معرفی و دانلود برنامه دال (ویز ایرانی): جایگزین قدرتمند Waze

دانلود برنامه دال (ویز ایرانی)

برنامه یا نرم افزار دال (ویز ایرانی) یکی از بهترین برنامه های نقشه و مسیریاب آنلاین است که از اعلام صوتی راهنمای مسیر هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. در این مقاله قصد داریم به معرفی برنامه دال (ویز ایرانی) پرداخته و لینک دانلود آن را ارائه کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

مقدمه‌ای در رابطه با نرم افزار دال (ویز ایرانی)

استفاده از برنامه های مسیریاب و نمایش نقشه آنلاین این روزها به شدت در بین کاربران رواج یافته است. یکی از بهترین برنامه هایی که در این راستا ارائه شده بود و افراد زیادی از آن استفاده می‌کردند، اپلیکیشن ویز یا Waze نام داشت که پیش از این در مقاله “بررسی و آموزش کار با برنامه ویز (Waze)؛ یک مسیریاب پیشرفته” به معرفی آن پرداخته بودیم. اما متاسفانه برنامه ویز (Waze) هم اکنون فیلتر شده است و این مسئله سبب گشته تا افراد زیادی به دنبال یک جایگزین مناسب برای ویز باشند.

ما پیش از این در مقاله “12 برنامه جایگزین Waze ویز | بهترین مسیریاب های آنلاین” به معرفی 12 مورد از بهترین برنامه هایی پرداختیم که می‌توانند جایگزین ویز (Waze) باشند. اما به تازگی با یک اپلیکیشن خوب دیگر آشنا شده‌ایم که دال (Daal) نام دارد. این برنامه ایرانی می‌تواند یک جایگزین خوب برای ویز باشد. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله اختصاصی به معرفی برنامه دال (ویز ایرانی) بپردازیم و لینک دانلود آن را خدمتتان ارائه کنیم. چنانچه در مورد این برنامه سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

دانلود برنامه دال (ویز ایرانی)

هزینه استفاده و سازگاری با برنامه دال (ویز ایرانی)

خوشبختانه برنامه دال (ویز ایرانی) به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران ایرانی قرار داده شده است و حتی از تبلیغات درون برنامه‌ای هم بهره نمی‌برد. بنابراین زمانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنید هیچ محدودیتی از نظر قابلیت های ارائه شده نخواهید داشت و تبلیغات آزاردهنده هم منجر به سردرگم شدن شما نمی‌شوند.

متاسفانه نرم افزار دال (ویز ایرانی) فقط شامل نسخه اندرویدی بوده و از سیستم عامل iOS پشتیبانی نمی‌کند. یعنی کاربران دستگاه های آی او اسی اپل مثل آیفون و آیپد قادر به استفاده از این برنامه کاربردی نخواهند بود و فقط افرادی می‌توانند از آن استفاده کنند که به گوشی یا تبلت اندرویدی دسترسی داشته باشند. از نظر ما این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط ضعف برنامه دال (ویز ایرانی) است.

رابط و تجربه کاربری اپلیکیشن دال (ویز ایرانی)

از آنجایی که نرم افزار دال (ویز ایرانی) به صورت تخصصی توسط یک تیم ایرانی و جوان ساخته شده و مبتنی بر زبان پارسی است، بنابراین شما خیلی راحت می‌توانید با آن ارتباط برقرار کرده و از این اپلیکیشن کاربردی استفاده کنید. رابط کاربری برنامه بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است و تقریبا هیچ گزینه و آیتم اضافه‌ای در آن دیده نمی‌شود که منجر به سردرگمی کاربر شود. این موضوع سهولت استفاده از برنامه را به همراه داشته و از نظر ما یکی از نقاط قوت نرم افزار دال (ویز ایرانی) محسوب می‌شود.

دانلود برنامه دال (ویز ایرانی)

زمانی که برنامه دال (ویز ایرانی) را اجرا می‌کنید باید به اینترنت وصل باشید و قابلیت لوکیشن (Location) یا همان جی پی اس (GPS) گوشی هوشمندتان هم روشن باشد تا نرم افزار بتواند موقعیت مکانی شما را شناسایی کند. با لمس آیکون دایره‌ای شکل گوشه سمت چپ و پایین صفحه، موقعیت مکانی فعلی شما در نقشه نمایش داده می‌شود. سپس کافیست که آیکون “ذره‌بین” را از گوشه سمت راست و پایین صفحه انتخاب کنید تا منوی اصلی برنامه نمایان شود و در فیلد جستجو قادر به تایپ نام مقصد مورد نظرتان و یافتن آن روی نقشه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی اپل

دانلود برنامه دال (ویز ایرانی)

برای پیدا کردن آدرس مقصد مورد نظرتان، نام آن را در فیلد جستجو وارد کنید و سپس از لیست ارائه شده، مقصد خود را انتخاب کنید. خوبی حالت جستجوی برنامه دال (ویز ایرانی) آن است که اگر چند مقصد از مکان مورد نظرتان موجود باشند، فاصله هر یک از آن ها نسبت به شما را هم نمایش می‌دهد تا شما بتوانید خیلی سریع از همین لیست، نزدیک ترین مقصد مورد نظرتان را انتخاب و مسیر دستیابی به آن را مشاهده کنید. پس از انتخاب مقصد مورد نظرتان باید گزینه “بزن بریم” را از زیر صفحه انتخاب نمایید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید در همین مرحله آیکون ستاره را از گوشه سمت چپ پنجره زیرین صفحه انتخاب کنید تا مقصد مورد نظر به لیست علاقه‌مندی‌های شما اضافه شود و بعدا بتوانید خیلی سریع به آدرس آن دست پیدا کنید.

دانلود برنامه دال (ویز ایرانی)

بعد از انتخاب گزینه “بزن بریم” باید چند ثانیه صبر کنید تا برنامه دال (ویز ایرانی) بهترین مسیرهای دسترسی به آن مقصد را پیدا کرده و ارائه نماید. این برنامه به طور پیش فرض نزدیک ترین مسیر ممک را براتان به معرض نمایش قرار می‌دهد. نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که برنامه دال (ویز ایرانی) قابلیت ردیابی وضعیت ترافیکی جاده ها را ندارد، بنابراین نزدیک ترین مسیری که توسط این نرم افزار انتخاب می‌شود بدون توجه به وضعیت ترافیکی خواهد بود.

دانلود برنامه دال (ویز ایرانی)

اما چگونه می‌توانیم لیست تمام مسیرهای پیشنهادی برنامه دال (ویز ایرانی) را مشاهده کنیم؟ بدین منظور کافیست که بعد از جستجوی مقصد مورد نظرتان، نوار زیر صفحه (مکانی که ساعت و فاصله شما از مقصد در آن نمایش داده شده است) را لمس کنید و سپس گزینه “مسیرها” را انتخاب نمایید.مشاهده خواهید کرد که لیستی از مسیرهای قابل انتخاب نمایان می‌شوند و در کنار هر یک از آن ها مسافت که باید طی شود و زمان تقریبی رسیدن به مقصد نوشته شده است.

دانلود برنامه دال (ویز ایرانی)

اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با انتخاب تب “نقشه” از منوی فوقانی صفحه، مسیرهای پیشنهادی را روی نقشه مشاهده کنید و هر کیک از آن ها که مورد نظرتان است را انتخاب نمایید. برای انتخاب مسیر کافیست که بعد از مشخص کردن آن، گزینه “بزن بریم” را از منوی زیرین انتخاب کنید. نرم افزار دال (ویز ایرانی) از ارائه راهنمای صوتی هم پشتیبانی می‌کند و در حین طی کردن مسیر به صورت صوتی شما را تا رسیدن به مقصد هدایت خواهد کرد. البته امکان غیر فعال سازی راهنمای صوتی مسیر و یا تبدیل آن به بوق هشدار هم وجود دارد.

به منظور انجام تنظیمات مورد نظرتان برای راهنمای مسیر صوتی برنامه می‌توانید آیکون “بلندگو” را از گوشه سمت چپ و پایین صفحه انتخاب نموده و سپس هر یک از گزینه های مورد نظرتان را لمس نمایید تا انتخاب شوند. در این بین برنامه دال (ویز ایرانی) یک نقطه ضعف دیگر هم دارد که مربوط به عدم پشتیبانی آن از مسیرهای با چند مقصد می‌شود. متاسفانه شما در حین استفاده از نرم افزار دال (ویز ایرانی) فقط محدود به یک مسیر خواهید بود و اگر قصد دسترسی به چند مسیر را دارید، باید به صورت مرحله به مرحله و بعد از رسیدن به هر مقصد، مقصد جدیدتان را مشخص کنید.

 بیشتر بخوانید: تعمیرگاه مرکزی گوشی سامسونگ  

دانلود برنامه دال (ویز ایرانی)

به صورت کلی رابط کاربری و تجربه کاربری که نرم افزار دال (ویز ایرانی) ارائه می‌کند بسیار صریح و ساده است. این برنامه کاری که باید انجام دهد را به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ حواشی اضافه‌ای انجام خواهد داد. بنابراین اگر از افرادی هستید که به سادگی رابط کاربری و سهولت استفاده از اپلیکیشن های موبایل اهمیت می‌دهید، برنامه دال (ویز ایرانی) می‌تواند یکی از بهترین مسیریاب های آنلاینی باشد که قادر به بکارگیری آن هستید.

ایده برنامه و وجه تمایز آن نسبت به برنامه های مشابه

اگرچه ایده برنامه دال (ویز ایرانی) یک ایده نو و خلاقانه نیست، اما با این حال پیاده سازی صریح، ساده و به دور از حاشیه آن منجر می‌شود این اپلیکیشن در مقایسه با سایر برنامه های مشابه یک گزینه برتر باشد. از دیگر قابلیت هایی که به نظر ما برنامه دال (ویز ایرانی) را نسبت به سایر اپلیکیشن های مشابه متمایز می‌کند، می‌توان به فارسی بودن و همچنین رایگان بودن کامل آن اشاره کرد.

ویژگی های جانبی برنامه دال (ویز ایرانی)

برنامه دال (ویز ایرانی) از یک منوی تنظیمات ساده هم بهره می‌برد که برخی ویژگی های خاص و اضافه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. برای دسترسی به این منو باید در قدم نخست آیکون “ذره‌بین” را از گوشه سمت راست و پایین صفحه لمس کنید یا انگشت خود را روی لبه سمت راست نمایشگر قرار داده و به سمت چپ بکشید. سپس آیکون چرخ دنده از بالای صفحه انتخاب کنید.

دانلود برنامه دال (ویز ایرانی)

چند بخش مختلف برای انجام تنظیمات متنوع در محیط نرم افزار دال (ویز ایرانی) ارائه شده است. برای مثال در بخش “تنظیمات سریع” می‌توانید وضعیت نمایش نقشه را به حالت مورد نظرتان تغییر دهید تا صدای گوینده راهنمای مسیر را تغییر داده و به زن یا مرد تبدیل کنید. در بخش “تنظیمات پیشرفته” هم چند گزینه ارائه شده‌اند که البته چندان هم پیشرفته نیستند و قابلیت های ساده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. قابلیت هایی مثل جلوگیری از خاموش شدن خودکاری نمایشگر گوشی در حین اجرا بودن برنامه دال (ویز ایرانی) و غیره برخی از گزینه های این بخش محسوب می‌شوند.

دانلود برنامه دال (ویز ایرانی)

امکان اضافه کردن محل کار، منزل و مکان های مورد علاقه هم بخش دیگری از ویژگی های جانبی برنامه دال (ویز ایرانی) محسوب می‌‌شود. زمانی که شما لیستی از مکان های مورد علاقه خود تهیه کنید، دیگر برای مشخص کردن مقصد مجبور به تایپ نام آن نخواهید بود و خیلی راحت می‌توانید مقصد مورد نظرتان را از لیست مقصدهای مورد علاقه خود انتخاب نموده و به مسیرهای مختلف دسترسی به آن دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی اپل واچ

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی برنامه دال (ویز ایرانی) پرداختیم. نرم افزار دال (ویز ایرانی) یک مسیریاب و نقشه آنلاین برتر فارسی است که سادگی رابط کاربری آن اصلی ترین نقطه قوت برنامه محسوب می‌شود. این برنامه به صورت کاملا رایگان منتشر شده و با سیستم عامل اندروید سازگاری دارد. به منظور دانلود نرم افزار دال (ویز ایرانی) از آیکون ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با برنامه مذکور سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

نقاط قوت

  • رابط کاربری روان و قابل درک
  • فارسی بودن برنامه
  • رایگان بودن تمام ویژگی های برنامه
  • عدم وجود تبلیغات درون برنامه‌ای یا هر عامل آزاردهنده دیگر در برنامه
  • نمایش مسیرهای مختلف برای دسترسی به هر مقصد
  • یکون چرخ دنده را ازتخمین زمان مورد نیاز برای رسیدن به مقصد
  • نمایش مسافتی که با انتخاب هر مسیر باید تا رسیدن به آن طی شود

نقاط ضعف

  • زمان تخمینی مسیرها با توجه به وضعیت ترافیکی تعیین نمی‌شود
  • عدم سازگار با سیستم عامل iOS
  • عدم پشتیبانی از مسیرهای با چند مقصد (انتخاب همزمان چند مقصد در یک مسیر طولانی)

بیشتر بخوانید: 

iPhone XR قطعات

قیمت باتری آیفون اس ای

درب پشت آیفون SE 2020

تعمیرات موبایل

نقشه و مسیریاب دال
نام نقشه و مسیریاب دال
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید
سازنده مسیریاب دال

نظرات کاربران (4)

guest
4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
علی
علی
4 سال گذشته

چرا فلش یهویی پرتاب میشه جلو وقتی حرکت میکنی نمیره

mehdi abbasi
mehdi abbasi
5 سال گذشته

بنظر من برنامه عالی هستش نمیدونم کپی کردن کپی نکردن چون از برنامه تو اسنپ استفاده میکنم راضی هستم ازش البته بعضی مواقع هنگ میکنه یا از دسترس خارج میشه که دوباره سعی کنم میتونم استفاده کنم ازش من راضیم

مجتبی
مجتبی
6 سال گذشته

خصوصیت منحصر به فردی که برنامه ویز داشت این بود که سریع ترین مسیر رو با دور زدن ترافیک معرفی میکرد وحتی اگر در حین رانندگی مسیر پیشنهادی دچار ترافیک میشد بلافاصله مسیر دیگری رو معرفی میکرد که هیچکدام از برنامه‌هایی که به‌عنوان جایگزین ویز نام بردید این قابلیت را ندارند
اگر این قابلیت رو به دال اضافه کنن اونوقت میشه لقب جانشین ویز به اون داد
با تشکر

ت
ت
6 سال گذشته

مرخ ف محضه… آشغااااااااااااااااااال.. برداشتید پوسته گوگل مپ رو به شکل ویز با همون تم ها دیزاین کردید… گنجشک جا قناری …. بسه دیگه