اگر با موبایل زیاد کار میکنید، منتظر رفتن به دندانپزشکی باشید!

در دنیای امروز، تلفن‌های هوشمند جزء ضروری زندگی ما شده‌اند. این دستگاه‌ها انجام بسیاری از کارها را برای ما آسان‌تر کرده‌اند، اما با این وجود خطرات و آسیب‌های جدی را نیز به همراه دارند.

حتما برایتان جالب است بدانید که یکی از عوارض این دستگاه‌های کوچک، آسیب‌های بزرگ به دندان‌ها است.

این مقاله به بررسی عوارض افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند و تاثیر آن بر سلامت دندان‌ها می‌پردازد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ارتباط استرس و دندان قروچه با استفاده از تلفن همراه!

ارتباط استرس و دندان قروچه با استفاده از تلفن همراه!

محققان عنوان کرده‌اند که FOMO یا “ترس از دست دادن” می تواند منجر به ایجاد درد فیزیکی شود.

تمرکز محققان بر FOMO با رواج استفاده از تلفن همراه و ترس از دست دادن اخبار، پیام‌ها و پست‌هایی که دیگران به اشتراک می‌گذارند، بیشتر شد. مردم به طور مرتب تلفن‌های خود را، به ویژه برنامه‌هایی مانند واتس اپ، فیس بوک و غیره را چک می‌کنند، زیرا همواره نگران هستند مطلبی را از دست بدهند.

این امر یک چرخه وابستگی بسیار زیاد به تلفن‌های همراه ایجاد می‌کند که منجر به احساس استرس و اضطراب می‌شود که ممکن است کسی چیزی در رسانه‌های اجتماعی منتشر کند و من آن را نبینم و در جریان نباشم. به طور خلاصه، تلفن‌ها در واقع باعث استرس بسیاری از افراد می‌شوند و علائم فیزیکی آن مشهود هستند.

در نتیجه تحقیقاتی که انجام دادند، ارتباط مستقیمی بین وابستگی به تلفن همراه و دو نشانه استرس و اضطراب یافتند: دندان قروچه و درد فک.

افرادی که کمتر به تلفن‌های خود وابسته هستند، هم بهتر می‌خوابند و هم کمتر از خواب می‌پرند.

استفاده زیاد از گوشی‌های هوشمند دندان‌ها را خراب می‌کند!

پیشرفت تکنولوژی مزایای زیادی دارد؛ اما همانند استفاده افراطی از هر چیزی در زندگی، استفاده بیش از حد از تلفن‌های همراه در زندگی نیز نتایج منفی دارد.

هرچه میزان استفاده از موبایل هوشمند بیشتر باشد، احتمال عوارضی مانند پریدن از خواب در شب، درد فک و دندان قروچه نیز بیشتر می‌شود. اما ارتباط این موارد با سلامت دندان‌ها چیست؟

دندان قروچه به معنی فشردن و ساییدن دندان‌ها روی یکدیگر است. تکرار این عادت به مرور زمان می‌تواند منجر به ساییدگی، لب پر شدن و در نهایت خراب شدن دندان‌ها شود.

در چنین حالتی با آسیب دیدن دندان‌ها، فرد نیاز به ترمیم آنها پیدا می‌کند و ناچار به پرداخت هزینه کامپوزیت دندان و یا لمینت می‌شود. این دو روش، مناسب‌ترین روش‌ها برای اصلاح مشکل به وجود آمده هستند.

آمارهای جالب از ارتباط استرس با نوع تلفن همراه!

برخی افراد به جای استفاده از تلفن‌های هوشمند، از تلفن‌های معمولی استفاده می‌کنند که امکان نصب رسانه‌های اجتماعی بر روی آنها وجود ندارد.

در میان افرادی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، در حدود 45% از آنها در حد متوسط تا زیاد نیاز به در دسترس داشتن و چک کردن مرتب گوشی خود دارند و حدود 50% از آنها متوجه شده‌اند که تلفنشان باعث ایجاد استرس متوسط تا زیاد در آنها می‌شود.

این در حالی است که در بین افرادی که گوشی ساده در دست دارند، تنها 22% احساس نیاز به در دسترس بودن تلفن خود دارند و تنها 20% از آنها فکر می‌کنند که این دستگاه منجر به ایجاد احساس استرس در آنها می‌شود.

آمار جالب از ارتباط دندان قروچه با استفاده از تلفن‌های هوشمند

آمار جالب از ارتباط دندان قروچه با استفاده از تلفن‌های هوشمند

محققان با نوشتن یک مقاله دانشگاهی که به زودی در ژورنال Quintessence International منتشر خواهد شد، شیوع تعداد زیادی از عاداتی که ناشی از اضطراب هستند را در میان کاربران گوشی‌های هوشمند گزارش کردند. آنها اعلام کردند که این امر به دلیل عادت استفاده از تلفن همراه است.

در این مطالعه 600 نفر از افراد 18 تا 35 سال مورد بررسی قرار گرفتند. حدود 24% از کاربران گوشی‌های هوشمند دندان قروچه را در طول روز و 21% از آنها در شب گزارش کردند. در حالی که برای کاربران تلفن‌های معمولی این ارقام به ترتیب 6% و 7.5% بود.

حدود 29% از افرادی که موبایل معمولی دارند، دچار درد فک می‌شوند، اما تنها 14% از کاربران موبایل معمولی این درد را تجربه می‌کنند.

%54 درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند در شب از خواب بیدار می شوند، در مقابل این اتفاق تنها برای 20% از کاربران تلفن‌های رخ می‌دهد.

نیاز به کامپوزیت کردن دندان‌های خود دارید؟

علاوه بر دندان قروچه، دلایل متعددی می‌توانند منجر به آسیب به ظاهر دندان‌ها شوند. پس اگر به هر دلیلی نیاز به ترمیم دندان‌های خود و اصلاح طرح لبخندتان با کامپوزیت دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از طریق تماس با کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه لبافی، یک نوبت ویزیت و مشاوره رایگان در این زمینه رزرو کنید.

ما از تکنولوژی دندانپزشکی پیشرفته برای ارائه روش‌های درمانی و ترمیمی دندانپزشکی استفاده می‌کنیم. هر بیمار منحصر به فرد است و ما کامپوزیت را برای هر فرد متناسب با نیازها و سلیقه شخصی او انجام می‌دهیم.

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments