لیبل یا برچسب

لیبل یا برچسب

شما این سؤال‌ها برای شما پیش‌آمده باشد: لیبل چیست؟ لیبل زن چیست؟ لیبل کاغذی چیست؟ لیبل حرارتی چیست؟ برچسب‌ها یکی از تجهیزات مهم در آزمایشگاه‌ها و انبارها هستند. به همین دلیل، دریافت برچسب‌های با کیفیت بالا و تست شده در صنعت بسیار مهم است. انواع مختلفی از چاپ برچسب‎ها وجود دارد؛ چاپ لیبل a4، چاپ لیبل دایره ای، چاپ لیبل پشت چسب دار، چاپ لیبل گوشی، لیبل جوهر و غیره. همه دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و برخی از آنها به طور خاص برای اهداف خاصی ساخته شده‌اند. تفاوت فقط در نحوه ساخت و مواد استفاده شده برای ساخت آنها است. در ادامه شما را با کاربرد و مزایای برچسب‎ها آشنا می‎کنیم.

 

سال ۱۹۳۰ آغاز دوران استفاده از لیبل یا برچسب وید ( برچسب VOID)  برای سرعت بخشیدن به خرید و فروش به صورت رسمی می باشد.

برچسب ظریفی که به صورت یک تکه کاغذ،پلیمر،پارچه یا فلز است که اطلاعاتی را در رابطه با محصول،آدرس،اسم و مشخصات فنی بر روی آن چاپ گردد.

همچنین در دنیای وسیع بسته بندی امروز نقش اساسی بازی می کند تنوع مختلف آنها باعث شده است در صنعت بسته و و حمل و نقل کالا جز اصلی محسوب گردد. برچسب در زبان انگلیسی به صورت label  نوشته می شود.

 

مزایای استفاده از لیبل چیست؟

موارد و اجزای زیادی در صنایع و کارخانه‌ها وجود دارند که نیاز به برچسب دارند. هنگامی که صحبت از این محصولات می‌شود، برچسب مزایای متعددی دارد. برخی از مزایای استفاده از برچسب در ادامه آمده است.

مزایای استفاده از لیبل چیست؟

انواع لیبل

 

لیبل پشت چسبدار: یکی از انواع پرطرفدار و پرکاربرد لیبل پشت چسبدار است که کاربردهای بسیار گسترده‌ای در صنایع و کارخانجات گوناگون دارد. حال می‌خواهیم بدانیم محصول فوق چیست و چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد؟

این نوع از لیبل، برچسبی از جنس‌های گوناگون به خصوص کاغذ است که برای نمایش برند تولیدکننده و یا دیگر خصوصیات و توضیحات بر روی انواع بسته‌بندی‌ها، کالاها و محصولات تولید شده چسبانده می‌شود.

پشت این لیبل‌ها کاغذی وجود دارد که با درآوردن آن لایه چسبدار، بر روی محصول مورد نظر چسبانده می‌شود. این لیبل‌ها در انواع و چاپ‌های گوناگون و در جنس‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شوند. انواع چاپ لیبل به جنس کالا و بسته‌بندی بستگی دارد. برای آشنایی با انواع لیبل می‌توانید به وبسایت ما مراجعه نمایید.

 

 

لیبل چاپی: ازجمله مؤثرترین روش‌های تبلیغات محصول به شمار می‌رود. لیبل تکه‌ای از اطلاعات کالا است که از جنس پلاستیک، کاغذ پلی پروپیلن و غیره تهیه می‌شود. همانند برچسب‌ها یک سمت لیبل‌ها دارای چسب است تا بتوان آن‌ها را بر روی سطوح مختلف به‌ راحتی قرار داد.

 

لیبل‌ چاپی در طرح‌ها و سایزهای مختلف به چاپ می‌رسند و با توجه به نوع محصول، چاپ متفاوتی خواهند داشت. چسبی که بر روی لیبل‌های چاپی قرار دارد، بسیار محکم است و دوام بالایی دارد. همچنین دارای جنس ضد آب بوده و به ‌سادگی قابل پاره شدن نیست. ضخامت لیبل‌های چاپی 3 الی 4 میلی‌متر است و بسیار نازک و ظریف است.

 

لیبل‌های پشت چسبدار رول دارای جنس‌های مختلفی است که جلوتر به بررسی هر یک از آن‌ها پرداخته شده ‌است. برای خرید لیبل چاپی (Printed label) در ابتدا می‌بایست هدف از تهیه لیبل و نوع لیبل خود را انتخاب کنید و سپس به مراکز چاپ لیبل مراجعه نمایید و لیبل مورد نظر خود را سفارش دهید.

 

 

 

لیبل صدفی: نوعی از برچسب و یا لییل پشت چسبدار است که سطح براق و صیقلی دارد. این نوع از لیبل از ماده اولیه پلی پروپیلن ساخته می‌شود که نوعی ماده پلاستیکی است. این لیبل‌ها به دلیل وجود این ماده، بسیار مقاوم هستند و به راحتی پاره و یا خراب نمی‌شوند.

لیبل صدفی همچنین در مقابل سرما و گرما و رطوبت نیز مقاومت بسیار خوبی دارد و به دو صورت مات و براق در بازار وجود دارد. قیمت صدفی از لیبل‌های معمولی کاغذی بیشتر است اما دوام و مقاومت و ظاهر بهتری دارد.

 

بیشتر ما کالاها و محصولات مورد نیازمان را با توجه به ظاهر آ‌ن‌ها و با توجه به نکات درج شده روی آن انتخاب می‌کنیم. ممکن است کالایی کیفیت بالایی داشته باشد.

اما به دلیل ظاهر نامناسب و یا عدم وجود اطلاعات کافی روی آن، مورد استقبال قرار نگیرد. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که ظاهر کالاها و محصولات را شکل می‌دهد، برچسب و یا لیبل‌هایی است که روی کالا چسبانده می‌شود. این لیبل‌ها اغلب حاوی اطلاعات مفیدی درباره برند، تاریخ تولید و انقضای آن، مشخصات و محتویات محصول و قیمت آن است.

امروزه تولیدکنندگان محصولات گوناگون، بر سر کیفیت و ظاهر جذاب این برچسب‌ها، با هم رقابت دارند. لیبل‌ها انواع گوناگون و متنوعی دارند و هر مدل از آن‌ها برای محصولات خاص وکاربردهای متناسب با آن به کار برده می‌شود. لیبل صدفی (Oyster label) یکی از انواع این لیبل‌ها است که از پلی پروپیلن که نوعی پلاستیک است، ساخته می‌شود.

لیبل صدفی

جمع‌بندی

 

دلیل استفاده از لیبل‌ها شناخته شدن محصول و برند تجاری است؛ بنابراین نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد، نوع و کیفیت چاپ لیبل انتخابی است. بدون شک چاپ لیبل و طرح نهایی آن هرچقدر کیفیت ساخت و زیبایی بیشتری داشته باشد، بیشتر می‌تواند در ذهن مشتری تأثیر مثبت بگذارد. اگر تازه‌وارد بازار شده‌اید، می‌توانید چاپ لیبل تیراژ پایین را ابتدا انتخاب کنید تا با بازخوردهای مشتری آشنا شده و سپس تیراژهای بالا را سفارش دهید.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments