کسب و کار های موفق در کدام شبکه های اجتماعی فعالیت دارند؟

کسب و کار های موفق در کدام شبکه های اجتماعی فعالیت دارند

کسب و کار های موفق در کدام شبکه های اجتماعی فعالیت دارند؟

اکثر کسب و کار ها برای رقابت در بازار رقیبان خود هزینه های زیادی اعم از تبلیغات تلویزیونی  و رادیویی ، بیلبورد های سطح شهر ، بنرهای تبلیغاتی در وب سایت ها و … میکنند. همه ی این تبلیغات نسبت به هزینه ای که میکنند بسیار خوب است و نشان از پشتوانه خوب مالی آن کسب و کار می تواند باشد.

اما تکلیف کسب و کار هایی که نمیتوانند به اندازه آنها هزینه کنند چه می شود؟

امروزه شبکه های اجتماعی حاکمیت فضای مجازی را در دست گرفته اند طبق آمار منتشر شده حدود یک سوم مردم دنیا در شبکه های اجتماعی عضو هستند و فعالیت می کنند.

در این مقاله قصد داریم 3 شبکه اجتماعی که کسب و کار های موفق در آنها فعالیت دارند رو معرفی کنم.

اینستاگرام :

دانلود اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پربازدیدترین و تاثیر گذار ترین شبکه های اجتماعی ایران و دنیا است که در سال 2010 منتشر شده و تا به امروز بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد و مالک اصلی آن شرکت فیسبوک می باشد.

آمار نشان می دهد روزانه 75میلیون کاربر از خدمات اینستاگرام استفاده می کنند و 20 درصد مردم جهان از این برنامه استفاده می کنند. تا به امروز اینستاگرام ماهانه بیش از 800 میلیون بازدید کننده دارد که گروه جوانان جزء بیشترین مخاطبان این مجموعه هستند.

از جمله امکانات اینستاگرام که توانسته مخاطبان را به سمت خود جذب کند قابلیت گذاشتن پست و استوری  به صورت روزانه و فیلم زنده بدون محدودیت و رایگان می باشد و صاحبان کسب وکار ها با ایجاد کمپین ها و مسابقات توانسته اند مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کنند و اعتبار برند خود را بهبود ببخشند.

برای دانلود اینستاگرام میتونید به سایت اندروید تایم مراجعه کنید و این برنامه کاربردی را روی تلفن همراه خودتون نصب کنید.

تلگرام :

دانلود تلگرام

تلگرام یکی از پر طرفدار ترین پیام رسان های ایران است که محیطی کاملا ساده و در عین حال  کاربر پسند دارد و می توانید با استفاده از آن به ارسال پیام متنی ، عکس ، فیلم و فایل تا حجم یک گیگ بایت بپردازید. همچنین تلگرام امکان تماس به صورت صوتی و تصویری را برای کاربرانش فعال کرده و با استفاده از این قابلیت می توانید تا حد زیادی از هزینه های تماس های تلفنی خود را کاهش دهید.

با وجود اینکه تلگرام در ایران فیلتر است ولی تا به امروز هیچ یک از پیام رسان های ایرانی نتوانستند جایگزین مناسبی برای این برنامه کاربردی باشند و اکثر وبسایت ها و همچنین کسب و کار برای پشتیبانی و انتقال اطلاعات از این پیام رسان استفاده می کنند. خیلی از کسب وکار ها با ایجاد کانال در این پیام رسان به موفق به معرفی خدمات خود به کاربران شده اند. تلگرام امکان اضافه کردن چند حساب کاربری با امنیت بالا و مدیریت همزمان را دارد که این قابلیت توانسته این پیام رسان را از دیگر پیام رسان ها محبوب تر و کاربردی تر کند.

برای دانلود تلگرام میتونید به سایت اندروید تایم مراجعه کنید و این برنامه کاربردی را روی تلفن همراه خودتون نصب کنید.

واتساپ :

دانلود واتساپ

پیام رسان واتساپ یکی از بهترین برنامه چت شرکت فیسبوک است که برای انواع سیستم عامل ها موجود است و با 5/1 میلیارد کاربر بیشترین کاربر در میان پیام رسان ها را دارد.

واتس اپ قابلیت های زیادی از جمله ارسال پیام متنی ، چت گروهی و تماس صوتی و تصویری به صورت کاملا رایگان می باشد.با این پیام رسان می توانید به راحتی عکس ، فیلم و فایل ارسال کنید. همچنین به صورت همزمان با 4 نفر تماس ویدوئی برقرار کنید و به صورت روزانه همانند اینستاگرام استوری منشتر کنید.

قابلیت یکپارچه سازی یوتیوب در واتس آپ به این صورت که شما می‌توانید فیلم‌های یوتیوب را در پنجره چت پخش کنید. از دیگر امکانات این پیام رسان اشتراک گذاری موقعیت با سایر کاربران می باشد.

با فیلتر شدن تلگرام در ایران و با توجه به اینکه هیچ‌ پیام رسانی نتوانست جایگزین آن شود واتس اپ در بین کاربران ایران محبوب تر و پر استفاده تر شده است.

واتس اپ از سرعت بسیار بالای پیام رسانی برخوردار بوده و می‌تواند حتی در مناطقی که از سرعت اینترنت کندی نیز برخوردارند به راحتی کار کند. همین دلایل باعث شده که این برنامه پیام رسانی به عنوان محبوب‌ترین پیام رسان دنیا شناخته شود.

برای دانلود واتساپ میتونید به سایت اندروید تایم مراجعه کنید و این برنامه کاربردی را روی تلفن همراه خودتون نصب کنید.

جمع بندی:

در این مقاله سعی کردیم به معرفی 3 شبکه اجتماعی که کسب و کار های موفق از آن استفاده می کنند بپردازیم. اگر کسب و کاری نو پا یا با سابقه هستید و توانایی هزینه های بزرگ برای معرفی خدماتتان ندارید مطمئنا با تمرکز روی شبکه های مجازی می توانید به صورت رایگان خدمات خود را به مشتریان هدف خود معرفی کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments