. هنوز راه های دیگری وجود دارد.

شما می‌توانید از کارت نقدی کریپتو نیز استفاده کنید. این کارت‌ها به شما امکان می‌دهند رمز ارز خود را درست مانند پول نقد با یک کارت نقدی معمولی خرج کنید. این کار با تبدیل ارز دیجیتال به فیات در لحظه خرید امکان پذیر است. و حتی می توانید با آن از دستگاه خودپرداز پول نقد برداشت کنید.

به طور معمول تبدیل ارز دیجیتال به فیات، یک فرآیند طولانی است که ممکن است برای دریافت پول نقد چند روزی زمان ببرد. اما یک کارت نقدی کریپتو، فرآیند تبدیل را در چند ثانیه انجام می‌دهد و شما میتوانید با خیالی آسوده از تعطیلات و پول خود لذت ببرید.

تاثیر متاورس در صنعت گردشگری

متاورس موضوع هیجان برانگیز و مورد بحث این روزها است. همه چیز در متاورس طوری طراحی شده است که شفاف ترین و واقعی ترین تجربیات را برای کاربران به ارمغان بیاورد. در نتیجه برای توسعه سفرهای مجازی از آن استفاده می شود. در این مقاله به تاثیر متاورس در صنعت گردشگری خواهیم پرداخت.

نقش متاورس در گردشگری

متاورس (Metaverse) موضوع هیجان برانگیز و مورد بحث این روزها است. متاورس یک جهان مجازی است که همه می توانند با اتصال به اینترنت و دستگاه های مناسب وارد آن شده و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود که متاورس با برنامه های آموزش و نظامی، بازی و سرگرمی، زندگی ما را در آینده‌ای نزدیک به شدت تغییر دهد.

همه چیز در متاورس طوری طراحی شده است که شفاف ترین و واقعی ترین تجربیات را برای کاربران به ارمغان بیاورد. در نتیجه برای توسعه سفرهای مجازی از آن استفاده می شود. در این مقاله به تاثیر متاورس در صنعت گردشگری خواهیم پرداخت.

گردشگری مجازی

واقعیت مجازی مدت ها پیش توسط بسیاری از شرکت ها برای جذب مشتریان خود در سفر استفاده می شد. با فناوری واقعیت مجازی، گردشگران می توانند به جای صرف زمان و هزاران دلار برای سفر در زندگی واقعی، سفرهایی با بودجه کم را تجربه کنند و در زمان صرفه جویی کنند.

علاوه بر این، مشتریان می توانند قبل از خرید بلیط و رفتن به مقصد واقعی با استفاده از فناوری واقعیت مجازی آن را امتحان کنند. علاوه بر این، بخاطر همه‌گیری کووید-19،مردم هنوز تردید دارند بنابراین VR راه‌حل خوبی برای این مشکل است زیرا به افراد اجازه می‌دهد مکان‌های جدید را بدون خارج شدن از خانه‌شان تجربه کنند.

 

نقش متاورس در گردشگری

 

گردشگری مجازی در متاورس

آیا تا به حال تصور کرده اید که اگر فقط شما در این دنیا حضور داشتید، دنیا چگونه بود؟ این چیزی است که شما در سفر مجازی تجربه می کنید. ماندن طولانی مدت در یک فضا به تنهایی ممکن است شما را خسته و بی انگیزه کند. شما ممکن است افراد دیگری را ببینید اما آنها فقط تصاویری هستند که روی رایانه برنامه ریزی شده اند.

همانطور که می دانیم متاورس مکانی برای تعامل افراد با یکدیگر است. بنابراین، در سفر مجازیِ متاورس تنها نخواهیم بود. می توانید آن منظره خیره کننده را با دوستان یا خانواده خود به اشتراک بگذارید و در مورد آن صحبت کنید. همچنین می توانید با افراد غریبه آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. این تجربیات، سفر مجازی در متاورس را هیجان انگیز می کنند.

علاوه بر این، اخیراً با توسعه فناوری AR و VR، کاربران می توانند در کنار هدست های مجازی از لباس های لمسی و دستکش استفاده کنند تا احساسات را واقعی تر در دنیای مجازی تجرب کنند. این فناوری به تجربه کامل سفر در متاورس کمک می کند.

منبع :‌ اخبار ارز دیجیتال نیپوتو

 

برچسب ها : ارز دیجیتال,پرداخت در سفر

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments