کدام محصول آنتی ویروس ESET کاربردی تر است؟

کدام محصول آنتی ویروس ESET کاربردی تر است؟

اکثر ما محصولات ESET را با نرم افزار ESET NOD32 Antivirus می‌شناسیم. شرکت ای‌ست که در سال 1992 در اسلواکی تاسیس شد و در حوزه امنیت فناوری اطلاعات فعالیت دارد، محصولات دیگری را نیز در این زمینه عرضه کرده که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مزیت‌های خود را دارند. قصد داریم در ادامه به مقایسه انواع آنتی ویروس‌های ESET بپردازیم تا بتوانید با دید بهتری محصول مناسب را برای سیستم خود تهیه کنید.

چرا استفاده از آنتی ویروس ESET توصیه می‌شود؟

سوال این است که آنتی ویروس ESET خوب است یا عالی؟ برخی متخصصین اعتقاد دارند که ESET از رقبای خود عقب افتاده، در حالی که به نظر ما برای کسانی که نیازهای اساسی امنیتی برای شبکه و سیستم خود دارند، ESET همچنان می‌تواند بهترین گزینه باشد. نسخه نود 32 بدون آنکه اختلالی در روند سیستم عامل ایجاد کند، همه فایل‌ها را اسکن می‌کند.

ای‌ست اینترنت سکیوریتی (که در ادامه در رابطه با آن توضیح می‌دهیم) نیز بهترین محافظ در برابر تهدیدات شبکه آنلاین است. خیلی خلاصه، می‌توان مهم‌ترین مزایای آنتی ویروس ESET را به شکل زیر برشمرد:

  • محافظت عالی در برابر ویروس‌های شناخته شده
  • سطح امنیتی عالی مقابل باج‌ افزارها
  • رابط کاربری بسیار ساده حتی برای مبتدیان
  • ارزش بالای خرید با توجه به قیمت مناسب آن
  • جلوگیری از حملات فیشینگ
  • محافظت از سیستم در برابر حملات مبتنی بر اسکریپت
  • سطح بالای محافظت آنلاین
  • استفاده از ابزار مخصوص برای اسکن سریع رسانه‌های اجتماعی
  • اسکن در زمان واقعی (real-time scanning)
  • قابلیت فعال شدن حالت بازی (game mode)
  • ویژگی مولتی دیوایس (قابل نصب بر روی سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و اندروید)

آنتی ویروس ESET

نرم افزار ESET Smart Security Premium

اولین نسخه‌ای که از محصولات کمپانی ESET معرفی می‌کنیم، کامل‌ترین و بهترین نسخه آن است. ESET Smart Security Premium نه تنها همه امکانات و قابلیت‌های دیگر نسخه‌ها را دارد، بلکه دو ابزار به‌دردبخور نیز به شکل اختصاصی برای آن طراحی شده که عبارتند از:

ابزار Secure Data (رمزنگاری داده‌ها)

این ابزار امکان کدگذاری فایل‌های مهم را به کاربر می‌دهد. وقتی که فایل‌های مدنظر کدگذاری شدند، دیگر در هیچ سیستمی باز نمی‌شوند و تنها با خود نرم افزار اسمارت سکیوریتی پرمیوم می‌توان آن فایل را بازگشایی  کرد؛ مسئله‌ای که سطح امنیتی اطلاعات را به حداکثر افزایش می‌دهد. فقط حواستان باشد که اگر نرم افزار اسمارت سکیوریتی پرمیوم حذف شود و به اکانت خود در سایت ای‌ست دسترسی نداشته باشید، دیگر هرگز نمی‌توانید آن فایل را بازگشایی کنید.

ابزار Password manager

با خرید آنتی ویروس ESET می‌توانید در سایت آن پنل بسازید. سپس با استفاده از ابزار Password manager می‌توانید کلیه رمزهایی را که در سیستم خود از آن‌ها استفاده می‌کنید، در پنل امن ای‌ست ذخیره نمایید. هر زمان که بخواهید به این پسوردها دسترسی خواهید داشت. البته لازم به گفتن است که از زمانی که گوگل کروم نیز قابلیتی مشابه را به امکانات خود اضافه کرده، این ویژگی ESET Smart Security Premium کم‌تر به چشم می‌آید.

نرم افزار ESET NOD32 Antivirus

نود 32 از جمله قدیمی‌ترین محصولات ESET بوده و به عنوان آنتی ویروس پایه (بیسیک) شناخته می‌شود. این نرم افزار یک آنتی ویروس در معنای سنتی آن است؛ یعنی با اسکن فایل‌های مشکوک موجود در هارد اکسترنال، مموری، فلش، هارد دیسک و …، جلوی ورود ویروس‌ها و تهدیدات امنیتی به سیستم را می‌گیرد.

نود 32 هرچند که فایروال (دیوار آتش) ندارد، اما همچنان به عنوان آنتی ویروسی کاربردی برای سیستم عامل ویندوز شناخته می‌شود و به دلیل قیمت مناسبی که دارد، یکی از پراستفاده‌ترین نرم افزارها در سراسر جهان است.

نرم افزار ESET Internet Security

اینترنت سکیوریتی در واقع جایگزین Smart Security شد که اتفاقا نسخه‌ای کامل‌تر از آن هم به حساب می‌آید. اسمارت سکیوریتی تا سال 2015 و تا ورژن 10 منتشر شد و از آن پس جای خود را به ESET Internet Security داد. این نرم افزار تمامی قابلیت‌های نود 32 و اسمارت سکوریتی را در خود دارد و علاوه بر آن برای مقابله با تهدیدات امنیتی در که فضای اینترنت وجود دارد، به ابزارهای کاربردیِ جدیدی نیز مجهز شده است.

با نصب این آنتی ویروس هم خیالتان در برابر بدافزارها و ویروس‌های موجود در فایل‌ها راحت خواهد بود، و هم سیستم خود را در برابر تهدیدهایی مثل هک شدن و حملات فیشینگ، هک شدن وب‌کم و دیگر حملات سایبری ایمن می‌کنید.

در واقع آنتی ویروس «اینترنت سکیوریتی» کامپیوتر شما را  در برابر تهدیدهای مخرب چه در فایل‌ها و چه در شبکه اینترنت امن می‌کند. شاید به همین خاطر باشد که میزان خرید لایسنس آنتی ویروس در حال حاضر کاملا قابل توجه است.

آنتی ویروس Internet Security همچنین مجهز به فایروال است، چیزی که نود 32 فاقد آن بود. فایروال موجب ایمن‌سازی اتصالات اینترنت به سیستم عامل شما می‌شود. ضمن اینکه نباید فراموش نمایید که با خرید لاینسس اینترنت سکیوریتی می‌توانید نود ۳۲ را هم با آن لایسنس فعال کنید، اما برعکس این موضوع صدق نمی‌کند.

در واقع از آن‌جایی که نرم افزار نود ۳۲ نسخه پایه است و قیمت ارزان‌تری هم دارد، امکان فعال‌سازی لاینسس‌های NOD32 Antivirus  بر روی Internet security  وجود ندارد.

محصولات آنتی ویروس ایست

دیگر آنتی ویروس‌های ESET

به جز سه آنتی ویروسی که بالاتر معرفی کردیم (که کاربردی‌ترین‌ها هستند)، شرکت ESET آنتی ویروس‌های دیگری را هم برای دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های دیگری به بازار عرضه کرده که عبارتند از:

ESET Cyber Security Pro

این ابزار امنیتی مخصوص سیستم عامل مکینتاش طراحی شده است و دیوار آتش هم دارد.

ESET Cyber Security

این نرم افزار نیز مخصوص سیستم عامل مکینتاش است و به جز فایروال، بقیه قابلیت‌های آنتی ویروس بالایی را دارد.

ESET Mobile Security for Android

همان‌طور که از اسمش مشخص است، این آنتی ویروس برای گوشی‌ها و تبلت‌هایی که سیستم عامل اندروید دارند طراحی شده است. این نرم افزار فایروال هم دارد.

ESET Mobile Security for Windows Mobile

این برنامه چندان کاربردی نیست و فقط به درد گوشی‌هایی می‌خورد که سیستم عامل ویندوز دارند.

ESET Mobile Security for Symbian

این نرم افزار برای گوشی‌هایی طراحی شده که دارای سیستم عامل سیمبیان هستند. ضمن اینکه آنتی ویروس و دیوار آتش را درون خود دارد.

ESET NOD32 Antivirus for Linux Desktop

این آنتی ویروس برای سیستم عامل لینوکس است. البته لینکوس خود فایروال دارد و به همین خاطر آنتی ویروسی که مخصوص این سیستم عامل باشد چندان به دیوار آتش نیاز ندارد.

چرا لازم است از لایسنس آنتی ویروس ESET اصل استفاده کنیم؟

استفاده از لایسنس ESET اصل و لایسنس‌های دیگر محصولات ESET مزیت‌هایی را به کاربر می‌دهد که در زیر به پنج مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • لایسنس اصلی ESET را می‌توانید بدون باطل شدن در هر زمان به دستگاه دیگری منتقل کنید. مدت اعتبار باقی‌مانده به دستگاه بعدی انتقال پیدا می‌کند.
  • با استفاده از لایسنس ای‌ست این امکان وجود دارد که در یک دستگاه خاص از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر بروید، بدون اینکه نیاز به استفاده از دو لایسنس جداگانه باشد.
  • یک لایسنس ESET اصلی می‌تواند از همه دستگاه‌ها با سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک و اندروید محافظت کند.
  • با استفاده از انواع لایسنس‌های نود 32 می‌توانید فایل‌ها را اسکن کنید، بدون اینکه سرعت دستگاه کم شود.
  • سرعت تشخیص بالا در لایسنس‌ها باعث می‌شود تا تهدیدات مخرب در سریع‌ترین زمان شناسایی و خنثی شوند.
  • استفاده از لایسنس ESET باعث می‌شود پنجره‌ها و اعلان‌های مزاحم پاک شوند تا کاربر بتواند از آنتی ویروس نهایت استفاده را ببرد.

سخن پایانی

در آخر به عنوان پیشنهاد، استفاده از نرم افزار ESET Internet Security را توصیه می‌کنیم. این آنتی ویروس هم در برابر تهدیدات فضای مجازی و آنلاین مقاوم است، و هم فایل‌های مشکوک کامپیوتر را اسکن می‌کند. قیمت آن نیز نسبت به ورژن پرمیوم اسمارت سکیوریتی مناسب‌تر است. البته اگر علاقه‌ای به فعال بودن فایروال ندارید، نود 32 هم می‌تواند با قیمت مناسب‌تر، تا حد زیادی پاسخگوی نیازهایتان باشد.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments