پرومو کد (Promo Code) چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

پرومو کد promo code

شاید شما هم بنا به هر دلیلی با واژه “پرومو کد” یا همان “Promo Code” برخورد کرده باشید. اما پرومو کد چیست و چه قابلیتی دارد؟ پرومو کد در واقع یک کد اختصاصی است که با استفاده از آن می‌توانید اپلیکیشن‌های غیر رایگان را به طور رایگان دانلود و بر روی دستگاه هوشمند خود نصب نمایید. کمپانی گوگل تقریبا به تازگی این قابلیت را معرفی کرده، اما اپل مدت‌هاست که این پرومو کدها را برای اپلیکیشن‌های آی او اسی ارائه می‌کند. بنابراین در یک تعریف کلی، پرومو کد یک کد اختصاصی محسوب می‌شود که امکان دانلود و نصب رایگان اپلیکیشن‌های پولی را فراهم می‌آورد.
اما چگونه می‌توان با استفاده از یک پرومو کد اندرویدی نسبت به دانلود اپلیکیشن‌های غیر رایگان موجود در فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) اقدام کرد؟ در آیفون‌ها و آیپدهای اپل استفاده از پرومو کد به سادگی انجام می‌شود. بدین منظور کافیست که وارد اپلیکیشن اپل استور (Apple Store) شده و تب “Redeem” را انتخاب کنید. سپس باید پرومو کد مورد نظرتان را در بخش مربوطه وارد کرده و نهایتا در صورت معتبر بودن این کد می‌توانید اپلیکیشن مد نظر را به طور رایگان دانلود و نصب نمایید. اما در سیستم عامل اندروید نحوه استفاده از پرومو کد تا حدی متفاوت است. در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی موبایل سامسونگ در تهران

چگونه یک پرومو کد را به دست آوریم؟

بدین منظور باید از اپلیکیشن Promo Codes استفاده کنید. این اپلیکیشن این اجازه را می‌دهد تا به طور روزانه شانس‌تان را برای دریافت پرومو کد رایگان امتحان کنید. شما در هر 24 ساعت تنها یک بار قادر به امتحان کردن شانس خود خواهید بود. هر زمان که اپلیکیشن Promo Codes را اجرا کنید گزینه‌ای با مضمون “I’m feeling lucky” به‌ معنای “احساس می‌کنم که خوش‌شانسم” بر روی صفحه نمایش دستگاهتان نمایان می‌شود. با انتخاب این گزینه می‌توانید شانس خود به منظور دریافت یک پرومو کد را امتحان کنید.

چگونه از پرومو کدهای اندرویدی استفاده کنیم؟

اما چگونه می‌توان از پرومو کدهای اندرویدی استفاده کرد؟ بدین منظور هم می‌توانید از طریق کامپیوترتان وارد عمل شده و هم می‌توانید مستقیما و با استفاده از اپلیکیشن فروشگاه گوگل پلی دستگاه اندرویدی خود وارد عمل شوید. در ادامه به شرح هر دو روش موجود می‌پردازیم.

چگونه از طریق کامپیوتر، پرومو کد اندرویدی خود را استفاده کنیم؟

بدین منظور ابتدا باید مرورگر کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را اجرا نموده و سپس به فروشگاه گوگل پلی مراجعه کنید. حال به دنبال اپلیکیشنی باشید که قصد دانلود و استفاده از آن را دارید. پس از یافتن این اپلیکیشن بر روی گزینه “Buy” کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره‌ای مبنی بر انتخاب روش پرداخت وجه مورد نظر برای خرید اپلیکیشن نمایش داده شود. به محض نمایش این پنجره در لیست موجود گزینه “Redeem” را انتخاب کنید. حال در پنجره‌ای که نمایان می‌شود، پرومو کد مورد نظر را وارد نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

پرومو کد promo code

در صورتی که پرومو کد وارد شده معتبر باشد، وارد مرحله بعد می‌شوید. در این شرایط مانند آنچه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، مبلغ مورد نیاز به منظور خرید اپلیکیشن مورد نظر از بین رفته و خطی بر روی آن کشیده می‌شود. در بخش فوقانی این مبلغ عبارت “Free” قابل مشاهده است. این موضوع بدان معناست ک پرومو کد شما معتبر بوده و هم اکنون می‌توانید به طور رایگان اپلیکیشن مورد نظرتان را دانلود و از آن استفاده کنید.

پرومو کد promo code

چگونه از طریق فروشگاه گوگل پلی، پرومو کد اندرویدی خود را استفاده کنیم؟

شما به طور مستقیم و از طریق فروشگاه گوگل پلی هم می‌توانید از پرومو کدتان استفاده کنید. بدین منظور ابتدا وارد اپلیکیشن گوگل پلی شوید. سپس به صفحه اپلیکیشن مورد نظر مراجعه کنید. گزینه “Price” را انتخاب کنید و با دسترسی‌های (Premissions) اپلیکیشن مورد نظرتان موافقت به عمل آورید. حال باید گزینه “Buy” را انتخاب کنید. در این لحظه از منوی کشویی موجود گزینه “Redeem” را انتخاب کرده و نهایتا پرومو کد مورد نظرتان را وارد نمایید. حال می‌توانید به طور رایگان اپلیکیشن پولی مد نظرتان را در دستگاه اندرویدی خود نصب و راه‌اندازی کنید.

پرومو کد promo code

بیشتر بخوانید:  ترمیم تاچ شکسته گوشی

به طور کلی فرآیند استفاده از پرومو کدهای اندرویدی بسیار ساده بوده و روندی مشابه با روند استفاده از این کدها در سیستم عامل آی او اس را به همراه دارد. با این حال در صورتی که طی هر یک از مراحل ذکر شده و یا در رابطه با پرومو کدها سوالی داشتید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: 

خرید موبایل

قطعات گوشی

iPhone 11 Pro قطعات

قطعات گوشی سامسونگ ام 11

تعمیرات موبایل

منبع addictivetips

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments