نکات ضروری برای خرید گوشی رجیستر شونده در سامانه همتا

نکات ضروری برای خرید گوشی رجیستر شونده در سامانه همتا

با پیاده سازی طرح رجیستری سوالات زیادی در ذهن کاربران و خریداران گوشی های هوشمند ایجاد شده است. یکی از مهم ترین این سوالات مربوط به نکاتی می‌شود که خریداران عزیز باید در حین خرید یک گوشی جدید در نظر داشته باشند تا در سامانه همتا ثبت یا رجیستر شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به نکات ضروری اشاره کنیم که باید برای خرید گوشی رجیستر شونده در سامانه همتا به آن ها توجه داشته باشید. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با خرید گوشی رجیستر شونده در سامانه همتا

طرح رجیستری موبایل پیاده سازی شده و هم اکنون در فاز دوم خود به سر می‌برد و آیفون و آیپد های اپل به شدت تحت الشعاع این طرح قرار گرفته‌اند. این طرح با هدف جلوگیری از واردات گوشی های قاچاق و فروش آن ها در بازار موبایل کشور پیاده سازی شده است. با پیاده سازی این طرح سوالات زیادی در ذهن کاربران و فروشندگان گوشی های هوشمند ایجاد شد. یکی از اصلی ترین این سوال ها در ذهن خریداران ایجاد شده و مربوط به نکاتی می‌شود که باید در حین خرید یک گوشی جدید به آن ها توجه کنند!

برای رجیستر کردن گوشی های موبایل و اطلاع از وضعیت آن ها سامانه‌ای تحت عنوان همتا ایجاد شده است که پیش از این در مقاله “از صفر تا صد سامانه همتا و رجیستری گوشی موبایل” توضیحات جامعی در مورد این سامانه ارائه کردیم. با استفاده از این سامانه خریداران گوشی های موبایل می‌توانند از قانونی بودن یا رجیستر بودن گوشی که قصد خریدش را دارند مطمئن شوند و به نوعی اطمینان حاصل کنند که گوشی مورد نظرشان قاچاق نیست و بعدا از کار نخواهد افتاد.

همچنین با استفاده از سامانه همتا، خریداران گوشی های موبایل جدید می‌توانند نسبت به فعال کردن گوشی و سیم کارت خود اقدام نمایند یا حتی مالکیت گوشی را به سیم کارت دیگری انتقال دهند. در ادامه این مطلب قصد داریم به نکات ضروری اشاره کنیم که باید برای خرید گوشی رجیستر شونده در سامانه همتا (یک گوشی غیر قاچاق) به آن ها توجه داشته باشید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XS Max

نکات ضروری برای خرید گوشی رجیستر شونده در سامانه همتا

نکات ضروری برای خرید گوشی رجیستر شونده در سامانه همتا

تصور کنید که قصد خرید یک آیفون 8 را دارید. در این شرایط برای خیلی مراقب بوده و از اطلاعات جدید طرح رجیستری موبایل با خبر باشید تا خدای نکرده در آینده با مشکلی مواجه نگردد. البته اطلاعات و نکاتی که باید از آن ها واقف شوید، چندان هم سخت نیستند و شامل موارد ساده‌ای می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تعمیرات موبایل

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه اپل

1-  اصالت گوشی را استعلام کنید!

تصور کنید که برای خرید آیفون 8 جدیدی به فروشگاه موبایلی مراجعه کردید و تمایل دارید یکی از آیفون های 8 فروشگاه را خریداری کنید. در این شرایط پیش از تکمیل خرید، حتما ابتدا اصالت گوشی را استعلام نمایید. برای انجام این کار آیفون 8 مورد نظر را روشن کنید و به دایلر (شماره گیر) آن مراجعه نمایید. کد *#06# را  وارد کنید تا کد IMEI گوشی نمایش داده شود. حالا مراحل زیر را طی کنید:

  • یک پیامک حاوی کد IMEI گوشی را به شماره 7777 ارسال کنید.
  • منتظر دریافت پیامک از سوی سامانه همتا باشید. این پیامک ظرف چند دقیقه برایتان ارسال خواهد شد و حاوی اطلاعات گوشی است که کد IMEI آن را ارسال کرده بودید. اطلاعات ارائه شده را با اطلاعاتی که از طریق پیامک برایتان ارسال شده را مطابقت دهید.

اگر اطلاعات ارائه شده از سوی پیامک سامانه همتا با اطلاعاتی که گوشی مورد نظر دارد همخوانی دارند، گوشی اصلت دارد یا بهتر بگوییم یک گوشی قاچاق نیست. بنابراین می‌توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که فروشنده باید به همراه گوشی به شما یک کد فعال سازی هم بدهد تا با استفاده از آن بتوانید گوشی را در سامانه همتا فعال نموده و ارتباط مابین سیم کارت خود و آن گوشی را برقرار سازید. علاوه بر روشی که در بخش فوق برای استعلام اصالت گوشی شرح دادیم، می‌توانید از روش های دیگر زیر هم بدین منظور استفاده کنید:

  • دریافت استعلام اصالت گوشی از طریق کد دستوری *7777#
  • دریافت استعلام اصالت گوشی از طریق سایت سامانه همتا
  • دریافت استعلام اصالت گوشی

برای کسی اطلاعات بیشتر در مورد روش های استعلام اصالت گوشی های هوشمند از مقاله “معرفی و آموزش روش های استعلام اصالت گوشی از سامانه همتا” استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ

2-  گوشی را فعال کنید!

قدم بعدی در رابطه با گوشی رجیستر شونده در سامانه همتا این است که فعال سازی آن را انجام دهید. شما بعد از خرید یک گوشی جدید و قابل رجیستر شدن باید آن را فعال کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی نمایید:

  • سیم کارت خود را وارد گوشی کنید و آن را روشن نمایید. در این شرایط یک پیغام هشدار مبنی بر فعال نبودن گوشی دریافت خواهید کرد.
  • کد دستوری *7777# را از دایلر (شماره گیر) گوشی بگیرید.
  • گزینه فعال سازی را انتخاب کنید.
  • اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. این اطلاعات شامل کد IMEI گوشی، شماره سیم کارتی که قرار است گوشی با آن فعال شود و کد فعال سازی می‌شود که از فروشنده دریافت کرده بودید.

بدین صورت فعال سازی گوشی انجام می‌شود. از آن پس شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی از گوشی و سیم کارت خود استفاده کنید. اگر قصد داشتید بنا به هر دلیل گوشی را به شخص دیگری واگذار کرده و بفروشید باید حتما انتقال مالکیت را انجام دهید. به منظور آشنایی با نحوه انتقال مالکیت گوشی از راهنمایی استفاده کنید که در مقاله “آموزش روش های انتقال مالکیت گوشی رجیستر در سامانه همتا” ارائه شده است.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نکات ضروری اشاره کنیم که باید برای خرید گوشی رجیستر شونده در سامانه همتا به آن ها توجه داشته باشید. هم اکنون گوشی های برندهایی مثل اپل، ال‌جی، بلک‌بری، گوگل و موتورولا تحت قوانین طرح رجیستری موبایل هستند. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات iPhone 8 Plus

قطعات گوشی A51

قیمت ال سی دی نوت 9

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments