وی پدیا (بلاگ صباویژن) خوراک یادگیری تبلیغات

وی پدیا (بلاگ صباویژن) خوراک یادگیری تبلیغات

معمولاً وقتی قصد داریم که در حوزۀ خاصی، دانش بیشتری کسب کنیم و نگاه عمیق‌تری داشته باشیم، به‌دنبال منابع و کانال‌های مختلفی برای کسب اطلاعات موردنظرمان می‌گردیم. اما پی‌بردن به اینکه کدام‌یک از این کانال‌ها و منابع، معتبر و قابل اعتماد هستند، کار نسبتاً دشواری است.

وی پدیا (بلاگ صباویژن) خوراک یادگیری تبلیغات

در این راستا، ما وی پدیا را با هدف آموزش به زبان ساده، برای پاسخ به نیاز علاقه‌مندان به بازاریابی دیجیتال و تبلیغات، راه‌اندازی کرده‌ایم تا مرجعی قابل اعتماد، جامع و دردسترس، برای همۀ افراد باشد.

7 دسته‌بندی محتوایی وی پدیا

محتواهایی که در وی پدیا منتشر می‌شوند، شامل 7 دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه، به توصیف هریک می‌پردازیم:

مطالب مرتبط: تبلیغ کلیکی

1) تبلیغات

دنیای تبلیغات، طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و ایده‌های متنوع را در قالب‌های مختلف، شامل می‌شود. اما شاید در یک دسته‌بندی کلی، بتوان تبلیغات را به دو دستۀ تبلیغات سنتی (تبلیغات چاپی، تلویزیونی و رادیویی) و تبلیغات دیجیتال (کلیۀ فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای آنلاین، ازجمله تبلیغات کلیکی، ویدئویی، بنری، همسان و موبایلی) تقسیم‌بندی کرد.

محتواهایی که از طریق تیم محتوایی وی پدیا، مرتبط با جنبه‌های مختلف تبلیغات، تولید و منتشر می‌شوند، در این دسته‌بندی جای می‌گیرند.

2) بازاریابی دیجیتال

با افزایش استفادۀ افراد از اینترنت در سال‌های اخیر، بازاریابی دیجیتال معنای پررنگ‌تری پیدا کرده است و می‌توان گفت که بازاریابی سنتی و آفلاین، دیگر تأثیرگذاری لازم را مانند گذشته ندارند. در همین راستا، نباید نقش مهم بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارها، نادیده گرفته شود و مهم است که افراد فعال در این حوزه، اطلاعات لازم در این زمینه را به‌صورت به‌روز و جامع، دریافت کنند.

محتواهای مرتبط با این دسته‌بندی، با هدف آگاهی‌بخشی به صاحبان کسب‌وکار یا علاقه‌مند به این حوزه، تولید و منتشر می‌شوند.

3) شبکۀ اجتماعی

هم‌گام با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفادۀ افراد از فضاهای آنلاین، شبکه‌های اجتماعی مختلفی شکل گرفتند و بستری را برای ارتباط افراد با یکدیگر، در سراسر جهان به‌‌وجود آوردند. هم‌اکنون، این شبکه‌ها شکل پیچیده‌تری به خود گرفته‌اند و علاوه‌بر فضای ارتباطی میان افراد، به فضایی برای گسترش کسب‌وکارها و درآمدزایی نیز، تبدیل شده‌اند.

به همین دلیل، ما در وی پدیا تصمیم گرفتیم، یک دسته‌بندی را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهیم تا اطلاعات به‌روز و معتبر مرتبط با این شبکه‌ها را گردآوردی و منتشر کنیم.

4) ابزارگشایی‌ها

ابزارهای کاربردی مختلفی در فضای دیجیتال وجود دارند که به‌نوعی، عصای دست صاحبان کسب‌وکارها هستند و بسیار مهم است که افراد فعال در این حوزه، با این ابزارها آشنا شوند.

اگر تابه‌حال واژۀ جعبه‌گشایی یا همان آنباکسینگ به گوشتان خورده باشد، می‌دانید که مفهوم این واژه، بازکردن جعبه و رونمایی از محصولی است که داخل جعبه قرار دارد. ما واژۀ ابزارگشایی (Untoolsing) را با برداشت از واژۀ جعبه‌گشایی، با این دید انتخاب کردیم که در این دسته‌بندی، ابزارهای کاربردی و مناسب حوزۀ بازاریابی دیجیتال را به‌طور کامل، معرفی کنیم.

5) اینفوگرافیک‌ها

اینفوگرافیک(Infographic) ، ترکیب دو کلمۀ (Information) به معنای اطلاعات و گرافیک (Graphic) است. درواقع، به تصویری که در آن، هر نوع اطلاعاتی، به شکل تصویر و با علائم گرافیکی و بصری جذاب، ارائه شود، اینفوگرافیک گفته می‌شود.

اینفوگرافیک‌ها با هدف انتقال اطلاعات به ساده‌ترین و جذاب‌ترین شکل ممکن، طراحی و تولید می‎‌شوند. در این دسته‌بندی، ما اطلاعات مرتبط با تبلیغات و بازاریابی دیجیتال را برای درک بهتر، در قالب اینفوگرافیک، در اختیار افراد قرار می‌دهیم.

6) پادکست‌ها

پادکست‌ها فایل‌های صوتی هستند که با مضامین مختلف و از طریق افراد مختلف، ضبط می‌شوند، روی سرورهای مشخصی آپلود می‌شوند و اغلب به‌صورت رایگان، در اختیار عموم قرار می‌گیرند. پادکست‌ها ممکن است آموزنده یا سرگرم‌کننده، عمومی یا تخصصی باشند.

ما در صباویژن، سعی داریم موضوعات کاربردی، به‌روز و مؤثر در حوزۀ تبلیغات و بازاریابی را در قالب پادکست در اختیار افراد قرار دهیم تا چراغ راهی برای فعالان و علاقه‌مندان این حوزه باشد.

7) وبینارها

واژۀ وبینار، درواقع از واژۀ سمینار گرفته شده است و ازآنجایی‌که در فضای وب برگزار می‌شود، نام وبینار برای آن انتخاب شده است. وبینارها اغلب در حوزه‌های تخصصی و از طریق افراد متخصص برگزار می‌شوند.

ما در صباویژن، در هر وبینار، به سراغ موضوعات کاربردی حوزۀ بازاریابی دیجیتال و تبلیغات می‌رویم و متخصصان، با تکیه بر تجربیات خود، اطلاعاتشان را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

ولاگ چیست؟

ولاگ چیست؟

ولاگ  (Vlog) دراصل، ترکیبی از بلاگ و ویدئو (ویدئوبلاگ) است که به‌صورت شخصی تهیه می‌شود و به فردی که ولاگ تهیه می‌کند، ولاگر گفته می‌شود. ولاگ‎‌ها معمولاً شامل محتواهای آموزشی، بررسی و ریویو، استندآپ کمدی و… هستند.

یک ولاگر، در ولاگ خود به بیان موضوعات شخصی، ایده‌ها، تجربیات، علاقه‌مندی‌ها و افکارش می‌پردازد و محتواهای تولیدشده، جنبۀ شخصی دارند. ولاگ‌ها را می‌توان در پلتفرم‌های مختلفی ازجمله آپارات، سایت شخصی و شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام منتشر کرد.

ما با کمک تیم نویسنده‌های علاقه‌مند و مشتاق در صباویژن، همواره تلاش می‌کنیم تا با خلق محتوای ارزشمند، به‌روز و منحصربه‌فرد، به رشد کسب‌و‌کارها کمک کنید و اطلاعات باکیفیت و معتبری را به دست علاقه‌مندان حوزۀ بازاریابی دیجیتال و تبلیغات برسانیم.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments